VW TIGUAN III - ogólna dyskusja o modelu

Zaczęty przez van_daal, 2022/06/21 15:18

Poprzedni wątek - Następny wątek

Adek99


thanek

https://youtu.be/mV2RVzHHJJU?t=806 - ta asystentka Ida jest domyślniejsza niż się spodziewałem  ;D

paweel84


paweel84

Jeśli kogoś interesowało jak świeci w nocy to jest już dość szczegółowy film na YT


https://www.youtube.com/watch?v=o6OnwEsx1q8

mariobravox

Moje wnioski po porównaniu Tiguana, Q5 oraz XC60 dla małżonki.
Wniosek ogólny, jak te auta kosztowały 3-4lata temu 100k to spoko ale teraz za tą kasę jakość środka odebrałem w większości jako kpinę.

Tiguan miałem dostępny tylko w Elegance i Special Edition. Jako zadowoleni posiadacze Tiguana z 2020r. odebrałem dobrze wersję SE, taki normalny Tiguan. Za 150k plus dodatki jestem w stanie to ogarnąć głową z dieslem natomiast cena robi się trochę zaporowa. Wyświetlacz trzeba brać zdecydowanie większy. W SE prosty ale bardzo solidny tunel środkowy, w Elegance te piano black to porażka. Całość wygląda jak w jakiś tanim Fiacie i nie chcę myśleć jak te piano będzie wyglądało po paznokciach damskich za kilka miesięcy. Dramat. Dodatkowo cofnięto rabaty, polityka anty sprzedażowa. Nie będzie Tiguana bo kupić takie auto za 200k z małym plusem to jak w gębę sobie dać.
Q5 największa porażka. Nawet nie chcę mi się pisać, otwierasz drzwi i ciąga na wymioty. Trzecie podejście do Audi i podobne odczucie z tym ze A7 i Q8 były chociaż nijakie a to coś to dno i muł. Obrzydliwe wnętrze od tabletu w dół, tandeta.
XC60 Najlepsze wrażenie, te auto wygląda bardzo solidnie ma normalny silnik(1.5Tsi uważam w aucie za 200k za żart, wiem w gratisie są dolewki oleju i odwiedki cykliczne w ASO) itp. itd. Są małe detale które dziwią, trochę żenują ale i nigdy nie miałem do czynienia z Volvo. Wyświetlacz centralny lekko śmieszny na pewno do przyzwyczajenia się od nowa. Dziwne wypełnienia jakimś filcem np. wnęki drzwi wiem że to pewnie eco ale wygląda na biedę.
Podsumowanie tego mocno skrótowego opisu brzmi szukamy dalej, podejdziemy na spokojnie do tematu Volvo, może poczekamy na nowe BMW X3 ale do 250k będzie to bieda pewnie.



arekp

Cytat: mariobravox w 2024/05/10 11:07Wniosek ogólny, jak te auta kosztowały 3-4lata temu 100k to spoko ale teraz za tą kasę jakość środka odebrałem w większości jako kpinę.

100k ... może 100k mniej, ale nie 100k ;-) Za 100k, to w 2016 można było w katalogu zobaczyć Bieduana, w podstawowym białym kolorze, nie mającego kompletnie nic na pokładziee. Tyle, że to 8 lat temu, a nie 3-4. Choć nie, 3-4 lata temu to również nie było 100k mniej względem dzisiejszych cen.

bartoleqq

W 2020 można było kupić tiguana po FL podstawowy model za 95 tys. Mam jeszcze gdzieś cennik z tego roku.

Misieksmig

A na wyprzedaży rocznika 2019 r. w 2020 r. cena zaczynała się od 86 990 zł. Również posiadam jeszcze cennik.

mariobravox

100netto 2020r maj. 2.0tdi tak dzisiaj drogi silnik + comfortline+ klika pakietów. To na moim przykładzie. Przywieźli lawetą pod dom.


Mave

#144
....ciekawe to porównanie cen, koniec  modelu ( przed FL) w promocji z nowym modelem który wchodzi na rynek i różnica 4 lat i pominięcie modelu FL ...

p.s - a cena 123 tyś ...


...dodam że różnica w cenie tego samego modelu z tym samym wyposażeniem (taki sam samochód FL elegant + dodatki r.2020)  po 3 latach ( koniec modelu) katalogowo wyniosła 27 tys zł a to co zapłaciłem to różnica wyniosła 55 tys ... ale 4 lata temu były inne warunki zakupu ... niestety wszystkie ceny poszybowały

S-Tig

Cytat: mariobravox w 2024/05/10 11:07wiem w gratisie są dolewki oleju i odwiedki cykliczne w ASO
Mam poważne wątpliwości, że wiesz. Bo ja np wiem, że mam ten silnik od dwóch lat i nie dolewam oleju poza wymianami co 10k, ani nie odwiedzam aso. Nie wiem czy miałeś na myśli dłuższy okres użytkowania czy co, ale nawet na grupie FB przy pytaniach o dolewki znaczna większość odpowiada, że niczego nie dolewa.


A tak ogólnie, to idę o zakład, że niczego nie znajdziesz z takim (nie mówię, że złym, żeby było jasne) nastawieniem. To nastawienie przystawało do rynku przed 2020. Obecnie mamy upadek motoryzacji, tzn ceny drastycznie wysokie, a wykonanie/materiały drastycznie niskie. Tną bezczelnie na wszystkim na czym się da, a ceny i tak w górę. W sumie nawet nie wiem, czy dalej obowiązuje, że segment cenowy, gdzie materiały i jakość dają radę jest teraz w totalnym kosmosie dla przeciętnego człowieka. Tzn nie wiem, czy nawet i tam nie padło wszystko na pysk. O drugi zakład idę, że skoro dotychczas masz takie wnioski, to w X3 będzie identycznie.

mariobravox

Jakościowo dzisiaj BMW chcemy czy nie deklasuje towarzystwo dlatego nim jeżdżę i prawdopodobnie to mi zmieniło nastawienie do wykończenia w autach, codziennie widzę że może być jeszcze dobrze bo zgadzam się że pikujemy na jakościowe dno przy rosnących cenach w kosmos. Opisując wizyty w salonach tak a nie inaczej nie chciałem z niczego ani nikogo się śmiać tylko pokazać naprawdę wielki zawód.
Co do benzyn TSI mam akurat świetną flotę(nie moją) do obserwacji składającą się z kilkudziesięciu aut która tylko utwierdziła mnie w podejściu do TSI.
Chyba podejdziemy do tematu GLC. Z napędem na 4 kółka da się kupić za 250k, sprawdzić warto ale obawiam się że może być biednie w funkcjach bo oni chyba słabo rabatują.  Jakościowo w środku np. dobrze wygląda Mazda ale ma swoje inne mankamenty można by się długo rozpisywać bo też przerabiałem kilka lat temu i raczej nie wrócę choć marki nie przekreślam bo potrafią to być bardzo pancerne auta użytkowo a moja sztuka lata bezawaryjnie kolejne lata u nowego właściciela.

S-Tig

BMW też leci w dół z jakością. Nie masz może przypadkiem modelu już wieloletniego?
W Mercedesie nie bywam. Ale oglądam czasem testy i cokolwiek by nie testowali, to tam wszystko trzeszczy i zgrzyta. Stacjonarnie, nie podczas jazdy. Ale sądzę, że to i tak świadczy o "jakości".

mariobravox

Masz rację, też mi się z tym gwiazda ostatnio kojarzyła ale wyleciało mi to zupełnie z głowy. Może warto sprawdzić może się coś zmieniło a może nie dotyczy to wszystkich modeli. Nie wiem jak to teraz wygląda. Żona mówi poczekajmy na rline żeby obejrzeć takiego Tiga bo bardzo go polubiła generalnie. Zobaczymy, bez ciśnienia.
BMW 2023r.

arekp

U mnie też BMW z 2023 i jakościowo jestem bardzo zadowolony, bo u konkurencji słabiutko było - w tym przy testach pod uwagę było brane GLE.

Po roku czasu i 22k km po Polskich drogach, w dodatku na 22" laczkach, nadal wszystko ciche i przyjemne.