O widzisz, a ja wybrałem tiguana zamiast nowej kia sportage (choć ostatnie 9 lat jeżdziłem kia sportage) między innymi przez te duże ekrany w sportage, które wcale wrażenia na mnie nie zrobiły. Wolałem rozwiązanie vw. I oby vw nie poszedł za modą dawania wielkich ekranów, które wcale nie są potrzebne w aucie.
Ale czy pójście za najnowszymi trendami się opłaca? To co dzisiaj jest top, jutro będzie przestarzałe...A to co dziś już nie jest top, to jutro będzie przestarzałe do kwadratu niestety.
To kwestia dostępności. Nie ma nic wspólnego z ekranami.
Tylko że zarabia się na dużej skali sprzedaży, a nie na indywidualistach ;)
Kia Sportage jest za pierwsze 5 miesięcy 2022 roku na pierwszym miejscu w ilości sprzedanych aut w PL do klientów indywidualnych i przebiła nawet Toyotę Yaris oraz Dacię Duster. Jak widać klientom się podoba.
Ja wybrałem Tiguana w 2016 roku bo w swoim segmencie technologicznie wyprzedał wszystkich konkurentów (wchodząc na rynek). Teraz mam obawy że Tiguan III wchodząc na rynek już takiej przewagi konkurencyjnej mieć nie będzie.
Co z tego, że KIA dała wielkie ekrany jak nie ma matrixów?Ma.
Ja bym się nie martwił o atrakcyjność bo VW zawsze coś dorzuci fajnego czego konkurencja nie będzie mieć.Tu jest akurat na odwrót. W kijance jest np pokazywanie obrazu z kamery bocznej "patrzącej" do tyłu, w okienku albo prędkości albo obrotów (w zależności w którą stronę migacz włączymy). Ciężko mi ocenić, czy to nie jest przerost formy nad treścią, skoro istnieje Side Assist. Ale jeśli w dyskusji jest mowa o bajerach, to na pewno warto o tym wspomnieć.
Ma.Tu jest akurat na odwrót. W kijance jest np pokazywanie obrazu z kamery bocznej "patrzącej" do tyłu, w okienku albo prędkości albo obrotów (w zależności w którą stronę migacz włączymy). Ciężko mi ocenić, czy to nie jest przerost formy nad treścią, skoro istnieje Side Assist. Ale jeśli w dyskusji jest mowa o bajerach, to na pewno warto o tym wspomnieć.Dodatkowo KIA ma już wjazd/wyjazd z miejsca parkingowego sterowany z pilota/kluczyka (jazda zdalna do przodu i tyłu), wprowadzili ten system kopiując Mercedesa. Tak więc VW to teraz chyba zaczyna gonić KIA z nowinkami w wyposażeniu
Cytat: van_daal w Dzisiaj o 09:17:41W 2021 też miała? Bo wtedy zamawiałem swojego Tiga.
Co z tego, że KIA dała wielkie ekrany jak nie ma matrixów?
=============
Ma.
Dodatkowo KIA ma już wjazd/wyjazd z miejsca parkingowego sterowany z pilota/kluczyka (jazda zdalna do przodu i tyłu)
Tak więc VW to teraz chyba zaczyna gonić KIA z nowinkami w wyposażeniuTak uważam. Mam też wrażenie, że w Kia/Hyundai można też więcej rzeczy technicznych spersonalizować w infotainment. Np w VAG nie da się ustawić od jakiej prędkości mają działać matrycowe światła (w sensie, że jest tu ustawiona na stałe), a u Koreańczyków się da. Pomijam tu to co można uzyskać po podpięciu np obdeleven, bo 99,99% ludzi nie ma o tym pojęcia.
W 2021 też miała? Bo wtedy zamawiałem swojego Tiga.To weszło z nowym Sportage, a 2021 to jednak mało precyzyjne wskazanie. Jak zamawiałem w lipcu 2021 Tiga, to Koreańczycy również u mnie nie byli na liście rozważań. Tylko Tig i Kuga.
Oczopląsu można dostać...Dlatego właśnie mam podejrzenie, że to jednak tylko bajer. Ale dopóki z tym nie jeździłem to faktycznej opinii nie mam. To wyjeżdżanie z pilota chyba jest bardziej praktyczne, czasem jednak jakaś sierota potrafi zablokować możliwość wejścia.
2021 to jednak mało precyzyjne wskazanie. Jak zamawiałem w lipcu 2021 Tiga, to Koreańczycy również u mnie nie byli na liście rozważań. Tylko Tig i Kuga.No to doprecyzuję: kwiecień 2021.
To wyjeżdżanie z pilota chyba jest bardziej praktyczne, czasem jednak jakaś sierota potrafi zablokować możliwość wejścia.Tak... jest wąsko, ale sobie wjadę na pilota... a jakś sierota przy wsiadaniu do swojego poczęstuje mnie drzwiami w bok...
Lubie swoj obecny samochod, ale plastikowe wnetrze troche irytuje jak patrzy sie na tansze koreance z mniejsza iloscia plastiku. Szkoda, ze w wyzszych wersjach Tiga nie ma lepszej jakosci wnetrza.Mnie też drażnią plastiki w VW, czym nowszy tym bardziej plastikowy (chyba jedynym wyjątkiem jest T-Rock po FL, który ma lepsze materiały wewnątrz niż wcześniej).
Moze hybryda, moze elektryk, moze spalina ale na raczej cos szybszego. Nowe X5'ki mi sie podobaja, ale BMW raczej odpada. SQ7 moze. Zobaczymy. Raczej bede chcial jeszcze cos bez tych czarnych skrzynek, bo to tylko kwestia czasu, kiedy beda automatycznie obcinac predkosc do tej dozwolonej.
bez tych czarnych skrzynek, bo to tylko kwestia czasu, kiedy beda automatycznie obcinac predkosc do tej dozwolonej.
Raczej bede chcial jeszcze cos bez tych czarnych skrzynek, bo to tylko kwestia czasu, kiedy beda automatycznie obcinac predkosc do tej dozwolonej.
Docelowo dazymy do tego, ze bedziemy wsiadac do takiego Google babelka, mowic gdzie chcemy jechac, siedziec na telefonie i poinformuje nas jak dojedziemy. Potem odjezdza do nastepnej osoby. Za pare dekad nie bedzie juz samochodow takich jak je znamy teraz. Nikt nie bedzie mial samochodu.
. Pofacelifotwy Tig juz u mnie stracil gwiazdeczke za te przednie swiatla.
Wiecie Panowie jak to jest. Na razie one bede tylko rejestrowac przed zderzeniem. Za jakis czas, ze caly czas. Potem, policja i grupy ubezpieczeniowe beda mialy wglad. A na koniec bedziemy naciskac gaz i nic nie bedzie sie dzialo, bo tu jest 50 i juz jest 50. Oni nie sa glupi. Jakby od razu wprowadzili, to ludzie by sie buntowali, a jak tak krok po kroczku, to mniejsza szansa, ze ludzie zauwaza.... no to musisz już coś kupić skoro chcesz samochód bez "czarnej skrzynki" a i tak w obecnych pojazdach można te dane sczytać ze sterowników :D
w USA od 2015 roku są obowiązkowe takie urządzenia i na razie (przez 7 lat) tylko rejestrują 8)
Lajkuję taką rzeczywistość i mam nadzieję, że takiej dożyję. Serio.Wspolczuje. Dwa elementy sa straszne w tej przyszlosci. Po pierwsze brak kontroli. Kto powiedzial, ze te automatyczne samochody zawiaza Cie tam gdzie bedziesz chcial, a nie stwierdza na przyklad, ze nie zawioza Cie w tamtym kierunku, bo tam jest protest i nie chca, zebys do niego dolaczyl, albo z jakiegokoliwiek innego powodu, dla ktorego panstwo / rzad / koncern samochodowy nie bedzie chcialo zebys w dane miejsce pojechal.
Polaczenie rejestracji danych jazdy z faktem, ze nowe samochody sa podlaczone do internetu prawie non-stop dazy tylko w jednym kierunku - przysylanie danych na serwery. To juz spokojnie moze sie dziac teraz bez naszej wiedzy.Możesz to zawsze wyłączyć w samochodzie skoro na przesyłanie takich danych się nie zgadzasz.
Przyklad, telefony komorkowe. Przysylanie naszych danych zostalo wprowadzone bez naszej wiedzy i naszej zgody....sprawdz co podpisałeś w umowie
W tej chwili nasze dane lataja po internecie, sa sprzedawane, wykradane i firmy zarabiaja na nich pieniadze.... a to już jest przestepstwo.
Wspolczuje. Dwa elementy sa straszne w tej przyszlosci. Po pierwsze brak kontroli. Kto powiedzial, ze te automatyczne samochody zawiaza Cie tam gdzie bedziesz chcial, a nie stwierdza na przyklad, ze nie zawioza Cie w tamtym kierunku, bo tam jest protest i nie chca, zebys do niego dolaczyl, albo z jakiegokoliwiek innego powodu, dla ktorego panstwo / rzad / koncern samochodowy nie bedzie chcialo zebys w dane miejsce pojechal.
Drugi element to jest juz czysta przyjemnosc z jazdy samochodem. Ja poprostu lubie jezdzci. Lubie samochody. Lubie posiadac samochod i o niego dbac. Lubie patrzec na ladne samochody. Lubie interesowac sie fajnymi i szybkimi samochodami. To wszystko idzie do kosza w tej opisanej przeze mnie przyszlosci.
W pewien sposob te dwa elementy wiaza sie ze soba, bo lubie jezdzic miedzy innymi dlatego, ze daje mi to pewna wolnosc i kontrole (moge jechac gdzie chce i ktoredy chce).
Możesz to zawsze wyłączyć w samochodzie skoro na przesyłanie takich danych się nie zgadzasz. ...sprawdz co podpisałeś w umowie ... a to już jest przestepstwo.Widze, ze kolega niewiele wie na temat dzisiejszego swiata i co sie dzieje z jego danymi. Wylaczyc? Ha! Powodzenia :D
... piszemy tu o "czarnej skrzynce" a ta nie ma możliwości przesyłania danych i ich przyjmowania jak i również nie ma możliwości ingerencji w systemy pojazdu.
bo lewarka to jakoś nie widzę...Lewarek w grupie VAG jest już przyciskiem w najnowszych modelach: Golf, audi a3
I jeszcze coś ze środka https://www.autoevolution.com/news/third-generation-volkswagen-tiguan-will-feature-a-humongous-center-display-199116.html (https://www.autoevolution.com/news/third-generation-volkswagen-tiguan-will-feature-a-humongous-center-display-199116.html)Ten ekran montują już w całej grupie - W Golfach, Seatach, Cuprach, itd... ma 12 cali i niestety zastępuje prawie wszystkie fizyczne przyciski
Ten ekran montują już w całej grupie - W Golfach, Seatach, Cuprach, itd... ma 12 cali i niestety zastępuje prawie wszystkie fizyczne przyciski
... z tyłu taki trochę jakby coupe?E tam. Efekt podniesienia dolnej krawędzi tylnej szyby a może raczej podwyższenia "pionowej" części tylnej klapy. Może dzięki temu chcieli powiększyć (podwyższyć) bagażnik? Akurat te nowe proporcje wg. mnie są na +.
Ej, czy ja dobrze widzę, że te chromy w górnej części grilla to są... namalowane? :o
Piszą, że "wersje topowe" (Elegance, R-line?) będą miały napęd 4x4.
- brak żaluzji dla wnęki w tunelu środkowym...to naprawdę wygląda źle
Ostateczna ocena dopiero jak pomacam i pooglądam na żywo gdzieś w salonie....podobno dopiero w lutym :(
Jeszcze nie widziałem żeby gdzieś PHEV był tańszy niż inne opcje napęduspójrz w aktualny cennik Tiguana. Odzobaczysz, co kiedyś widziałeś i jeżeli nie masz z tym jakiejś niewygody, skrępowania przygotujemy się razem na cennik nowego Tiguana III i zmian w napędach, zwłaszcza tego pheva bo nim najbardziej się zajęli, chyba to trend na najbliższe lata, ale nie dekady. Pozdrawiam
Ceny nieźle odjechane. Moja przybliżona konfiguracja dla 1.5 eTSI : 211.870,0Wersja life wychodzi taniej niz przed liftem, faktycznie odjechane ceny.
Nie kłóćcie się o pierdołę i nie czepiajcie słówek.A właśnie należy się czepiać słówek. Są 3 główne rodzaje hybryd i mhev do nich należy.
Wersja life wychodzi taniej niz przed liftem, faktycznie odjechane ceny.Potrafisz zrozumieć, że Elegance wychodzi znacznie drożej, czy definitywnie przekracza to możliwości?
Potrafisz zrozumieć, że Elegance wychodzi znacznie drożej, czy definitywnie przekracza to możliwości?A potrafisz zrozumieć, że nie każdy potrzebuje elegance a life wychodzi taniej, czy wykracza to po za twoje możliwości?
Formalnie masz rację....dzięki :)
Jednak miękka hybryda to nie ta klasyczna....no jasne że nie, ale jest to jedna z hybryd
Miękkiej bliżej do benzyny. W miękkiej silnik elektryczny nigdy nie pracuje osobno....nie ma to znaczenia - definicja hybryd
Nie kłóćcie się o pierdołę i nie czepiajcie słówek....nikt się nie kłóci :) i to nie o słówka chodzi a sprawy techniczne, jeśli urządzenie - pojazd posiada dwa rodzaje napędu to jest to napęd hybrydowy i nie ma znaczenia czy pracują razem czy osobno.
mhev to taki trochę psychologiczny chwyt marketingowy....... a głównie zmniejszenie, na papierze ( homologacja) emisji, fajnie to wypada przy testach WLTP - niskie spalanie niska emisja, a całkiem inaczej to wypada w rzeczywistości ... podobnie jak z PHEV
Moja przybliżona konfiguracja dla 1.5 eTSI : 211.870,0
A do czego porównujesz, bo w moim 1,4tsi który jest bardzo cichy również nie słychać start-stop, jeśli porównujesz do tdi lub silników innych marek to oczywiścieDo silników z klasycznym rozrusznikiem.
Chińska wersja ,czemu nie w EuropieObstawiam, że chcą wprowadzić super nowość po lifcie. Nie mozna dać wszystkiego na raz, z nadmiaru szcześcia klienci by chyba zwariowali ;)
Wniosek ogólny, jak te auta kosztowały 3-4lata temu 100k to spoko ale teraz za tą kasę jakość środka odebrałem w większości jako kpinę.
wiem w gratisie są dolewki oleju i odwiedki cykliczne w ASOMam poważne wątpliwości, że wiesz. Bo ja np wiem, że mam ten silnik od dwóch lat i nie dolewam oleju poza wymianami co 10k, ani nie odwiedzam aso. Nie wiem czy miałeś na myśli dłuższy okres użytkowania czy co, ale nawet na grupie FB przy pytaniach o dolewki znaczna większość odpowiada, że niczego nie dolewa.
U mnie też BMW z 2023 i jakościowo jestem bardzo zadowolony......to napisz jeszcze jaki model BMW i za jakie pieniądze ...
...to napisz jeszcze jaki model BMW i za jakie pieniądze ...
to różne segmenty aut ... to jakie to porównanie ...
PS u mnie X5 z M-pakietem, a nie X5M. To jakieś kilka stówek róznicy w cenie nawet przy moim dość ciekawym wyposażeniu ;-)
Porównując takie BMW 5 które zdałem kilka miesięcy temu do VW Arteon to przepastna różnica na korzyść BMW. Auto flotowe z kilkoma dodatkami warte 160k w 2019r. bo wówczas rabaty przekraczały 20%.
... wiem, rozróżniam te modele, X5 z M-pakietem to 2 razy tyle co Tiguan a X5M to prawie 3 razy tyle ... co tu porównywać ...
... kilka stówek ... co to za różnica w leasingu na firmę lub długoterminowym wynajmie ;D