Autor Wątek: VW TIGUAN III - ogólna dyskusja o modelu  (Przeczytany 134366 razy)

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: VW TIGUAN III - zapowiedzi
« Odpowiedź #105 dnia: 2024/01/05 11:10 »
Advertisement
...ciekawe stwierdzenie, nie mające nic wspólnego z rzeczywistością.
Takie rozwiązanie to najczęściej stosowany układ hybrydowy - połączenie dwóch rodzajów napędu...
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: VW TIGUAN III - zapowiedzi
« Odpowiedź #106 dnia: 2024/01/05 12:07 »
Formalnie masz rację.
Jednak miękka hybryda to nie ta klasyczna. 
Miękkiej bliżej do benzyny. W miękkiej silnik elektryczny nigdy nie pracuje osobno.

Nie kłóćcie się o pierdołę i nie czepiajcie słówek.
 

Corso

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 78
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1,5 Tsi 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Odp: VW TIGUAN III - zapowiedzi
« Odpowiedź #107 dnia: 2024/01/05 12:08 »
Ceny nieźle odjechane. Moja przybliżona konfiguracja dla 1.5 eTSI : 211.870,0
Wersja life wychodzi taniej niz przed liftem, faktycznie odjechane ceny.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: VW TIGUAN III - zapowiedzi
« Odpowiedź #108 dnia: 2024/01/05 12:48 »
Ale jak popatrzeć na ceny Elegance lub RLine i wyobrazić sobie cenę z mocniejszym silnikiem 2,0TSI 4Motion to nie wiem czy VW jest warty dalej rozważania zakupu ... Ale to już każdy ocenia sam
 

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 419
  • Thanked: 51 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: VW TIGUAN III - zapowiedzi
« Odpowiedź #109 dnia: 2024/01/05 13:31 »
Nie kłóćcie się o pierdołę i nie czepiajcie słówek.
A właśnie należy się czepiać słówek. Są 3 główne rodzaje hybryd i mhev do nich należy.
Wersja life wychodzi taniej niz przed liftem, faktycznie odjechane ceny.
Potrafisz zrozumieć, że Elegance wychodzi znacznie drożej, czy definitywnie przekracza to możliwości?
 

Corso

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 78
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1,5 Tsi 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Odp: VW TIGUAN III - zapowiedzi
« Odpowiedź #110 dnia: 2024/01/05 13:43 »
Potrafisz zrozumieć, że Elegance wychodzi znacznie drożej, czy definitywnie przekracza to możliwości?
A potrafisz zrozumieć, że nie każdy potrzebuje elegance a life wychodzi taniej, czy wykracza to po za twoje możliwości?
Wersja elegance na starcie kosztuje niemal tyle samo co poprzednik, jakies różnice w wyposażeniu na pewno sa, wskaż czego ci tam brakuje. Podrożało głównie wyposażenie dodatkowe i pakiety.Nawet dopłata do lakieru jest większa.W nowej wersji w elegance masz fotele z funkcja masażu czego nie było w starej, podobnie miękka hybryda. W nowej są reflektory Led Plus w starej matrix, to tak na szybko. Reszta to już indywidualna sprawa.
« Ostatnia zmiana: 2024/01/05 14:13 wysłana przez Corso »
 

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 419
  • Thanked: 51 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: VW TIGUAN III - zapowiedzi
« Odpowiedź #111 dnia: 2024/01/05 14:17 »
Mi nie przeszkadza, że komuś Life wystarcza. Ale w dyskusji o Elegance nie wcinam się z cenami z Life. Taka różnica, "drobna". Nie mam problemu z tym, że ktoś kto potrzebuje mniej nie oberwie tak po kieszeni. Ale nie udaję, że wyższe wersje nie podrożały kosmicznie. Jak widać nie tylko ja sobie zrobiłem podobną do własnej konfigurację z wnioskiem, że kogoś tam w VW odkleiło.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: VW TIGUAN III - zapowiedzi
« Odpowiedź #112 dnia: 2024/01/05 14:47 »
Co do teorii o mild Hybrid czyli silniki 1,5 eTSI najlepiej jak każdy przeczyta sobie o co w nim chodzi. Bezsprzecznie ma on w nazwie słowo hybryda, a raczej miękka hybryda. VW raczej się skupia na informacji że jest to silnik benzynowy z instalacją 48V w której generatorem 48V jest malutki silnik elektryczny który zastępuje rozrusznik i wspomaga silnik spalinowy podczas ruszania.
https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/aktualnosci/2019/maj/nowy-golf-w-wersji-mhev-z-instalacja-elektryczna-o-napieciu-48v.html?gclid=CjwKCAiA7t6sBhAiEiwAsaieYu4tKBIk8qNCevGSwMPSqiaRK7vL6iI60gEkMnwmxq7Bs4ZXDC8LuRoCuQMQAvD_BwE

oraz więcej teorii o budowie układu:
https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/12281/diagnostyka-quot;miekkiej-hybrydyquot;-na-przykladzie-seata-leona-1-5-etsi.html

Tak czy inaczej cały czas jeździmy na silniku benzynowym: "ze względu na niewielką pojemność akumulatora trakcyjnego oraz moc silnika elektrycznego nie jest w stanie napędzać auta samodzielnie"
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: VW TIGUAN III - zapowiedzi
« Odpowiedź #113 dnia: 2024/01/05 14:56 »
mhev to taki trochę psychologiczny chwyt marketingowy.
Miłośnicy spaliny narzekają, że im silniki skalano ale mają okazję przekroczyć jakąś niewidzialną granicę i trochę się oswoić z koncepcją
a zwolennicy hybryd też czują się oszukani, bo to taka gó..no a nie hybryda w sumie jest...

 ;) ;D ;D ;D
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: VW TIGUAN III - zapowiedzi
« Odpowiedź #114 dnia: 2024/01/05 15:00 »
Zgadza się, jak poczytałem teorię i obejrzałem zdjęcia to nie podoba mi się że zajmuje to miejsce pod fotelami kierowca i pasażera, wolę tam puste miejsce lub szufladę
 

mariobravox

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 40
  • Thanked: 1 times
  • Model: X6LCI/Tiguan II
  • Silnik: 2.0
  • Napęd: inny
  • Skąd: Białystok
Odp: VW TIGUAN III - zapowiedzi
« Odpowiedź #115 dnia: 2024/01/05 21:38 »
Kiedy napęd na 4 kółka
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: VW TIGUAN III - zapowiedzi
« Odpowiedź #116 dnia: 2024/01/05 21:44 »
W Niemczech już jest w 2.0TDI
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: VW TIGUAN III - zapowiedzi
« Odpowiedź #117 dnia: 2024/01/05 23:39 »
Formalnie masz rację.
...dzięki  :) 
Jednak miękka hybryda to nie ta klasyczna. 
...no jasne że nie, ale jest  to jedna z hybryd
Miękkiej bliżej do benzyny. W miękkiej silnik elektryczny nigdy nie pracuje osobno.
...nie ma to znaczenia - definicja hybryd
Nie kłóćcie się o pierdołę i nie czepiajcie słówek.
...nikt się nie kłóci  :) i to nie o słówka chodzi a sprawy techniczne, jeśli urządzenie - pojazd posiada dwa rodzaje napędu to jest to napęd hybrydowy i nie ma znaczenia czy pracują razem czy osobno.

 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: VW TIGUAN III - zapowiedzi
« Odpowiedź #118 dnia: 2024/01/05 23:47 »
mhev to taki trochę psychologiczny chwyt marketingowy....
... a głównie zmniejszenie, na papierze ( homologacja) emisji, fajnie to wypada przy testach WLTP - niskie spalanie niska emisja, a całkiem inaczej to wypada w rzeczywistości ... podobnie jak z PHEV
 

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 419
  • Thanked: 51 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: VW TIGUAN III - zapowiedzi
« Odpowiedź #119 dnia: 2024/01/06 10:06 »
Nie wiem jak to wyszło w VW, ale ta niby-hybryda ma jedną dobrą rzecz: jeśli ktoś używa start-stop to w końcu da się tego normalnie używać, jest niewyczuwalne.