@arekp potwierdzasz te wyniki w PHEVie?
Zbliżone do Twoich pomiarów?
Pytam, bo jestem ciekawy czy jego testy rzeczywiście wskazują takie normalne, codzienne zużycie paliwa.
A gdyby odjąć koszty prądu, bo nie wszyscy je ponoszą to mamy dla kosztów w tym zakresie odsłonę nr 3.
PHEVy już tak, ale pytanie jak długo?
aha! Tiguan eHybrid ma w homologacji i w mObywatelu normę 44g/km. Jest zatem dość duża rezerwa, jeżeli samorządy lub państwo zaczną zaostrzać przepisy.Na papierze wszystko się zgadza, tyle że jadąc autostradą przez Czechy taki Tig eHybrid wyemituje podobną ilość g/km jak zwykłe 1,4/1,5 TSI bo to nie jazda wokoło domu na prądzie z gniazdka ...
Przez Czechy, przejedziemy bez opłat....gdzie jeszcze?
arekp - sprawdź w swoim normę ale g/km. Możesz ja tu podać, ale nie musisz.
Na papierze wszystko się zgadza, tyle że jadąc autostradą przez Czechy taki Tig eHybrid wyemituje podobną ilość g/km jak zwykłe 1,4/1,5 TSI bo to nie jazda wokoło domu na prądzie z gniazdka ...przepraszam, że wciąż się wtrącam, ale.... to nie jest takie proste. Z nie tylko mojego doświadczenia wynika, że na drogach krajowych Tiguan eHybrid potrafi pierwsze 100km przejechać ponad 80% bezemisyjnie. W dalszej podróży ta wartość spada, ale jednak zawsze to kilkadziesiąt %. Najmniej bezemisyjnie jedzie w słabym zagęszczeniu ruchu na autostradzie, no ale też wówczas są najkorzystniejsze warunki emisji dla silników spalinowych, bo równa jazda bez przyspieszeń i marnowania energii kinetycznej na jej zamianę w ciepło podczas tarcia hamulców przy zwalnianiu.
Nie czepiam się, ale najczęściej tak jest, tak więc te przepisy i zniżki to umowna sprawa vs. realna ekologia
Czyli benzynowa wersja też w Czechach powinna mieć darmowe autostrady w takim razie ... he hea może w Czechach lepiej sobie to planują. Po prostu, nie chodzi o emisję spalin na autostradzie (gdzie są najmniej szkodliwe), tylko o kolejną zachętę do zakupu aut mniej szkodzących otoczeniu. Czesi w życiu i na urzędzie... używają mniej patosu ... a o swoje dobro zadbają.
@Kabe nie chce wsadzać kija w mrowisko, ale X3 w M-pakiecie i porównywalnym dieslem to jakieś ~263k PLN.Jak dla mnie to kij w mrowisko wsadzać trzeba i pisać wprost, że VW odbiło kompletnie. W sensie, że nie ma co udawać, że jest inaczej.
przepraszam, że wciąż się wtrącam, ale.... to nie jest takie proste. Z nie tylko mojego doświadczenia wynika, że na drogach krajowych Tiguan eHybrid potrafi pierwsze 100km przejechać ponad 80% bezemisyjnie. W dalszej podróży ta wartość spada, ale jednak zawsze to kilkadziesiąt %. Najmniej bezemisyjnie jedzie w słabym zagęszczeniu ruchu na autostradzie, no ale też wówczas są najkorzystniejsze warunki emisji dla silników spalinowych, bo równa jazda bez przyspieszeń i marnowania energii kinetycznej na jej zamianę w ciepło podczas tarcia hamulców przy zwalnianiu.A to nie jest tak, że na DK to przejedzie tak jak się to ustawi? I każdy normalny człowiek ustawi, żeby DK robić spalinowym, żeby mieć pełną baterię do używania tam gdzie się najwięcej oszczędza, czyli po zjeździe z DK?
A to nie jest tak, że na DK to przejedzie tak jak się to ustawi? I każdy normalny człowiek ustawi, żeby DK robić spalinowym, żeby mieć pełną baterię do używania tam gdzie się najwięcej oszczędza, czyli po zjeździe z DK?
A ja uważam, że strefy są potrzebne.Nad ta strefą będzie jakaś kopuła która nie dopuści "skażonego" powietrza z zewnątrz? ;D SCT teoretycznie miała by sens, gdyby zlikwidować transport spalinowy do zera, choć i tak dużo by to nie dało, przykład powyżej.Co do tlenków azotu: https://www.youtube.com/watch?v=hcoiwF_wb9c (https://www.youtube.com/watch?v=hcoiwF_wb9c) W kuchni mamy wielokrotnie wieksze stężenie i nadal żyjemy...Całe te sct jest po to, by pozbawic ludzi aut, by szlachta przy korycie i celebryty miały gdzie parkować swoje gabloty.
Całe te sct jest po to, by pozbawic ludzi aut, by szlachta przy korycie i celebryty miały gdzie parkować swoje gabloty.
Serio, serio. A po według Ciebie to jest? Dla lepszego powietrza? ;D Jeśli chcemy się pozbyc kopcących gratów to trzeba to robić za pomocą SKP i odpowiednich badań oraz wszystkich aut w całym kraju a nie tylko w centrach miast.
Ty tak serio?
Pamiętam Covid w Warszawie, przez wiele tygodni nie było praktycznie aut na ulicach i pomimo zimy, działającego ogrzewania w domach nie było smogu na ulicach!Serio? Polecam obejrzeć, jest w filmie podane jaka była różnica w czasie pandemii i po pandemi, praktycznie żadna:https://www.youtube.com/watch?v=aFb87-3KE0k (https://www.youtube.com/watch?v=aFb87-3KE0k)
W ostatnich 2 latach jak temperatura spada poniżej zera to trudno się idzie chodnikiem przez smogNormalnie potykałeś się o ten smog. ;D
Jak mawiali starożytni Grecjanie: "Miałeś okazję milczeć..."Odstaw ścieki głównego nurtu, to szkodliwe.
;)
A co ma skrobanie szyby do systemu Start&Stop ?