Fora techniczne > VW TIGUAN III - 2024 - 20xx
OT z Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
arekp:
--- Cytat: Galon w 2024/01/15 17:16 ---A gdyby odjąć koszty prądu, bo nie wszyscy je ponoszą to mamy dla kosztów w tym zakresie odsłonę nr 3.
--- Koniec cytatu ---
Już nawet nie chciałem wspominać o PV ... i magazynie energii który zaczynam właśnie budować, gdyż dziś dotarły ogniwa ;-)
Galon:
Dla naprowadzenia w temat dodam jeszcze, że HEVy nie schodzą poniżej pułapu w emisji spalin, który uprawnia do zniżek i innych korzyści. PHEVy już tak, ale pytanie jak długo?
arekp:
--- Cytat: Galon w 2024/01/15 19:21 ---PHEVy już tak, ale pytanie jak długo?
--- Koniec cytatu ---
A masz jakieś przykłady w PL? Bo wydaje mi się, że właśnie użytkownicy PHEVów zostali kompletnie pominięci.
W Czechach PHEVy mogą jeździć po autostradach bezpłatnie, o ile nie generują więcej niż 50g CO2 na kilometr (na co łapie się np. moje X5 z emisją do 39g CO2/km). EV oczywiście też poruszają się po czeskich autostradach bezpłatnie.
Galon:
wtedy cytuję: "Dla samochodów ekologicznych z emisją CO2 powyżej 0 i do 95 g/km włącznie, dla konkretnego pojazdu na okres min. 3 miesięcy i max. 12 miesięcy opłata wynosi 60 zł na miesiąc". Dla samochodów powyżej wspomnianego przedziału opłata wynosi też 60 zł, ale za dobę. Źródło: ZDM w Poznaniu.
Z powyższego możemy skonstatować, że w okresie miesiąca parkowanie samochodu powyżej 95 g/km (do tej normy nie schodzą chociażby hybrydy Toyoty, chyba że Yaris) to 30 dni x 60 zł= 1.800 zł, gdy Pheva to 60 zł... Oszczędności mogą być zatem znacznie wyższe niż przy kalkulacjach paliwowych. W skali roku to 1740 x 12 = 20 880 zł. Wow, nie spodziewałem się. Warto wyjść poza schematy utartych poglądów.
Aha! Tiguan eHybrid ma w homologacji i w mObywatelu normę 44g/km. Jest zatem dość duża rezerwa, jeżeli samorządy lub państwo zaczną zaostrzać przepisy.
Przez Czechy, przejedziemy bez opłat....gdzie jeszcze?
[mod: oczyszczono ze śmieci HTML]
Galon:
arekp - sprawdź w swoim normę ale g/km. Możesz ja tu podać, ale nie musisz.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej