OT z Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez Rocko, 2024/01/14 20:18

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rocko


arekp

Cytat: Rocko w 2024/01/14 20:18
@arekp potwierdzasz te wyniki w PHEVie?

Mam świeższą generację, 45e -> https://www.youtube.com/watch?v=xzUrsKX6I6w

Nie mam czym zmierzyć żeby było wiarygodnie, ale generalnie jest zabawa ;-)

Rocko

Mega samochód 😁


Tutaj testowe spalanie Twojej wersji.


https://youtu.be/6DO1voJwhjc?si=zLwTeauzKye5AFmo


Zbliżone do Twoich pomiarów?


Pytam, bo jestem ciekawy czy jego testy rzeczywiście wskazują takie normalne, codzienne zużycie paliwa.

arekp


Cytat: Rocko w 2024/01/14 23:06
Zbliżone do Twoich pomiarów?


Pytam, bo jestem ciekawy czy jego testy rzeczywiście wskazują takie normalne, codzienne zużycie paliwa.

W BMW jest fajna opcja zachowująca pomiary średnie "od fabryki", także załączam zdjęcie.


Jak widać, po przejechaniu 15287,6 km mamy średnie spalanie łączone: 6,3l benzyny i 15,7kWh na 100km, czyli licząc po obecnej cenie benzyny ~6,5 PLN/l i 0,85 PLN/kWh daje nam koszt 54,3 PLN/100km w prawie 2,5 tonowym luksusowym czołgu ;-)


EDIT: dodałem zapomniany załącznik, a dla porównania, ostatnia średnia długoterminowa z Tiguana jaką miałem z prawie 4000 km jazdy podmiejskiej to 9,5l/100km, co daje 61,75 PLN/100km.

Galon

A gdyby odjąć koszty prądu, bo nie wszyscy je ponoszą to mamy dla kosztów w tym zakresie odsłonę nr 3.

arekp


Cytat: Galon w 2024/01/15 17:16
A gdyby odjąć koszty prądu, bo nie wszyscy je ponoszą to mamy dla kosztów w tym zakresie odsłonę nr 3.


Już nawet nie chciałem wspominać o PV ... i magazynie energii który zaczynam właśnie budować, gdyż dziś dotarły ogniwa ;-)

Galon

Dla naprowadzenia w temat dodam jeszcze, że HEVy nie schodzą poniżej pułapu w emisji spalin, który uprawnia do zniżek i innych korzyści. PHEVy już tak, ale pytanie jak długo?

arekp

Cytat: Galon w 2024/01/15 19:21PHEVy już tak, ale pytanie jak długo?

A masz jakieś przykłady w PL? Bo wydaje mi się, że właśnie użytkownicy PHEVów zostali kompletnie pominięci.

W Czechach PHEVy mogą jeździć po autostradach bezpłatnie, o ile nie generują więcej niż 50g CO2 na kilometr (na co łapie się np. moje X5 z emisją do 39g CO2/km). EV oczywiście też poruszają się po czeskich autostradach bezpłatnie.

Galon

#8
wtedy cytuję: "Dla samochodów ekologicznych z emisją CO2 powyżej 0 i do 95 g/km włącznie, dla konkretnego pojazdu na okres min. 3 miesięcy i max. 12 miesięcy opłata wynosi 60 zł na miesiąc". Dla samochodów powyżej wspomnianego przedziału opłata wynosi też 60 zł, ale za dobę. Źródło: ZDM w Poznaniu.
Z powyższego możemy skonstatować, że w okresie miesiąca parkowanie samochodu powyżej 95 g/km (do tej normy nie schodzą chociażby hybrydy Toyoty, chyba że Yaris)  to 30 dni x 60 zł= 1.800 zł, gdy Pheva to 60 zł... Oszczędności mogą być zatem znacznie wyższe niż przy kalkulacjach paliwowych. W skali roku to 1740 x 12 = 20 880 zł. Wow, nie spodziewałem się. Warto wyjść poza schematy utartych poglądów.

Aha! Tiguan eHybrid ma w homologacji i w mObywatelu normę  44g/km. Jest zatem dość duża rezerwa, jeżeli samorządy lub państwo zaczną zaostrzać przepisy.
Przez Czechy, przejedziemy bez opłat....gdzie jeszcze?

[mod: oczyszczono ze śmieci HTML]

Galon

arekp - sprawdź w swoim normę ale g/km. Możesz ja tu podać, ale nie musisz.

Kabe

Cytat: Galon w 2024/01/15 21:12aha! Tiguan eHybrid ma w homologacji i w mObywatelu normę  44g/km. Jest zatem dość duża rezerwa, jeżeli samorządy lub państwo zaczną zaostrzać przepisy.
Przez Czechy, przejedziemy bez opłat....gdzie jeszcze?
Na papierze wszystko się zgadza, tyle że jadąc autostradą przez Czechy taki Tig eHybrid wyemituje podobną ilość g/km jak zwykłe 1,4/1,5 TSI bo to nie jazda wokoło domu na prądzie z gniazdka ...
Nie czepiam się, ale najczęściej tak jest, tak więc te przepisy i zniżki to umowna sprawa vs. realna ekologia

Misieksmig

I z tymi bonusami w strefach parkowaniach też jest różnie. W Katowicach dla osób z zewnątrz tylko pełny elektryk jest faworyzowany. W innym przypadku opłaty są jednakowe dla wszystkich rodzajów napędu.

Kabe

Dla mieszkańców w strefie zamieszkania to racja powinien być chyba bonus ekologiczny dla PHEV, oni najczęściej będą używać tych pierwszych 50km w ciągu dnia na prądzie

arekp

Cytat: Galon w 2024/01/15 21:14
arekp - sprawdź w swoim normę ale g/km. Możesz ja tu podać, ale nie musisz.

Pisałem wyżej, do 39g CO2/km.

Pozostałe silniki można porównać w katalogu na samym końcu -> https://autocatalogarchive.com/wp-content/uploads/2022/10/BMW-X5-2022-INT.pdf

Galon

Cytat: Kabe w 2024/01/15 21:23
Na papierze wszystko się zgadza, tyle że jadąc autostradą przez Czechy taki Tig eHybrid wyemituje podobną ilość g/km jak zwykłe 1,4/1,5 TSI bo to nie jazda wokoło domu na prądzie z gniazdka ...
Nie czepiam się, ale najczęściej tak jest, tak więc te przepisy i zniżki to umowna sprawa vs. realna ekologia
przepraszam, że wciąż się wtrącam, ale.... to nie jest takie proste. Z nie tylko mojego doświadczenia wynika, że na drogach krajowych Tiguan eHybrid potrafi pierwsze 100km przejechać ponad 80% bezemisyjnie. W dalszej podróży ta wartość spada, ale jednak zawsze to kilkadziesiąt %. Najmniej bezemisyjnie jedzie w słabym zagęszczeniu ruchu na autostradzie, no ale też wówczas są najkorzystniejsze warunki emisji dla silników spalinowych, bo równa jazda bez przyspieszeń i marnowania energii kinetycznej na jej zamianę w ciepło podczas tarcia hamulców przy zwalnianiu.