Zwiększone obroty silnika

Zaczęty przez iks, 2019/06/11 18:32

Poprzedni wątek - Następny wątek

iks


[size=78%]
Cytat: rk w 2019/06/12 16:31[/size]
Skoro to zauważyłeś, to start stop nie wyłącza silnika. Sugerowało by to duże zapotrzebowanie na energię (chyba, że wyłączyłeś ten system).

Oczywiście, że wyłączyłem, zawsze to robię, no chyba, że zapomnę.

MrBlacker

A u mnie wygląda to tak.
Jak dzisiaj wsiadłem do auta po wyjściu z pracy (przy zewnętrznej temperaturze 34 stopni) to obroty były na poziomie:

  • włączona klimatyzacja (AUTO - gorąco w aucie i maksymalna wydajność) - ok. 875 obr/min
  • wyłączona klimatyzacja/wentylacja (OFF) - ok. 720 obr/min
  • włączona tylko wentylacja - ok. 750 obr/min
Po przejechaniu ok. 20 km (temperatura zewnętrzna bez zmian) wartość obrotów przy włączonej klimatyzacji (AUTO - poziom wydajności 3 kreski) spadła do 800 obr/min.

Podsumowując, jeśli mamy większe zapotrzebowanie na energię trzeba jej więcej wyprodukować, ale i też zapewnić normalne warunki pracy silnika - stąd wyższe obroty i większe zużycie paliwa. ;)

MrBlacker

Dzisiaj na rozgrzanym silniku sprawdziłem przez jeszcze raz i wynik w załączniku.
Od lewej:

  • włączona klimatyzacja (AUTO - dwie kreski)
  • wyłączona klimatyzacja/wentylacja (OFF)
  • włączona tylko wentylacja

rk

Tak naprawdę ja w Golfie naliczyłem z 10 różnych poziomów obrotów biegu jałowego;) Na pewno zależy to od temperatury (zewnętrznej i silnika) /wilgotności i odbiorników energii, czy są jeszcze jakieś inne czynniki nie wiem.

Charls

#19
Cytat: rk w 2019/06/13 17:48Tak naprawdę ja w Golfie naliczyłem z 10 różnych poziomów obrotów biegu

Że też wam się chce to wszystko liczyć, te kolorowe gadżeciarskie wyświetlacze źle na was wpływają ;) ja tam mam to samo z kilmą i bez klimy, pod vcds obroty byłyby różne ale nie chce mi się sprawdzać, wskazówki mi wystarczą, dobrze że nie powodują takich rozterek  :D

Muszę tylko sprawdzić czy w mapie sterownika w zależności od obciążenia zmieniają się wartości zadane obrotów

rk

Mój Golf miał standardowe zegary, obroty się zmieniały mimo tego, że to nie był AID:P. Ja tam nie miałem żadnych rozterek i niczego nie liczyłem specjalnie, po prostu po 3 latach użytkowania człowiek zauważa takie rzeczy.

iks

Ja mam rozpoczęty trzeci miesiąc użytkowania :-)


No i po upałach wszystko wróciło do normy i teraz pytanie czy to jest normalne czy podczas upałów coś nie pracuje jak powinno i wymusza większe obroty.

rk

Zwykle jest to normalne.

Tiggy

Cytat: iks w 2019/06/18 15:35
No i po upałach wszystko wróciło do normy i teraz pytanie czy to jest normalne czy podczas upałów coś nie pracuje jak powinno i wymusza większe obroty.
Właśnie pracuje jak powinno - klima musi mocniej chłodzić stąd zjada więcej prądu, stąd większe obciążenie silnika, stąd wyższe obroty.Bardziej na Twoim miejscu martwiło by mnie gdyby było odwrotnie ;)

Charls

@iks  dziwne masz rozterki jakbyś nigdy wcześniej żadnego auta nie użytkował :D 

iks

No właśnie po wyłączeniu klimy zmiana nie nastąpiła no ale może faktycznie na za krótko wyłączyłem.

Tomus

Cytat: Charls w 2019/06/19 09:20
@iks  dziwne masz rozterki jakbyś nigdy wcześniej żadnego auta nie użytkował :D
True.


T

iks

Przy zwiększonych obrotach już nie jestem wstanie stwierdzić czy to wypalanie DPF czy upał ot taka rozterka.

Tomus

Cytat: iks w 2019/06/21 12:00
Przy zwiększonych obrotach już nie jestem wstanie stwierdzić czy to wypalanie DPF czy upał ot taka rozterka.
Ale serio, o co Wam chodzi, silnik przerywa? Nie ma mocy? Obroty sa sterowane przez komputer i dopoki samochod jezdzi to po co rozkminiac taki watek?


T

Ryszardo

A u mnie właśnie teraz przy temperaturze ok. zera lub lekko powyżej na krótkim odcinku ok. 10 km wzrastają obroty biegu jałowego lekko pow. 1000 a na wyświetlaczu środkowym pojawia się komunikat ZWIĘKSZONE ZAPOTRZEBOWANIE NA ENERGIĘ (oczywiście muszę ten komunikat znaleźć). Klimatyzacja nie pracuje, grzanie szyb i lusterek wyłączone. Skąd więc to zwiększone zapotrzebowanie na energię?