Zwiększone obroty silnika

Zaczęty przez iks, 2019/06/11 18:32

Poprzedni wątek - Następny wątek

iks

Czy upał może mieć wpływ na zwiększone obroty silnika na biegu jałowym? Podejrzewam, że chyba nie ale chcę się upewnić. Od kilku dni często pojawiają mi się zwiększone obroty do około 950, dokładnie jak przy wypalaniu DPF, ale tym razem na pewno to nie to. Czasem pomaga dodanie gazu i wracają od razu do normy ale nie zawsze. Nie ma reguły, co może być przyczyną?

rk

Zwiększone zapotrzebowanie na chłodzenie kabiny? Nie przejmuj się tym, nowoczesne silniki starają się obniżyć obroty biegu jałowego do minimum więc jak jest zapotrzebowanie na energięto je po prostu podnoszą.

thomasindaclub

Też tak mam w te upały  :)

Charls

#3
przyznam szczerze że u siebie nie zaobserwowałem takiego zjawiska choć temperatura oleju w porównaniu do poprzedniego silnika CJCA w A4 B8 FL jest znacznie wyższa bo około 100 stopni gdzie w Audi regułą było około 85 stopni



tutaj mowa o chłodzeniu czyli obciążeniu silnika przez samą sprężarkę a nie zapotrzebowaniu na prąd z uwagi na włączone odbiorniki prądu typu lutsreka, szyby, fotele, światła  itp... poza tym przygazówka nie spowodowałaby w takim przypadku spadku obrotów, nie chcę się spierać ale mam wątpliwości co do tej teorii, nie sądzę aby same wentylatory chłodnicy powodowały wzrost obrotów  silnika


ps. może to subiektywne odczucie kierpownika  :D

Darayavahus

Ja to w ogóle mam wrażenie że on wysokie obroty trzyma na jałowym w porównaniu ze starymi samochodami, którymi jeździłem. Trzyma prawie 1000rpm gdzie jestem przyzwyczajony raczej do 750-800. Do tego spalanie na jałowym jak spada do 0.8l/h to już mało, regułą jest 1l/h. W moim starym golfie to było 0.4-0.5l/h.


A co do klimy to tak, może mieć wpływ na obroty. W ogóle obciążenie elektryki ma. Na próbę możesz wyłączyć klimę na chwilę i sprawdzisz czy obroty spadną.

iks

No właśnie obroty nie spadają po wyłączeniu klimy.

rk

Skoro to zauważyłeś, to start stop nie wyłącza silnika. Sugerowało by to duże zapotrzebowanie na energię (chyba, że wyłączyłeś ten system).

Charls

Po włączeniu odbiorników typu klima wzrasta obciążenie i obroty spadają a nie rosną, przepustnica nie zmienia położenia

rk

Przez chwilkę, następnie sterownik silnika je podnosi (mówimy tu o biegu jałowym).

Charls

Cytat: Darayavahus w 2019/06/12 12:34. Do tego spalanie na jałowym jak spada do 0.8l/h to już mało, regułą jest 1l/h
Litr to za dużo, u mnie jałowy bez klimy to 0,6-0,7 l/h, jałowy z klimą to 1,1 l/h

Obroty można vcds-em obniżyć

Charls

Cytat: rk w 2019/06/12 16:40Przez chwilkę, następnie sterownik silnika je podnosi (mówimy tu o biegu jałowym).
Tak, podnosi do poziomu zadanego przez mapę sterownika


Jak zrobisz log statyczny i w międzyczasie będziesz włączał i wyłączał odbiorniki to wartości mapy zadane się przecież nie zmieniają a wartości aktualne dążą do zadanych

rk

Auta na MQB które eksploatowałem (Golf 7 i T2) mają kilka poziomów obrotów biegu jałowego także nie jest to powrót do poprzednich obrotów. Obroty potrafią się podnieść i spaść w zależności od zapotrzebowania na energię (kinetyczną dla sprężarki i elektryczną dla innych odbiorników. Przypuszczam, że inne czynniki mogą grać rolę (temp. silnika?? oleju?). Podobne zachowanie obserwowałem w Fordzie Ka 2, tam po załączeniu się sprężarki czuć było wyraźnie nierówną pracę silnika, następnie obroty wzrastały ponad oryginalną wartość aby skompensować obciążenie. W Nissanie Juke nie zaobserwowałem tego zjawiska (ew. nie było tak widoczne).

Charls

Takie silniki jak w Fordzie Ka nie dają rady dlatego zaczynają telepać, podobnie jest w naszym Aygo II 1.0 vvti




Charls

Cytat: rk w 2019/06/12 16:51Auta na MQB które eksploatowałem (Golf 7 i T2) mają kilka poziomów obrotów biegu jałowego także nie jest to powrót do poprzednich obrotów. Obroty potrafią się podnieść i spaść w zależności od zapotrzebowania na energię (kinetyczną dla sprężarki i elektryczną dla innych odbiorników. Przypuszczam, że inne czynniki mogą grać rolę (temp. silnika?? oleju?).
Zrób log statyczny obrotów biegu jałowego to się zobaczy


Praca pracą a jestem przekonany że wartości RPM w sofcie są stałe bez względu na obciążenie, oczywiście wartości mierzone aktualne pod wpływem obciążenia mogą się zmieniać ale tylko dlatego, aby wyrównywać pracę biegu jałowego do wartosci zadanych

rk

Nie mam VCDSa, natomiast widać to wyraźnie na obrotomierzu (jestem przyzwyczajony do standardowych obrotów). Nie jest to zjawisko zbyt częste, ale jednak występuje.