Autor Wątek: Jak jeździć DSG  (Przeczytany 8272 razy)

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 416
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #60 dnia: 2019/09/05 22:49 »
Advertisement
możemy szybko przełączać D-R bez naciskania hamulca.
to raczej nie ma związku z opisywanym problemem, tak mi się wydaje aczkolwiek trudno to ocenić na odległość patrząc w monitor, może i masz rację


Z jednej strony jest możliwość rozkołysania auta w sposób przez ciebie opisany, działa to do 5 km/h, a z drugiej strony jako ostrzeżenie w instrukcji obsługi jest napisane:


* nie wolno przełączać na zakres jazdy R lub P, gdy samochód jeszcze się toczy
* przy pracującym silniku i po włączeniu zakresu jazdy D, S lub R jest wymagane, aby samochód zatrzymać wciskając pedał hamulca. Również przy wolnych obrotach silnika przenoszenie napędu nie rozdziela się całkowicie i samochód pełznie






« Ostatnia zmiana: 2019/09/05 23:26 wysłana przez Charls »
 

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 145
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #61 dnia: 2019/09/06 00:53 »
moje wrażenia odnośnie działania dsg w górach, gdzie strome podjazdy w trybie normal czy Comfort to katorga dla silnika/skrzyni - podjazdy o nachyleniu powyżej 10% A silnik trzyma obroty na poziomie 1,5tys. Aż prosi się o redukcję ale sterownik tego nie zrobi, dopiero jak obroty spadną w okolice 1,1tys. Dlatego polecam w takich warunkach używać tryb sport lub mocniej wciskać gaz na podjazdach wymuszając redukcję.

Ja jadę w takich sytuacjach na offroad wydaję się, że wtedy rzadziej zmienia bieg na wyższy.
 

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 145
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #62 dnia: 2019/10/03 20:47 »
Takie pytanie bo to mój pierwszy automat i mam wątpliwości. Czy to normalne, że kiedy jadę dajmy na to 90 km/h, auto jest na biegu D7 to kiedy chcę gwałtowniej przyspieszyć przechodzi na D6? Wydaję się to niby logiczne żeby mocniej się zebrać ale jest ten moment jakby zawahania trochę irytujący.
Poza tym wydaje mi się, że tak nie miałem wcześniej no ale może nie zwróciłem na to uwagi.

Kolejna rzecz to szybka redukcja do np D2 kiedy tylko mocniej się zwalnia przed samochodem na światłach itd. Denerwuje mnie generalnie częsta zmiana tych biegów, no ale jak już auto jedzie na siódmym biegu nawet przy prędkości 70 km/h to pewnie nie ma wyjścia. Proszę jednak o rozwianie moich wątpliwości.
 

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 416
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #63 dnia: 2019/10/03 21:26 »
Czy to normalne, że kiedy jadę dajmy na to 90 km/h, auto jest na biegu D7 to kiedy chcę gwałtowniej przyspieszyć przechodzi na D6?
nie inaczej



ale jest ten moment jakby zawahania trochę irytujący
też mnie to często irytuje, dlatego często "myślenie" skrzyni wyprzedzam łopatkami przy kierownicy



Kolejna rzecz to szybka redukcja do np D2 kiedy tylko mocniej się zwalnia przed samochodem
Mam coś takiego -jadę na D7 z góry bez gazu na tzw hamowaniu silnikiem, lekko dotykam hamulca i puszczam, niestety skrzynia zaczyna sama zbijać biegi nawet do D4 utrzymując często 2000-2200 rpm, co znacznie skraca dystans toczenia się auta z góry, czy możesz wypróbować czy u ciebie jest podobnie?
« Ostatnia zmiana: 2019/10/03 22:27 wysłana przez Charls »
 

Darayavahus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 55
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: DFHA - TDI 190KM
  • Skąd: GD
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #64 dnia: 2019/10/08 14:43 »
moment jakby zawahania trochę irytujący.
Można go przełączyć na S i wtedy moment zawahania staje się krótszy


Swoją drogą rozumiem że tryb S od D powinien się różnić tym, że utrzymywane są wyższe obroty ale dlaczego też różni się czasem reakcji na wciśnięcie gazu?