Autor Wątek: Zużycie tarcz hamulcowych  (Przeczytany 13676 razy)

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 220
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #60 dnia: 2019/07/11 13:38 »
Advertisement
Nie no na wzniesieniach oczywiście ręczny zaciągam :-)


PS. A to zatrzymywanie w sposób jaki to robię na płaskim terenie jest bezpieczne, nie wpływa jakoś negatywnie na skrzynię, nie wolała by jednak ręcznego?
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1004
  • Thanked: 86 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #61 dnia: 2019/07/15 11:51 »
Przecież Ci napisałem, w jakich warunkach lepiej zaciągnąć ręczny. Chodzi tu o to, aby ułatwić zwolnienie blokady skrzyni biegów podczas ruszania (w uproszczeniu bolec wchodzący w zębatkę). W autach gdzie robi się to ręcznie (tak jak w T2) poczujesz mocniejszy opór przy zmianie z P na inną pozycję, jeśli wcześniej nie zaciągnąłeś hamulca a auto się lekko stoczyło.

Poza tym zaciąganie hamulca ręcznego jest zalecane ze względów bezpieczeństwa - docenisz to, jak np. niechcący ustawisz skrzynię w N zamiast na P i wysiądziesz z auta. Jak teren jest lekko pochylony auto się stoczy.

Auto hold pomaga zapominalskim. Ja np. jeździłem z AH i byłem mocno zdziwiony, jak koledzy wspominali na forum, że czasami jest ciężko przestawić dźwignię DSG z P na D. U mnie to się nigdy nie zdarzyło. Nie ma też efektu lekkiego ruchu samochodu po puszczeniu pedału hamulca.

O ile serwisy twierdzą, że obecnie auta wymieniają tylne tarcze częściej to nie wszystkie problemu opisane tutaj da się powiązać z elektrycznym hamulcem postojowym. Jak np. sprzedawałem swojego Golfa 7, którym jeździłem z włączonym AH to przy 67000 tylne tarcze było w bardzo dobrym stanie. Na pewno zużycie jest przyśpieszone, ale nie ożywałbym tego jako argumentu przeciwko AH. Płynne jeżdżenie z AH jest trudniejsze (zwłaszcza ruszanie trwa dłużej, trudniej kontrolować auso start stop) - z drugiej strony noga odpoczywa i nie ma ryzyka stoczenia się do tyłu, przy ruszaniu pod górkę.
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 220
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #62 dnia: 2019/09/06 00:37 »
Wracając do zużywania się tarcz/klocków zastanawiam się jak na szybsze zużycie wpływa używanie aktywnego tempomatu. Mając okazję jechać bardzo długo z ACC  stwierdzam, że napewno bym sam tak nie panikował jak robi to auto zwalniając przed pojazdem przed. Miałem co prawda ustawione na przedostatnią odległość od pojazdu poprzedzającego ale ostatnia raczej powoduje gwałtowniejsze hamowanie więc nie warto. Poza tym lubię czasem przyspieszyć mimo ustawień bo np widzę, że ktoś mi zaraz będzie wisiał na tyle więc po puszczeniu pedału przyspieszenia auto znowu musi zwolnić. I jeszcze robię czasem tak, że przyspieszam przed pojazdem przed mimo, że auto zwalnia to chyba przegięcie jeśli chodzi o kwestię zużycia czy się mylę?
 

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 124
  • Thanked: 12 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #63 dnia: 2019/09/06 01:58 »
Nasze auta nie są w stanie przewidzieć górki czy tego ze ktoś zaraz zjedzie. ACC działa sprawnie ale fakt jedzie jak... automat :)
Jest górka, większy opór - trzeba dodać obrotów. Ojej auto sie rozpędza (bo już zjazd ze wzniesienia) - trzeba przyhamować (nie zawsze poprzez redukcję biegu).
Kierowca może sam ocenić (zwłaszcza jak zna drogę) że w tym miejscu warto się rozpędzić aby lżej było wjechać pod wzniesienie, następnie na szczycie, lub jeszcze chwilę przed, puścić gaz aby pokonać przełamanie terenu i dalej na biegu lecz bez obciążania skrzyni potoczyć się w dól.
ACC wykonuje akcje na dany moment.
Jadąc na ACC czuć że auto jest bardziej "spięte" w każdej chwili gotowe aby przyspieszyć lub zwolnić. Moje pierwsze wrażenie: jedzie jakby cały czas na lekko wciśniętym hamulcu. Tak nie jest ale przy wolniejszej niż autostradowa prędkości ACC często użuwa hamulca aby zmniejszyć prędkość. Czy częściej niż żywy kierowca? Tak. Czy delikatniej i bez szarpnięć - znów tak. Czy ACC zużywa bardziej hamulce niż podczas manualnej jazdy? Ciężko powiedzieć. Na pewno spalanie potrafi być mniejsze dzięki temu że nie ma niepotrzebnego "duszenia" pedału przyspieszenia na nieodpowiednich obrotach.
 

już_nie_passat

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 95
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: TDI 190KM
  • Skąd: KT
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #64 dnia: 2019/09/06 09:11 »

Moim skromnym zdaniem szybkie zużywanie tarcz hamulcowych (szczególnie z tyłu) nie ma związku z ACC, ESP, ABS itp. Jedynym powodem jest kiepska jakość materiałów. Ciśnienie na ciągłe obniżanie kosztów produkcji jest ogromne. Ktoś pewno doszedł do wniosku, że tylne tarcze nie powinny wytrzymywać >100k (tak miałem w większości poprzednich VW). Próbowali zaoszczędzić na kosztach tarcz i trochę przegięli.
Dowód: przy ok. 50k wymieniłem oryginalne tarcze bo były w tragicznym stanie, założyłem ATE, od wymiany przejechałem kolejne 50k i nie bardzo widać ślady zużycia na tarczach ("oryginaly"już by poszły do kosza). Jeżdżę tak samo, ACC, ESP, ABS itp. działa jak wcześniej a tarcze są ok.
Czasy, kiedy części z "pierwszego montażu" były najwyższej jakości już minęły. Mam wrażenie, że markowe zamienniki są obecnie często lepsze.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 919
  • Thanked: 92 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #65 dnia: 2019/09/06 09:19 »
@już_nie_passat ja zbliżam się do 50kkm, ale moje tarcze są nadal w bdb kondycji. Wręcz usłyszałem, że jak dalej będę tak delikatnie jeździć, to nigdy nie przyjadę do nich na wymianę.
 

już_nie_passat

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 95
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: TDI 190KM
  • Skąd: KT
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #66 dnia: 2019/09/06 09:31 »

Tylko tchórze hamują !
:-)
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 638
  • Thanked: 55 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #67 dnia: 2019/09/06 11:19 »
Tylko tchórze hamują ! :-)


 ;D ;D ;D
 

Darayavahus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 122
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: DFHA - TDI 190KM
  • Skąd: GD
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #68 dnia: 2019/10/02 13:08 »
Moje tarcze mają 15 tyś i już można zaobserwować rant więc faktycznie są z kijowego materiału. Co do rdzy i rowków jednak brak - ale też auto odebrałem wiosną i jeszcze nie przeżyło żadnej zimy.
Jako zamienniki polecam podstawowe ATE.


Teraz nie znajdę ale kiedyś widziałem test hamulców (chyba w Golfie) i wyszło że fabrycznym zdecydowanie daleko do markowych zamienników - no ale mierzyli skuteczność a nie trwałość.
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 220
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #69 dnia: 2019/10/28 17:09 »
Powiedzcie mi czy naprawdę to tak powinno wyglądać? Samochód odebrany w kwietniu. Dopiero przecież lato minęło. Garażowany. Przeszedłem się właśnie po ulicy żeby się przyjrzeć innym i widzę, że tak często jest. Kolega, który zaczął ten wątek pomijając tarcze widzę, że ma podobnie. Chodzi mi oczywiście o rdzę.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 691
  • Thanked: 23 times
  • Model: 5N2
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210hp
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #70 dnia: 2019/10/28 20:09 »
Rdzawy nalot to nic złego jedynie psuje efekt wizualny a nie skuteczność hamowania. Odrębną kwestią jest to, że tak zachowują się tarcze kiepskiej jakości bez lakierowanego korpusu piasty, to raczej poziom Daci Logan a nie auta za ponad 100 tys zł. Moje tarcze mają  3,5 roku i 130 tys km i wyglądają lepiej
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 314
  • Thanked: 12 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #71 dnia: 2019/10/29 17:52 »
@iks mi serwis w ramach gwarancji to pomalował, ale łatwo nie było.
Tez wylazło nie długo po zakupie, reklamuj.
 

yarns

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Model: Tiguan
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Warszawa
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #72 dnia: 2019/11/18 10:00 »
W czwartek byłem na wizycie w aso. Przejechane 30kkm, według panów z serwisu przednie tarcze i klocki już praktycznie do wymiany (za około 3-5kkm). Koszt materiałów (aso) to 1600 zł, przy czym nie potrafili odpowiedzieć na pytanie jakie klocki i tarcze wkładają. Pomijając kwestię ceny, to tak szybkie zużycie tarcz wydaje mi się bardzo dziwne. W poprzednim aucie (nissan qashqai+2) tarcze wymieniałem przy 72kkm. Czy ktoś się orientuje jak wygląda kwestia wymiana tarcz w aso przy zakupie własnych materiałów (1600 zł za noname to rozbój w biały dzień) lub wymianę poza aso? - chodzi mi o to ewentualną utratę gwarancji. No i jakie tarcze polecacie?
 

thomasindaclub

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 31
  • Thanked: 1 times
  • Model: Allspace
  • Wersja: Higline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WT
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #73 dnia: 2019/11/18 10:48 »
Ciężką masz nogę ? ostro hamowane ? Sam ma 17 tys ale pojechałbym wymieniać klocki gdzie indziej.
 

yarns

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Model: Tiguan
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Warszawa
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #74 dnia: 2019/11/18 12:43 »
Noga niezbyt ciężka, raczej stonowana jazda bez gwałtownych i ostrych hamowań. Dziwi mnie różnica między autami, styl jazdy mi się nie zmienił...