Autor Wątek: Zużycie tarcz hamulcowych  (Przeczytany 4574 razy)

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 416
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #45 dnia: 2019/07/03 13:27 »
Advertisement
DSG należy unikać jedynie długotrwałego 'pełzania'
Czy przypadkiem po całkowitym puszczeniu hamulca D1 już  jest "zasprzeglelone"  calkowicie a przy delikatnym trzymaniu na hamulcu i pełzaniu wówczas jest efekt "połsprzegła"? Jeżeli tak to nie może mieć negatywnego wpływu
 

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 145
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #46 dnia: 2019/07/03 13:37 »
@MrBlacker jeśli nie jest włączony auto-hold to ręczny się sam "nie zaciąga".
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1250
  • Thanked: 79 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #47 dnia: 2019/07/03 13:42 »
@MrBlacker jeśli nie jest włączony auto-hold to ręczny się sam "nie zaciąga".

Po zatrzymaniu na skrzyżowaniu masz rację, ale na postoju jak przełączysz DSG w tryb P to ręczny włącza się i nie trzeba mieć włączonego AH.
Przynajmniej tak jest u mnie. Po zatrzymaniu i przestawieniu DSG w tryb P nie muszę dodatkowo włączać hamulca ręcznego, bo dzieje się to automatycznie.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #48 dnia: 2019/07/03 13:51 »
DSG należy unikać jedynie długotrwałego 'pełzania'
Czy przypadkiem po całkowitym puszczeniu hamulca D1 już  jest "zasprzeglelone"  calkowicie a przy delikatnym trzymaniu na hamulcu i pełzaniu wówczas jest efekt "połsprzegła"? Jeżeli tak to nie może mieć negatywnego wpływu
Wydaje mi się, że po całkowitym puszczeniu hamulca tarcze nie są w pełni zasprzęglone. Dzieje się to jedynie od pewnej prędkości. Tzn. możliwe jest pełzanie bez naciśniętego pedału gazu i hamulca. To się może dziać podobno również na 2 biegu i wolnej jeździe (do sprawdzenia). Ostatnio pojawiło się trochę informacji/plotek, że niektóre nowsze , skrzynie DSG potrafią się zasprzęglać i wysprzęglać co chwilę eliminując efekt 'þółsprzęgła'. Tak naprawdę najłatwiej to sprawdzić VCDSem chyba.

Po zatrzymaniu na skrzyżowaniu masz rację, ale na postoju jak przełączysz DSG w tryb P to ręczny włącza się i nie trzeba mieć włączonego AH.
Przynajmniej tak jest u mnie. Po zatrzymaniu i przestawieniu DSG w tryb P nie muszę dodatkowo włączać hamulca ręcznego, bo dzieje się to automatycznie.
Zaciąga się ręczny i widzisz to po diodzie na dźwigni ręcznego z wyłączonym AH??? Czy może włącza się blokada skrzyni ?
« Ostatnia zmiana: 2019/07/03 14:11 wysłana przez rk »
 

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 416
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #49 dnia: 2019/07/03 14:03 »
Na P hamulec się nie zaciąga bo mogę bujnąć autem w przód i tył, jest tylko blokada skrzyni i kół przednich, przynajmniej u mnie w DQ500
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #50 dnia: 2019/07/03 14:05 »
Tak jest też u mnie (chyba, że czegoś nie zauważyłem), stąd też moje pytanie do @MrBlacker
 

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 145
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #51 dnia: 2019/07/03 14:51 »
U mnie też, jeśli nie jest włączony auto-hold to ręczny się nie zaciąga po przejściu na P. Dzięki temu przestałem korzystać z ręcznego w garażu bo i po co, płasko jest nigdzie auto się nie stoczy.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1250
  • Thanked: 79 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #52 dnia: 2019/07/03 15:28 »
Przed chwilą sprawdziłem w aucie i instrukcji, faktycznie macie rację.
Przy DSG ustawionym na P włącza się mechaniczna blokada kół napędowych, a nie elektroniczny hamulec postojowy (tzw. ręczny).
Przyzwyczaiłem się do AH (rzadko jeżdżę bez) i chyba to mnie zmyliło. ;)
 

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 416
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #53 dnia: 2019/07/03 15:47 »
Przy AH zużycie tylnych tarcz może być przyśpieszone, to raczej naturalne
 

Tiggy

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 77
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #54 dnia: 2019/07/04 07:15 »
Przy AH zużycie tylnych tarcz może być przyśpieszone, to raczej naturalne
Jakieś minimalne zużycie pewnie występuje ale jest ono pomijalne. AH trzyma koło w chwili postoju i odpuszcza przy minimalnym ruchu. Występuje tu głównie tarcie statyczne, które nie powoduje zużycia.
Sądzę, że zużycie tarczy w wyniku AH w całym życiu auta jest porównywalne ze zużyciem powstałym w wyniku jednego gwałtownego hamowania.

 

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 416
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #55 dnia: 2019/07/04 10:59 »
przy ruszaniu jednak przez ułamek sekundy występuje minimalne tarcie, czuć delikatne pociągnięcie, jak ktoś jeździ dużo po mieście to może wpływać na szybsze zużycie, tak mi się wydaje, badań w tym zakresie nie prowadziłem. W każdym bądź razie ja mam fabryczne tarcze przód i tył przy przebiegu 123 tys km ale nie wiem czy i w jakim stopniu używany był AH
 

już_nie_passat

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 95
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: TDI 190KM
  • Skąd: KT
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #56 dnia: 2019/07/04 11:39 »
W każdym bądź razie ja mam fabryczne tarcze przód i tył przy przebiegu 123 tys km

Chyba mało hamujesz :-) I słusznie bo tylko tchórze hamują.
Ale poważnie - jakość oryginalnych tarcz w 1-szej generacji Tiguana to była bajka. Nie można ich porównywać do jakości w Tigu II. Mam w domu obydwa i na własne oczy widzę jak zużywają się jedne i drugie. Nawet  nie chodzi o zużycie - w Tigu II po prostu rdzewieją. Serwis nie wymienia na gwarancji bo w przypadku tarczy mają milion argumentów typu:
"... przejechał Pan z rozgrzanymi hamulcami przez kałużę "
"... tak jest jak auto stoi pod chmurką a  nie w garażu"
"... za często ostro Pan hamuje "
"... to przez sól w zimie "
"... to wina polskich dróg - niemieckie autostrady to panie co innego "

 
The following users thanked this post: Charls

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 145
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #57 dnia: 2019/07/11 00:33 »
Wracając jeszcze do mojego unikania ręcznego to jeśli mam skrzynię na P i bez auto holda puszczam hamulec to samochód ciut drgnie do tyłu i wtedy jakby się zablokuje to ta blokada skrzyni tak działa?
 

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 416
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #58 dnia: 2019/07/11 05:21 »
Tak
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zużycie tarcz hamulcowych
« Odpowiedź #59 dnia: 2019/07/11 09:04 »
Na wzniesieniach zaleca się najpierw zaciągnięcie ręcznego, ułatwia to później zdjęcie blokady.