Zuzycie oleju

Zaczęty przez Tomus, 2019/05/10 15:56

Poprzedni wątek - Następny wątek

Tomus

Chyba troche za wczesnie co?


T


rk

Zalany był na dzień dobry do wartości MAX na bagnecie?

arekp

Cytat: Tomus w 2019/05/10 15:56
Chyba troche za wczesnie co?

A czy czasem w okolicy tego przebiegu, nie powinieneś mieć wymienionego oleju? Jak wygląda kwestia "do wymiany oleju" w stosownej opcji w menu Car?

Tomus

Cytat: rk w 2019/05/10 17:16
Zalany był na dzień dobry do wartości MAX na bagnecie?
Nie sprawdzalem..
T

Tomus

Cytat: arekp w 2019/05/10 17:32
Cytat: Tomus w 2019/05/10 15:56
Chyba troche za wczesnie co?

A czy czasem w okolicy tego przebiegu, nie powinieneś mieć wymienionego oleju? Jak wygląda kwestia "do wymiany oleju" w stosownej opcji w menu Car?
Nie, na serwis wzywa przy 30kkm

arekp

Cytat: Tomus w 2019/05/10 17:44
Nie, na serwis wzywa przy 30kkm

U mnie wymiana oleju była przy ~19kkm.

rk

Przecież on ma TDI, każdy silnik inaczej to oblicza. Nawet gdyby był zalany na MAXa (możliwe, że nie był) to ponad 20000 km i zużyty 1 litr to nie jest jakoś specjalnie dużo. Może koledzy z tym TDI napiszą, jak u nich wygląda zużycie oleju. No i czy bagnet potwierdza to co podaje czujnik? @arekp czy ty piszesz o innym silniku (z twojego Audi??) ?


Tak na marginesie, ten AID to starego typu jest czy nowego (wygląda jak stary) ? Pytam bo widzę u ciebie 2 znaki a mój w krótkim pokazuje maksymalnie tylko 1 znak na górnej belce.

Snooper

@arekp ale wywala - sprawdź poziom oleju a nie woła o wymianę : ) 30 tys jest kwestią ruchomą - mi po przebiegu 1800 spadła wymiana oleju do 25 tys.

Swoją drogą chyba też czas sprawdzić bagnet :)

Cytat: rk w 2019/05/10 17:57Tak na marginesie, ten AID to starego typu jest czy nowego (wygląda jak stary) ? Pytam bo widzę u ciebie 2 znaki a mój w krótkim pokazuje maksymalnie tylko 1 znak na górnej belce.

To jest stary AID w Allspac'ach nie montują nowych :) pokazuje ograniczenie 50 i 60, obowiązujące po 23:00.

arekp

Pisałem o Tiguanie w TSI. Między wymianami nie zauważyłem znaczących ubytków - ani też specjalnie tam nie zaglądam ;-) Faktycznie nie zauważyłem, że to TDI, aczkowiek też dziwne że dopiero przy 30kkm ma mieć wymianę, bo to wygląda jak by nie został przestawiony na dynamiczne cykle.

@rk z AUDI w ogóle nie było problemu olejowego między wymianami (wymieniałem co 10-12kkm).

rk

Może być problem z ustawieniem, może TTTM. 1.4 TSI pyknie 30000 km między przeglądami olejowymi.

Peterka

Czy obserwujecie w swoich TSI ze zuzycie oleju dla silnika 1,5 TSI jest wieksze niz dla 2.0 TSI?

Charls

Przecież wezwanie do serwisu a poziom oleju to dwie różne kwestie nie mające nic wspólnego. W Audi specjalnie kupiłem bagnet serwisowy (bo nie miał wcale) żeby porównać wskazania MMI i bagnetu i generalnie mniej więcej się pokrywało, minimalne różnice były


Ja w swoim TDI od wymiany i zalania do max zrobiłem 5 tys km i nadal jest max, ale nie jeżdżę z prędkościami autostradowymi, nie cisnę na maksa a wtedy silnik ma tendencję do większego zużycia oleju

Charls

Cytat: rk w 2019/05/10 17:57ponad 20000 km i zużyty 1 litr to nie jest jakoś specjalnie dużo.
biorąc pod uwagę większą odparowalność NOACK niektórych olejów to w zasadzie tyle co nic, równie dobrze mógł naturalnie odparować.


Poza tym jeśli komuś nie ubywa może oznaczać, że to co zużył uzupełnił niespalonym paliwem  :D

Tomus

A ja tymczasem mialem druga dolewke ....

rk

Ile przejechałeś w te niecałe 2 miesiące?