FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: Tomus w 2019/05/10 15:56

Tytuł: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Tomus w 2019/05/10 15:56
Chyba troche za wczesnie co?


T

Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/05/10 17:16
Zalany był na dzień dobry do wartości MAX na bagnecie?
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/05/10 17:32
Chyba troche za wczesnie co?

A czy czasem w okolicy tego przebiegu, nie powinieneś mieć wymienionego oleju? Jak wygląda kwestia "do wymiany oleju" w stosownej opcji w menu Car?
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Tomus w 2019/05/10 17:43
Zalany był na dzień dobry do wartości MAX na bagnecie?
Nie sprawdzalem..
T
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Tomus w 2019/05/10 17:44
Chyba troche za wczesnie co?

A czy czasem w okolicy tego przebiegu, nie powinieneś mieć wymienionego oleju? Jak wygląda kwestia "do wymiany oleju" w stosownej opcji w menu Car?
Nie, na serwis wzywa przy 30kkm
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/05/10 17:45
Nie, na serwis wzywa przy 30kkm

U mnie wymiana oleju była przy ~19kkm.
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/05/10 17:57
Przecież on ma TDI, każdy silnik inaczej to oblicza. Nawet gdyby był zalany na MAXa (możliwe, że nie był) to ponad 20000 km i zużyty 1 litr to nie jest jakoś specjalnie dużo. Może koledzy z tym TDI napiszą, jak u nich wygląda zużycie oleju. No i czy bagnet potwierdza to co podaje czujnik? @arekp czy ty piszesz o innym silniku (z twojego Audi??) ?


Tak na marginesie, ten AID to starego typu jest czy nowego (wygląda jak stary) ? Pytam bo widzę u ciebie 2 znaki a mój w krótkim pokazuje maksymalnie tylko 1 znak na górnej belce.
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/05/10 21:47
@arekp ale wywala - sprawdź poziom oleju a nie woła o wymianę : ) 30 tys jest kwestią ruchomą - mi po przebiegu 1800 spadła wymiana oleju do 25 tys.

Swoją drogą chyba też czas sprawdzić bagnet :)

Tak na marginesie, ten AID to starego typu jest czy nowego (wygląda jak stary) ? Pytam bo widzę u ciebie 2 znaki a mój w krótkim pokazuje maksymalnie tylko 1 znak na górnej belce.

To jest stary AID w Allspac'ach nie montują nowych :) pokazuje ograniczenie 50 i 60, obowiązujące po 23:00.
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/05/10 22:44
Pisałem o Tiguanie w TSI. Między wymianami nie zauważyłem znaczących ubytków - ani też specjalnie tam nie zaglądam ;-) Faktycznie nie zauważyłem, że to TDI, aczkowiek też dziwne że dopiero przy 30kkm ma mieć wymianę, bo to wygląda jak by nie został przestawiony na dynamiczne cykle.

@rk z AUDI w ogóle nie było problemu olejowego między wymianami (wymieniałem co 10-12kkm).
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/05/10 22:45
Może być problem z ustawieniem, może TTTM. 1.4 TSI pyknie 30000 km między przeglądami olejowymi.
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Peterka w 2019/07/04 08:09
Czy obserwujecie w swoich TSI ze zuzycie oleju dla silnika 1,5 TSI jest wieksze niz dla 2.0 TSI?
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/07/04 11:12
Przecież wezwanie do serwisu a poziom oleju to dwie różne kwestie nie mające nic wspólnego. W Audi specjalnie kupiłem bagnet serwisowy (bo nie miał wcale) żeby porównać wskazania MMI i bagnetu i generalnie mniej więcej się pokrywało, minimalne różnice były


Ja w swoim TDI od wymiany i zalania do max zrobiłem 5 tys km i nadal jest max, ale nie jeżdżę z prędkościami autostradowymi, nie cisnę na maksa a wtedy silnik ma tendencję do większego zużycia oleju
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/07/04 11:18
ponad 20000 km i zużyty 1 litr to nie jest jakoś specjalnie dużo.
biorąc pod uwagę większą odparowalność NOACK niektórych olejów to w zasadzie tyle co nic, równie dobrze mógł naturalnie odparować.


Poza tym jeśli komuś nie ubywa może oznaczać, że to co zużył uzupełnił niespalonym paliwem  :D
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Tomus w 2019/07/04 16:48
A ja tymczasem mialem druga dolewke ....
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/07/04 17:43
Ile przejechałeś w te niecałe 2 miesiące?
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Tomus w 2019/07/06 00:51
Ile przejechałeś w te niecałe 2 miesiące?


około 5000.

Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/07/06 07:51
Ile przejechałeś w te niecałe 2 miesiące?
około 5000.
Jaki styl jazdy, jakie odcinki? Jaki olej?
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Barkon w 2019/07/07 22:49
Witam, ja u siebie wlasnie w zeszlym tygodniu robilem przegląd po 30 kkm (rowno 5 m-cy), tydzień wcześniej przy stanie 28,500 zawołał o sprawdzenie oleju. Dodałem niecały litr..
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/07/08 09:07
Szkoda że to forum nie jest forum  miłośników motoryzacji :) 


Wystarczy żeby czujnik poziomu oleju zawiódł i silnik szlag trafia  :D  Olej powinno się sprawdzać manualnie średnio co 1000 km, nawet VWAG tak zaleca i zasadzie każdy producent, opieranie się na wskaźniku poziomu to błąd. Ponadto jeśli ktoś śmiga autostradami albo ciąga lawety czy nawet  jeździ z kompletem pasażerów to poziom oleju powinien być w maksymalnym górnym położeniu na miarce, dopuszczanie w takich sytuacjach do jazdy z poziomem minimum jest na dłuższą metę destrukcyjne dla silnika.


Producent dopuszcza zużycie oleju na poziomie do 1 litra na 2000 km (kiedyś na 1000 km), więc na 30 tys km przebiegu można dolać 15 litrów i wg producenta wszystko jest ok  ;D


Jeśli ktoś stosuje normalny interwał stały 15kkm lub 1 rok to polecam lać olej 5W40 ACEA C3 505.01, oleje te z reguły mają lepsze parametry jak lepkość, parowalność Noack, TBN, odporność termiczną, zapewniają lepszą ochronę przed tarciem dla silnika ale ani ten a tym bardziej 507/504 nie dorównują olejom A3/B4 zawierających znacznie więcej siarki i popiołów a co za tym idzie zapewniają znacznie lepszą ochronę silnika


Cytuj
Kilka prawd:
Nic nie zastąpi regularnej i częstej wymiany oleju. Tryby long life pokroju 30 tys. km są niedorzeczne i mają swoje jedynie marketingowe uzasadnienie. Sprawiają, że producent może pochwalić się niskimi kosztami serwisowania samochodu. Do czasu aż ulegnie awarii. Optymalny interwał wymiany oleju to 10 do 12 tys. km, max. 15 tys. dla samochodów pokonujących głównie trasy szybkiego ruchu, ale bez skrajnego obciążenia,[/size]- Miejskie użytkowanie samochodu to w gruncie rzeczy ciężkie warunki pracy. Częste rozruchy oraz krótkie odcinki sprawiają, że olej narażony jest na dylucję paliwem, które nie jest w stanie w tak krótkim czasie odparować. Ponadto olej pozostaje niedogrzany - nie osiąga optymalnej temp. pracy a to wpływa na jego szybsze zużycie,[/size]- Należy stosować oleje o lepkości rekomendowanej przez producenta samochodu, bez względu na to co lał poprzedni właściciel lub my będąc nieświadomi. Stosujemy płukankę aby pozbyć się ew. złogów po poprzednim oleju a następnie wlewamy ten odpowiedni,[/size]- Olej syntetyczny to taki, który zawiera w swoim składzie polialfaolefiny (PAO) lub/oraz estry. Wielu producentów nazywa olejami syntetycznymi produkty, które ani nie zawierają PAO ani estrów - marketing,[/size]
- Olej oprócz bazy olejowej składa się także z pakietu dodatków, spośród których wyróżniamy m.in.: dyspregatory, detergenty, modyfikatory tarcia, inhibitory utleniania, dodatki antykorozyjne, depresatory. Ich rola w gotowym produkcie jest bardzo duża.

Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Barkon w 2019/07/08 10:03
Wszystko powyżej to prawda i racja, powinno sie regularnie kontrolować poziom oleju itp. Vw ma normy zuzycia na każde ileś kkm ale jako byly uzytkownik aut od forda ktorymi zrobiłem ok.1,2 mln km (4 szt w sumie), to co by nie mówić  o tej marce, nigdy, powtarzam nigdy zaden z nich nie wziął przez caly okres eksploatacji ani kropli oleju..silniki diesel tdci 1.8 i 2.0. Tak mnie to rozleniwiło ze olej sprawdzałem czasem przy okazji rzadkiego otwarcia maski.. chyba trzeba będzie zmienić zwyczaje..😀
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/07/08 10:38
Wszystko powyżej to prawda i racja, powinno sie regularnie kontrolować poziom oleju itp. Vw ma normy zuzycia na każde ileś kkm ale jako byly uzytkownik aut od forda ktorymi zrobiłem ok.1,2 mln km (4 szt w sumie), to co by nie mówić  o tej marce, nigdy, powtarzam nigdy zaden z nich nie wziął przez caly okres eksploatacji ani kropli oleju..silniki diesel tdci 1.8 i 2.0. Tak mnie to rozleniwiło ze olej sprawdzałem czasem przy okazji rzadkiego otwarcia maski.. chyba trzeba będzie zmienić zwyczaje..😀
Co do VW to różnie - w TDI praktycznie oleju nie ubywało, a np. w 1.4 16v przy jeździe autostradowej 140-150 wychodziło nawet 0.5l / 1000KM. Też radzę kontrolować co jakiś czas bagnetem.
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/07/08 23:32
nigdy, powtarzam nigdy zaden z nich nie wziął przez caly okres eksploatacji ani kropli oleju..
Coś takiego jak silnik nie biorący oleju nie istnieje. Być może zużywał go mało, być może paliwo przenikające do oleju uzupełniało jego poziom - ale olej spalał na pewno. Fakt moje Fordy też miały minimalne zużycie i też przestałem to tak często sprawdzać;)

Sprawdzanie bagnetem to bardzo dobry pomysł, jak czujnik poziomu ulegnie awarii (a i on ma swoje ograniczenia i specyficzne zachowania) to ostatnią linią obrony jest już tylko kontrolka ciśnienia.
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/07/09 10:18
Coś takiego jak silnik nie biorący oleju nie istnieje. Być może zużywał go mało,
  jeśli ubywa go na tyle mało, że tego nie widać, to można powiedzieć że nie bierze, przynajmniej w potocznej gwarze motoryzacyjnej /hehe wymyślone na poczekaniu, czy z sensem - nie wiem  :P /, ale faktem jest że gdyby żadna ilość oleju się nie przedostawała przez pierścienie to brakłoby filmu olejowego i silnik prędko uległby zatarciu. Często różnicę robi jakość oleju, możliwość utrzymywania filmu olejowego, parowalność, lepkość itp... na jednym oleju będzie brał a na innym nie będzie brał przynajmniej zauważalnie. Osobiście mam złe doświadczenia z Castrolem, zawsze mniej lub więcej w każdym aucie pobierał, w momencie przejścia na Penrite, Valvoline czy Liqui Moly, Ravenol /w zależności od auta/ ubytki zauważalnie malały lub w ogóle przestały występować
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2019/07/09 10:33
Dla mnie silnik nie bierze oleju jeśli nie muszę dolewać pomiędzy przeglądami. Kiedyś przy okresach 15tys km było to łatwiejsze niż obecnie przy okresach między przeglądowych dochodzący do 30tys km.
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/07/09 10:40
Jeśli poziom spadał poniżej połowy miarki to zawsze uzupełniałem do maximum, nigdy nie dopuszczam do tego aby jeździć na minimum
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2019/07/09 10:46
Biorę też to pod uwagę ale zimą, gdy silnik startuje na zimnym gęstym oleju
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Barkon w 2019/07/10 06:47
Dla mnie silnik nie bierze oleju jeśli nie muszę dolewać pomiędzy przeglądami. Kiedyś przy okresach 15tys km było to łatwiejsze niż obecnie przy okresach między przeglądowych dochodzący do 30tys km.


Dokładnie to miałem na myśli pisząc że zaden z fordów którymi jeździłem nie brał oleju:)
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: wrb w 2019/11/02 17:46
Ja po przejechaniu ~12k w 2.0 TSI miałem poziom na równi z min. Musiałem podskoczyć do serwisu z autem bo kontrolka start-stop się paliła (okazało się, że kuna przegryzła kabelek) i przy okazji sami mi uzupełnili nawet o tym nie wspominając.
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Jp w 2019/11/02 19:49
U mnie po 13 tys potrzebna byla dolewka
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/11/02 21:56
No to i ja zajrzałem pod maskę :-) Mam prawie 20 tys. przejechane i na bagnecie raczej minimum na zimnym. Zakładam, że to normalne po tym przebiegu. Wiem, że mam zalany 5W-30. Oni Castrol leją prawda? To powiedzcie mi teraz, który Castrol kupić bo widzę, że są różne.


PS. Zakładam, że jak mam pakiet przeglądów to i tak mi nikt gratis oleju nie doleje jak nie czas na przegląd prawda? :-)
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Jp w 2019/11/02 22:12
W serwisie mają olej wlasnej marki(tak mówil doradca)5W30 koszt okolo90zł/l ja dolalem Castrol edge LL zgodnie z norma VW
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/02 22:36
W serwisie mają olej wlasnej marki(tak mówil doradca)
Volkswagen nie produkuje olejów tylko korzysta z gotowych wyrobów innych producentów jednocześnie zgodnie z umową nadając im własny szyld
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/02 22:38
No to i ja zajrzałem pod maskę :-) Mam prawie 20 tys. przejechane i na bagnecie raczej minimum na zimnym. Zakładam, że to normalne po tym przebiegu. Wiem, że mam zalany 5W-30. Oni Castrol leją prawda? To powiedzcie mi teraz, który Castrol kupić bo widzę, że są różne.


PS. Zakładam, że jak mam pakiet przeglądów to i tak mi nikt gratis oleju nie doleje jak nie czas na przegląd prawda? :-)


wymieniaj maksymalnie co 15 tys km to nie będziesz musiał dolewać, po 15 tys km olej nie ma żadnych właściwości ochronnych, pokazał to test Instytutu Nafty i Gazu
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/03 13:30
To powiedzcie mi teraz, który Castrol kupić bo widzę, że są różne.
Z Castrola przestałem korzystać x lat temu ale skoro pytasz to powinieneś lać Castrol Edge Professional Longlife III SAE 5W30 ACEA C3, ja zaś polecam RAVENOL VMP


Dla osób wymieniających maksymalnie co 15 tys km lub 1 rok lepszym wybprem będzie Ravenol VMO SAE 5W40 VW 505.01 CleanSynto ACEA C3
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Fircyk w 2019/11/03 17:12
Czemu 5w40 ?tosz to olej  do wysokich temperatur obciążeń chyba?   
0w30  ok bo jest bardziej  płynny (pompowalny)przy niskich temperaturach
Grunt to normy VW  i tego się  trzymać oraz zachować  paragon i rachunek za usługę  z wpisanym olejem.
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/03 17:34
?tosz to olej  do wysokich temperatur obciążeń chyba?   
Dokładnie ale niekoniecznie chodzi o jakieś wysokie obciążenia, po prostu dany ole może być uzytkowany w wyższej temperaturze np.30, 40, 50 czy 60 stopni a zimy lżejsze a lata gorętsze ostatnimi laty, 40 stopni w lato to żaden problem przecież. Olej 5W30 wgorące latonie będzie  chronił silnika tak jak olej 5W40 natomiast zimą oba się sprawdzą tak samo
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Fircyk w 2019/11/03 20:20
Nie będę  się  wypowiadał  ale olej który proponujesz sprawdza się w autach raczej sportowych.  Ten   olej co podajesz sprawdza się przy temperaturze  silnika powyżej 110 i wyższej   stopni w bardzo dużym obciążeniu  zostawia odpowiedni filtr smarny. Temp w lato niema znaczenia Dla pracy oleju,  jak temp rozruchowa i pompowalność oleju przy rozruchu. W normalnych warunkach lepiej stosować wymieniać   częściej 5W30 albo 0W30 jak ktoś  jeździ na krótkich odcinkach  tak jak ja, że auto często jest niedogrzane. I w tedy olej z 0W30 jest uzasadniony.
Może  moja teoria ( argumenty)  są  złe. Ale raczej nie pałujesz  auta na  torze. 
A  TDI czy TSI to nie są silniki wysoko obrotowe.
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/03 20:34
Proszę Cię  :D  5W40 ACEA C3 w autach sportowych? Toć to zwykły olej, markę oleju podałem tylko jako przykład i propozycję. Zapytaj na https://czarnepaliwo.pl/ (https://czarnepaliwo.pl/) który olej jest lepszy, 5W40 przy zmianie co 15 tys/1 rok jest lepszym wyborem. @CzarnePaliwo jest też na naszym forum vwgolfv.pl https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=54&t=1414&p=261284#p261284 (https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=54&t=1414&p=261284#p261284)
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/11/03 20:42
To powiedzcie mi teraz, który Castrol kupić bo widzę, że są różne.
Z Castrola przestałem korzystać x lat temu ale skoro pytasz to powinieneś lać Castrol Edge Professional Longlife III SAE 5W30 ACEA C3, ja zaś polecam RAVENOL VMP

Czyli teraz to będzie ten: CASTROL EDGE 5W-30 C3
a Castrol Magnatec Stop-Start nie lepszy?
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/03 20:45
Castrol Magnatec Stop-Start nie lepszy?
Castrol Magnatec Start-Stop 5W30 ma tylko ACEA A3/B4 a ty powinieneś lać z ACEA C3 i ma tylko normę VW 505.00 a ty potrzebujesz co najmniej 505.01 bez LL lub 507.00 z LL
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/03 20:53
Ten   olej co podajesz sprawdza się przy temperaturze  silnika powyżej 110 i wyższej   stopni w bardzo dużym obciążeniu

Nie wiem skąd wyciągnąłeś takie wnioski :) parametry techniczne  https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/1281-RAVENOL-VMO-SAE-5W-40-CleanSynto-1L-4014835723818.html (https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/1281-RAVENOL-VMO-SAE-5W-40-CleanSynto-1L-4014835723818.html)



Porównaj sobie kartę charakterystyki z kartą np. Castrola  Edga Prof. LL III, bez dwóch zdań Ravenol ma lepsze parametry
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Fircyk w 2019/11/03 21:23
Popieram  RAVENOL,  który  wybrałeś   to najwyższa  LIGA .

   Ale MOIM    zdaniem przy normalnej jeździe   lepszy  będzie 0W30  niż  5W40 i to tylko tyle.   

Zerknij na specyfikację  techniczną.
A i jeszcze jedno oleje do aut sportowych np NISSAN  350Z to 5W50  czyli 10 wyżej, mój błąd. Ale ten olej jest zdecydowanie bardziej  gęsty aby zapewnić  odpowiednie smarowanie podczas ( pałowania).
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/03 22:04
A ja szukam oleju 0W40 VW 505.01 ACEA C3, niestety nie mogę znaleźć
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2019/11/03 22:37
@Charls nie ma chyba takiego oleju. Jedyne co znalazłem to 0W40 C3, ale bez normy VW (ale mają MB 229.51):
1) Castrol Edge FST
2) Mobil1 ESP.
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/04 08:58
Dlatego napisałem, że szukam :)
Choć w praktyce nic nie stoi na przeszkodzie, aby do TDI CR lać 505.00 C3, dedykowany  505.01 posiada dodatki uszlachetniające do TDI PD z myślą o krzywkach wałka rozrządu i pompowtryskiwaczy a w CR te elementy nie występują więc dlaczego by go nie stosować, ale ... właśnie pozostaje to ale  :D


Kontynuując wątek zużycia oleju dodam, że dawno temu jak stosowałem w TDI PD Castrola, to miał wysoką parowalność (Noack) a co za tym idzie musiałem dolewać około pół litra od wymiany do wymiany, to kiedy przeszedłem na Liqui Moly, Total czy Valvoline, zużycie o połowę zmalało. Wniosek z tego taki, że oleje z lepszym parametrem parowalności rzadziej trzeba uzupełniać (dolewać)
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/11/04 18:37
Castrol Magnatec Stop-Start nie lepszy?
Castrol Magnatec Start-Stop 5W30 ma tylko ACEA A3/B4 a ty powinieneś lać z ACEA C3 i ma tylko normę VW 505.00 a ty potrzebujesz co najmniej 505.01 bez LL lub 507.00 z LL


Ups, no tak o mały włos bym zły kupił. Ten muszę mieć w/g instrukcji bo mam filtr cząstek stałych no i Q16 (Longlife):
CASTROL EDGE 5W-30 LL
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/11/04 22:49
Q16 (Longlife)

QI6, nie Q16
Tytuł: Odp: Zuzycie oleju
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/05 08:03
w/g instrukcji bo mam filtr cząstek stałych no i Q16 (Longlife):
W instrukcji na pewno jest również interwał zwykły i olej 505.01 C3. Ty stosując  LL musisz lać 507.00 ACEA C3