Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC

Zaczęty przez rk, 2018/06/26 17:23

Poprzedni wątek - Następny wątek

rk

Zwykle piszę podsumowania, ale tym razem zapytam od razu o opinię.


Jak oceniacie zawieszenia w waszych autach. Napiszcie proszę czy macie DCC czy standardowe, jakie koła, jakie ciśnienie.

VENOM


DCC, koła 20"
Przejechałem w miesiąc 4k km i jak dla mnie adaptacyjne zawieszenie spisuje się na medal.
Na co dzień ustawienia normal/comfort w zależności czy jadę sam czy z rodziną.
Sport dla zabawy - jest naprawdę twardo, a i na kierownicy czuć solidny opór.
Różnice są wyraźnie odczuwalne na każdym z fabrycznych ustawień i można wybrać coś dla siebie w zależności od potrzeb i okoliczności przyrody.  Jak znajdę trochę czasu to spersonalizuję sobie swój profil. Na razie wykorzystuję ustawienia fabryczne i jest ok.

Kabe

Mój opis może się wydać banalny.
Tiguan standardowy krótki, wersja Comfortline z podstawowymi kołami alu 17", zawieszenie również standardowe.  Do codziennej jazdy jest wystarczająco komfortowe bo wysokość opony robi swoje.
Mam jedynie uwagę jak są jakieś nierówności na drodze, jakieś krzywe połączenie warstw asfaltu czy coś podobnego - przejazdy przez takie coś jest kompletnie niekomfortowy i zawieszenie pokazuje jak to w SUV'ie że jest twarde, nie ma nawet startu do większości samochodów kompaktowych które przez większość takich nierówności przejeżdżają prawie nieodczuwalnie. (Mój poprzedni Golf 6 miał bardziej komfortowe zawieszenie a myślałem że jest ono twarde jak na kompakta)

AdekWykr

DCC, standard 18". Przeważnie jeżdżę w trybie Comfort. Jest super. Raz musiałem zmienić na sport w trasie na krętych górskich drogach (box na dachu) bo nam się zachciało ścigać z bmw pod górę.... Mina bezcenna.

VENOM

@AdekWykr  - Twoje 2.0 TDI/190 KM ma bardzo fajne możliwości, jak dorzuciłeś do tego Sporta to miny musiały być na serio ciekawe, taki maly Tiguanik... 8)

topic75

;Z mojego punktu widzenia zawieszenie na polskie drogi porażka. DCC w trybie komfort idealnie się spisuje na drodze delikatnie pofalowane i mniejszych nierównościach . Wtedy czuję się jak bym pływał. Na drogach dobrej jakości DCC jest idealne w każdym trybie.

Działanie DCC jest tak skonfigurowane ze zmienia siłę tłumienia.Nawet przy trybie komfort, przy dużych nierównościach zmienia tłumienie żeby się nie rozbujało w kierunku sport i żeby uniknąć dobijania przy większych dziurach. Sprawdzałem prąd na cewce amortyzatora i jest zmiana prądu do od 200mA do 1,4A. ( przedziały dla każdego zakresu podane w dokumencie dla DCC w Erwin)

Po godzinnej przejażdżce po sporych nierównościach jazda z tak zestrojonym zawieszeniem jest męcząca.

westsajd

Cytat: Kabe w 2018/06/27 11:16Tiguan standardowy krótki, wersja Comfortline z podstawowymi kołami alu 17", zawieszenie również standardowe.  Do codziennej jazdy jest wystarczająco komfortowe bo wysokość opony robi swoje.
Też mam taką konfigurację i ja bym powiedział, że ta zawiecha zachowuje się co najmniej dziwnie. Jazda po dziurach, przejazdy przez progi - sprawia wrażenie twardej natomiast przejazd po krętych krajówkach to znowu bujanie na boki niczym kontenerowiec na morzu. Być może to zależy od wysokich opon ale w poprzednim aucie miałem koła tej samej szerokości, profil tylko o 5 niższy i to była zupełnie inna jazda.

Kabe

Cytat: westsajd w 2018/06/27 14:08Być może to zależy od wysokich opon ale w poprzednim aucie miałem koła tej samej szerokości, profil tylko o 5 niższy i to była zupełnie inna jazda.
Bardziej zależy od sylwetki Tiguana

zibi1303

#8
z tego co widziałem na testach to na przykłada Mazda CX-5 bardziej się bujała na boki niż TIG, choć tam były użyte mniejsze profile ale jednakowe w obu autach... Sądzę że jak komuś sie buja to wystarczy założyć 18" i niższy profil, albo 19" :) bo przy 20" to już DCC jest niezbędne inaczej tyłek rozboli od jazdy :)

tiguan220

DCC + 19" i wniosek jest tylko jeden - wszystko zależy od drogi. Na równej drodze krajowej czy autostradzie najlepszy jest tryb normal lub sport (ja mam indywidualny tryb z zawieszeniem sport ale uklad kierowniczy w normal bo za ciezko chodzi i dsg tez w normal). Do miasta najlepszy comfort. Na zimowkach mialem cisnienie komfortowe 2.3 ale na letnich podnioslem do 2.5

VENOM

u mnie na Suzukach 20 nie buja.
Mam taki zakręt testowy i wszystkimi dostępnymi autami staram się tam przejechać.
Tiguan wchodzi (i wychodzi) idealnie.
Jadę 60 km/h i zdarzyło się, że wyższe auto z lekkim przodem wyjechało mi z zakrętu. Dobrze trzymają się inne 4WD a Tiguanem jestem mile zaskoczony

Robert_em

Również zestaw 20" Suzuka plus DCC i zarówno na zimówkach, jak i na letnich - na ustawieniu Comfort najczęściej - super wystarczająco miękko na dziurach i łatach, ale nic nie buja.
Sport sporadycznie np. na szybkich łukach autostradowych w górzystym terenie.

MrBlacker

Co prawda ja zamówiłem auto bez DCC na kołach 18", ale tak z ciekawości zastanawiam się czy jest możliwość dołożenia tego systemu do auta, które go nie posiada.
Co trzeba by dołożyć, dokupić, przeprogramować? Czy to w ogóle by się opłacało?

VENOM

Cytat: MrBlacker w 2018/06/27 22:49Co trzeba by dołożyć, dokupić, przeprogramować? Czy to w ogóle by się opłacało?

wątpię czy to się będzie opłacało... poczytaj podpunkt Budowa w tym artykule:

http://moto.pl/MotoPL/1,88570,5867770,DCC___nowe_zawieszenie_Volkswagena.html

MrBlacker

Czytałem to :) , a nawet wczoraj znalazłem info, że można to zrobić w ASO za 12k.
Zupełnie nieopłacalne.

A może ktoś ma doświadczenia i porównanie z zawieszeniem pneumatycznym stosowanym np. VW Touareg, Porsche Cayenne czy Jeep Grad Cherokee?