To trochę moich obserwacji, jako, że u mnie działa ono całkiem nieźle. Co nie oznacza, że w pewnych warunkach nie ma niespodzianek. I chyba trafiłem lepiej niż część z was.
Mam DCC. Jeżdżę z ciśnieniem komfortowym 2.3 bara i zwykle ustawieniem komfort. Laczki 19'', 255/45 albo 235/50. Jest to zatem więcej masy nieresorowanej w stosunku do serii, co nie pomaga w tłumieniu nierówności.
Co warto zauważyć, zawieszenie inaczej zachowuje się po zimnym starcie (jest twardsze, jak jest rozgrzane jest bardziej miękkie). Współczuję komuś, kto ma pod domem drogę z dużą ilością dziur albo bardzo połataną. W autach bez DCC tej różnicy aż tak nie czułem (albo nie zwróciłem uwagi).
Różnicę między komfort / normal / sport da się wyczuć. Sport mocno ogranicza nie tak duże bujanie się auta (za to akurat plus dla zawieszenia), ale w pozostałych trybach też jest OK.
Na nierównej drodze ustawienie komfort i ciśnienie komfortowe sprawuje się całkiem nieźle, lepiej z miękkimi zimówkami 235/50.
Do wad należy zaliczyć fakt, że w przednim zawieszeniu lekko latają pewne elementy. Dodatkowo skok amortyzatorów jest dość krótki a w ostatniej fazie przed dobiciem tłumienie jest bardzo mocne . Łatwo też osiągnąć kraniec skoku, co kończy się uderzeniem (u niektórych kolegów połączonych z ponadprzeciętnie głośnym dźwiękiem). Daje się to mocno odczuć na drogach bardzo słabej jakości (dziurawych/połatanych/mocno spękanych) przy większych niż 50km/h prędkościach. Zadziwiająco duża różnica jest na śpiących policjantach - niektóre, zwłaszcza krótkie i pionowe sprawiają spore problemy, inne wręcz przeciwnie.
Jeśli pominiemy sytuacje ekstremalne to zawieszenie sprawuje się lepiej niż standardowe (tj. jeśli pracuje w granicach skoku). Stara, klawiszująca poniemiecka autostrada betonowa dała w kość XC90, mój Tiguan przelatywał te płyty szybciej i znacznie ciszej. To samo w ramach normalnej eksploatacji na powiedzmy niezłych drogach i w zakresie prędkości dozwolonych, wliczając kostkę brukową i cegłę brukową. Na kamieniach brukowych jest w miarę OK jeśli prędkość nie jest nadmierna.
Podsumowując jest OK (a nawet lepiej, biorąc pod uwagę duże koła), co nie oznacza, że VW nie ma pola do poprawy na przyszłość.
EDIT:
Dodam jeszcze, że warto testować tryby normal i komfort w DCC . Wydaje mi się, że w normal charakterystyka hałasów tych latających elementów zawieszenia jest inna (moim zdaniem jest ich mniej).
Miłą niespodzianką jest także zachowanie się auta jak jest dociążone pasażerami i bagażami.