Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC

Zaczęty przez rk, 2018/06/26 17:23

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

Podsumowując DCC to zmiana charakterystyki amortyzatorów.
Przy wybieraniu profilu jazdy Eco, Comfort (profil dostępny tylko z DCC), Normal, Sport i Individual system inaczej ustawia układ napędowy, kierowniczy, skrzynię DSG i włąśnie charakterystykę amortyzatorów.
Nie należy też mylić DCC z zawieszeniem pneumatycznym, bo to dwie różne rzeczy.

Tak jak koledzy napisali DCC i 4-motion to dwa niezależne systemy i należy je traktować osobno. Ja mam 4-motion, ale DCC nie brałem. Gdyby była opcja zawieszenia pneumatycznego to na pewno bym się skusił. ;)

rk

Warto też rozróżnić nastawy statyczne (profil) kontra fakt, że nawet w Comfort zawieszenie może się maksymalnie utwardzić, jak wymaga tego sytuacja.




MrBlacker

Dokładnie DCC to zawieszenie adaptacyjne.
Ustawienie danego profilu jazdy ustawia dane parametry, ale cały czas analizowane są dane z czujników. Jeśli czujniki skrętu kół wykryją ostry manewr (ominięcie jakiejś przeszkody) to system DCC natychmiast zareaguje miedzy innymi usztywniając zawieszenie. Po zakończeniu manewru wszystko wróci do standardowych ustawień wybranego profilu.

rk

Cytat: MrBlacker w 2019/06/04 12:12
Gdyby była opcja zawieszenia pneumatycznego to na pewno bym się skusił. ;)
Porządne, wielowahaczowe zawieszenia (głównie aluminiowe) oferują komfort i prowadzenie niespotykane przy tym co mamy w VW na platformie MQB (w sedanach ujdzie, w SUVach jest gorzej). Patrz Audi Q5 (nawet w wersji sportowej, bez DCC) czy BMW X3. Stanowi to dobry kompromis skomplikowanie/cena+obsługa/komfort. Fakt jest faktem, że jak kogoś stać i lubi mieć wygodnie to pneumatyka to jest to. I być może będę się takim cieszył już za tydzień.

Szkoda, że zawieszenie elektromechaniczne by Bose nie zostało skomercjalizowane.

Polecam obejrzeć całość, robi wrażenie:
https://www.youtube.com/watch?v=3KPYIaks1UY

MrBlacker

Ale czad z tym przeskakiwaniem przez belkę. ;)

rk

Albo jak koła pracują na nierównościach. Zero pochylenia na boki też robi wrażenie. Tak samo jak brak nurkowania przy hamowaniu.

MrBlacker

Może jednak coś w temacie się ruszy.
Podobno firma Clearmotion odkupiła prawa od BOSE i chcą to komercjalizować.
Jeśli tak faktycznie będzie to pewnie cena doposażenia i eksploatacji będzie kosmiczna. ;)

Ale wracając do rzeczywistości zawieszenie standardowe w Tiguanie jest całkiem spoko i da się normalnie jeździć, nawet w lekkim trybie offroad daje radę. :)

rk

Tak dla zainteresowanych dobry materiał o zawieszeniach, rzadko niestety tego typu szczegóły są w testach internwetowych.

Tiguan Allspace (wersja USA).
https://www.youtube.com/watch?v=1NPLULHATPI&t=917s

Audi Q5 z rynku USA dla porównania, video pokazuje różnice lepiej niż słowa:
https://www.youtube.com/watch?v=eDiFSr-qDAI&t=779s


arekp

Cytat: rk w 2019/06/04 10:20nie wszyscy mają te problemy i efekty różnią się między autami użytkowników.

Nie wszyscy potrafią je wygenerować, a to jest różnica.

rk

No wszystkich Tiguanów nie przetestowaliśmy, ale może masz rację.


W tych co próbowaliśmy zawsze dało się wygenerować hałas, raz mniejszy raz większy ale się dało. Natężenie tych dźwięków nie było na pewno identyczne.