Autor Wątek: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta  (Przeczytany 1292320 razy)

Robi

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 124
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI / DSG /190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1830 dnia: 2021/09/13 18:18 »
Advertisement
Ale Ty będziesz miał hybrydę a inni nie
« Ostatnia zmiana: 2022/09/20 10:40 wysłana przez van_daal »
 

Skariusz

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 76
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.5
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Marki
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1831 dnia: 2021/09/13 22:57 »
Coś serwery vw szwankują. Nie można sprawdzić podglądu auta a jak się uda to pokazuje mniej info niż wczoraj. Może to przez aktualizacje oprogramowania elektrykow.
 

Robi

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 124
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI / DSG /190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1832 dnia: 2021/09/14 17:00 »
U mnie działa normalnie, tyle że dalej VIN jest nieznany mimo iż montaż karoserii rozpoczął się 10 września.
Coś to chyba działa z opóźnieniem, albo niewiele ma wspólnego z rzeczywistością. Dealer normalnie widzi statusy produkcyjne a tu dalej VINU nie ma, a przecież VIN samochód dostaje na samym początku produkcji.

 

Szamot

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 47
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI 190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PKS
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1833 dnia: 2021/09/14 17:37 »
Zatwierdzony tydzień produkcji u mnie właśnie trwa... tj.37
Mam nadzieję że cos ruszy bo zamawialem na przełomie luty/marzec....


W myVW nadal brakuje VINu...
 

Skariusz

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 76
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.5
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Marki
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1834 dnia: 2021/09/14 23:34 »
Mi dziś deler sprawdzał nic nie ma. Ani zmiany terminu ani VIN. Pod koniec tygodnia ma jeszcze raz sprawdzać bo narazie nic nie wiadomo.
 

michalom

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 94
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: EL
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1835 dnia: 2021/09/15 18:46 »
Takie pytanie w eter: czy ktoś „hybrydowy” ma jakieś wieści o swoim zamówieniu?
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1020
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1836 dnia: 2021/09/15 19:02 »
Bez zmian. Postanowiłem nękać dilera raz w miesiącu - pod koniec. No, chyba że się VIN objawi. Sprawdzam codziennie.
 
The following users thanked this post: michalom

michalom

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 94
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: EL
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1837 dnia: 2021/09/15 21:35 »
Dzięki za info. Ja tez raz w miesiącu dopytuje. Pytałem tez na angielskim BOK VW - Pani bardzo sympatyczna, jednak nie mogła mi pomóc. Dzisiaj napisałem do Niemców - może się zlitują i powiedzą coś więcej niż „nie wiadomo”. Jakiś status ten samochód musi mieć :)
 

michalom

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 94
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: EL
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1838 dnia: 2021/09/16 08:27 »
Tymczasem więcej złych wieści z frontu półprzewodników: https://europe.autonews.com/suppliers/chip-supply-faces-new-crunch-malaysia-plants-shut-week. Mam nadzieję, że nie dostarczali dla VW. Dobrze, że kupiłem akcje TSMC, to może trochę na swoim nieszczęściu zarobię  ;D
 

ratoschlaff

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 451
  • Thanked: 65 times
  • Model: Fiat
  • Wersja: 500
  • Napęd: FWD
  • Skąd: STA
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1839 dnia: 2021/09/16 09:16 »
Ja tez raz w miesiącu dopytuje.
Ja nękaniem dilera co dwa tygodnie. W końcu przestał odpisywać na moje maile :P
 

Skariusz

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 76
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.5
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Marki
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1840 dnia: 2021/09/16 10:14 »
Delerzy niestety niewinni. Odpowiedzialna jest zła polityka firmy. Nie informują o zmianach terminu. I tak jesteśmy w lepszej sytuacji bo wszystkie podzespoły vw idą do vw a skoda ma kosmiczne opóźnienia ponad rok na auto.












 

kris17009

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL / R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM /251KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1841 dnia: 2021/09/16 17:19 »
Czytałem też ciekawy artykuł o tych półprzewodnikach i wszystko by się zgadzało. Niestety ale jest tylko kilka firm produkujących z czego do aut pod względem kosztów to znaczna mniejszość. Dużo droższe są do telefonów i innej drogiej elektroniki wiec jak to na rynku bywa jak jest problem to robię dla tych najdroższych klientów. Stad problem na rynku motoryzacyjnym. I niestety na razie nie ma co liczyć na lepsze czasy. Wina tu żadna producentów aut czy dealerów. Takie czasy.
 

michalom

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 94
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: EL
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1842 dnia: 2021/09/16 17:48 »
Jasne, chyba nikt tu nie obwinia dealera czy producenta o brak półprzewodników. Ale ja osobiście obwiniam ich za to, ze jako klient nie mam dostępu do informacji o statusie mojego zamówienia. Wtedy nie męczyłbym dealera. W UK mieli taki system, ale niedawno go wyłączyli, pewnie żeby ludzie się nie przywiązywali do danych tam pokazanych. Ale to znów bardziej problem / wina VW i tego jak się komunikują. Tesla, z tego co wiem, cały czas informuje jaki jest status zamówienia.
Dla mnie to byłaby informacja dzięki której:
• nie meczylbym dealera (pomijam fakt, ze raz na miesiąc to sam mógłby naskrobac maila)
• może bym zmienił zdanie i wybrał innego producenta, jeśli wiedziałbym jakie to opóźnienie w końcu będzie.
Na razie czuje się jak powoli gotowana żaba: 4 miesiące, 5 miesięcy, za chwile 6 miesięcy
 

thanek

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 320
  • Thanked: 92 times
  • Zamówienie: 30.07.2021, w PL: 30.05.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1843 dnia: 2021/09/16 18:01 »
może bym zmienił zdanie i wybrał innego producenta, jeśli wiedziałbym jakie to opóźnienie w końcu będzie.

Chyba tutaj jest pies pogrzebany. Sytuacja na rynku jest na tyle nieciekawa, że nikt na tych przestojach nie zyskuje, a że dealerzy oraz producenci nie chcąc tracić popytu muszą kombinować jak mogą by klienci nie wybierali alternatyw (np. używanych aut, albo resztek z placów konkurencji).
 

Skariusz

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 76
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.5
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Marki
Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1844 dnia: 2021/09/16 18:28 »
No właśnie. Dali by dostęp do systemu to samemu można by było zobaczyć co i jak. A teras proś się żeby powiedzieli co się dzieje z autem, kiedy produkcja ruszy. Oby tylko  cen nie zmienili.