Autor Wątek: Zamawianie i odbiór nowego auta  (Przeczytany 334989 razy)

mms1994

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 767
  • Thanked: 58 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1530 dnia: 2021/07/29 15:00 »
Advertisement
Ja w marcu czekałem ponad tydzień na zareejstrowanie przez Leasing, a i tak nie było źle bo kolega czekał w kwietniu 3 tygodnie na to. Pomijam już ile czekało się rejestrując na siebie. Wiem że u mnie nie wiele się poprawiło i nadal są spore kolejki ;)
 

ratoschlaff

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 80
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 150KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: BE
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1531 dnia: 2021/07/29 19:33 »
No to widzę, że ja będę czekać najdłużej  :( Termin oczekiwany 26 tydzień, przesunięty na 35, ale dalej nie potwierdzony  :( Pewnie w październiku czegoś się dowiem  :P A to dopiero połowa drogi, bo auto rejestruję za granicą  ::)

 

thanek

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 34
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1532 dnia: 2021/07/29 19:48 »
Ja właśnie dziś złożyłem zamówienie - z tego co pokazywał mi handlowiec, to na tę chwilę prognozy dla Tiguanów (bez komponentów z "czarnej listy", które wydłużają oczekiwanie) to 40-sty tydzień, czyli październik. Ale po pociągnięciu za język dowiedziałem się żeby celować w listopad, a przy pożegnaniu usłyszałem "do zobaczenia oby jeszcze w tym roku"  :D  No nic, trzeba cierpliwie czekać.
 

Gh0st

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 72
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI / 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WWA
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1533 dnia: 2021/07/29 20:03 »
bez komponentów z "czarnej listy", które wydłużają oczekiwanie

Tak z ciekawości co wchodzi w skład tej listy?
 

thanek

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 34
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1534 dnia: 2021/07/29 20:33 »
Było na niej ok. 6-7 komponentów, nie do końca już teraz pamiętam, ale wiem, że były tam np. 20-calowe felgi Misano i coś związanego z hakiem holowniczym.
 

ratoschlaff

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 80
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 150KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: BE
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1535 dnia: 2021/07/29 21:38 »
O haku wspominał mi mój diler, że mieli problem z jakimś modułem jak komuś montowali w ASO :-\  Tak się składa, że ja sobie zamówiłem hak :(
 

Mave

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 150
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1536 dnia: 2021/07/29 23:31 »
O haku wspominał mi mój diler, że mieli problem z jakimś modułem jak komuś montowali w ASO :-\  Tak się składa, że ja sobie zamówiłem hak :(
Jak zamówiłeś hak w konfiguracji to montują go w fabryce, wiec ASO nie ma nic do tego.
 

ratoschlaff

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 80
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 150KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: BE
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1537 dnia: 2021/07/30 09:45 »
Hak montowali w ASO, bo klient kupił Tiga bez, bo nie chciał czekać. Zamontowali hak i okazało się, że moduł nie działał. Odstawili auto na parking i klient czekał dwa miesiące. Nie mogli wypuścić auta na drogę z niesprawnym hakiem. Na szczęście dali ku auto zastępcze.
Tez chciałem montować później, ale doradzili mi, że lepiej będzie jak zamontują wszystkie podzespoły na lini produkcyjnej  :)
 

Mave

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 150
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1538 dnia: 2021/07/30 10:14 »
To ciekawe procedury mają w tym ASO żeby z powodu haka trzymać auto dwa miesiące, a wystarczyło go odkręcić czy też złożyć a moduł zamontowanć jak będą mieli właściwy - dzialajacy. Hak i tak wymaga wizyty na stacji diagnostycznej która to dopiero dopuszcza go do użytku ( nawet ten fabrycznie zamontowany)

 

ratoschlaff

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 80
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 150KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: BE
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1539 dnia: 2021/07/30 12:07 »
Nie znam się  ;)  tak mi powiedzieli  :)  Nie mogli puścić klienta z niesprawnym hakiem, bo w przypadku kontroli policji, mówiłby dostać mandat albo stracić dowód rejestracyjny 🧐 Tylko ciekawe, któremu policjantowi chciałoby się sprawdzać stan techniczny nowego auta  :P 
 

mms1994

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 767
  • Thanked: 58 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1540 dnia: 2021/07/30 13:25 »
Przed wydaniem musięli pewnie zrobić jakiś przegląd 0-owy i to pewnie był problem
 

Mave

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 150
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1541 dnia: 2021/07/30 14:00 »
Tak z ciekawości zapytaj jakiej firmy zakładają w tym ASO HAKI i w jakiej cenie ...więc bardzo dobrze że zdecydowałeś się na hak fabryczny taki sam dokładany w ASO będzie że dwa razy droższy.


p.s - przeglądowi 0-owemu podlega  pojazd z wyposażeniem fabryczny - tak jak wyjechał z fabryki.
« Ostatnia zmiana: 2021/07/30 14:47 wysłana przez Mave »
 

ratoschlaff

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 80
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 150KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: BE
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1542 dnia: 2021/07/30 15:09 »
Przed wydaniem musięli pewnie zrobić jakiś przegląd 0-owy i to pewnie był problem
samochód był już użytkowany prze klienta. Wrócił do ASO aby zamontować hak, bo i tak musiał czekać, aż przyślą części.
A koszt haka taki jak w konfiguratorze plus roboczogodziny  :)
 

Mave

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 150
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1543 dnia: 2021/07/30 16:54 »
...to tak nieźle, skoro koszt  tylko powiększony o roboczogodziny   :)  chociaż montaż haka, poprowadzenie wiazki ( no chyba ze była już opcja "przygotowanie do haka") ,  montaż przełącznika, programowanie... ciekawe ile czasu im to zajmuje...


p.s - przynajmniej o te kwotę jesteś (- my) do przodu zamawiając hak od razu  ;)  potem tylko 35 zł na stacji diagnostycznej,  wpis do dowodu i można się ciągać ;D 
 

thanek

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 34
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1544 dnia: 2021/08/02 10:15 »
Panowie, jaką postać ma numer zamówienia, który można wprowadzić na portalu myVolkswagen i śledzić postępy w produkcji? To są same cyfry? Ile ich powinno być?
Od handlowca dostałem info, że moje auto zostało zamówione i mam od niego 10-cyfrowy numer (zaczynający się od "2021"), ale on mi nie wchodzi (loguję się do portalu, klikam "Dodaj pojazd" podając ten własnie numer, ale dostaję odpowiedź "To nie jest prawidłowy numer zamówienia ani numer identyfikacyjny samochodu (VIN). Na wszelki wypadek sprawdź pisownię wielkich i małych liter, zwracając uwagę na możliwe pomylenie cyfry „0” z literą „O”.".