Autor Wątek: Zamawianie i odbiór nowego auta  (Przeczytany 188186 razy)

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 270
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI / 150 KM / DSG
  • Napęd: FWD
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1290 dnia: 2020/07/17 22:20 »
Advertisement
Uwierzyłbym, że salon zarabia 2000 zł po rabatach, które da sprzedawca. Jakby salon sprzedawał poniżej ceny zakupu to by się na rynku nie utrzymał 🙂 rozumiem sprzedać, żeby być na 0, ale nie że diler dopłaca do interesu.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 979
  • Thanked: 106 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1291 dnia: 2020/07/18 00:06 »
Zdarza się, że niektóre salony sprzedają kilka sztuk poniżej ceny zakupu, rekompensując to sobie właśnie innymi usługami lub pokrywając "stratę" z innych sprzedaży.

Tu zasada jest prosta. Trzeba robić limity i jeśli komuś kwartalnie brakuje kilku sztuk do normy, to lepiej sprzedać poniżej kosztu niż stracić % na kolejny kwartał.
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 270
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI / 150 KM / DSG
  • Napęd: FWD
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1292 dnia: 2020/07/18 08:04 »
@arekp oczywiście masz rację, ale jest to wyjątek. Ja natomiast mówię o zasadzie 🙂 Uwierzyłbyś sprzedawcy, że za samochód, który katalogowo kosztuje 220 tys. zł diler płaci importerowi ok. 215 tys. zł?
 

mms1994

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 533
  • Thanked: 34 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1293 dnia: 2020/07/18 09:57 »
Jeżeli auto kosztuje np 100 tys (prościej liczyć) i nie daje rabatu moja marza to 5% (5tys), jeśli tam rabat 10% to wtedy np moja marzą to 1% (1tys) i te 5tys różnicy schodzi z innego budżetu (incydentalny/sprzedażowy/wsparcia) czy jak to sobie nazwiemy.
Z marzy pokrywam koszt wydania, prowizja dla handlowca itp.
Natomiast jako salon zarabiam na ubezpieczeniu, finansowaniu, późniejszych serwisach no i oczywiście celach (miesięczne, kwartalne, roczne, specjalne itp)
 

Misieksmig

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 40
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SZ
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1294 dnia: 2020/07/18 10:45 »
Takim tokiem rozumowania to salon z danej części kraju nie chciałby sprzedać samochodu klientowi z innej części kraju. Bo przecież na sprzedaży nie zarobi a klient z daleka to na serwis czy po jakieś akcesoria czy też ubezpieczenie do niego nie wróci.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 979
  • Thanked: 106 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1295 dnia: 2020/07/18 11:31 »
@Misieksmig ale tak właśnie jest. Dlatego rabatowanie ma największą skuteczność przy osobistym kontakcie z klientem, najczęściej podczas kolejnego, a nie pierwszego kontaktu z handlowcem.

Były salony w PL, które dawały super oferty "na telefon", ale najwyraźniej inne salony się poirytowały praktykami bo proceder jakby zaniknął.
 

Misieksmig

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 40
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SZ
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1296 dnia: 2020/07/18 11:41 »
Chyba nie do końca. W styczniu kupiłem swojego Tiga 250 km od miejsca zamieszkania.
 

mms1994

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 533
  • Thanked: 34 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: Zamawianie i odbiór nowego auta
« Odpowiedź #1297 dnia: 2020/07/18 20:17 »
Bo są salony, które brylują w celach sprzedażowych i lepiej na tym zarabiają niż na serwisie ;)