Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania

Zaczęty przez marnog79, 2022/02/13 11:31

Poprzedni wątek - Następny wątek

van_daal

Racja! W tym wątku jeszcze dyskusji o matrixach nie było...  ;)

Smerfciamajda

Haha racja.

Wracając do zasadności.

Światła LED jakie by nie były, dają olbrzymią zmianę w widoczności in plus. Myśle ze nawet większą niż przeskok z halogenowych na ksenony. Warto dopłacić do LEDow choć teraz biedaLEDy są już raczej standardem. Robotę robi tu temperatura barwowa, która daje jasność i poprawia kontury. Miałem lub jeździłem z wszystkimi rodzajami i co mogę powiedzieć to nawet najniższe standardy LED robią super robotę. Mówie tu o firmowych reflektorach a nie o retrofitach czy JanuszLEDach

Jeśli natomiast są adaptacyjne jakkolwiek czy ASF czy matryca, to jest naprawdę sztos.

Tomaszglog

Odnośnie podłokietnika - w każdej wersji występuje. U nas na pewno jest podłokietnik w wersji Life.


Co do DSG to jeśli ktoś jeździ Tiguanem i uważa że w jego wersji lag nie występuje to proponuje się udać do Toyoty i przejechać się jakimś ich automatem. Wtedy można sobie wiele uświadomić. Problemy ze sławnym kangurowaniem w manualach czy zwłoką w skrzyniach DSG to prawdopodobnie wynik rygorystycznych norm spalin. Oprogramowanie skrzyń zostało tak przygotowane aby sprostać tym normom i często odbija się to na osiągach.

Smerfciamajda

W Toyocie nie ma co szarpać, ani w CVT ani w eCVT. Tam nie ma biegów.

Szarpanie w VAG jeśli występuje to jest babol. Nie rozumiem jak to możliwe.

Dybik

Cytat: van_daal w 2022/02/14 15:16
Racja! W tym wątku jeszcze dyskusji o matrixach nie było...  ;)


Bo to jest porażka VW jeśli chodzi o wyjaśnienie tego tematu ! :)


@Smerfciamajda - tak masz 100% racji i fajnie że to wyjaśniłeś wcześniej i również teraz tutaj, ale ja odnoszę się do 'MATRIX' które w nazewnictwie VW to zarowno ASF jak i MDF , ja nie dopłacałem w Rline do tych które są w Elegance a w specyfikacji mam: "LED matrix headlamps with LED separate daytime running light and dynamic cornering light" .


A co do skrzyń DSG - dokładnie tak jak to @Tomaszglog napisał - problemem są normy emisyjne i przez co skrzynia jest tak 'ustawiona'. Rzekomo (nie testowałem) wystarczy wybrać się do odpowiedniego tunera który zmieni lekko soft i lagów nie będzie. Kilka osób tutaj na forum zrobiło ten zabieg i bardzo chwalili...

Tomaszglog

Cytat: Dybik w 2022/02/14 17:56
Cytat: van_daal w 2022/02/14 15:16
Racja! W tym wątku jeszcze dyskusji o matrixach nie było...  ;)


Bo to jest porażka VW jeśli chodzi o wyjaśnienie tego tematu ! :)


@Smerfciamajda - tak masz 100% racji i fajnie że to wyjaśniłeś wcześniej i również teraz tutaj, ale ja odnoszę się do 'MATRIX' które w nazewnictwie VW to zarowno ASF jak i MDF , ja nie dopłacałem w Rline do tych które są w Elegance a w specyfikacji mam: "LED matrix headlamps with LED separate daytime running light and dynamic cornering light" .


A co do skrzyń DSG - dokładnie tak jak to @Tomaszglog napisał - problemem są normy emisyjne i przez co skrzynia jest tak 'ustawiona'. Rzekomo (nie testowałem) wystarczy wybrać się do odpowiedniego tunera który zmieni lekko soft i lagów nie będzie. Kilka osób tutaj na forum zrobiło ten zabieg i bardzo chwalili...


Masz rację. To problem do rozwiązania przez pierwszy lepszy zakład z elektroniką samochodowa. Tylko jeśli ktoś ma ważną gwarancję to za bardzo nie poszaleje na tym polu.

Smerfciamajda

Przeleciałem pobieżnie cennik dla hybrydy Life vs Elegance.

Różnica w cenie to 10kPLN na start.

Jak do Life zaczniemy dodawać te elementy które są w Elegance takie najbardziej pożyteczne - matrix, kamera, CarPlay, grzana dupka, coś tam jeszcze z drobnicy to się okazuje ze  cena Life będzie ok 15kPLN większa niż już mającego to wszystko Elegance. A jeszcze by się coś znalazło.

gigant87

Cześć, a jak wyglądają Multimedia w wersji Elegance?
Nie zamawiam dodatkowo nawigacji, ale w specyfikacji nie widzę wzmianki o zainstalowanej jednostce:




Jest sens dopłacać w wersji Elegance?
I tak korzystam z Google Maps w telefonie. :)




gigant87

Cytat: Smerfciamajda w 2022/02/17 21:23
Przeleciałem pobieżnie cennik dla hybrydy Life vs Elegance.

Różnica w cenie to 10kPLN na start.

Jak do Life zaczniemy dodawać te elementy które są w Elegance takie najbardziej pożyteczne - matrix, kamera, CarPlay, grzana dupka, coś tam jeszcze z drobnicy to się okazuje ze  cena Life będzie ok 15kPLN większa niż już mającego to wszystko Elegance. A jeszcze by się coś znalazło.


Dokładnie, dlatego ja wziąłem Elegance - lepiej wygląda też z zewnątrz. Rline dla mnie jest za bardzo ostentacyjny. :)

Smerfciamajda

Osobiscie uważam ze warto dopłacić do Elegance bez dyskusji zbędnej, natomiast lepsze multimedia to już kwestia indywidualna.

Jak nie potrzeba navi to CarPlay/AndroidAuto wystarcza w normalnym systemie.

Natomiast cyfrowe zegary wraz z nawigacja to jest sens tego gadżetu. Jak jest kasa to brać.

Ad

Ja mam nawigacje u siebie razem z Discovermedia Pro i uzywam Android Auto + Google Maps i tak. Mapy Google sa bardziej dokladne i lepsze trasy mi wyszukuja. A fakt, ze mam je odpalone na ekranie samochodu powoduje, ze nie widze powodu uzywac nawigacji VW. Jedyne dwa minusy, to takie, ze musze fizycznie telefon podpiac pod samochod. Drugi to taki, ze map z Android Auto nie mozna przeniesc na wyswietlacz zegarow (a mapy VW mozna).

Mave

Cytat: Ad w 2022/02/19 07:53
Ja mam nawigacje u siebie razem z Discovermedia Pro i uzywam Android Auto + Google Maps i tak. Mapy Google sa bardziej dokladne i lepsze trasy mi wyszukuja. A fakt, ze mam je odpalone na ekranie samochodu powoduje, ze nie widze powodu uzywac nawigacji VW. Jedyne dwa minusy, to takie, ze musze fizycznie telefon podpiac pod samochod. Drugi to taki, ze map z Android Auto nie mozna przeniesc na wyswietlacz zegarow (a mapy VW mozna).


O którym systemów nawigacyjnym (VW) piszesz, tym pod Mib 2 czy Mib 3 ?

Smerfciamajda

Discover Media mapy noga być albo na konsoli albo na zegarach.
Diacover Media Pro mapy rownolegle na obu wyświetlaczach.

Ja GoogleMaps średnio ufam.
Są idealne do skracania drogi w mieście bo szukają najoptymalniejszego przejazdu co czasem prowadzi przez osiedla czy galerie handlowe. W zakorkowanym mieście super.

Ale to jest wada w trasie bo GM nie wie co to obwodnica i po została wymyślona.
Potrafi wjechać w środek miasta i kluczyć bo zaoszczędzi 1km. Wielokrotnie to przerabiałem na motocyklu jeżdżąc jak debil po jakich uliczkach zamiast główną drogą.

S-Tig

Cytat: gigant87 w 2022/02/18 23:47Jest sens dopłacać w wersji Elegance?
I tak korzystam z Google Maps w telefonie.
U mnie wymusiło, bo inna opcja miała Discover jako wymagane. Więc ostatecznie taniej mi było wybrać pakiet Premium skoro już VW tak ze mną zagrał.
Cytat: Smerfciamajda w 2022/02/19 09:19Discover Media mapy noga być albo na konsoli albo na zegarach.
Hmm, a można sobie walnąć Discover na zegary i GMaps wtedy na infotainment np do kontroli natężenia ruchu?

Ad

Cytat: Mave w 2022/02/19 08:18

O którym systemów nawigacyjnym (VW) piszesz, tym pod Mib 2 czy Mib 3 ?
Sorry, ale nie wiem o co pytasz. Jak to sprawdzic? Nie mam tych najnowszych (22) zainstalowanych jeszcze, tylko tez z zeszlego roku z wrzesnia czy pazdziernika.

To moj zestaw