FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: marnog79 w 2022/02/13 11:31

Tytuł: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: marnog79 w 2022/02/13 11:31

Tak jak w temacie - jestem po jazdach próbnych Tiguanem, Ateką i Karoqiem. Podchodzę do konfiguracji Tiguana bo na ten moment najbardziej przypadł mi do gustu. Będę ogromnie wdzięczny za pomoc w poniższych kwestiach.


1. Lane asist:
Czy Tiguan w standardzie (czyli w podstawowej wersji LIFE) posiada Line Asist? Jeśli tak to czy to jest ,,zwykłe" lane asist reagujące na przekroczenie prawego/lewego pasa czy też adaptacyjne utrzymujące pojazd pośrodku pasa ruchu? Jeśli to pierwsze (czyli zwykłe) to czy Tiguan ma opcję lane asist utrzymującego pośrodku pasa ruchu? (w skodzie coś takiego jest w pakiecie Travel asist, który w Tiguanie zawiera się w pakiecie IQ.Drive).


2. Pakiety Premium
Zastanawiam się nad sensem zamawiania pakietów Premium skoro:
- System nawigacji - nie potrzebuje, przy dalszych podróżach używam Google maps i android auto
- Easy Open/Easy Close - przeżyje bez tego, ewentualnie zastanawiam się czy nie zakupić tego jako osobnej opcji za 3250 zł
- Park Asist 3.0 - w ogóle nie używam
- System radiowy Ready2Discover z usługą Streaming&Internet - czy ktoś może napisać - jeśli nie zdecyduje się na ten system to jak wygląda ,,standardowy" w podstawie? To jest różnica wielkości ekranu? I na czym polega usługa Streaming&internet?


Czy jest coś o czym powinienem wiedzieć, że jednak warto zainwestować w ten pakiet?


3. Reflektory
Czy w standardowej wersji Life światła mijania to Led Basic?




4. Inne pakiety/dodatki
a) czy app connect jest niezbędne żebym połączył Android Auto z ekranem w Tiguanie? Czy dotyczy tylko bezprzewodowego podłączenia a przewodowe jest w standardzie?
b) czy łopatologicznie możecie opisać czym jest Pakiet systemów asystujących (Proaktywny system ochrony pasażerów oraz Side Asist z rear traffic alert)? Czy warto dołożyć tę opcję? Czy lepiej za dodatkowe 1000 zł kupić pakiet systemów asystujących IQ.Drive?
c) W podstawowej wersji Life Tiguan nie ma podłokietnika z przodu... to pomyłka czy żart ;)




4. Podsumowując będę wdzięczny za odpowiedzi powyżej. Zastanawiam się nad zakupem Tiguana w wersji Life z takimi opcjami:
pakiet zimowy 1
Lusterka boczne elektrycznie regulowane i składane
Kierownica podgrzewana
Dodatkowo rozważam:
pakiet asystentów iQ.Drive
Digital Cocpit
App Connect
Easy Open/Easy Close


Będę ogromnie wdzięczny za odpowiedzi/podpowiedzi/uwagi
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Tomaszglog w 2022/02/13 12:52
Też zamówiłem wersję Life. W międzyczasie trochę też już zmieniałem i dokładałem elementy.


1.W standardzie jest lane assist. Jaki to dokładnie system nie wiem. Moim zdaniem trzyma środek pasa, koryguje kiedy chcemy bez kierunkowskazu zmienić pas.
2. Moim zdaniem konieczne.
- nawigacji nie dostaniesz nawet wybierając pakiet premium.  Musisz dokupić Discover Media. W pakiecie premium jest tylko Ready2Discover i ten wyświetlacz ma możliwość tylko dokupienia nawigacji. Ready2Discover ma 8 cali, ten podstawowy bez pakietu premium ma chyba 6,5 cali. W tym podstawowym wyświetlaczu 6,5 cali nie dokupisz nawigacji. Nawigację możesz mieć z telefonu googlemaps. W przypadku Ready2Discover możesz łączyć się bezprzewodowo z telefonem (dopłata app connect 1000zł). Do podstawowego wyświetalcza 6,5 cali też dokupisz możliwość połączenia z telefonem i możliwość przenoszenia aplikacji z telefonu na wyświetlacz ale tylko po kablu (też dopłata app connect 1000zł)
- Easy open / easy close to fajny pakiet. Masz dostęp bezkluczykowy. Otwieranie klapy bagażnika nogą i zamykanie przyciskiem. Bez tego pakietu masz uruchamianie samochodu kluczem a nie na przycisk.
- park assist - ja raczej rzadko chyba będę korzystał.
- Ready2Discover to obowiązek w tym samochodzie. Już pomijam fakt nawigacji ale tak jak pisałem brak możliwości dokupienia połączenia bezprzewodowego z telefonem ale co naistotniejsze bez ready2discover nie dostaniesz kamery cofania.


3. Tak reflektory to podstawowe ledy, matrixowe ledy to dopłata.


4. Pakiety / dodatki
a) Tak jak pisałem powyżej. Połączenie telefonu z wyświetlaczem czy to po kablu czy bezprzewodowo jest zawsze płatne - 1000zł. W podstawowym wyświetlaczu dokupujesz za 1000zł połączenie po kablu a w wyświetlaczu większym 8calowym ready2discover bezprzewodowo ale także za dodatkowe 1000zł. Jak podłączysz telefon z samochodem to masz google maps, aplikacje, muzykę np ze spotify. Nawigacja fabryczna jest wtedy zbędna. Googlemaps jest dużo lepsza.
b) Warto. Side asisst to czujnik martwego pola. Jak ktoś Cię wyprzedza to w lusterku bocznym zapala się lampka. W pewnym momencie nie widzisz wyprzedzającego samochodu w lusterku - tak zwane martwe pole - ale widzisz zapaloną lampkę na lusterku. Rear traffic  to wyjazd tyłem z parkingu. Jeśli cofasz i wyjeżdżasz z parkingu i nie zauważysz nadjeżdżającego samochodu to system zatrzyma samochód. W IQDrive masz dodatkowo system który czyta znaki, zwalnia na ograniczeniach prędkości itp. IQ Drive wymaga dokupienia Discover Media za 5300zł. Ready2Discover to za mało na ten system. Dlatego ja zrezygnowałem z IQDrive ale za to wziąłem ten pakiet z side assist i rear traffic alert.


4. Z tych Twoich pakietów poniżej to tak naprawdę wszystko zależy.
pakiet zimowy 1 - masz podgrzewane fotele. Ja zrezygnowałem. Samochód trzymam w ocieplanym garażu.
Lusterka boczne elektrycznie regulowane i składane - ja wziąłem. Często parkuję w ciasnych miejscach. Może się przydać
Kierownica podgrzewana - mi nie jest potrzebne. Zimy słabe a samochód mam i tak w ciepłym garażu.
pakiet asystentów iQ.Drive - tak jak pisałem wczesniej. Wymaga Discover Media za 5300zł
Digital Cocpit - fajny bajer. Ja jednak zrezygnowałem z tego. Jakoś jestem w tej kwestii konserwatystą ale to warta uwagi opcja 
App Connect - tak jak pisałem powyżej. To łączenie telefonu z zsamochodem
Easy Open/Easy Close - też pisałem powyżej.


Ja kupiłem 1.5 150KM w manualu. Dodatkowo wziąłem jeszcze:
 - kolor dolphin grey. Urano jest ładny ale czytałem już nie raz że te lakiery akrylowe są mega podatne na zaryskowania. Metalic jest bardziej trwały.
 - felgi 18 cali. Felgi 17 z tym samochodem wyglądają paskudnie, bardzo duży profil opon, duże balony, obejrzyj koniecznie przed kupnem
- pakiet premium
- ready2discover
- easy open / easy close
- park assist 3.0
- pakiet systemów asysujących
- side assist
- rear trafic alert
- lusterka podgrzewane, składane
- keyless access
- pakiet chrom - chromowane ramki wokół szyb i chromowane relingi
- kamera cofania
- autoalarm
- app connect bezprzewodowy
- gwarancja 4 lata
- przeglądy 4 lata
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: S-Tig w 2022/02/13 20:27
Moim zdaniem trzyma środek pasa
Nie trzyma. Travel assist trzyma.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Dybik w 2022/02/13 21:41
Według mnie matrixy to coś co jest absolutnym must have. Zmienia kompletnie komfort podróży po zmroku. I nie mówię tutaj jedynie o jeździe nocą ale również zimą rano do pracy i popołudniu z pracy.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Tomaszglog w 2022/02/13 22:00
Według mnie matrixy to coś co jest absolutnym must have. Zmienia kompletnie komfort podróży po zmroku. I nie mówię tutaj jedynie o jeździe nocą ale również zimą rano do pracy i popołudniu z pracy.


Zależy jak dla kogo. Ja tam po zmroku rzadko jeżdżę. Każda konfiguracja powinna być dokonywana pod konkretne wymagania i możliwości wykorzystania danego elementu.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Dybik w 2022/02/13 22:19
Według mnie matrixy to coś co jest absolutnym must have. Zmienia kompletnie komfort podróży po zmroku. I nie mówię tutaj jedynie o jeździe nocą ale również zimą rano do pracy i popołudniu z pracy.


Zależy jak dla kogo. Ja tam po zmroku rzadko jeżdżę. Każda konfiguracja powinna być dokonywana pod konkretne wymagania i możliwości wykorzystania danego elementu.


Dlatego napisałem że według mnie :-) i dlatego też napisałem że nie tylko noc mam na myśli ale zimę podczas której relatywnie wcześnie robi się ciemno i często widoczność jest słaba. A Matrixy to zupełnie inny poziom oświetlenia. Co istotne nie wymaga tak duzych doplat jak to ma miejsce w innych markach np. bmw. [size=78%]Ale oczywiście to kwestia indywidualna. [/size]
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Smerfciamajda w 2022/02/14 07:10
Nie rozumiem podejścia VW do obniżania standardu samochodów o pierdoły, które kosztują grosze. Tzn rozumiem ze to ich pazerność.
Taki podłokietnik to chyba więcej pieniędzy kosztowało ich zrobienie dwóch konsol, z i bez  podłokietnika. Po co?
Albo CarPlay/AndroidAuto - proste radio bez, wszystkie lepsze powinny mieć juz w standardzie, a tu dopłata 1000zl. Naprawdę mocno przesadzają.

Z rzeczy które uważam za niezbędne lub warte dopłaty szczególnie w XXI wieku gdzie technologia pozwala na to:

1. Światła LED najlepiej ASF lub Matrix - spektakularny skok jakości oświetlenia, nie wyobrażam sobie powrotu do żarówek.

2. Tempomat jakikolwiek - musi być

3. Kamera cofania - już jedna statyczna z tylu ułatwia bardzo życie.

4. Podgrzewane fotele - kto dużo jeździ wiej jak to zimą jest.

5. CarPlay/AndroidAuto - nie wiem jak wy, ale dla mnie „must have” - ekran Yanosika, GoogleMaps, Spotify czy powiadomienia.

6. Podłokietnik

7. Szybki obieg ciepła do odmrażania okien

8. Klimatyzacja automatyczna - kręcenie galą jest męczące.

To co powyżej to minimum do komfortowego użytkowania samochodu jako narzędzia na codzień. Wszystko inne to zbędne dodatki.

No i na koniec kwestia indywidualna - automatyczna skrzynia biegów, ale to nie jest  zależne od standardu wyposażenia. Ja po wielu latach w manualu od 10 lat jeżdżę AT i z własnej woli do manuala nie wrócę.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Tomaszglog w 2022/02/14 08:34
O co chodzi z tym podłokietnikiem? Istnieją wersje bez podłokietnika?
Co do skrzyni to przed zakupem Tiguana pojeździłem po salonach i pojeździłem różnymi samochodami. O ile automaty w Toyocie mi się podobały to DSG w VW już nie do końca. W Toyocie automat ma mega szybką reakcję na wciśnięcie pedału gazu tylko jest trochę głośny. W Volkswagenach jest jakaś dziwna długa zwłoka. Pamiętam jazdę automatem w Tiguanie na drodze szybkiego ruchu. Ja mu w gaz a on nic, dobre 2-3 sekundy zajęło zanim zredukował i zaczął przyspieszać. Tak sobie myślę że takie zachowanie skrzyni w newralgicznych miejscach na drodze, na skrzyżowaniach, gdzie trzeba szybko ruszyć może być wręcz niebezpieczne. W toyotach tego nie ma. Choć tam oczywiście jest zupełnie inna skrzynia bezstopniowa. Tamte skrzynie znowu są głośne i wyją. Później pojeździłem manualami, nie tylko Tiguanem. Jeździłem Golfem, Trockiem i manual dawał mi dużo większą przyjemność z jazdy. To pewnie kwestie indywidualne. Każdy ma inne preferencje ale mnie zwłoka w DSG mocno rozczarowała. Może gdybym mieszkał w dużym mieście i musiał codziennie godzinę stać w korkach to może to byłaby jedyna słuszna opcja.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: ratoschlaff w 2022/02/14 09:14
c) W podstawowej wersji Life Tiguan nie ma podłokietnika z przodu... to pomyłka czy żart ;)
jak to nie ma, jak jest ???
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Smerfciamajda w 2022/02/14 10:33
AT w Toyota to skrzynia bezstopniowa - tam nie ma biegów, jest to najwydajniejsze rozwiązanie pozwalające kontrolować i korzystać w danej chwili z max momentu lub mocy, zależnie co jest potrzebne. U mojej byłej żony jest w Corolli, fajne rozwiązanie do spokojnej jazdy. Bardzo komfortowe ale trzeba lubieć. Próbowałem też w Audi ale nie polubiliśmy się. To są skrzynie do spokojnej jazdy.

Dwusprzęgłowe:
DSG w Skodzie Octavii miałem bardzo szybką i płynną, Scala i Kamiq podobnie. Tig zobaczymy
Hyundai Kona mojej Pani oraz i30 którym ja jeździłem rok czasu - bardzo fajne ale wolniejsze niż DSG od VAG
Ford PowerShift miałem w Mondeo - świetna skrzynia, zero problemów, szybka i bardzo komfortowa.

Hydrokinetyk klasyczny - miałem w Saabie 93ss Turbo 210PS - trwała i nie do zajechania, ale znacznie wolniejsza od wszelkiego DSG.
No i parę innych w Mercu czy Suzuki Jimny :) - potrafią szarpnąć i się spóźniają, ale one miały już swoje lata.

Dla mnie automat przy moich 40-50kkm rocznie to błogosławieństwo, doceniany zarówno w korkach jak i w trasie, szczególnie w połączeniu z tempomatem.




Co do Podłokietnika to w cenniku wyraźnie stoi w pozycji "Wyposażenie - Podłokietnik z przodu" dla Life jest kreska czyli brak. Nie wiem jak to jest w końcu, ja się nie spodziewam, ale dziwię się bo to żaden koszt przecież.

Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2022/02/14 11:23
W moim doświadczeniu DSG bardzo różnią się miedzy sobą i to nawet w powiązaniu z tym samym silnikiem.
Np. też doświadczyłem nieprzyjemny lag przy ruszaniu Tigiem, a u mnie praktycznie w ogóle nie ma, w aucie tylko trochę młodszym, z tym samym silnikiem, identycznym na papierze. Domyślam się, że poprawili oprogramowanie, bo wielu dziennikarzy narzekało na ten problem. (Miałem też wcześniej Atece 190 TSI DSG i tam tez był problem z lagiem przy ruszaniu - większy lag na "S", niż w moim Tigu na... "E". Pewnie z czasem też poprawili, ja miałem jeden z wczesnych z GPF i wg WLTP...)
W każdym razie warto wypróbować DSG w bardzo zbliżonym aucie do tego jakie się chce, nawet pod względem dany produkcji... bo różnice są naprawdę duże.
Ogólnie w DSG najbardziej brakuje mi jakiegoś ograniczenia/możliwości ustawienia minimalnych obrotów. Najbardziej wkurza mnie D7 pod górkę z < 1500 RPM... Zostaje tuning.
Dziwię się, że Toyota lepiej tego nie rozwiązała pod względem doznań kierowcy, bo przecież mogą różne rzeczy symulować bezstopniową skrzynią - kwestia oprogramowania (oczywiście są też jakieś fizyczne ograniczenia w tym jak szybko można zmieniać przełożenia).
Co do świateł, to bym nie oszczędzał.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Rigg w 2022/02/14 11:26
Co do Podłokietnika to w cenniku wyraźnie stoi w pozycji "Wyposażenie - Podłokietnik z przodu" dla Life jest kreska czyli brak. Nie wiem jak to jest w końcu, ja się nie spodziewam, ale dziwię się bo to żaden koszt przecież.

Jeśli masz na myśli ten cennik https://cenniki.volkswagen.pl/Tiguan-RP2021-RM2022.html?intcmp=rodzina_suv_tiguan-cennik_btn-cenniki (https://cenniki.volkswagen.pl/Tiguan-RP2021-RM2022.html?intcmp=rodzina_suv_tiguan-cennik_btn-cenniki) to jest na samej górze napisane "Cennik obowiązuje od 25.10.2021r. do odwołania , dotyczy aut z roku modelowego 2022 wyprodukowanych w 2021."

Zamawiałem wersję Life w lipcu 2021, produkowany w 2022, w konfiguracji wygenerowanej w PDF nie mam pozycji podłokietnika, a na MyVW UK w wyposażeniu stoi "Center armrest in front".


Widocznie wprowadzili w międzyczasie jakąś zmianę. Tak czy inaczej dziwna sprawa.
Może po chipach nadszedł kryzys na rynku podłokietników...  8)
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Smerfciamajda w 2022/02/14 11:46
Sprawdzałem pierwszy raz w maju 2021 kiedy firma zamawiała samochód - nie było podłokietnika.

Sprowadziłem dziś w aktualnym pliku konfiguracji na stronie VW - nadal nie ma podłokietnika w Life.

Dla mnie to bzdura i bez sens tworzenia osobnego kanału bez podłokietnika tylko dla jednej wersji wyposażenia kiedy pozostałe 3 mają to w standardzie. To jest ekonomicznie nieuzasadnione. Na moją wiedzę, ale może czegoś nie wiem czy nie dostrzegam.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Dybik w 2022/02/14 15:04
Nie rozumiem podejścia VW do obniżania standardu samochodów o pierdoły, które kosztują grosze. Tzn rozumiem ze to ich pazerność.
Taki podłokietnik to chyba więcej pieniędzy kosztowało ich zrobienie dwóch konsol, z i bez  podłokietnika. Po co?
Albo CarPlay/AndroidAuto - proste radio bez, wszystkie lepsze powinny mieć juz w standardzie, a tu dopłata 1000zl. Naprawdę mocno przesadzają.

Z rzeczy które uważam za niezbędne lub warte dopłaty szczególnie w XXI wieku gdzie technologia pozwala na to:

1. Światła LED najlepiej ASF lub Matrix - spektakularny skok jakości oświetlenia, nie wyobrażam sobie powrotu do żarówek.



ASF to również Matrix :) nazewnictwo mają poronione w VW :-)
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Smerfciamajda w 2022/02/14 15:11
No nie.

ASF to adaptacyjne światła z ruchomą soczewką. Sterowanie mechaniczne przysłoną soczewki reflektora z jednym LEDem  i pozycjonowaniem reflektora w dwóch płaszczyznach za pomocą serwo.


Matrix to matryca pojedynczych LEDow która jest sterowana tak, ze zapalają sie potrzebne LEDy w zależności od potrzeby pokrycia. Trochę jak matryca TV.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: van_daal w 2022/02/14 15:16
Racja! W tym wątku jeszcze dyskusji o matrixach nie było...  ;)
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Smerfciamajda w 2022/02/14 16:01
Haha racja.

Wracając do zasadności.

Światła LED jakie by nie były, dają olbrzymią zmianę w widoczności in plus. Myśle ze nawet większą niż przeskok z halogenowych na ksenony. Warto dopłacić do LEDow choć teraz biedaLEDy są już raczej standardem. Robotę robi tu temperatura barwowa, która daje jasność i poprawia kontury. Miałem lub jeździłem z wszystkimi rodzajami i co mogę powiedzieć to nawet najniższe standardy LED robią super robotę. Mówie tu o firmowych reflektorach a nie o retrofitach czy JanuszLEDach

Jeśli natomiast są adaptacyjne jakkolwiek czy ASF czy matryca, to jest naprawdę sztos.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Tomaszglog w 2022/02/14 16:15
Odnośnie podłokietnika - w każdej wersji występuje. U nas na pewno jest podłokietnik w wersji Life.


Co do DSG to jeśli ktoś jeździ Tiguanem i uważa że w jego wersji lag nie występuje to proponuje się udać do Toyoty i przejechać się jakimś ich automatem. Wtedy można sobie wiele uświadomić. Problemy ze sławnym kangurowaniem w manualach czy zwłoką w skrzyniach DSG to prawdopodobnie wynik rygorystycznych norm spalin. Oprogramowanie skrzyń zostało tak przygotowane aby sprostać tym normom i często odbija się to na osiągach.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Smerfciamajda w 2022/02/14 16:23
W Toyocie nie ma co szarpać, ani w CVT ani w eCVT. Tam nie ma biegów.

Szarpanie w VAG jeśli występuje to jest babol. Nie rozumiem jak to możliwe.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Dybik w 2022/02/14 17:56
Racja! W tym wątku jeszcze dyskusji o matrixach nie było...  ;)


Bo to jest porażka VW jeśli chodzi o wyjaśnienie tego tematu ! :)


@Smerfciamajda - tak masz 100% racji i fajnie że to wyjaśniłeś wcześniej i również teraz tutaj, ale ja odnoszę się do 'MATRIX' które w nazewnictwie VW to zarowno ASF jak i MDF , ja nie dopłacałem w Rline do tych które są w Elegance a w specyfikacji mam: "LED matrix headlamps with LED separate daytime running light and dynamic cornering light" .


A co do skrzyń DSG - dokładnie tak jak to @Tomaszglog napisał - problemem są normy emisyjne i przez co skrzynia jest tak 'ustawiona'. Rzekomo (nie testowałem) wystarczy wybrać się do odpowiedniego tunera który zmieni lekko soft i lagów nie będzie. Kilka osób tutaj na forum zrobiło ten zabieg i bardzo chwalili...
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Tomaszglog w 2022/02/14 18:30
Racja! W tym wątku jeszcze dyskusji o matrixach nie było...  ;)


Bo to jest porażka VW jeśli chodzi o wyjaśnienie tego tematu ! :)


@Smerfciamajda - tak masz 100% racji i fajnie że to wyjaśniłeś wcześniej i również teraz tutaj, ale ja odnoszę się do 'MATRIX' które w nazewnictwie VW to zarowno ASF jak i MDF , ja nie dopłacałem w Rline do tych które są w Elegance a w specyfikacji mam: "LED matrix headlamps with LED separate daytime running light and dynamic cornering light" .


A co do skrzyń DSG - dokładnie tak jak to @Tomaszglog napisał - problemem są normy emisyjne i przez co skrzynia jest tak 'ustawiona'. Rzekomo (nie testowałem) wystarczy wybrać się do odpowiedniego tunera który zmieni lekko soft i lagów nie będzie. Kilka osób tutaj na forum zrobiło ten zabieg i bardzo chwalili...


Masz rację. To problem do rozwiązania przez pierwszy lepszy zakład z elektroniką samochodowa. Tylko jeśli ktoś ma ważną gwarancję to za bardzo nie poszaleje na tym polu.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Smerfciamajda w 2022/02/17 21:23
Przeleciałem pobieżnie cennik dla hybrydy Life vs Elegance.

Różnica w cenie to 10kPLN na start.

Jak do Life zaczniemy dodawać te elementy które są w Elegance takie najbardziej pożyteczne - matrix, kamera, CarPlay, grzana dupka, coś tam jeszcze z drobnicy to się okazuje ze  cena Life będzie ok 15kPLN większa niż już mającego to wszystko Elegance. A jeszcze by się coś znalazło.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: gigant87 w 2022/02/18 23:47
Cześć, a jak wyglądają Multimedia w wersji Elegance?
Nie zamawiam dodatkowo nawigacji, ale w specyfikacji nie widzę wzmianki o zainstalowanej jednostce:
(https://vag-forum.pl/blob:https://vag-forum.pl/00e17a79-38f3-4e03-b991-2aedb1ce2106)

(https://vag-forum.pl/blob:https://vag-forum.pl/cda4eb52-959a-4d19-b5e6-31f47eb5884e)

Jest sens dopłacać w wersji Elegance?
I tak korzystam z Google Maps w telefonie. :)



Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: gigant87 w 2022/02/18 23:50
Przeleciałem pobieżnie cennik dla hybrydy Life vs Elegance.

Różnica w cenie to 10kPLN na start.

Jak do Life zaczniemy dodawać te elementy które są w Elegance takie najbardziej pożyteczne - matrix, kamera, CarPlay, grzana dupka, coś tam jeszcze z drobnicy to się okazuje ze  cena Life będzie ok 15kPLN większa niż już mającego to wszystko Elegance. A jeszcze by się coś znalazło.


Dokładnie, dlatego ja wziąłem Elegance - lepiej wygląda też z zewnątrz. Rline dla mnie jest za bardzo ostentacyjny. :)
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Smerfciamajda w 2022/02/19 00:20
Osobiscie uważam ze warto dopłacić do Elegance bez dyskusji zbędnej, natomiast lepsze multimedia to już kwestia indywidualna.

Jak nie potrzeba navi to CarPlay/AndroidAuto wystarcza w normalnym systemie.

Natomiast cyfrowe zegary wraz z nawigacja to jest sens tego gadżetu. Jak jest kasa to brać.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Ad w 2022/02/19 07:53
Ja mam nawigacje u siebie razem z Discovermedia Pro i uzywam Android Auto + Google Maps i tak. Mapy Google sa bardziej dokladne i lepsze trasy mi wyszukuja. A fakt, ze mam je odpalone na ekranie samochodu powoduje, ze nie widze powodu uzywac nawigacji VW. Jedyne dwa minusy, to takie, ze musze fizycznie telefon podpiac pod samochod. Drugi to taki, ze map z Android Auto nie mozna przeniesc na wyswietlacz zegarow (a mapy VW mozna).
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2022/02/19 08:18
Ja mam nawigacje u siebie razem z Discovermedia Pro i uzywam Android Auto + Google Maps i tak. Mapy Google sa bardziej dokladne i lepsze trasy mi wyszukuja. A fakt, ze mam je odpalone na ekranie samochodu powoduje, ze nie widze powodu uzywac nawigacji VW. Jedyne dwa minusy, to takie, ze musze fizycznie telefon podpiac pod samochod. Drugi to taki, ze map z Android Auto nie mozna przeniesc na wyswietlacz zegarow (a mapy VW mozna).


O którym systemów nawigacyjnym (VW) piszesz, tym pod Mib 2 czy Mib 3 ?
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Smerfciamajda w 2022/02/19 09:19
Discover Media mapy noga być albo na konsoli albo na zegarach.
Diacover Media Pro mapy rownolegle na obu wyświetlaczach.

Ja GoogleMaps średnio ufam.
Są idealne do skracania drogi w mieście bo szukają najoptymalniejszego przejazdu co czasem prowadzi przez osiedla czy galerie handlowe. W zakorkowanym mieście super.

Ale to jest wada w trasie bo GM nie wie co to obwodnica i po została wymyślona.
Potrafi wjechać w środek miasta i kluczyć bo zaoszczędzi 1km. Wielokrotnie to przerabiałem na motocyklu jeżdżąc jak debil po jakich uliczkach zamiast główną drogą.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: S-Tig w 2022/02/19 09:52
Jest sens dopłacać w wersji Elegance?
I tak korzystam z Google Maps w telefonie.
U mnie wymusiło, bo inna opcja miała Discover jako wymagane. Więc ostatecznie taniej mi było wybrać pakiet Premium skoro już VW tak ze mną zagrał.
Discover Media mapy noga być albo na konsoli albo na zegarach.
Hmm, a można sobie walnąć Discover na zegary i GMaps wtedy na infotainment np do kontroli natężenia ruchu?
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Ad w 2022/02/19 09:57

O którym systemów nawigacyjnym (VW) piszesz, tym pod Mib 2 czy Mib 3 ?
Sorry, ale nie wiem o co pytasz. Jak to sprawdzic? Nie mam tych najnowszych (22) zainstalowanych jeszcze, tylko tez z zeszlego roku z wrzesnia czy pazdziernika.

To moj zestaw

(https://i.imgur.com/OOkAVlq.jpg)(https://i.imgur.com/mjMlcVZ.jpg)
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Ad w 2022/02/19 10:00
Discover Media mapy noga być albo na konsoli albo na zegarach.
Diacover Media Pro mapy rownolegle na obu wyświetlaczach.

Ja GoogleMaps średnio ufam.
Są idealne do skracania drogi w mieście bo szukają najoptymalniejszego przejazdu co czasem prowadzi przez osiedla czy galerie handlowe. W zakorkowanym mieście super.

Ale to jest wada w trasie bo GM nie wie co to obwodnica i po została wymyślona. (https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji12.png)
Potrafi wjechać w środek miasta i kluczyć bo zaoszczędzi 1km. Wielokrotnie to przerabiałem na motocyklu jeżdżąc jak debil po jakich uliczkach zamiast główną drogą.
Ja mam odwrotnie i nie ufam tym VW, bo pchaja mnie glownymi drogami prosto w korki. GM wyszukuje najszybszej trasy bez pytania.

Tak, moga byc na obydwu wyscwietlaczach na raz. Szkoda, ze nie mozna GM przerzucic na wyswietlacz z zegarami
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: ratoschlaff w 2022/02/19 10:42
A nie jest tak, ze mapy VW potrzebne są do Travel Assist? To dzięki tym mapom, auto dostosowuje prędkość i wyhamowuje na zakrętach?
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2022/02/19 11:12

O którym systemów nawigacyjnym (VW) piszesz, tym pod Mib 2 czy Mib 3 ?
Sorry, ale nie wiem o co pytasz. Jak to sprawdzic? Nie mam tych najnowszych (22) zainstalowanych jeszcze, tylko tez z zeszlego roku z wrzesnia czy pazdziernika.

To moj zestaw

(https://i.imgur.com/OOkAVlq.jpg)(https://i.imgur.com/mjMlcVZ.jpg)
W starszych systemach Mib 2 / 2.5 zgodzę się z Tobą, navi działa średnio , natomiast w Mib 3 działa  bardzo fajnie i prowadzi bardzo podobnie jak Google.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2022/02/19 11:15
Hmm, a można sobie walnąć Discover na zegary i GMaps wtedy na infotainment np do kontroli natężenia ruchu?
....można, ale tylko jedna z nawigacji będzie prowadzić do celu druga będzie tylko wyświetlać mapę.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Ad w 2022/02/19 12:00

W starszych systemach Mib 2 / 2.5 zgodzę się z Tobą, navi działa średnio , natomiast w Mib 3 działa  bardzo fajnie i prowadzi bardzo podobnie jak Google.
Jak to mozna sprawdzic, ktory ja mam?
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Ad w 2022/02/19 12:01
Hmm, a można sobie walnąć Discover na zegary i GMaps wtedy na infotainment np do kontroli natężenia ruchu?
....można, ale tylko jedna z nawigacji będzie prowadzić do celu druga będzie tylko wyświetlać mapę.
U mnie nie mozna. Jak mam GM odpalone na glownym ekranie i wybiore na ekranie zegarow nawigacje, to mi pisze, ze mapy sa wyswietlane przez telefon na glownym ekranie i nie daje mi zobaczy map VW.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2022/02/19 12:28

W starszych systemach Mib 2 / 2.5 zgodzę się z Tobą, navi działa średnio , natomiast w Mib 3 działa  bardzo fajnie i prowadzi bardzo podobnie jak Google.
Jak to mozna sprawdzic, ktory ja mam?
...po mapach jakie pobierasz do navi ...
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2022/02/19 12:42
Tak, moga byc na obydwu wyscwietlaczach na raz. Szkoda, ze nie mozna GM przerzucic na wyswietlacz z zegarami
Hmm, a można sobie walnąć Discover na zegary i GMaps wtedy na infotainment np do kontroli natężenia ruchu?
....można, ale tylko jedna z nawigacji będzie prowadzić do celu druga będzie tylko wyświetlać mapę.
U mnie nie mozna. Jak mam GM odpalone na glownym ekranie i wybiore na ekranie zegarow nawigacje, to mi pisze, ze mapy sa wyswietlane przez telefon na glownym ekranie i nie daje mi zobaczy map VW.

U mnie jest tak jak wcześniej napisałem , nawet wskazania nawigacyjne z Google jeśli prowadzi do celu, są wyświetlane na zegarach, na widoku map VW

Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Ad w 2022/02/19 12:50
U mnie jest tak jak wcześniej napisałem , nawet wskazania nawigacyjne z Google jeśli prowadzi do celu, są wyświetlane na zegarach, na widoku map VW
Czyli Ty masz ten nowszy, ja mam ten starszy
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2022/02/19 21:50
Tak to wygląda ...na ekranie Google Maps ( prowadzi do celu) na zegarach mapa VW ( pokazuje aktualną pozycje) i u góry wskazówki z Google Maps (nazwa ulicy w którą należy skręcić)
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Ad w 2022/02/20 10:39
Tak to wygląda ...na ekranie Google Maps ( prowadzi do celu) na zegarach mapa VW ( pokazuje aktualną pozycje) i u góry wskazówki z Google Maps (nazwa ulicy w którą należy skręcić)
Fajnie 🙂 U mnie tak nie mozna
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: maciej_gdansk w 2022/02/22 22:16
diler w salonie jeszcze w grudniu ubiegłego roku coś tam przebąkiwał że VW ma w planach umożliwienie wyświetlania się GM na cyfrowym kokpicie, ale podejrzewam że bajdurzył  ;)  W sumie jak nie bierzemy nawigacji fabrycznej i chcemy polegać na GM to nie ma wielkiego sensu dopłacać za cyfrowy kokpit skoro nie użyjemy jego najfajniejszej(wg mnie) możliwości, chyba że ktoś chce go mieć dla nowocześniejszego wyglądu wnętrza
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: S-Tig w 2022/02/22 23:25
diler w salonie jeszcze w grudniu ubiegłego roku coś tam przebąkiwał że VW ma w planach umożliwienie wyświetlania się GM na cyfrowym kokpicie, ale podejrzewam że bajdurzył  ;)  W sumie jak nie bierzemy nawigacji fabrycznej i chcemy polegać na GM to nie ma wielkiego sensu dopłacać za cyfrowy kokpit skoro nie użyjemy jego najfajniejszej(wg mnie) możliwości, chyba że ktoś chce go mieć dla nowocześniejszego wyglądu wnętrza
Po wzięciu analogów byłoby dość łyso gdyby się okazało, że VW wprowadził jednak gm na zegarach w którejś aktualizacji. Raczej warto myśleć nieco szerzej niż tylko na dziś.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Smerfciamajda w 2022/02/23 06:55
VW nie chce dać w gratisie CarPlay a chcecie żeby pozwolił na wyświetlanie GM na zegarach?

Przecież to nie leży w ich interesie.
Kto w takim przypadku będzie zamawiał nawigację systemową?

Polityka VW dotycząca wyposażenia i tak jest najgłupsza chyba ze wszystkich producentów.
Tytuł: Odp: Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2022/02/23 09:37
VW nie chce dać w gratisie CarPlay a chcecie żeby pozwolił na wyświetlanie GM na zegarach?

Przecież to nie leży w ich interesie.
Kto w takim przypadku będzie zamawiał nawigację systemową?

Polityka VW dotycząca wyposażenia i tak jest najgłupsza chyba ze wszystkich producentów.
... ja nie dopłacałem za CarPlay wiec chyba był w gratisie ...
... może i tak być - GM na zegarach ale ... w wyższych wersjach (tak jak np. z CarPlay)
... to już możliwość korzystania z GM w samochodzie nie leży w interesie VW ale jednak fabryczną navi ludzie zamawiają


p.s - zobacz politykę wyposażeniową w Mercedesie  ;)