Zakup nowego Tiguana 2022 w wersji Life - pytania

Zaczęty przez marnog79, 2022/02/13 11:31

Poprzedni wątek - Następny wątek

marnog79


Tak jak w temacie - jestem po jazdach próbnych Tiguanem, Ateką i Karoqiem. Podchodzę do konfiguracji Tiguana bo na ten moment najbardziej przypadł mi do gustu. Będę ogromnie wdzięczny za pomoc w poniższych kwestiach.


1. Lane asist:
Czy Tiguan w standardzie (czyli w podstawowej wersji LIFE) posiada Line Asist? Jeśli tak to czy to jest ,,zwykłe" lane asist reagujące na przekroczenie prawego/lewego pasa czy też adaptacyjne utrzymujące pojazd pośrodku pasa ruchu? Jeśli to pierwsze (czyli zwykłe) to czy Tiguan ma opcję lane asist utrzymującego pośrodku pasa ruchu? (w skodzie coś takiego jest w pakiecie Travel asist, który w Tiguanie zawiera się w pakiecie IQ.Drive).


2. Pakiety Premium
Zastanawiam się nad sensem zamawiania pakietów Premium skoro:
- System nawigacji - nie potrzebuje, przy dalszych podróżach używam Google maps i android auto
- Easy Open/Easy Close - przeżyje bez tego, ewentualnie zastanawiam się czy nie zakupić tego jako osobnej opcji za 3250 zł
- Park Asist 3.0 - w ogóle nie używam
- System radiowy Ready2Discover z usługą Streaming&Internet - czy ktoś może napisać - jeśli nie zdecyduje się na ten system to jak wygląda ,,standardowy" w podstawie? To jest różnica wielkości ekranu? I na czym polega usługa Streaming&internet?


Czy jest coś o czym powinienem wiedzieć, że jednak warto zainwestować w ten pakiet?


3. Reflektory
Czy w standardowej wersji Life światła mijania to Led Basic?




4. Inne pakiety/dodatki
a) czy app connect jest niezbędne żebym połączył Android Auto z ekranem w Tiguanie? Czy dotyczy tylko bezprzewodowego podłączenia a przewodowe jest w standardzie?
b) czy łopatologicznie możecie opisać czym jest Pakiet systemów asystujących (Proaktywny system ochrony pasażerów oraz Side Asist z rear traffic alert)? Czy warto dołożyć tę opcję? Czy lepiej za dodatkowe 1000 zł kupić pakiet systemów asystujących IQ.Drive?
c) W podstawowej wersji Life Tiguan nie ma podłokietnika z przodu... to pomyłka czy żart ;)




4. Podsumowując będę wdzięczny za odpowiedzi powyżej. Zastanawiam się nad zakupem Tiguana w wersji Life z takimi opcjami:
pakiet zimowy 1
Lusterka boczne elektrycznie regulowane i składane
Kierownica podgrzewana
Dodatkowo rozważam:
pakiet asystentów iQ.Drive
Digital Cocpit
App Connect
Easy Open/Easy Close


Będę ogromnie wdzięczny za odpowiedzi/podpowiedzi/uwagi

Tomaszglog

#1
Też zamówiłem wersję Life. W międzyczasie trochę też już zmieniałem i dokładałem elementy.


1.W standardzie jest lane assist. Jaki to dokładnie system nie wiem. Moim zdaniem trzyma środek pasa, koryguje kiedy chcemy bez kierunkowskazu zmienić pas.
2. Moim zdaniem konieczne.
- nawigacji nie dostaniesz nawet wybierając pakiet premium.  Musisz dokupić Discover Media. W pakiecie premium jest tylko Ready2Discover i ten wyświetlacz ma możliwość tylko dokupienia nawigacji. Ready2Discover ma 8 cali, ten podstawowy bez pakietu premium ma chyba 6,5 cali. W tym podstawowym wyświetlaczu 6,5 cali nie dokupisz nawigacji. Nawigację możesz mieć z telefonu googlemaps. W przypadku Ready2Discover możesz łączyć się bezprzewodowo z telefonem (dopłata app connect 1000zł). Do podstawowego wyświetalcza 6,5 cali też dokupisz możliwość połączenia z telefonem i możliwość przenoszenia aplikacji z telefonu na wyświetlacz ale tylko po kablu (też dopłata app connect 1000zł)
- Easy open / easy close to fajny pakiet. Masz dostęp bezkluczykowy. Otwieranie klapy bagażnika nogą i zamykanie przyciskiem. Bez tego pakietu masz uruchamianie samochodu kluczem a nie na przycisk.
- park assist - ja raczej rzadko chyba będę korzystał.
- Ready2Discover to obowiązek w tym samochodzie. Już pomijam fakt nawigacji ale tak jak pisałem brak możliwości dokupienia połączenia bezprzewodowego z telefonem ale co naistotniejsze bez ready2discover nie dostaniesz kamery cofania.


3. Tak reflektory to podstawowe ledy, matrixowe ledy to dopłata.


4. Pakiety / dodatki
a) Tak jak pisałem powyżej. Połączenie telefonu z wyświetlaczem czy to po kablu czy bezprzewodowo jest zawsze płatne - 1000zł. W podstawowym wyświetlaczu dokupujesz za 1000zł połączenie po kablu a w wyświetlaczu większym 8calowym ready2discover bezprzewodowo ale także za dodatkowe 1000zł. Jak podłączysz telefon z samochodem to masz google maps, aplikacje, muzykę np ze spotify. Nawigacja fabryczna jest wtedy zbędna. Googlemaps jest dużo lepsza.
b) Warto. Side asisst to czujnik martwego pola. Jak ktoś Cię wyprzedza to w lusterku bocznym zapala się lampka. W pewnym momencie nie widzisz wyprzedzającego samochodu w lusterku - tak zwane martwe pole - ale widzisz zapaloną lampkę na lusterku. Rear traffic  to wyjazd tyłem z parkingu. Jeśli cofasz i wyjeżdżasz z parkingu i nie zauważysz nadjeżdżającego samochodu to system zatrzyma samochód. W IQDrive masz dodatkowo system który czyta znaki, zwalnia na ograniczeniach prędkości itp. IQ Drive wymaga dokupienia Discover Media za 5300zł. Ready2Discover to za mało na ten system. Dlatego ja zrezygnowałem z IQDrive ale za to wziąłem ten pakiet z side assist i rear traffic alert.


4. Z tych Twoich pakietów poniżej to tak naprawdę wszystko zależy.
pakiet zimowy 1 - masz podgrzewane fotele. Ja zrezygnowałem. Samochód trzymam w ocieplanym garażu.
Lusterka boczne elektrycznie regulowane i składane - ja wziąłem. Często parkuję w ciasnych miejscach. Może się przydać
Kierownica podgrzewana - mi nie jest potrzebne. Zimy słabe a samochód mam i tak w ciepłym garażu.
pakiet asystentów iQ.Drive - tak jak pisałem wczesniej. Wymaga Discover Media za 5300zł
Digital Cocpit - fajny bajer. Ja jednak zrezygnowałem z tego. Jakoś jestem w tej kwestii konserwatystą ale to warta uwagi opcja 
App Connect - tak jak pisałem powyżej. To łączenie telefonu z zsamochodem
Easy Open/Easy Close - też pisałem powyżej.


Ja kupiłem 1.5 150KM w manualu. Dodatkowo wziąłem jeszcze:
- kolor dolphin grey. Urano jest ładny ale czytałem już nie raz że te lakiery akrylowe są mega podatne na zaryskowania. Metalic jest bardziej trwały.
- felgi 18 cali. Felgi 17 z tym samochodem wyglądają paskudnie, bardzo duży profil opon, duże balony, obejrzyj koniecznie przed kupnem
- pakiet premium
- ready2discover
- easy open / easy close
- park assist 3.0
- pakiet systemów asysujących
- side assist
- rear trafic alert
- lusterka podgrzewane, składane
- keyless access
- pakiet chrom - chromowane ramki wokół szyb i chromowane relingi
- kamera cofania
- autoalarm
- app connect bezprzewodowy
- gwarancja 4 lata
- przeglądy 4 lata

S-Tig

Cytat: Tomaszglog w 2022/02/13 12:52Moim zdaniem trzyma środek pasa
Nie trzyma. Travel assist trzyma.

Dybik

Według mnie matrixy to coś co jest absolutnym must have. Zmienia kompletnie komfort podróży po zmroku. I nie mówię tutaj jedynie o jeździe nocą ale również zimą rano do pracy i popołudniu z pracy.

Tomaszglog

Cytat: Dybik w 2022/02/13 21:41
Według mnie matrixy to coś co jest absolutnym must have. Zmienia kompletnie komfort podróży po zmroku. I nie mówię tutaj jedynie o jeździe nocą ale również zimą rano do pracy i popołudniu z pracy.


Zależy jak dla kogo. Ja tam po zmroku rzadko jeżdżę. Każda konfiguracja powinna być dokonywana pod konkretne wymagania i możliwości wykorzystania danego elementu.

Dybik

Cytat: Tomaszglog w 2022/02/13 22:00
Cytat: Dybik w 2022/02/13 21:41
Według mnie matrixy to coś co jest absolutnym must have. Zmienia kompletnie komfort podróży po zmroku. I nie mówię tutaj jedynie o jeździe nocą ale również zimą rano do pracy i popołudniu z pracy.


Zależy jak dla kogo. Ja tam po zmroku rzadko jeżdżę. Każda konfiguracja powinna być dokonywana pod konkretne wymagania i możliwości wykorzystania danego elementu.


Dlatego napisałem że według mnie :-) i dlatego też napisałem że nie tylko noc mam na myśli ale zimę podczas której relatywnie wcześnie robi się ciemno i często widoczność jest słaba. A Matrixy to zupełnie inny poziom oświetlenia. Co istotne nie wymaga tak duzych doplat jak to ma miejsce w innych markach np. bmw. [size=78%]Ale oczywiście to kwestia indywidualna. [/size]

Smerfciamajda

Nie rozumiem podejścia VW do obniżania standardu samochodów o pierdoły, które kosztują grosze. Tzn rozumiem ze to ich pazerność.
Taki podłokietnik to chyba więcej pieniędzy kosztowało ich zrobienie dwóch konsol, z i bez  podłokietnika. Po co?
Albo CarPlay/AndroidAuto - proste radio bez, wszystkie lepsze powinny mieć juz w standardzie, a tu dopłata 1000zl. Naprawdę mocno przesadzają.

Z rzeczy które uważam za niezbędne lub warte dopłaty szczególnie w XXI wieku gdzie technologia pozwala na to:

1. Światła LED najlepiej ASF lub Matrix - spektakularny skok jakości oświetlenia, nie wyobrażam sobie powrotu do żarówek.

2. Tempomat jakikolwiek - musi być

3. Kamera cofania - już jedna statyczna z tylu ułatwia bardzo życie.

4. Podgrzewane fotele - kto dużo jeździ wiej jak to zimą jest.

5. CarPlay/AndroidAuto - nie wiem jak wy, ale dla mnie ,,must have" - ekran Yanosika, GoogleMaps, Spotify czy powiadomienia.

6. Podłokietnik

7. Szybki obieg ciepła do odmrażania okien

8. Klimatyzacja automatyczna - kręcenie galą jest męczące.

To co powyżej to minimum do komfortowego użytkowania samochodu jako narzędzia na codzień. Wszystko inne to zbędne dodatki.

No i na koniec kwestia indywidualna - automatyczna skrzynia biegów, ale to nie jest  zależne od standardu wyposażenia. Ja po wielu latach w manualu od 10 lat jeżdżę AT i z własnej woli do manuala nie wrócę.

Tomaszglog

O co chodzi z tym podłokietnikiem? Istnieją wersje bez podłokietnika?
Co do skrzyni to przed zakupem Tiguana pojeździłem po salonach i pojeździłem różnymi samochodami. O ile automaty w Toyocie mi się podobały to DSG w VW już nie do końca. W Toyocie automat ma mega szybką reakcję na wciśnięcie pedału gazu tylko jest trochę głośny. W Volkswagenach jest jakaś dziwna długa zwłoka. Pamiętam jazdę automatem w Tiguanie na drodze szybkiego ruchu. Ja mu w gaz a on nic, dobre 2-3 sekundy zajęło zanim zredukował i zaczął przyspieszać. Tak sobie myślę że takie zachowanie skrzyni w newralgicznych miejscach na drodze, na skrzyżowaniach, gdzie trzeba szybko ruszyć może być wręcz niebezpieczne. W toyotach tego nie ma. Choć tam oczywiście jest zupełnie inna skrzynia bezstopniowa. Tamte skrzynie znowu są głośne i wyją. Później pojeździłem manualami, nie tylko Tiguanem. Jeździłem Golfem, Trockiem i manual dawał mi dużo większą przyjemność z jazdy. To pewnie kwestie indywidualne. Każdy ma inne preferencje ale mnie zwłoka w DSG mocno rozczarowała. Może gdybym mieszkał w dużym mieście i musiał codziennie godzinę stać w korkach to może to byłaby jedyna słuszna opcja.

ratoschlaff

Cytat: marnog79 w 2022/02/13 11:31c) W podstawowej wersji Life Tiguan nie ma podłokietnika z przodu... to pomyłka czy żart ;)
jak to nie ma, jak jest ???

Smerfciamajda

AT w Toyota to skrzynia bezstopniowa - tam nie ma biegów, jest to najwydajniejsze rozwiązanie pozwalające kontrolować i korzystać w danej chwili z max momentu lub mocy, zależnie co jest potrzebne. U mojej byłej żony jest w Corolli, fajne rozwiązanie do spokojnej jazdy. Bardzo komfortowe ale trzeba lubieć. Próbowałem też w Audi ale nie polubiliśmy się. To są skrzynie do spokojnej jazdy.

Dwusprzęgłowe:
DSG w Skodzie Octavii miałem bardzo szybką i płynną, Scala i Kamiq podobnie. Tig zobaczymy
Hyundai Kona mojej Pani oraz i30 którym ja jeździłem rok czasu - bardzo fajne ale wolniejsze niż DSG od VAG
Ford PowerShift miałem w Mondeo - świetna skrzynia, zero problemów, szybka i bardzo komfortowa.

Hydrokinetyk klasyczny - miałem w Saabie 93ss Turbo 210PS - trwała i nie do zajechania, ale znacznie wolniejsza od wszelkiego DSG.
No i parę innych w Mercu czy Suzuki Jimny :) - potrafią szarpnąć i się spóźniają, ale one miały już swoje lata.

Dla mnie automat przy moich 40-50kkm rocznie to błogosławieństwo, doceniany zarówno w korkach jak i w trasie, szczególnie w połączeniu z tempomatem.




Co do Podłokietnika to w cenniku wyraźnie stoi w pozycji "Wyposażenie - Podłokietnik z przodu" dla Life jest kreska czyli brak. Nie wiem jak to jest w końcu, ja się nie spodziewam, ale dziwię się bo to żaden koszt przecież.


Frodo

W moim doświadczeniu DSG bardzo różnią się miedzy sobą i to nawet w powiązaniu z tym samym silnikiem.
Np. też doświadczyłem nieprzyjemny lag przy ruszaniu Tigiem, a u mnie praktycznie w ogóle nie ma, w aucie tylko trochę młodszym, z tym samym silnikiem, identycznym na papierze. Domyślam się, że poprawili oprogramowanie, bo wielu dziennikarzy narzekało na ten problem. (Miałem też wcześniej Atece 190 TSI DSG i tam tez był problem z lagiem przy ruszaniu - większy lag na "S", niż w moim Tigu na... "E". Pewnie z czasem też poprawili, ja miałem jeden z wczesnych z GPF i wg WLTP...)
W każdym razie warto wypróbować DSG w bardzo zbliżonym aucie do tego jakie się chce, nawet pod względem dany produkcji... bo różnice są naprawdę duże.
Ogólnie w DSG najbardziej brakuje mi jakiegoś ograniczenia/możliwości ustawienia minimalnych obrotów. Najbardziej wkurza mnie D7 pod górkę z < 1500 RPM... Zostaje tuning.
Dziwię się, że Toyota lepiej tego nie rozwiązała pod względem doznań kierowcy, bo przecież mogą różne rzeczy symulować bezstopniową skrzynią - kwestia oprogramowania (oczywiście są też jakieś fizyczne ograniczenia w tym jak szybko można zmieniać przełożenia).
Co do świateł, to bym nie oszczędzał.

Rigg

Cytat: Smerfciamajda w 2022/02/14 10:33Co do Podłokietnika to w cenniku wyraźnie stoi w pozycji "Wyposażenie - Podłokietnik z przodu" dla Life jest kreska czyli brak. Nie wiem jak to jest w końcu, ja się nie spodziewam, ale dziwię się bo to żaden koszt przecież.

Jeśli masz na myśli ten cennik https://cenniki.volkswagen.pl/Tiguan-RP2021-RM2022.html?intcmp=rodzina_suv_tiguan-cennik_btn-cenniki to jest na samej górze napisane "Cennik obowiązuje od 25.10.2021r. do odwołania , dotyczy aut z roku modelowego 2022 wyprodukowanych w 2021."

Zamawiałem wersję Life w lipcu 2021, produkowany w 2022, w konfiguracji wygenerowanej w PDF nie mam pozycji podłokietnika, a na MyVW UK w wyposażeniu stoi "Center armrest in front".


Widocznie wprowadzili w międzyczasie jakąś zmianę. Tak czy inaczej dziwna sprawa.
Może po chipach nadszedł kryzys na rynku podłokietników...  8)

Smerfciamajda

Sprawdzałem pierwszy raz w maju 2021 kiedy firma zamawiała samochód - nie było podłokietnika.

Sprowadziłem dziś w aktualnym pliku konfiguracji na stronie VW - nadal nie ma podłokietnika w Life.

Dla mnie to bzdura i bez sens tworzenia osobnego kanału bez podłokietnika tylko dla jednej wersji wyposażenia kiedy pozostałe 3 mają to w standardzie. To jest ekonomicznie nieuzasadnione. Na moją wiedzę, ale może czegoś nie wiem czy nie dostrzegam.

Dybik

Cytat: Smerfciamajda w 2022/02/14 07:10
Nie rozumiem podejścia VW do obniżania standardu samochodów o pierdoły, które kosztują grosze. Tzn rozumiem ze to ich pazerność.
Taki podłokietnik to chyba więcej pieniędzy kosztowało ich zrobienie dwóch konsol, z i bez  podłokietnika. Po co?
Albo CarPlay/AndroidAuto - proste radio bez, wszystkie lepsze powinny mieć juz w standardzie, a tu dopłata 1000zl. Naprawdę mocno przesadzają.

Z rzeczy które uważam za niezbędne lub warte dopłaty szczególnie w XXI wieku gdzie technologia pozwala na to:

1. Światła LED najlepiej ASF lub Matrix - spektakularny skok jakości oświetlenia, nie wyobrażam sobie powrotu do żarówek.



ASF to również Matrix :) nazewnictwo mają poronione w VW :-)

Smerfciamajda

No nie.

ASF to adaptacyjne światła z ruchomą soczewką. Sterowanie mechaniczne przysłoną soczewki reflektora z jednym LEDem  i pozycjonowaniem reflektora w dwóch płaszczyznach za pomocą serwo.


Matrix to matryca pojedynczych LEDow która jest sterowana tak, ze zapalają sie potrzebne LEDy w zależności od potrzeby pokrycia. Trochę jak matryca TV.