Niezamykanie auta na noc

Zaczęty przez Ekhangel, 2020/08/13 09:23

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ekhangel

Czy niezamykanie T2 na noc może powodować jakieś problemy z akumulatorem przy założeniu regularnego (ale nie szczególnie intensywnego) użytkowania auta? Czasem zapomnę zamknąć wóz po "zagarażowaniu". Mamy jakieś hiperzaawansowane systemy zżerające mnóstwo prądu, czy wszystko automatycznie przechodzi w standby?


Swoją drogą - szkoda, że auto nie zamyka się samoczynnie po określonym okresie bezczynności.

mms1994

Ja nigdy nie zamykam w garażu, raz przez kwarantannę auto 2tyg stało bez odpalania cały czas otwarte i nic mu się nie stało ;)

TMP

Dla zarządzania energią i pracy sterowników nie jest istotne ryglowanie zamków, tylko włączenie lub wyłączenie zapłonu oraz czas od jego wyłączenia i następujący po nim fakt otwarcia drzwi.

Przykładowo mechanizm otwierania/zamykania okien działa przez 10 minut od otwarcia drzwi po wyłączeniu zapłonu (można to zmienić przez kodowanie). KESSY przez pewien czas od wyłączenia zapłonu zasila wszystkie czujniki, ale po dłuższym okresie nieużywania już tylko ten w klamce od strony kierowcy, itd.

Ekhangel

Tak myślałem, dzięki.

omen

Cytat: Ekhangel w 2020/08/13 15:42KESSY przez pewien czas od wyłączenia zapłonu zasila wszystkie czujniki, ale po dłuższym okresie nieużywania już tylko ten w klamce od strony kierowcy, itd.

A ja się obawiałem że coś nie tak z moim tigiem. Po zostawieniu auta na dluzej niż 2 dni (chyba minimum 3 dni) aktywny pozostaje tylko czujnik KESSY w drzwiach kierowcy i w klapie bagażnika (ruch nogą). Byłem z tym nawet w serwisie przy okazji przeglądu j usłyszałem: "za słaba bateria w pilocie". Jak to usłuszałem i spojżałem się na "speca" przyjmującego auto już nie kontynuował wątku choć dodał że jeszcze sprawdzą. Na pytania czy czujniki mają inna czułość i czemu nie działa nawet jak sie podejdzie do drzwi a działa po uprzednim odryglowaniu z drzwi kierowcy już nie potrafil odpowiedzieć. Jak zaproponował cenę za wymianę baterii chyba ze 30 pln to już nawet nie patrzył w moją strone i chyba nie liczył że się zgodzę.

Dzieki.

PS potwierdza się to co daaawno temu napisałem: mogłiby czasem wejść na forum i się teochę douczyć o samochodach które sprzedają/serwisują.

Kabe

Cytat: omen w 2020/08/17 23:45Byłem z tym nawet w serwisie przy okazji przeglądu j usłyszałem: "za słaba bateria w pilocie". Jak to usłuszałem i spojżałem się na "speca" przyjmującego auto już nie kontynuował wątku choć dodał że jeszcze sprawdzą. Na pytania czy czujniki mają inna czułość i czemu nie działa nawet jak sie podejdzie do drzwi a działa po uprzednim odryglowaniu z drzwi kierowcy już nie potrafil odpowiedzieć. Jak zaproponował cenę za wymianę baterii chyba ze 30 pln to już nawet nie patrzył w moją strone i chyba nie liczył że się zgodzę.
Przecież auto informuje że jest słaba bateria w kluczyku o czym serwis dobrze wie. Przy przeglądzie dostałem info że była w błędach raz zapisana słaba bateria w kluczyku, więc odpowiedziałem że jak wyświetliło się info to tego samego dnia wymieniłem baterie bo wymiana jest banalnie prosta. Tak więc jak chcą to kumają, a u Ciebie ewidentnie chcieli byś nie wypytywał o szczegóły bo sami nie wiedzieli  :D

TMP

Zdarza się, że nie informuje... Kilka tygodni temu główny kluczyk padł mi bez żadnego ostrzeżenia, rok po przeglądzie z teoretyczną wymianą baterii.
Udało się zaparkować pod sklepem i zamknąć samochód, ale po godzinie już nie dało się otworzyć. Trzeba było przypomnieć sobie procedurę na takie sytuacje i w nieunikniony sposób przetestować alarm...

Kabe

To ja opiszę swoją ostatnią przygodę z kluczykiem kiedy to przestał działać, może się komuś przydać. 
Do torby na pasku typu "nerka" włożyłem PowerBank z funkcją ładowania bezprzewodowego i telefon który właśnie bezprzewodowo ładowałem i kluczyk od Tiguana.
Zdziwiłem się jak po jakimś czasie poszedłem do auta i kluczyk nie był widoczny przez auto. Musiałem otworzyć drzwi z pilota przyciskiem, następnie chce odpalić auto i pojawia się informacja 'Kluczyk Rozkodowany ...'
Musiałem również zastosować procedurę awaryjną z przyłożeniem kluczyka do wyznaczonego miejsca pod kierownicą. Auto się odpaliło, kluczyk zakodował i wszystko wróciło do normy. 

Tak więc uważajcie na ladowanie bezprzewodowe QI bo potrafi rozkodować kluczyk.

mms1994

Ja przy odbiorze, byłem uczulany, żeby:
1. Nie trzymać kluczyka tam gdzie ładowarka bezprzewodowa (chyba nawet to pisze w instrukcji gdzieś) lub inne bezprzewodowe
2. Nie trzymać kluczyka z kartą posiadającą płatności bezprzewodowe
3. Nie trzymać w pobliżu telefonu posiadającego funkcje QI

arekp

@Kabe to masz fajny serwis. Mój wymienił baterię "bo była informacja" - choć wymieniałem dwa miesiące wcześniej, na desce nic nie było i pewnie tylko w starych logach znaleźli. Koszt naście pln netto za niepotrzebną wymianę bez pytania, ale już mi się nie chciało kłócić.