Autor Wątek: Problem z elektrycznym hamulcem ręcznym  (Przeczytany 4226 razy)

matt

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI / 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: EL
Problem z elektrycznym hamulcem ręcznym
« dnia: 2020/08/17 19:29 »
Advertisement
Cześć,
Jak w temacie, mam problem z hamulcem postojowym, szczególnie po umyciu auta bądź po deszczu, na drugi dzień rano nie mogę normalnie ruszyć z miejsca ponieważ klocki "sklejają" się z tarczami z tyłu. Zdarzyło mi się to już kilkukrotnie z różną intensywnością, ale zdarza się że bez dodania gazu na D i mocniejszego tąpnięcia auto nie ruszy. Potem bywa że przez parę kilometrów coś biję w tylnych kołach. Auto jest nowe, ma 1700 km przebiegu... Problem zaczął się pojawiać jakieś 500 km temu. Załączam poglądowo zdjęcie tylnej tarczy (obie tak wyglądają) przy czym tarcze z przodu błyszczą się i są czyste. Czy to jakaś wada fabryczna którą powinienem zgłaszać w ASO na gwarancję, czy może jest szansa że ten objaw ustąpi? Z góry dzięki za pomoc.
 

westsajd

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 136
  • Thanked: 21 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4
 

mms1994

Odp: Problem z elektrycznym hamulcem ręcznym
« Odpowiedź #2 dnia: 2020/08/18 08:04 »
Miałem podobnie, ASO wymieniło tylne tarcze i klocki na nowe, był jakiś problem z klockiem (za miękki), wada produkcyjna
 

Darayavahus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 170
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: DFHA - TDI 190KM
  • Skąd: GD
Odp: Problem z elektrycznym hamulcem ręcznym
« Odpowiedź #3 dnia: 2020/08/18 13:42 »
To ciekawe... tyle lat minęło a oni nadal pakują trefne tarcze na pierwszy montaż po to aby je póżniej wymianiać. Moje na przykład były ok jeśli chodzi o ręczny ale strasznie szumiały przy hamowaniu z dużej prędkości. Wymienili bez problemu, szumienie zniknęło.
 

mms1994

Odp: Problem z elektrycznym hamulcem ręcznym
« Odpowiedź #4 dnia: 2020/08/18 14:00 »
Takie sytuacje się również zdarzają przy wymianie, nie tylko w ASO ale i poza nim. Mamy przykłady od znajomych. To po prostu wina producenta klocków, nie wiadomo tak naprawdę czy to wina procesu produkcyjnego, materiałów czy kontroli jakości ;)