Wyświetlacz AID (Active Info Display)

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/09/18 08:47

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

Jako, że wybrałem wersję HL z pakietem Premium to automatycznie w wyposażeniu auta dostałem wyświetlacz AID.
Na początku sceptycznie do tego podchodziłem, bo zawsze używałem standardowych zegarów, ale po dłuższym czasie użytkowania jestem już pozytywnie nastawiony.
Jest tutaj wiele możliwości dostosowania i wyboru co ma się wyświetlać w danej chwili. Dużo informacji w jednym centralnym miejscu.

Dla mnie jedną z ciekawszych opcji jest możliwość wyboru tego co ma się wyświetlać w obszarze zegarów spośród kilku dostępnych trybów:

  • Classic - widok klasycznych zegarów bez żadnych dodatków
  • Bieg i prędkość - aktualne przełożenie skrzyni biegów w obrotomierzu i aktualna prędkość w prędkościomierzu
  • Zużycie i zasięg - zużycie paliwa od uruchomienia silnika w obrotomierzu i maksymalny zasięg w prędkościomierzu
  • Wydajność - zużycie paliwa od uruchomienia silnika w obrotomierzu i wskazanie wydajności/efektywności jazdy w prędkościomierzu
  • Nawigacja - standardowo wskazanie wysokości w obrotomierzu i kompas w prędkościomierzu, a przy prowadzeniu do celu czas i odległość do celu w obrotomierzu i nawigacja strzałkowa w prędkościomierzu
  • Asystenci - asystenci w obrotomierzu i nawigacja strzałkowa lub kompas w prędkościomierzu
  • Offroad - kąt skrętu w obrotomierzu i kompas w prędkościomierzu
Testowałem wszystkie tryby, ale najczęściej używam trybu Zużycie paliwa i zasięg, a jak nie chcę być świadomy jakie mam spalanie to trybu Classic. :)

A jakie są wasze wrażenia z używania wyświetlacza AID? Co najczęściej sobie wyświetlacie? Czego Wam brakuje w AID?

flamecards

A mi brakuje prostej rzeczy - wyświetlania przebiegu auta....Mam wrażenie że widze to tylko po wyłączeniu silnika.

arekp

Cytat: flamecards w 2018/09/18 10:39
A mi brakuje prostej rzeczy - wyświetlania przebiegu auta....Mam wrażenie że widze to tylko po wyłączeniu silnika.

Jak wyłączysz ACC, to wtedy na stałe widać przebieg. Z aktywnym ACC, faktycznie jest tylko podczas uruchamiania.

flamecards


rk

Ja używam trybu z zasięgiem i zużyciem. Mam HUD więc tryb nawigacja jest niezbyt interesujący.

Drugim wyborem podczas jazdy dla zabawy jest bieg/prędkość.

Zwykle mam włączoną dużą mapę, bo widzę korki nawet bez aktywnego prowadzenia do celu.

Gdybym mógł to wolałbym tryb jak w AUDI gdzie cały ekran to mapa, a ja widze bieg i prędkość w numerycznej formie. Dodałbym do tego zasięg. Ewentualnie tryb AID z Tiguana gdzie widać duży symbol biegu/zasięg (szkoda, że tego nie można skonfigurować).

Jedynym moim zastrzeżeniem do AID, którego chyba większość ludzi nie podziela jest stosunkowo ciemny pomarańczowy wskaźnik rezerwy. Mam dach panoramiczny także jest ciut jaśniej niż u innych, zwykle i tak nie patrzę na AID a na HUD (który mógłby mieć wskazanie biegu) i jestem wysoki więc kąt patrzenia jest inny. Złapałem się kilka razy na tym, że na autostradzie miałem zasięg 30 km:) I to mimo ostrzeżenia z Infotainment i dźwięku (ostrzeżenie zwykle pojawiało się jak pasażer zmieniał tryb DP więc od razu znikało) a dźwięk przy dużych prędkościach i rozmawiających pasażerach był mało słyszalny. Niby wszystko jest jak trzeba (multum ostrzeżeń), ale brakuje mi takiej bijącej w oczy lampki, którą widać kątem oka. W 2.0 TSI 220KM bak nie jest duży jak na spalanie i przy zmianie trybu jazdy na dużo szybszy mając mało paliwa zasięg maleje błyskawicznie.

TMP

U mnie tak samo, zasięg/zużycie + duża mapa oddalona tak by pokazywać stan dróg ok. 2 km naprzód, niezależnie od aktywnego prowadzenia do celu. Zapewne właśnie mapa jest głównym motywatorem wyboru AID.

Kabe

A ja 99% czasu mam widok "Asystenci", testowałem wszystkie i tylko ten mi pasuje. Istotne jest dla mnie czy ACC widzi już auto przede mną, czy asystent linii widzi linię, czy obie czy tylko jedną/którą, w drugim kółku mam strzałki od nawigacji z odległością od skrętu. Po środku zegarów jest rozszerzona mapa (albo inaczej obrotomierz i predkościomierz pomniejszone).
Na wyświetlaczu navi mam zawsze multimedia.

spec556

Dla tych co zastanawiają się nad wyglądem nowego vitualnego cocpitu załączam parę zdjęć.

Nowy wyświetlacz jest ciutkę mniejszy od poprzedniej wersji, za to podobno ma lepszą rozdzielczość.
Zamawiając we wrześniu nie wiedziałem, że wyświetlacz AID ulegnie zmianie. Gdybym o tym wiedział też bym go kupił :)






arekp

#8
Dla mnie przekombinowany, jakby VW nie było stać na designera który to ładnie poukłada.

vikiq

W mojej ocenie stare AID wygląda lepiej, ale oczywiście to kwestia gustu.

TMP

Najważniejsze by posiadana wersja podobała się jej użytkownikowi.

Co do większej rozdzielczości to nie jest to prawda, 1280x480 vs 1440x540. Komunikacja marketingowa mówi w zamian o większej gęstości pikseli na cal ekranu (133 vs 125 ppi), jasności i kontraście oraz o zmniejszeniu ilości konwencjonalnych lampek kontrolnych. Gdzieś też na niemieckich stronach widziałem trochę humorystyczny tekst o wyeliminowaniu "przeładowania informacjami" w stosunku do poprzedniego modelu...

Osobiście do zalet zaliczyłbym dużą mapę i możliwość konfiguracji wszystkich trzech części ekranu (co oczywiście byłoby też osiągalne przez aktualizację oprogramowania w 12" modelu). Do wad lampki kontrolne poupychane gdzieś w rogach no i w przypadku Tiguana rozmiar mniej pasujący do kształtu obudowy zestawu zegarów. Pamiętam wywiad z projektantem VW przy okazji premiery Polo, w którym zwracał uwagę na to, że większe AID nie zmieściłoby się do mniejszej obudowy zegarów przewidzianej dla mniejszych samochodów. Ponadto wspominał o aktualnej filozofii wizualnego łączenia wskaźników i ekranu Infotainment na tej samej wysokości i możliwie blisko siebie. Widać to podejście właśnie w Polo, T-Crossie, T-Rocu i z drugiej strony w nowym Tuaregu.

Z kolei Tiguan, Golf i Passat/Arteon zostały zaprojektowane wcześniej i ekrany Infotainment mają niżej, pod linią nawiewów. Z tej czwórki tylko w Tiguanie zmieniono AID, mam wrażenie że również mając na uwadze zwiększenie odstępu od Passata (pod względem wyposażenia, bo cenowo jest już dawno dość podobnie) - prywatna teoria spiskowa :).

MrBlacker

Nowy AID zdecydowanie bardziej pasuje do mniejszych modeli. W Tiguanie stary AID wygląda o wiele lepiej. :)

Hamsters

Ja swojego Tiga zamawiałem na początku sierpnia, produkcja zakończyła się 16 listopad i mam stary AID. Cieszę się z tego, że nie nowy bo jakoś lepiej mi on pasuje.

MrBlacker

Miałem dzisiaj okazję podczas wizyty w serwisie oraz w aucie zastępczym, które dostałem na weekend pobawić się dłużej nowym AID montowanym w krótkim Tiguanie.

Teraz po dłuższym użytkowaniu wydaje, że nowy AID jest całkiem niezły. Ma swoje wady, ale też ma wiele zalet.
Dodatkowo z nowym AID mamy nowy układ przycisków na kierownicy.
Po lewej stronie brakuje przycisku zmiany trybu ACC/LIM (teraz zmiany dokonujemy z poziomu menu na AID), ale mamy przycisk Asystentów, który zniknął z drążka kierunkowskazów. Jak dla mnie rozwiązanie na plus.
Po prawej stronie brakuje przycisku słuchawki, ale zamiast tego mamy przycisk VIEW do zmiany widoku pomiędzy trzema trybami na AID. Jakkolwiek samo pojawienie się przycisku VIEW ma sens, bo zmieniamy tryby widoku AID (nie mylić ze zmianą trybu widoku wewnątrz zegarów), ale usunięcie przycisku słuchawki na minus.

A tak przy okazji czy ktoś ma w swoim aucie nowy układ przycisków ze starym AID?

Co do wyglądu to przede wszystkim po lewej stronie mamy "zwykły" nie zintegrowany z AID wyświetlacz temperatury płynu chłodzącego. Natomiast po prawej stronie mamy taki sam wyświetlacz dotyczący ilości zatankowanego paliwa. Poza tym nie ma już lampek w górnej części wyświetlacza. Np. lamki kierunkowskazów są w tych dwóch bocznych wyświetlaczach.
Nowy przycisk VIEW pozwala na przełączanie pomiędzy trzema trybami (tego nie ma w starym AID) dla każdego widoku (w starym AID tylko dla mapy mogliśmy zmniejszać zegary).

  • Pierwszy tryb to standardowe dwa zegary. Informacje wewnątrz zegarów zmieniamy z ekranu Infotainment (nowe menu Active Info Display w ustawieniach Samochodu). Brak menu Widok na AID.
  • Drugi tryb to pełny ekran. Każdy widok jest prezentowany na całym ekranie. Asystenci, telefon, radio, status samochodu, dane dotyczące jazdy, no i oczywiście mapa.
  • Trzeci tryb to tryb mieszany. Zamiast zegarów mamy zdefiniowane informacje z poziomu konfiguracji AID (dotyczące jazdy, radio, media, prowadzenie do celu itp.)
Mapa w trybie pełnego ekranu jest bardzo fajna, ale ma jedną wadę. Nazwy na mapie na AID są wyświetlane czarną grubą czcionką. Wygląda to dość dziwnie i niepotrzebnie mnie rozpraszało. Pewnie to kwestia przyzwyczajenia do starego AID. ;)
Mapa jest wyświetlana albo na AID albo ekranie Infotainment - dodatkowy przycisk do przełączania widoku nawigacji na ekranie systemu Infotainment. Nie ma możliwości wyświetlenia jednocześnie na obu ekranach. Ale możliwe, że to chyba tylko Discover Media, bo taki system testowałem.
Pojawiła się też nowa pozycja w widoku Dane dotyczące jazdy - Zestawienie (zawiera cztery pozycje dotyczące jazdy). Czegoś takiego brakuje w starym AID, może da się to włączyć za pomocą kodowania? :)



Fircyk

To dokładnie jak w Q5 tylko temperatura i zasięg  ( zbiornik paliwa) wskazania zupełnie do bani przynajmniej  w AUDI zasłania kierownica . Zero czytelności  a jak w nowym AID  Tiga

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka