Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI

Zaczęty przez iks, 2019/05/12 01:26

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

W sumie jedno mi umknęło, a kolegom pewnie o to chodzi.


Jeździmy nowymi autami, i w sumie też bym się nie spinał - moje doświadczenia wynikają z poprzedniego auta i kupiłem teraz benzynowy, żeby między innymi tym tematem się nie przejmować :D

iks

No tak, staram się naprawdę nie spinać :-) Ale z drugiej strony sami mówicie jeśli to się przerwie kilka razy to w końcu pojawi się kontrolka i będzie już wtedy mus jechać na przejażdżkę. Poza tym po tej wczorajszej wycieczce po zgaszeniu silnika i wyjściu z samochodu wszystko było wokół w normie a jak jest przerwana wychodzę to dmuchawa chodzi a gorąco bucha dookoła, maskę jak się otworzy to też ten plastik na silniku gorący jak tralala więc może i warto czasem się przejechać bez potrzeby.

Charls

Nie zwracasz uwagi na to o czym tutaj pisaliśmy, na siłę chcesz się uszczęśliwiać


Jakie dystanse pokonujesz tym autem?

arekp

Cytat: iks w 2019/05/15 13:51Poza tym po tej wczorajszej wycieczce po zgaszeniu silnika i wyjściu z samochodu wszystko było wokół w normie a jak jest przerwana wychodzę to dmuchawa chodzi a gorąco bucha dookoła, maskę jak się otworzy to też ten plastik na silniku gorący jak tralala więc może i warto czasem się przejechać bez potrzeby.

To postaraj się wyobrazić mnie, kiedy pierwszy raz dotknęło mnie wypalanie DPF podczas parkowania auta w garażu. Gasisz auto, chcesz zamykać bramę i nagle wzbudzają się wentylatory + wspomniane odczucie gorącego powietrza + charakterystyczny zapach. W wielkim pędzie wyjeżdżałem autem z garażu :D

Sęk w tym, że wtedy na forach nie udało mi się znaleźć opisów co to się zadziało i dlaczego. Idzie się przyzwyczaić.


Serio. Tak jak napisałem wyżej. W nowym aucie całkowicie bym się tym nie przejmował. A już na pewno nie przez pierwsze 100kkm. We wcześniejszych wpisach wykazałem się błędnym myśleniem, wyrytym w głowie przy eksploatacji auta z grubymi dziesiątkami tysięcy km na liczniku, gdzie zależało mi na uniknięciu kosztownej wymiany - bo akurat na wycięcie ja bym się nie zdecydował.

iks

Wczoraj jechałem około 40 km autostradą często 150/160 więc obroty około 3 tys. Dziś wyjeżdżam na miasto drugi postój pod sklepem i co załączyło się wypalanie. Nie ma reguły chyba więc od tej pory to olewam.

Fircyk

Jesteś dobrym obserwatorem, to może  jak zobaczysz że wypalanie w toku to sprawdź  czy grzeją lusterka albo tylna szyba tak jak w insignia. To można by zrobić  kontroler, podlanczajac się  dioda w zasilanie.

iks

Rozumiem, że jak się rzadziej jeździ w trasę to wypalanie potrafi włączyć się jeszcze szybciej? W ostatnim tygodniu jeździłem tylko po mieście i procedura załączyła się po ok. 200 km od ostatniego razu.

Charls

Cytat: iks w 2019/07/17 13:06
Rozumiem, że jak się rzadziej jeździ w trasę to wypalanie potrafi włączyć się jeszcze szybciej? 
bingo

Ryszardo

No właśnie, ciekawe czy w Tiguanie załącza się ogrzewanie lusterka w trakcie wypalania DPF?  Ja już się nauczyłem jak to kontrolować. Jak zbliża się ok. 400 kilometrów od rozpoczęcia ostatniego wypalania ustawiam na wyświetlaczu funkcję statusu systemu START-STÓP. W momencie przejścia z komunikatu START-STOP DOSTĘPNY na komunikat KONIECZNA PRACA SILNIKA zaczyna się wypalanie i kasuję licznik dzienny. Ale podłączenie kontrolki pod lusterko byłoby wygodniejsze w obserwacji.

Ryszardo

Dodam jeszcze, że jadąc większość trasy autostradą lub eską wypalanie rozpoczyna się dużo później, nawet po 500-600 kilometrach

Charls

Cytat: Charls w 2019/07/17 16:52ciekawe czy w Tiguanie załącza się ogrzewanie lusterka w trakcie wypalania DPF? 
Do lustra musiałaby iść podwójna instalacja po plusie a idzie jedną, jeśli  włącznik przerywa obwód to nie ma takiej fizycznej możliwości

iks

Cytat: Ryszardo w 2019/07/21 09:41
No właśnie, ciekawe czy w Tiguanie załącza się ogrzewanie lusterka w trakcie wypalania DPF?  Ja już się nauczyłem jak to kontrolować. Jak zbliża się ok. 400 kilometrów od rozpoczęcia ostatniego wypalania ustawiam na wyświetlaczu funkcję statusu systemu START-STÓP. W momencie przejścia z komunikatu START-STOP DOSTĘPNY na komunikat KONIECZNA PRACA SILNIKA zaczyna się wypalanie i kasuję licznik dzienny. Ale podłączenie kontrolki pod lusterko byłoby wygodniejsze w obserwacji.


Oooo, naprawdę jest taki komunikat KONIECZNA PRACA SILNIKA? Gdzie ten status systemu START-STOP się ustawia?

Ryszardo

Na środkowym wyświetlaczu dotknąć pole CAR, na następnym obrazie dotknąć pole START-STOP, pokaże się status systemu START-STOP DOSTĘPNY (oczywiście przy włączonym systemie). W momencie rozpoczęcia wypalania DPF komunikat zmieni się na KONIECZNA PRACA SILNIKA. Po wypaleniu komunikat zmieni się na SYSTEM START-STOP DOSTĘPNY.


MrBlacker

Taki komunikat oznacza, że nie został spełniony przynajmniej jeden z warunków, dla których system START-STOP nie może zostać aktywowany.
Nie dotyczy to tylko wypalania DPF. Np. przy zimnym silniku i słabo naładowanym akumulatorze też będzie taki komunikat.

Więcej o systemie START-STOp pisaliśmy TUTAJ. A z tego co pamiętam to chyba w instrukcji są wymienione wszystkie warunki jakie muszą być spełnione.

iks

E, to nie będę z tego korzystał bo u mnie START/STOP wyłączam odrazu.