Autor Wątek: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta  (Przeczytany 24308 razy)

mms1994

Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #60 dnia: 2019/11/24 08:37 »
Advertisement
1.4 150 ea211 robią po 250/300tys km i dalej jeżdżą przy serwisowaniu flotowym (olej co 30kkm) ;)
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #61 dnia: 2019/11/24 10:27 »
Przebudować przebudowali  ale czy oprócz rozrządu poprawili jakość podzespołów typu panewki, wałek, turbo itp... któż to wie


Odpukać TSI na pasku robią po kilkaset tysięcy kilometrów przebiegu i nie słychać o masowych awariach więc chyba udało się VW zrobić w miarę bezawaryjny silnik benzynowy.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #62 dnia: 2019/11/24 10:43 »
1.4 150 ea211 robią po 250/300tys km i dalej jeżdżą przy serwisowaniu flotowym (olej co 30kkm) ;)


Jedne robią inne się sypią, przede wszystkim żadna flota nie eksploatuje aut z tymi silnikami do takich przebiegów a jeśli już, to są marginalne przypadki. Obecne silniki to jednorazówki. Volkswagen już dawno zszedł na psy pod hasłem przewagi dzięki technice, zaliczają wpadkę za wpadką
 

mms1994

Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #63 dnia: 2019/11/24 13:04 »
@Charis zobacz trochę octavii na otomoto i Mobile.de to zobaczysz 200+ ;)
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #64 dnia: 2019/11/24 18:20 »
Jest sporo flot które kupują silniki benzynowe od pewnego czasu, pomimo że nam się wydaje że tak nie jest. 
Kolejna sprawa to słynne przebiegi, bardzo wiele flot ma auta na 3 lub 4 lata,  ale max do przebiegu 150k. Jeśli auto osiąga 150k to jest jego wymiana niezależnie że nie osiągnęło 3 lat. 
Takie oczekiwania mają też firmy leasingowe, bo auta z większym przebiegiem trudno im odsprzedać. 
Naprawdę dla osób które kupują nowe auto z salonu nie jest istotne czy silnik ma żywotność 250k-300k czy może 400k bez remontu,  bo to jest istotne dla 2-3 właściciela. Jeżeli pojawią się jakieś problemy wcześniej to się takie auto sprzeda nawet przy przebiegu 100k i pójdzie kupić kolejne nowe w salonie.
Żeby jedna grupa osób mogła kupować auta używane,  to inne grupa osób powinna kupować nowe. Równowaga w przyrodzie musi być :-)
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #65 dnia: 2019/11/24 18:53 »
Nie sposób tu nie wspomnieć o wypożyczalniach samochodów osobowych oraz flotach aut zastępczych, gdzie diesli nie kupuje się z założenia - gdyż klienci je zajeżdżają i koszt serwisowania jest absurdalny.

Wyjątkiem w wypożyczalniach są jedynie "duże" diesle.