FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: iks w 2019/05/12 01:26

Tytuł: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/05/12 01:26
Jak u Was z tematem w tytule? Nie jeździłem wcześniej dieselem i przyznam, że mnie to denerwuje. Procedura załącza się trochę bez reguły np dziś większość czasu jechałem autostradą, nie po mieście i bach nie wiedzieć czemu po wjechaniu do garażu patrzę obroty podwyższone (ja tylko po tym to rozpoznaje, dmuchawy pod maską chodzącej nie jestem wstanie wyłapać przy pracy silnika). No i stosując się do zaleceń z netu nie gasiłem silnika z 15 minut, no ale obroty nie spadły więc dłużej przecież nie będę czekał bo to bez sensu, jechać gdzieś aby tylko się skończyło też nie zamierzam. Po wyłączeniu silnika dmuchawa o dziwo nie chodziła już. I teraz nie wiem czy się zakończyło czy nie. Wiadomo, że jak się nie skończy to będzie za chwilę od nowa, silnika mówią nie gaś bo ropa się wtedy do oleju dostaje. Jak wy do tego podchodzicie, jak robicie?
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/05/12 10:02
No i stosując się do zaleceń z netu nie gasiłem silnika z 15 minut, no ale obroty nie spadły więc dłużej przecież nie będę czekał bo to bez sensu, jechać gdzieś aby tylko się skończyło też nie zamierzam.

Po co poświęcać czas na dokończenie procedury, można później płakać jak drogo wymiana filtra lub kombinować jak Polak, by go wyciąć.

Przy poprzednim samochodzie miałem wielokrotnie tak, że podjechałem pod garaż i okazywało się, że trwa procedura. ZAWSZE robiłem przejażdżkę, 3,5k obrotów i po zakończeniu wracałem do garażu - przy czym nie chodzi o autostradową prędkość jazdy, a zapewnienie jak najbardziej sprzyjających warunków (rozgrzany silnik oraz wyższe, jednostajne obroty) dla wypalania i odpowiedni jego czas. Efekt taki, że auto poszło do kolejnego użytkownika z przebiegiem ~250kkm, z oryginalnym DPFem i jeździ do dziś (już 2,5 roku od sprzedaży) nadal na oryginalnym DPF.

O sprzęt wystarczy dbać, aby służył latami.

Po wyłączeniu silnika dmuchawa o dziwo nie chodziła już. I teraz nie wiem czy się zakończyło czy nie.

Z opisu bym stawiał, że się skończyła, a układy zostały schłodzone wystarczająco, aby dmuchawy już nie utrzymywać włączonej.

Wiadomo, że jak się nie skończy to będzie za chwilę od nowa

A jak się wielokrotnie nie wypali w odpowiedniej ilości, to dojdzie do progu, gdzie tylko serwisowe wypalanie będzie możliwe - a do tego czasu, auto będzie pracować w trybie awaryjnym, czyli z dużo mniejszą mocą i komunikatem na zegarach.

silnika mówią nie gaś bo ropa się wtedy do oleju dostaje

Mówią też, nie została jeszcze wypowiedziana taka głupota, abyś miał pewność, że nie usłyszysz większej.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/05/12 11:23
Przecież to jest bez sensu, nie zawsze jest czas żeby gdzieś jechać na przejażdżkę. Nie wiem czy wiesz ale w nowych autach podobno to się załącza nawet co 350 km i tak się wydaje, że jest i u mnie. Bezsens. To raczej mój pierwszy i ostatni diesel. Szkoda bo bardzo mało pali.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/05/12 12:16
silnik wchodzi w procedurę wypalania po napełnieniu DPF-u masą 24 gram sadzy, w zależności od stylu i warunków jazdy może to być nawet tylko ~150 km aż do ~700 km, w A4 B8 wchodził mi w procedurę co 600-700 km. Brane są dwie wrtości pod uwagę, masa sadzy obliczona i zmierzona, im większa rónica pomiędzy zmierzoną a obliczoną na korzyść zmierzonej tym lepiej. U mnie bywało tak, że Obliczona dochodziła do 24 gram a zmierzona tylko 6 gram, najgorzej jak jest odwortnie


  I teraz nie wiem czy się zakończyło czy nie. Wiadomo, że jak się nie skończy to będzie za chwilę od nowa, silnika mówią nie gaś bo ropa się wtedy do oleju dostaje.


Nigdy sobie tym głowy nie zawracałem,  bo nie jeżdżę po mieście, nawet jak nie dokończy procedury to wiem że przejdzie ją ponownie następnym razem. Martwić się mogą ci co jeżdżą wyłącznie po mieście i kilka  czy kilkanaście razy z kolei nie dokończy procedury. Ja nigdy nie jeżdżę aby dokończyć procedury, zawsze gaszę auto nawet jak wentylatory pracują. Mam czwarte auto z rzędu z DPF i nigdy z nim nie miałem problemu


Nawiązując do afery dizelgate w ramach ciekawostki powiem, że po przejściu akcji naprawczej w A4 wzrosło spalanie i zapełnianie DPF wzrosło niemalże dwukrotnie, po ponownym wgraniu chipa wszystko wróciło do normy tak jak przed akcją naprawczą 23Q7
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Fircyk w 2019/05/12 12:31
Moje poprzednie auto to Insignia wypalanie co 300-400km miałem czujnik (diodę) kutra mnie informowane o tym fakcie, na prawie 3 lata zdarzyło  się  wiele razy że  to olewalem i wiele razy stosowalem się do zasady nie przerywania,  samo wypalanie nigdy nie trwało  więcej niż 10 minut zazwyczaj ok 7-8 minut. I  najczęściej jak ŻONA na siłownię jechała dlatego często żeby się nie spóźnić  olewala ten fakt, w innych przypadkach procedura ukonczona.
Znam osoby które nawet nie mają pojęcia o takim ustrojstwie A mają ładne przebiegi i to na krótkich odcinkach i zero problemów.  Osobiscie znam osobę co przejechała Insignią prawie 400 tysiecy przez 9 lat i nie miala zadnej awari. Z informacji jakie w internetach są na różnych  forach  można wnioskować  że raczej auta mocno zjechane mają problemy 300tysiecy i więcej albo 150tysi 100% po mieście. Proponuje  jeździć  i się  nie przejmować , stosować dobry olej i Jeśli widzisz  wyższe  obroty to  dokończyć  procedurę.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/05/12 12:38
W ramach kolejnej ciekawostki powiem, że nawet jeśli DPF ma wartość zmierzoną tylko np. 5-6 gram czyli sporo brakuje do zapełenienia 24 gram a wartość obliczona i tak wynosi 24 gram, to i tak wejdzie w procedurę dopalania nawet jak DPF jest pusty, odpowiada za to algorytm zawarty w sofcie. Jeśli ktoś jeździ wyłacznie autostradami, ma niemalże pusty DPF a i tak wartość obliczona dochodzi do 24 gram i uruchomi się tryb dopalania
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/05/12 12:42
Gdzie się sprawdza ten stopień zapełnienia, można w Discover Pro, AID?
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/05/12 12:45

Jeden z ostatnich moim pomiarów DPF w UDS w moim A4 B8 lift, przebieg ponad 200 tys km



  Adres 01: Silnik  (03L 906 018 AC)
14:29:11
  IDE00365   Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.31 mg/stroke
 IDE00366   Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.19 mg/stroke 
IDE00367   Różnica dawki wtrysku cylinder 3 0.03 mg/stroke
 IDE00368   Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.53 mg/stroke
 IDE00433   Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.16 l
 IDE00434   Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 21.29 g
 IDE00435   Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 4.41 g
 IDE00436   Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 729191 m
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/05/12 12:47
Gdzie się sprawdza ten stopień zapełnienia, można w Discover Pro, AID?


w sterowniku silnika w pomiarach rozszerzonych UDS za pomocą np. interfejsu VCDS
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/05/12 13:11
w A4 B8 wchodził mi w procedurę co 600-700 km

Ja również opisywałem A4 B8. Tyle, że mi wpadał w wypalanie po 700-1000km jeżdżenia w mieście. Pierwszego roku, jak robiłem 80% przebiegu rocznego w trasie, to ani razu nie poczułem procesu wypalania.

To raczej mój pierwszy i ostatni diesel.

Przyzwyczaj się, w benzynowych też już montują DPFy (nazywa się to GPF) ;-)
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/05/12 13:17
tak ale GPF działa na innej zasadzie i ma inną rolę do spełnienia, nie będzie się zapełniał sadzą ale oczywiście to nie wyklucza awarii, zwykły KAT też się wypala i uszkadza
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/05/12 13:21
Przecież to jest bez sensu, nie zawsze jest czas żeby gdzieś jechać na przejażdżkę. Nie wiem czy wiesz ale w nowych autach podobno to się załącza nawet co 350 km


jeśli wypala ci się co 350 km to śmiem twierdzić, że głównym miejscem twojej jazdy nie jest miasto więc nie przejmuj się, lej paliwo na sprawdzonych stascjach i nie zawracaj sobie głowy niedokończoną procedurą bo w następnej trasie się dopali. Jak pisałem wyżej, przejmować się trzeba i kombinować z dokończeniem procedury, jeśli ktoś głównie jeździ po mieście, po iluś z rzędu niedokończonych procedurach sterownik się upomni o swoje  :P


pamiętam jak zaczęli na dużą skalę montować w autach KAT-a, ludzie też narzekali na nowoczesność w motoryzacji a jak widać okazał się wcale nie taki straszny
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/05/12 13:25
Ja również opisywałem A4 B8. Tyle, że mi wpadał w wypalanie po 700-1000km jeżdżenia w mieście
to już tragedia, jak widać w poście wyżej ja miałem 729 km tuż przed procedurą. W zasadzie nie "tuż" bo dopiero 21.29 g 
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/05/12 13:32
Ja również opisywałem A4 B8. Tyle, że mi wpadał w wypalanie po 700-1000km jeżdżenia w mieście
to już tragedia, jak widać w poście wyżej ja miałem 729 km tuż przed procedurą. W zasadzie nie "tuż" bo dopiero 21.29 g 

Ja w tym problemu nie widziałem. Jeżdżenie mocnym dieslem ze sporym przebiegiem, bardzo krótkich odcinków (1-3km) w mieście musi mieć swoje konsekwencje, a że drastycznie zmienił mi się sposób użytkowania auta i "zostałem z" śmierdzielem na miasto, to akceptowałem wiążące się z tym cechy użytkowe.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/05/12 13:42
  Jeżdżenie mocnym dieslem ze sporym przebiegiem, bardzo krótkich odcinków (1-3km) w mieście musi mieć swoje konsekwencje


oczywiście że tak, dlatego ja nigdy nie kupiłbym nowoczesnego dizla do jeżdżenia po mieście


dla jednych to nie problem a dla innych to problem, każdy ma inne oczekiwania i wymagania. Nie wyobrażam sobie po przyjeździe do domu dodatkowo jeździć "wokół komina", żeby cokolwiek dokończyć


niektórzy ludzie kupują nowoczesne dizle wyłącznie do miasta, nie mają zielonego pojęcia o motoryzacji a dealer wciśnie im każdy kit, żeby tylko sprzedać auto
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/05/12 13:43
Ja podobnie do @Fircyk zrobilem insignia diesel 50 tys w 4 lata. Trasy mam zabójcze - 24 km do miasteczka i spowrotem. Do tego czeste jazdy na zimnym silniku do sklepu po 2-3 km. W mojek okolicy nie ma autostrad ani drog szybkiego ruchu. Tak wiec wmowilem sobie,ze auto przepala sie jak raz na dwa miesiace robie dluzsza trase i do tego raz w roku dluzsze wakacje w Europie.

Jakbym mial byc niewolnikiem dopalania i o tym myslec to ktos musialby wydluzyc mi dobe do 48 godzin....

Bardziej martiwe sie o to, ze gdzies mi wytna katalizator jak zostawie auto na 15 min...
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/05/12 13:48


Jakbym mial byc niewolnikiem dopalania i o tym myslec to ktos musialby wydluzyc mi dobe do 48 godzin....


dokładnie, na dzień dobry zmieniłbym auto
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/05/12 13:52
Jest dokładnie tak jak pisze @Charis . Dodam, że lampki ostrzegawczej nie wolno zlekceważyć i należy udać się na jazdę wg. specyfikacji z instrukcji jak najszybciej. W większości VW było to minimum 60km/h, najczęściej 4/5 bieg w manualu i obrotu na poziomie 2000 na minutę. Czas to około 15 minut, po tym zabiegu lampka powinna zniknąć. Jak nie jest jeszcze szansa na wykonanie dopalania w serwisie. Po szczegóły odsyłam do instrukcji.

Co do DPFa w dieslu, postępował bym wg. rad Charisa.

Zwróć uwagę, że masz dwa rodzaje wypalania sadzy:
- pasywne, gdy spaliny osiągną 350-500 st. C, to ma miejsce np. na autostradach, proces jest powolny, ale jeśli jeździsz trasy to sporo sadzy wypali się w trakcie (jeśli nie cała), więc nie ma się co przejmować przerwanymi cyklami. Jak pisze Charis są one inicjowane na podstawie obliczonej ilości sadzy, co może nie mieć żadnego związku z rzeczywista jej ilością

- aktywne, proces trwa koło 10 minut, kontroler silnika podnosi temperature w DPF do 600-650 stopni (zamyka recyrkulację, zwiększa ilość paliwa (upraszczając, po to aby ono wyparowało i przedostało się do DPFa) a także odpowiednio reguluje ilość powietrza oraz kontroluje turbosprężarkę (coby kierowca nie zauważył zmian w charakterystyce silnika).

Oba procesy to inne reakcje chemiczne.

Do określenia ilości sadzy używane są dane z przepływomierza, temperatury (przed i za filtrem) i ciśnienia (spadek ciśnienia na filtrze).

Nawet jak przerwiesz cykl aktywny, to jednak coś tam się wypali. Jeśli nie jeździsz tylko w mieście, to nie ma się co przejmować. Jeśli twój styl jazdy jest niewystarczający, poinformuje cię o tym żółta lampka.



Dodam też, że kupując auto warto się zapoznać z podstawowymi uciążliwościami danego typu napędu, bo później jest płacz i człowiek staje się niewolnikiem rzeczy.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Fircyk w 2019/05/12 13:55


Ja podobnie do @Fircyk zrobilem insignia diesel 50 tys w 4 lata. Trasy mam zabójcze - 24 km do miasteczka i spowrotem. Do tego czeste jazdy na zimnym silniku do sklepu po 2-3 km. W mojek okolicy nie ma autostrad ani drog szybkiego ruchu. Tak wiec wmowilem sobie,ze auto przepala sie jak raz na dwa miesiace robie dluzsza trase i do tego raz w roku dluzsze wakacje w Europie.

Jakbym mial byc niewolnikiem dopalania i o tym myslec to ktos musialby wydluzyc mi dobe do 48 godzin....

Bardziej martiwe sie o to, ze gdzies mi wytna katalizator jak zostawie auto na 15 min...

Mam identycznie jak kolega , trasy  i podejście do tego tematu.

Jedyne czego się  trzymam i pilnuje od zawsze to wymiana oleju co max 10tysi.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/05/12 13:59
Jedyne czego się  trzymam i pilnuje od zawsze to wymiana oleju co max 10tysi.
no to masz moje słowa uznania bo ja co 15kkm. "Podziwiam" ludzi jeżdżących głównie po mieście a stosujących interwał LL i kierujących się wskazaniami kompa tylko często to jest tak - jest leasing, auto firmowe, jest tania eksploatacja, co ja się będę przejmował, i tak za 2-3 lata auto sprzedam, kupię nowe itp..
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/05/12 14:06
Przyzwyczaj się, w benzynowych też już montują DPFy (nazywa się to GPF) ;-)
To jest inny filtr. Silnik benzynowy bardzo szybko i łatwo osiąga wysokie temperatury (600 st. C). Dodatkowo PMy są produkowane w TSI tylko jak silnik jest zimny. Jak nie jeździsz tras typu 1km to w wypadku benzyny nie powinno się obecności tego filtra zauważyć (jak auto jest sprawne). W GPF problemem mogą być niewypalalne popioły, dlatego istotne są odpowiednie parametry oleju. Z sadzą powinno być OK.

DPF != GPF
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/05/12 14:10
opisywałem A4 B8. Tyle, że mi wpadał w wypalanie po 700-1000km jeżdżenia w mieście
sorry ale dopiero teraz zaskoczyłem, to jest nierealne aby jeżdżąc wyłącznie po mieście trasy 1-3 km wypalał się po 1000 km, mam dość sporo doświadczenia w diagnostyce VCDS, bo od 13 lat użytkuję VCDS-a /pierwszy był 704.1, nie liczę wczsniejszych vag-com'ów 3xx i 4xx) ale z czymś takim się jeszcze nie spotkałem
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/05/12 14:13
@rk i wszystko w tym temacie : )
 
Kontrolka = dzialanie. W innym wypadku lepiej inwestowac zmartwienia i czas w wyższe priorytety : )

@Fircyk u mnie zabojcze 110 tys przebiegu dla 7-letniego auta, olej wymieniany co roku : )

@iks moj kolega stwierdzil, ze kupi nowe auto, ale nie chce w niego wkladac pieniedzy, stwierdzil, ze KIA sportage bedzie idelana - brak paska rozrzadu, bral turbiny, brak dwumasy. Po 3 miesiacach od zakupu kombinuje jak to sprzedac po zamortyzowaniu, zeby wyjsc z twarza - wyprzedzanie trwa 6 lat, a pali tyle co 2.0 tsi : ) Cale zaoszczedzone pieniadze, ktorych i tak nie zaoszczedzi bo bylo pewne ze sprzeda auto po paru latach i nawet tego rozrzadu czy dwumasy nie bedzie ruszal, zabilo mu frajde z jazdy i nowego auta : )

tym sposobem szuka teraz auta powyzej 200 km - ze skrajnosci w skajność : )


@Charls dlaczego mam nie jechac do aso co roku, lub co 10 tys, wydac okreslona kwote i nie martwic sie o nic. W Oplu taki przeglad z olejem kosztowal cos ponizej 1000pln brutto, ponad stowke miesiecznie i glowa spokojna - ale to juz temat rzeka i kazdy bedzie mial swoje zdanie w tych kwestiach
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/05/12 15:03
opisywałem A4 B8. Tyle, że mi wpadał w wypalanie po 700-1000km jeżdżenia w mieście
sorry ale dopiero teraz zaskoczyłem, to jest nierealne aby jeżdżąc wyłącznie po mieście trasy 1-3 km wypalał się po 1000 km, mam dość sporo doświadczenia w diagnostyce VCDS, bo od 13 lat użytkuję VCDS-a /pierwszy był 704.1, nie liczę wczsniejszych vag-com'ów 3xx i 4xx) ale z czymś takim się jeszcze nie spotkałem
W TDI Volkswagena jest dodatkowe zabezpieczenie, jeśli nie udał się żaden cykl regeneracji albo żaden nie został zainicjowany. Wtedy co 750-1000 km jest inicjowana aktywna regeneracja. Bo rzeczywiście przy tak krótkich trasach, te 1000 km to trochę dziwne jest.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/05/12 15:38
@Charls dlaczego mam nie jechac do aso co roku, lub co 10 tys,

Źle mnie zrozumiałeś, mi nie chodzi o ASO czy o prywatny garaż, to nie ma znaczenia, po prostu chciałem pochwalić to, że tak często wymieniasz olej bo ja uważam z kolei że przy moim sposobie jazdy czyli głównie trasy, co 15kkm w zupełności wystarczy, oczywiście 10kkm byłoby pewnie jeszcze lepsze ale uważam że i tak jest ok





@rk  miałem e84 z 2.0D  N47D20C i tam w ogóle nie rozpoznawałem kiedy była  procedura dopalania, żadne wentylatory po wyłączeniu silnika, żadna kontrolka, żadne podwyższone obroty, jedyny objaw to gorący tłumik, nawet nie wiem co ile się zapełniał i dopalał, nigdy nie sprawdzałem tego ISTĄ
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/05/15 00:54
No i dziś co zrobił? Ewidentnie włączył procedurę na stacji benzynowej. No i miałem co zrobić zrezygnować z tankowania i odjechać, no nie zgasiłem silnik i zrobiłem to po co przyjechałem. No ale po zatankowaniu podjechałem pod dom i dalej obroty podwyższone więc pojechałem na przejażdżkę, żona się śmiała jak powiedziałem o co chodzi. Musiałem przejść na manual no i wtedy na 4 te przeszło 2000 obrotów gdzieś może z 10 minut. Chyba wystarczyło bo po zatrzymaniu obroty spadły do standardu. Rozumiem, że jeśli obroty wracają do normy to to jest potwierdzenie, że się zakończyło?
PS. Przy okazji czy jest jakaś prawidłowa zasada przechodzenia z automatu na manual i odwrotnie?
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/05/15 09:00
Rozumiem, że jeśli obroty wracają do normy to to jest potwierdzenie, że się zakończyło?

Tak, to da się poznać właśnie po obrotach oraz po nieco innej dynamice pracy silnika, także nawet trzymając sztucznie te wyższe obroty po czasie będziesz potrafił poznać kiedy się skończyło.

I nie chodzi o to zeby w sytuacji jak opisałeś "rzucać wszytko" i DPF, tylko nie dopuszczać do zbyt wielu pod rząd sytuacji kiedy to zignorujesz. Zatankowanie i przejażdżka były dobrym kierunkiem, aczkolwiek też proponuję już w takiej sytuacji po odjechaniu od stacji upewnić się czy procedura się ponownie odpaliła i jechać do domu z manualem na wyższych obrotach - przypominam, nie chodzi o prędkość co o obroty i czas trwania operacji.

Automat/Manual - nie ma znaczenia, skrzynia i tak będzie miała zwłokę dla bezpieczeństwa, co również da się zaobserwować.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/05/15 09:01
nie ma jak być niewolnikiem sojego samochopdu
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/05/15 10:59
Zwłaszcza, jak ma się wszystkie informacje z tego wątku, które wskazują, żeby tego w takich sytuacjach nie trzeba robić. No, ale jak ktoś chce iść w niewolę;)
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/05/15 11:51
no i dodajmy, że jeśli byłoby konieczne aby to robić to na pewno byłaby kontrolka która mówiłaby o tym: "proces trwa, pojeździj sobie jeszcze trochę, najlepiej powyżej 4 tys obrotów" :)
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/05/15 12:39
W sumie jedno mi umknęło, a kolegom pewnie o to chodzi.


Jeździmy nowymi autami, i w sumie też bym się nie spinał - moje doświadczenia wynikają z poprzedniego auta i kupiłem teraz benzynowy, żeby między innymi tym tematem się nie przejmować :D
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/05/15 13:51
No tak, staram się naprawdę nie spinać :-) Ale z drugiej strony sami mówicie jeśli to się przerwie kilka razy to w końcu pojawi się kontrolka i będzie już wtedy mus jechać na przejażdżkę. Poza tym po tej wczorajszej wycieczce po zgaszeniu silnika i wyjściu z samochodu wszystko było wokół w normie a jak jest przerwana wychodzę to dmuchawa chodzi a gorąco bucha dookoła, maskę jak się otworzy to też ten plastik na silniku gorący jak tralala więc może i warto czasem się przejechać bez potrzeby.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/05/15 13:56
Nie zwracasz uwagi na to o czym tutaj pisaliśmy, na siłę chcesz się uszczęśliwiać


Jakie dystanse pokonujesz tym autem?
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/05/15 14:33
Poza tym po tej wczorajszej wycieczce po zgaszeniu silnika i wyjściu z samochodu wszystko było wokół w normie a jak jest przerwana wychodzę to dmuchawa chodzi a gorąco bucha dookoła, maskę jak się otworzy to też ten plastik na silniku gorący jak tralala więc może i warto czasem się przejechać bez potrzeby.

To postaraj się wyobrazić mnie, kiedy pierwszy raz dotknęło mnie wypalanie DPF podczas parkowania auta w garażu. Gasisz auto, chcesz zamykać bramę i nagle wzbudzają się wentylatory + wspomniane odczucie gorącego powietrza + charakterystyczny zapach. W wielkim pędzie wyjeżdżałem autem z garażu :D

Sęk w tym, że wtedy na forach nie udało mi się znaleźć opisów co to się zadziało i dlaczego. Idzie się przyzwyczaić.


Serio. Tak jak napisałem wyżej. W nowym aucie całkowicie bym się tym nie przejmował. A już na pewno nie przez pierwsze 100kkm. We wcześniejszych wpisach wykazałem się błędnym myśleniem, wyrytym w głowie przy eksploatacji auta z grubymi dziesiątkami tysięcy km na liczniku, gdzie zależało mi na uniknięciu kosztownej wymiany - bo akurat na wycięcie ja bym się nie zdecydował.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/05/18 00:40
Wczoraj jechałem około 40 km autostradą często 150/160 więc obroty około 3 tys. Dziś wyjeżdżam na miasto drugi postój pod sklepem i co załączyło się wypalanie. Nie ma reguły chyba więc od tej pory to olewam.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Fircyk w 2019/05/18 07:54
Jesteś dobrym obserwatorem, to może  jak zobaczysz że wypalanie w toku to sprawdź  czy grzeją lusterka albo tylna szyba tak jak w insignia. To można by zrobić  kontroler, podlanczajac się  dioda w zasilanie.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/07/17 13:06
Rozumiem, że jak się rzadziej jeździ w trasę to wypalanie potrafi włączyć się jeszcze szybciej? W ostatnim tygodniu jeździłem tylko po mieście i procedura załączyła się po ok. 200 km od ostatniego razu.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/07/17 16:52
Rozumiem, że jak się rzadziej jeździ w trasę to wypalanie potrafi włączyć się jeszcze szybciej? 
bingo
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Ryszardo w 2019/07/21 09:41
No właśnie, ciekawe czy w Tiguanie załącza się ogrzewanie lusterka w trakcie wypalania DPF?  Ja już się nauczyłem jak to kontrolować. Jak zbliża się ok. 400 kilometrów od rozpoczęcia ostatniego wypalania ustawiam na wyświetlaczu funkcję statusu systemu START-STÓP. W momencie przejścia z komunikatu START-STOP DOSTĘPNY na komunikat KONIECZNA PRACA SILNIKA zaczyna się wypalanie i kasuję licznik dzienny. Ale podłączenie kontrolki pod lusterko byłoby wygodniejsze w obserwacji.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Ryszardo w 2019/07/21 10:32
Dodam jeszcze, że jadąc większość trasy autostradą lub eską wypalanie rozpoczyna się dużo później, nawet po 500-600 kilometrach
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/07/21 15:02
ciekawe czy w Tiguanie załącza się ogrzewanie lusterka w trakcie wypalania DPF? 
Do lustra musiałaby iść podwójna instalacja po plusie a idzie jedną, jeśli  włącznik przerywa obwód to nie ma takiej fizycznej możliwości
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/07/21 16:59
No właśnie, ciekawe czy w Tiguanie załącza się ogrzewanie lusterka w trakcie wypalania DPF?  Ja już się nauczyłem jak to kontrolować. Jak zbliża się ok. 400 kilometrów od rozpoczęcia ostatniego wypalania ustawiam na wyświetlaczu funkcję statusu systemu START-STÓP. W momencie przejścia z komunikatu START-STOP DOSTĘPNY na komunikat KONIECZNA PRACA SILNIKA zaczyna się wypalanie i kasuję licznik dzienny. Ale podłączenie kontrolki pod lusterko byłoby wygodniejsze w obserwacji.


Oooo, naprawdę jest taki komunikat KONIECZNA PRACA SILNIKA? Gdzie ten status systemu START-STOP się ustawia?
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Ryszardo w 2019/07/21 23:23
Na środkowym wyświetlaczu dotknąć pole CAR, na następnym obrazie dotknąć pole START-STOP, pokaże się status systemu START-STOP DOSTĘPNY (oczywiście przy włączonym systemie). W momencie rozpoczęcia wypalania DPF komunikat zmieni się na KONIECZNA PRACA SILNIKA. Po wypaleniu komunikat zmieni się na SYSTEM START-STOP DOSTĘPNY.

Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/07/22 09:14
Taki komunikat oznacza, że nie został spełniony przynajmniej jeden z warunków, dla których system START-STOP nie może zostać aktywowany.
Nie dotyczy to tylko wypalania DPF. Np. przy zimnym silniku i słabo naładowanym akumulatorze też będzie taki komunikat.

Więcej o systemie START-STOp pisaliśmy TUTAJ (https://vag-forum.pl/index.php?topic=134.msg7467#msg7467). A z tego co pamiętam to chyba w instrukcji są wymienione wszystkie warunki jakie muszą być spełnione.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/07/22 13:42
E, to nie będę z tego korzystał bo u mnie START/STOP wyłączam odrazu.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Darayavahus w 2019/07/23 21:00
Lepiej by było gdyby VW normalnie traktował użytkowników i podawał przewidywany czas do wypalania oraz umożliwiał ręczne rozpoczęcie procedury w dogodnym momencie. Z ciekawości sprawdziłem jak to u mnie jest i... mam ujemna ilość sadzy?
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/07/23 21:07
mam ujemna ilość sadzy?
nic nadzwyczajnego

Masz obliczoną masę sadzy przez sterownik na poziomie 15 gram przez 250 km, przy 24 gramach rozpocznie się procedura nawet jeślizmierzona wartość będzie na minusie

Robisz trasy?
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Darayavahus w 2019/07/23 21:39
Bardzo dużo trasy ale stosunkowo krótkiej. Mieszkam przy skrzyżowaniu S6 i S7 więc do pracy kilkanaście km S6, do miasta kilkanascue km S6 albo S7 i tak kilka razy dziennie w tą i w tamtą. Inaczej bym TDI nie kupił. W sumie jak patrzę na spalanie TSI to chyba już faktycznie więcej nie kupię.
Wracajac do wartości zmierzonej, na światłach jak stałem to było 6g, jak ruszyłem spadło na -. Zastanawiam się czy w sofcie dobrze jest typ zmiennej zadeklarowany albo czy to w ogóle dobra wartość pasuje.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/07/24 11:42
niestety po aferze spalinowej wszystkie softy VW wymuszają szybsze dopalanie DPF. Mam zamiar chipować swojego TIGA, wstępne pomiary wskazują na na 220hp i mogę się założyć, że po chipie czas i droga dopalania znacznie się wydłuży, tak samo miałem w A4 B8 CJCA, na programie "aferowym" wypalał mi się co około 600 km, po tym jak odbyłem akcję serwisową to spadło do 250-350 km, następnie zrobiłem program i z powrotem zaczął się dopalać co 500-600 km a czasami nawet 700 km (wszystko w zależności od sposobu jazdy oczywiście)
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/07/24 17:41
Taki komunikat oznacza, że nie został spełniony przynajmniej jeden z warunków, dla których system START-STOP nie może zostać aktywowany.
Nie dotyczy to tylko wypalania DPF. Np. przy zimnym silniku i słabo naładowanym akumulatorze też będzie taki komunikat.

Więcej o systemie START-STOp pisaliśmy TUTAJ (https://vag-forum.pl/index.php?topic=134.msg7467#msg7467). A z tego co pamiętam to chyba w instrukcji są wymienione wszystkie warunki jakie muszą być spełnione.


Dziwne, że jeśli faktycznie nie powinno się gasić silnika podczas procedury wypalania to ten komunikat nie jest wyświetlany niezależnie od ustawień START-STOP.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Ryszardo w 2019/08/09 21:42
https://spidersweb.pl/autoblog/reczne-wypalanie-dpf-australia/                                       Tutaj jest bardzo fajnie opisana sprawa wypalania DPF w Australii. Ciekawe, czy w Europie nie można zmusić producentów aut do instalacji oprogramowania, które pokaże na wyświetlaczu moment rozpoczęcia i zakończenia procesu wypalania DPF.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: już_nie_passat w 2019/08/12 18:51
Ciekawe, czy w Europie nie można zmusić producentów aut do instalacji oprogramowania

W Europie VAG'a nie można zmusić absolutnie do niczego (patrz dieselgate USA vs Europa). Raczej odwrotnie ....
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/09/06 00:15
Zauważyłem, że jak mam zwiększone obroty w upał to Start/Stop też się nie uaktywnia.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/11/07 15:06
Taka ciekawostka, nie wiem czy przypadek czy coś w tym jest. Miałem ostatnio trochę poniżej minimum stan płynu chłodzącego a przez przeszło 1200 km nie widziałem żeby uruchomiło się wypalanie DPF. Czyżby wiedział, że nie warto ryzykować wtedy wypalania?
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/11/20 14:57
Czy wypalanie "aktywne" zawsze trwa 10min?
Dziś zauważyłem podwyższone obroty podczas parkowania (po wyjściu dziwny zapach w okolicach rury wydechowej) - mam ok 1500km przebiegu. Odczekałem chwile aż obroty spadną i po 2-3min było już normalne ok 750. Wentylator chodził jak normalnie, a cała trasa włącznie z tym czekaniem trwała 8 min.
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/20 17:35

Taka ciekawostka, nie wiem czy przypadek czy coś w tym jest. Miałem ostatnio trochę poniżej minimum stan płynu chłodzącego a przez przeszło 1200 km nie widziałem żeby uruchomiło się wypalanie DPF. Czyżby wiedział, że nie warto ryzykować wtedy wypalania?
A był odczyt niskiego stanu? Zapaliła się kontrolka czy też była informacja komputera pokładowego o niskim poziomie płynu? Jeśli nie to nie ma związku. ECU to nie istota myśląca, słysząca i widząca jak my oczami i uszami i nie mogło to mieć wpływu
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: Darayavahus w 2019/11/21 11:24
VW zaczął dodawać przycisk wypalania:
https://spidersweb.pl/autoblog/nowy-volkswagen-transporter-t6-1-ceny-dane-dpf/
Tytuł: Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
Wiadomość wysłana przez: zeniox w 2019/11/25 09:36
Witam.
Czy jest możliwość sprawdzenia stopnia zapełnienia DPF za pomocą aplikacji VCDS-Mobile?. Jeżeli tak: w jaki sposób to zrobić bo jestem zielony w tym temacie. Z góry dziękuję za odpowiedź.