Autor Wątek: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI  (Przeczytany 38848 razy)

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #30 dnia: 2019/05/15 12:39 »
Advertisement
W sumie jedno mi umknęło, a kolegom pewnie o to chodzi.


Jeździmy nowymi autami, i w sumie też bym się nie spinał - moje doświadczenia wynikają z poprzedniego auta i kupiłem teraz benzynowy, żeby między innymi tym tematem się nie przejmować :D
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #31 dnia: 2019/05/15 13:51 »
No tak, staram się naprawdę nie spinać :-) Ale z drugiej strony sami mówicie jeśli to się przerwie kilka razy to w końcu pojawi się kontrolka i będzie już wtedy mus jechać na przejażdżkę. Poza tym po tej wczorajszej wycieczce po zgaszeniu silnika i wyjściu z samochodu wszystko było wokół w normie a jak jest przerwana wychodzę to dmuchawa chodzi a gorąco bucha dookoła, maskę jak się otworzy to też ten plastik na silniku gorący jak tralala więc może i warto czasem się przejechać bez potrzeby.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #32 dnia: 2019/05/15 13:56 »
Nie zwracasz uwagi na to o czym tutaj pisaliśmy, na siłę chcesz się uszczęśliwiać


Jakie dystanse pokonujesz tym autem?
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #33 dnia: 2019/05/15 14:33 »
Poza tym po tej wczorajszej wycieczce po zgaszeniu silnika i wyjściu z samochodu wszystko było wokół w normie a jak jest przerwana wychodzę to dmuchawa chodzi a gorąco bucha dookoła, maskę jak się otworzy to też ten plastik na silniku gorący jak tralala więc może i warto czasem się przejechać bez potrzeby.

To postaraj się wyobrazić mnie, kiedy pierwszy raz dotknęło mnie wypalanie DPF podczas parkowania auta w garażu. Gasisz auto, chcesz zamykać bramę i nagle wzbudzają się wentylatory + wspomniane odczucie gorącego powietrza + charakterystyczny zapach. W wielkim pędzie wyjeżdżałem autem z garażu :D

Sęk w tym, że wtedy na forach nie udało mi się znaleźć opisów co to się zadziało i dlaczego. Idzie się przyzwyczaić.


Serio. Tak jak napisałem wyżej. W nowym aucie całkowicie bym się tym nie przejmował. A już na pewno nie przez pierwsze 100kkm. We wcześniejszych wpisach wykazałem się błędnym myśleniem, wyrytym w głowie przy eksploatacji auta z grubymi dziesiątkami tysięcy km na liczniku, gdzie zależało mi na uniknięciu kosztownej wymiany - bo akurat na wycięcie ja bym się nie zdecydował.
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #34 dnia: 2019/05/18 00:40 »
Wczoraj jechałem około 40 km autostradą często 150/160 więc obroty około 3 tys. Dziś wyjeżdżam na miasto drugi postój pod sklepem i co załączyło się wypalanie. Nie ma reguły chyba więc od tej pory to olewam.
 

Fircyk

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 305
  • Thanked: 36 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM
  • Skąd: WG
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #35 dnia: 2019/05/18 07:54 »
Jesteś dobrym obserwatorem, to może  jak zobaczysz że wypalanie w toku to sprawdź  czy grzeją lusterka albo tylna szyba tak jak w insignia. To można by zrobić  kontroler, podlanczajac się  dioda w zasilanie.
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #36 dnia: 2019/07/17 13:06 »
Rozumiem, że jak się rzadziej jeździ w trasę to wypalanie potrafi włączyć się jeszcze szybciej? W ostatnim tygodniu jeździłem tylko po mieście i procedura załączyła się po ok. 200 km od ostatniego razu.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #37 dnia: 2019/07/17 16:52 »
Rozumiem, że jak się rzadziej jeździ w trasę to wypalanie potrafi włączyć się jeszcze szybciej? 
bingo
 

Ryszardo

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 27
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI/150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: FWS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #38 dnia: 2019/07/21 09:41 »
No właśnie, ciekawe czy w Tiguanie załącza się ogrzewanie lusterka w trakcie wypalania DPF?  Ja już się nauczyłem jak to kontrolować. Jak zbliża się ok. 400 kilometrów od rozpoczęcia ostatniego wypalania ustawiam na wyświetlaczu funkcję statusu systemu START-STÓP. W momencie przejścia z komunikatu START-STOP DOSTĘPNY na komunikat KONIECZNA PRACA SILNIKA zaczyna się wypalanie i kasuję licznik dzienny. Ale podłączenie kontrolki pod lusterko byłoby wygodniejsze w obserwacji.
 

Ryszardo

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 27
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI/150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: FWS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #39 dnia: 2019/07/21 10:32 »
Dodam jeszcze, że jadąc większość trasy autostradą lub eską wypalanie rozpoczyna się dużo później, nawet po 500-600 kilometrach
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #40 dnia: 2019/07/21 15:02 »
ciekawe czy w Tiguanie załącza się ogrzewanie lusterka w trakcie wypalania DPF? 
Do lustra musiałaby iść podwójna instalacja po plusie a idzie jedną, jeśli  włącznik przerywa obwód to nie ma takiej fizycznej możliwości
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #41 dnia: 2019/07/21 16:59 »
No właśnie, ciekawe czy w Tiguanie załącza się ogrzewanie lusterka w trakcie wypalania DPF?  Ja już się nauczyłem jak to kontrolować. Jak zbliża się ok. 400 kilometrów od rozpoczęcia ostatniego wypalania ustawiam na wyświetlaczu funkcję statusu systemu START-STÓP. W momencie przejścia z komunikatu START-STOP DOSTĘPNY na komunikat KONIECZNA PRACA SILNIKA zaczyna się wypalanie i kasuję licznik dzienny. Ale podłączenie kontrolki pod lusterko byłoby wygodniejsze w obserwacji.


Oooo, naprawdę jest taki komunikat KONIECZNA PRACA SILNIKA? Gdzie ten status systemu START-STOP się ustawia?
 

Ryszardo

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 27
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI/150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: FWS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #42 dnia: 2019/07/21 23:23 »
Na środkowym wyświetlaczu dotknąć pole CAR, na następnym obrazie dotknąć pole START-STOP, pokaże się status systemu START-STOP DOSTĘPNY (oczywiście przy włączonym systemie). W momencie rozpoczęcia wypalania DPF komunikat zmieni się na KONIECZNA PRACA SILNIKA. Po wypaleniu komunikat zmieni się na SYSTEM START-STOP DOSTĘPNY.

 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #43 dnia: 2019/07/22 09:14 »
Taki komunikat oznacza, że nie został spełniony przynajmniej jeden z warunków, dla których system START-STOP nie może zostać aktywowany.
Nie dotyczy to tylko wypalania DPF. Np. przy zimnym silniku i słabo naładowanym akumulatorze też będzie taki komunikat.

Więcej o systemie START-STOp pisaliśmy TUTAJ. A z tego co pamiętam to chyba w instrukcji są wymienione wszystkie warunki jakie muszą być spełnione.
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #44 dnia: 2019/07/22 13:42 »
E, to nie będę z tego korzystał bo u mnie START/STOP wyłączam odrazu.