Wymiana wycieraczek

Zaczęty przez Preszus, 2018/07/30 20:41

Poprzedni wątek - Następny wątek

Preszus


EDIT by @rk, wydzieliłem z wątku 'krótkie pytanie, krótka odpowiedź'

Jak podnieść wycieraczki? Próbowałem trochę na siłę i zdarłem całe szczęście chyba tylko wosk z rantu klapy. Po przetarciu biały osad/ślad znikł. Szybę chciałem porządnie umyć.

MrBlacker

Chyba się nie da bez otwarcia maski. Po otwarciu to chyba tylko wycieraczkę od strony kierowcy da się bez problemu podnieść.
Kiedyś myślałem, że to skoda tylko takie fuckup'y wypuszcza, a tutaj mamy to samo. :)
Odchylanie wycieraczek zimą odpada - zresztą nie ma chyba takiej potrzeby jak się ma podgrzewaną przednią szybę.
Natomiast sama wymiana wycieraczek musi odbywać się oburącz, aby nie uszkodzić maski i nie porysować szyby.

Kabe

#2
Cytat: Preszus w 2018/07/30 20:41Jak podnieść wycieraczki?
Jak w większości VW  :) , przełączenie wycieraczek w tryb serwisowy: po wyłączeniu zapłony dzwignią od wycieraczek dajesz impuls w dół i wycieraczki podjeżdżają do góry umożliwiając np. wymianę piór wycieraczek lub odchylenie ich na noc zimą. 

Cytat: MrBlacker w 2018/07/30 20:52Odchylanie wycieraczek zimą odpada - zresztą nie ma chyba takiej potrzeby jak się ma podgrzewaną przednią szybę.
Natomiast sama wymiana wycieraczek musi odbywać się oburącz, aby nie uszkodzić maski i nie porysować szyby.
;D ;D ;D ;D ;D no jednak się da, jak powyżej

arekp

Cytat: Kabe w 2018/07/30 21:27przełączenie wycieraczek w tryb serwisowy

Uprzedziłeś mnie o kilka minut. Mina kilku kolegów, którzy cudowali odginaniem bezcenna za każdym razem ;-)

Kabe

Cytat: arekp w 2018/07/30 21:31Mina kilku kolegów, którzy cudowali odginaniem bezcenna za każdym razem ;-)
Mnie kolega chciał pomóc i kiedyś za mnie zmienić wycieraczki w golfie, efektem czego był zadrapany lakier na rancie maski niestety.
Jak pokazałem mu jak to się robi prawidłowo to troszkę mu było głupio ...
Cytat: MrBlacker w 2018/07/30 20:52Kiedyś myślałem, że to skoda tylko takie fuckup'y wypuszcza, a tutaj mamy to samo. :)
A co do Skody ... ma tak samo jak VW, identyczny tryb serwisowy :-)

Preszus

Dzięki, jeszcze pewnie wiele rzeczy będę musiał się nauczyć aby jakoś opanować nowe auto. Oby bez strat.

arekp

#6
W sumie nigdy nie sprawdzałem w instrukcji czy procedura jest opisana.

Inna sprawa, z racji koleżeńskich układów z działem części w ASO, zostałem w zeszłym tygodniu uczulony podczas zakupu na sprawdzanie daty przydatności do użycia wycieraczek - są serie, które mają datę nadrukowaną, a są też zestawy "bez terminu".

Także jeśli któryś z Was będzie planował zakup, zwłaszcza z "taniego źródła" miejcie to na uwadze.





Cytat: Kabe w 2018/07/30 21:35A co do Skody ... ma tak samo jak VW, identyczny tryb serwisowy :-)


Aby było już w pełni precyzyjnie, w Audi tryb serwisowy wycieraczki można odnaleźć w MMI.

Kabe

#7
Cytat: arekp w 2018/07/30 21:38W sumie nigdy nie sprawdzałem w instrukcji czy procedura jest opisana.
Oczywiście że jest opisana.
Niestety wszyscy znajomi śmieją się ze mnie, że czytam instrukcję do swoich samochodów przez pierwszy tydzień po zakupie.

MrBlacker

#8
No to macie u mnie piwko.
Przeczytałem instrukcję pół roku temu i jeszcze raz teraz, ale jakoś musiało mi to umknąć.

Edit:
Musiałem to sprawdzić. Działa. :D

asta

Cytat: arekp w 2018/07/30 21:38są serie, które mają datę nadrukowaną,
tzn gdzie? na opakowaniu?

rk

#10
Tak a propos wycieraczek....

Pamiętam spanikowanego kolesia, który zdjął pióra wycieraczek i nie wiedział jak je założyć (w Audi). Auto stało na stacji, ale nie pod wiatą. Deszcz lał jak z cebra. Koleś był mokry a jego panna obserwująca obserwację ściśnieniowana, bo mieli gdzieś jechać pilnie (zjechali wymienić wycieraczki, bo nie dało się jechać). Męczył się z 10 minut. Założyłem mu te pióra w 5 sek, mina bezcenna, również u panny.

Oddaliłem się, bo mi szkoda było się pastwić:P

arekp


Cytat: asta w 2018/07/30 22:30
Cytat: arekp w 2018/07/30 21:38są serie, które mają datę nadrukowaną,
tzn gdzie? na opakowaniu?


Tak.Zdjęcie ...

tiguan220

Na zdjęciu jest wycieraczka na tył chyba?
Z przodu zmieniałem 2 razy - za pierwszym razem BOSCH i po 5 tys km do kosza. Następne kupiłem w serwisie AeroSet 5NB 998 002, 10tys przejechane i dalej jest ok.
Te na przód nie mają nigdzie żadnej daty.

asta

zamienniki

VALEO - 577912

SWF - 119468

BOSCH - 3397014244

MrBlacker

Ja w poprzednim aucie po tym jak zawiodłem się na VALEO i BOSCH'u używałem przez kilka lat pióra OXIMO - nasze polskie.
Bardzo dobre i wytrzymywały zdecydowanie dłuższe przebiegi.