Autor Wątek: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta  (Przeczytany 24310 razy)

mms1994

Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #15 dnia: 2019/11/19 09:55 »
Advertisement
RV też możemy pominąć ponieważ obecnie nie ma to większego znaczenia dla omawianych jednostek napędowych.
becnie różnica w cenie między 2.0TSI 190KM DSG 4motion i 2.0 TDI 190 KM DSG 4motion to 12 800 PLN
Przy takich założeniach, to się zgodzę że diesel nie ma sensu. Jednak jeśli ktoś się decyduje na Leasing/Kredyt z nieobowiązkowym wykupem w VWFS, to już inna rozmowa, bo wtedy spłacamy część wartości auta, a tym samym różnica w cenie nie wynosi 12800 tylko ok 6400.
 

pit23

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #16 dnia: 2019/11/19 11:07 »
Ile Ty płacisz za ubepieczenie że wychodzi Ci 500zł różnicy :O

Chyba nie dokładnie zrozumiałeś sens mojego wątku.

Przy wykupie polis OC/AC Towarzystwa Ubezpieczeniowe określają (według swoich kryteriów) wartość twojego samochodu.
Gdy samochód jest fabrycznie nowy - to podstawą wyliczenia składki jest kwota podana na fakturze zakupu.

Cennikowo VW Tiguan z dieslem 2.0 150 KM jest droższy od benzyny 1.5 150 KM o kwotę 13.500 zł.

Towarzystwa Ubezpieczeniowe za każdy 1.000 zł wartości pojazdu doliczają sobie ok. 35 zł więcej za wartość polisy.
Tak więc 35 zł * 13,5  = 472,50 zł.

Ponadto, nawet jak kupujesz nowy samochód, prosto z salonu, to masz możliwość skorzystania z promocyjnej oferty OC/AC, która wynosiła kiedyś (nie wiem jak jest dzisiaj) 3,1% wartości pojazdu od kwoty brutto widniejącej na fakturze zakupu pojazdu.
Tak więc 3,1% * 13.500 zł = ok. 420 zł   różnicy w cenie polisy za pakiet OC/Auto Casco pomiędzy Dieslem 2.0 150 KM a benzyną 1.5 150 KM.

Ponadto, nawet jeśli w późniejszym okresie eksploatacji swojego samochodu będziesz chciał zrezygnować z Auto Casco i zaczniesz wykupywać tylko polisę OC, to będziesz i tak płacił mniejsze składki od pojemności silnika benzynowego do 1500 ccm, gdyż silnik Diesla ma pojemność 1998 ccm.

Tak więc kwotę 500 zł / rok przyjąłem, aby uprościć kalkulację.
 

mms1994

Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #17 dnia: 2019/11/19 11:25 »
Towarzystwa Ubezpieczeniowe za każdy 1.000 zł wartości pojazdu doliczają sobie ok. 35 zł więcej za wartość polisy.
To się nie sprawdza. Przy maksymalnych zniżkach jesteś w stanie ubezpieczyć samochód wart 170000 w cenie poniżej 4000. Więc wychodzi przy Twoim sposobie liczenia ok 22zł za każdy 1000. Jeśli mówimy o polisie pierwszorocznej (nie pakietowej z ASO) bez problemu jesteś w stanie zejść poniżej 3000 i to przy PZU ;)
Więc według Twojego 13,5*22=297. I ta różnica się będzie lekko zacierać z każdym rokiem.

 

pit23

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #18 dnia: 2019/11/19 11:41 »
Sposobów wyliczania składek polis OC/AC jest tak dużo jak jest Towarzystw Ubezpieczeniowych, a i tak każde towarzystwo ma kilka wariantów ich wyliczania (różne zniżki/zwyżki itd, itp...).


Ale jak przeczytasz ostatnie 3 akapity z mojego powyższego postu, to masz odpowiedz skąd 500 zł/ rok.
 

mms1994

Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #19 dnia: 2019/11/19 11:50 »
Sposobów wyliczania składek polis OC/AC jest tak dużo jak jest Towarzystw Ubezpieczeniowych, a i tak każde towarzystwo ma kilka wariantów ich wyliczania (różne zniżki/zwyżki itd, itp...).
Dlatego warto mieć dobrego agenta bo sporo można zaoszczędzić ;)

Ale jak przeczytasz ostatnie 3 akapity z mojego powyższego postu, to masz odpowiedz skąd 500 zł/ rok.
Równie dobrze mogłeś przyjąć kwotę 250zł albo i 1000zł. Kwestia ubezpieczenia jest bardzo indywidualna i rzadko kiedy pokrywa się dla dwóch różnych osób :)

Każdy powinien sobie sam indywidualnie przeliczyć co mu się bardziej opłaci, bo w zależności od miasta, sposobu jazdy, sposobu finansowania werdykt będzie inny ;)
 

biner

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 48
  • Model: peugeot
  • Napęd: FWD
  • Skąd: gdansk
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #20 dnia: 2019/11/19 13:16 »
@arek chyba trochę źle przyjąłeś ceny paliw. Obecnie praktycznie w każdym województwie cena ON jest wyższa od PB95 od kilku do kilkunastu groszy.
Przeliczyłem to na podstawie danych katalogowych VW dla modelu Allspace wersja HL (taki posiadam).
Obecnie różnica w cenie między 2.0TSI 190KM DSG 4motion i 2.0 TDI 190 KM DSG 4motion to 12 800 PLN

Cena paliwa (średnia):
PB95 - 4,91 PLN/l
ON - 4,97 PLN/l (należałoby dodać koszt AdBlue, ale jest on na tyle niski, że można go pominąć)

Spalanie (katalogowo):
2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 9,1 l/100 km
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 7,2 l/100 km

2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 9,1 x 4,91 =  44,68 PLN/100 km
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 7,2 x 4,97 =  35,78 PLN/100 km
Co daje nam różnicę: 8,9 PLN/100 km

12 800 PLN / 8,9 PLN x 100 km = 143 820 km !!! do WYZEROWANIA różnicy w cenie

Spalanie (rzeczywiste):
2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 11 l/100 km (moje średnie spalanie)
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 8,0 l/100 km (średnie spalanie wg autocentrum.pl)

2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 11 x 4,91 =  54,01 PLN/100 km
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 8 x 4,97 =  39,76 PLN/100 km
Co daje nam różnicę: 14,25 PLN/100 km

12 800 PLN / 14,25 PLN x 100 km = 89 825 km do WYZEROWANIA różnicy w cenie

Zakłądając wykupienie gwarancji na dodatkowe 2 lata (łącznie 4 lata) oraz pakiet serwisowy na 4 lata pomijamy dodatkowe koszty serwisowe.
RV też możemy pominąć ponieważ obecnie nie ma to większego znaczenia dla omawianych jednostek napędowych.
Oczywiście jest jeszcze wile innych czynników, które należałoby wziąć pod uwagę przy zakupie auta, ale myślę, że takie proste wyliczenie może pozwali podjąć decyzję niezdecydowanym. ;)
ładne wyliczenie, nie mogę się z tym nie zgodzić, ale ja porównuje to co mam teraz na rynku czyli 10 000 różnica między PB a ON , druga kwestia w mojej jeździe testowej wyszło 4 litry różnicy.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #21 dnia: 2019/11/19 13:30 »
@arek chyba trochę źle przyjąłeś ceny paliw.

Przyjąłem według serwisu średnią cenę paliw. Jak i zaznaczałem, że dla każdego to się będzie nieco różnić

Obecnie różnica w cenie między 2.0TSI 190KM DSG 4motion i 2.0 TDI 190 KM DSG 4motion to 12 800 PLN

Ceny wziąłem z cennika VW (konfigurator) podczas pisania posta - dla krótkiego Tiguana.


EDIT: widzę, że ten serwis dobaku.pl ma bardzo starą datę cen paliw czego nie zauważyłem wcześniej :(
« Ostatnia zmiana: 2019/11/19 14:02 wysłana przez arekp »
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #22 dnia: 2019/11/19 13:39 »
druga kwestia w mojej jeździe testowej wyszło 4 litry różnicy.

Chcesz powiedzieć, że Twoja jazda testowa jest bardziej miarodajna niż moje 55 tysięcy km przejechane w miastach polskich i niemieckich oraz po autostradach w obu tych krajach? ;-)

To policzmy jeszcze raz, ale teraz sprawiedliwiej, weźmy więc również minimalne spalanie mojego TSI z autocentrum. 7,8l/100km. I weźmy Twoje 10000 PLN różnicy, a co tam ;-)


Od razu zaznaczę, że to wyliczenie jest KOMPLETNIE BEZ SENSU, ale skoro się bawimy w przekonywanie, to bawmy się po całości :D



Ceny paliwa według e-petrol.pl:

PB95 - 4,92 PLN/l
ON - 4,93 PLN/l


Liczymy koszt przejechania 100km:

TSI na PB95: 7,8 * 4,92 = 38,38 PLN/100km
TDI: 7,4 * 4,93 = 36,48 PLN/100km


Co daje nam różnicę:

TSI na PB95 do TDI: 1,9 PLN/100km


10000 PLN (różnicy u @biner ) / 1,9 PLN = 5263,16 * 100km = 526315,79 km do WYZEROWANIA różnicy w cenie.


Więc teraz ponownie przypomnę wcześniejsze wyliczenie, moje realne średnie spalanie z TSI vs. minimalne z porównywalnego TDI dają jakieś 80 tysięcy km do odzyskania nadpłaty i uważam to wyliczenie za realne.


Nie wliczam wspomnianych ubezpieczeń, AdBlue, serwisów itp. U każdego są to zmienne, które dodatkowo wpływają na to wyliczenie.


Ja przed zakupem auta miałem dostępny tylko katalog. Nie miałem nawet opcji na jazdę testową, bo aut nie było jeszcze na rynku i już na danych katalogowych zakup TDI był bez sensu. Później przyszły dane z rynku - m.in. od użytkowników tego forum - i wyliczenia są jeszcze bardziej brutalne dla TDI.

Tak czy siak. Decyzja należy do każdego z osobna, kto co lubi, na co go stać i komu woli przepłacać :-) Miłego dnia!
« Ostatnia zmiana: 2019/11/19 14:10 wysłana przez arekp »
 

biner

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 48
  • Model: peugeot
  • Napęd: FWD
  • Skąd: gdansk
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #23 dnia: 2019/11/19 14:08 »
https://www.youtube.com/watch?v=ghANcXe0ocM  polecam 13:15 wypowiada się na temat silnika PB kontra ON
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #24 dnia: 2019/11/19 14:11 »
Zmieniłem ceny paliw w moich wyliczeniach, gdyż po uwadze od MrBlacker zauważyłem, że dobaku.pl ma bardzo starą datę aktualizacji.

Obecnie ceny pobrałem z e-petrol.pl z aktualizacją z 13/11/2019



wypowiada się na temat silnika PB kontra ON


Widać ile warte jest słuchanie opinii na YouTube ;-)
 

Mullrof

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 247
  • Thanked: 21 times
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #25 dnia: 2019/11/19 14:50 »
https://www.youtube.com/watch?v=ghANcXe0ocM  polecam 13:15 wypowiada się na temat silnika PB kontra ON
"diesel w VW jest świetny"
cóż za recenzja i profesjonalna rozprawa.ty powiedz, że ty to dla żartu wrzuciłeś prawda?
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #26 dnia: 2019/11/19 14:52 »
w mojej jeździe testowej wyszło 4 litry różnicy.
Tylko pamiętaj, że jeżdżąc na codzień nie będziesz jeździł tak jak podczas jazdy próbnej, gdzie sprawdza się osiągi auta. Zaś spalanie benzyny prsy spokojnej jeździe spada dosyć mocno, czego nie można powiedzieć o dieselu.
 

mms1994

Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #27 dnia: 2019/11/19 15:13 »
Decyzja należy do każdego z osobna, kto co lubi, na co go stać i komu woli przepłacać :-)
Żeby utrudnić, tu by jeszcze można dodać jeden parametr, kwestie rozliczeń księgowych. Przy obecnym limicie kwoty leasingu/amortyzacji może się okazać, że np bardziej opłacalne jest zapłacenie więcej za zatankowaną benzynę, bo tam sobie więcej można odliczyć itp. Ale to temat bardziej na forum dla księgowych :D
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 449
  • Thanked: 93 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #28 dnia: 2019/11/19 15:15 »
https://www.youtube.com/watch?v=ghANcXe0ocM  polecam 13:15 wypowiada się na temat silnika PB kontra ON
Nie bardzo rozumiem czego ma dowodzić zalinkowany film... Autor "testuje" 2.0 TSI 180KM i zwraca uwagę na mniejsze niż w specyfikacji spalanie - 6.6l/100km. Oczywiście osiągnięte w trybie ECO i porównywane do danych "trybu mieszanego" wg normy NEDC. Już ta informacja podważa nieco wiarygodność "testu" (no chyba że weźmiemy te dane do kalkulacji różnic cenowych z TDI 190KM - zrobi się dość ciekawie, ale z rzeczywistością nie będzie to miało nic wspólnego).

Spalanie w TSI 180KM to rzeczywiście długookresowo realnie 10 litrów, z uwzględnieniem szybszej jazdy autostradowej i korków w mieście. Mam wątpliwości czy TDI 190KM jest w stanie średnio zejść do 6 litrów, bo to że przy sprzyjających okolicznościach można wykręcić dobry wynik o niczym nie świadczy.

Dodatkowo, porównania TSI z TDI na filmie dotyczą silników o różnej mocy: TSI 180KM vs TDI 150KM. Autor nie widzi między nimi większych różnic poza głośnością. Oczywiście wszystko jest kwestią odniesienia, ale mając okazję jeździć obydwoma modelami mogę stwierdzić, że różnice w osiągach są jednak zauważalne. Stąd do podsumowania w 13 minucie podchodziłbym z dużą dozą rezerwy.

Nie znaczy to że TDI jest do niczego, owszem większy zasięg to zaleta. Ale przy umiarkowanych przebiegach opłacalność kosztowa wcale nie jest taka jednoznaczna.
 

biner

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 48
  • Model: peugeot
  • Napęd: FWD
  • Skąd: gdansk
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #29 dnia: 2019/11/19 15:33 »
jesli 150 ps diesel kontra 180 w PB testujacy nie widzi efektu wow to słabo, bo w tej sytuacji cena ON kontra PB jest taka sama