FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: arekp w 2019/11/18 17:19

Tytuł: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/11/18 17:19
wezmę klekota ponieważ po ok 50 kkm wyjdę na 0

Nie wyjdziesz na 0 po 50kkm tylko długo, długo później. Ja już to na forum liczyłem (różnica w cenie silnika, realne różnice w spalaniu i różnica w koszcie paliwa). Poszukaj.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: biner w 2019/11/18 18:12
ok 3-4 litry przy mojej nodze spokojnie rożnicy. 4X5 zł = 20 zł na 100km. 10 000 = 2000 , 50 000 = 10 000 zł to jest różnica w zakupie.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/11/18 18:51
Cytat: biner w Dzisiaj o 12:15
wezmę klekota ponieważ po ok 50 kkm wyjdę na 0

Nie wyjdziesz na 0 po 50kkm tylko długo, długo później. Ja już to na forum liczyłem (różnica w cenie silnika, realne różnice w spalaniu i różnica w koszcie paliwa). Poszukaj.
Przejrzałem wszystkie Twoje posty i nie znalazłem wyliczenia :P

Różnice w cenie masz ok 12tys katologowo (po rabatach), przy leasingu z wysokim wykupem spłacasz de facto ok 52-53% tej kwoty (pomijam tutaj różnice w RV, która dla diesla jest wyższa). Po uproszczeniu wychodzi Ci diesel droższy o ok 6tys zł.
Doliczmy koszt finansowania, który dla 4 letniego leasingu to ok 112% - 6720zł.
Wychodzi 1680zł rocznie. Średni roczny przebieg 20tys km.
Czyli wychodzi Ci ok 8,5zł różnicy na 100km. Cena 1l paliw to 5zł, więc masz 1,7l.

Nie wiem Ty jeździsz, że Ci się opłaci wybrać benzynę ;)
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: biner w 2019/11/18 18:59
ja jeśli wezme, to klekota. Miałem PB poprzedni samochód i podziękuje za 4 litry na 100 więcej. Biorę w tradycyjny leasing i cena identycznych samochodów 2,0 TSI 190 PS 162 000, 2,0 TDI 190 PS 171,500 oczywiście auta z placu.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/11/18 21:41
Pogadamy jak będziesz lał do niego 13 l a na krótkich z 15. Benzyna zawsze będzie benzyną i wogóle nie ma tematu. Jeździłem dieslem i na dystansie 12 km spalił mi 7,8 ale dosyć dynamicznie jechałem . PB jechałem 1,5 ten sam dystans  12l.  2,0 tsi nie mieli w tigu, a więc nie jechałem. Mimo że mam awersję do diesel , wezmę klekota ponieważ po ok 50 kkm wyjdę na 0 , a potem już tylko wartość dodana i jeszcze jeden ważny aspekt, że diesel jest bardziej sprawdzoną jednostką niż TSI za którym ciągnie się zła fama, jak smród bo gaciach. UWażam,że jak PB to 1,5 bo łatwiej to będzie ożenić niż 2,0 TSI 190PS, a efektu wow między 1,5 a 2,0 nie ma.

A ja nie narzekam i leję benzynę PB, przydałby się tylko większy zbiornik paliwa. ;)
Nie zawsze należy przeliczać wszystkiego na pieniądze tylko po prostu cieszyć się z jazdy.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: biner w 2019/11/18 21:50
tylko ze w wielu testach polecali diesla vel pb i to jest caly szkopul.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/11/18 22:02
tylko ze w wielu testach polecali diesla vel pb i to jest caly szkopul.

Niezależnych czy sponsorowanych? W końcu w dobie "dieselgate" trzeba jakoś je sprzedawać. ;)

Ale tak na serio to jeden weźmie diesla bo mniejsze spalanie, a inny weźmie benzynę bo większa kultura jazdy.
Ja wziąłem benzynę bo długich tras robię zdecydowanie mniej i nie zwracam aż tak dużej uwagi na spalanie. Po prostu auto musi fajnie jeździć. ;)
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: biner w 2019/11/18 22:20
mialem pb i bylem zachwycony, ale kurcze co 450km na stacji przystanek.Wkurzalo mnie to jak cholera. Spalanie tez bylo wyzsze nie o 3 a o 4 litry wiecej, a wiec wracam do diesla.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/11/19 00:45
Przejrzałem wszystkie Twoje posty i nie znalazłem wyliczenia

Musiałem je umieszczać po raz ostatni na poprzednim forum. Ale znalazłem swój plik z kalkulacją z 2/2018, zaktualizowałem go o dzisiejszą wiedzę na temat spalania oraz aktualne ceny paliwa.

Przy czym różnica w Highline wynosi 13100 PLN (164290 PLN za 190KM TSI oraz 177390 PLN za 190KM TDI).

Od razu zaznaczę, dla każdego ta różnica będzie inna. Każdy może uzyskać inną cenę za auto - więc i różnica między kosztem wersji silnikowych będzie inna. To jest PRZYKŁADOWE przeliczenie. No prawie, gdyż porównuję moje REALNE spalanie w TSI z najniższym spalaniem z porównywalnego TDI.


Wyliczenia na 11/2019:

Dla porównania bierzemy:
- moje spalanie TSI 180KM z przejechanych ~55k km: 10,5l/100km
- najniższe spalanie z TDI 190KM według autocentrum.pl: 7,4l/100km


Ceny paliwa według e-petrol.pl:


PB95 - 4,92 PLN/l
ON - 4,93 PLN/l

Liczymy koszt przejechania 100km:

TSI na PB95: 10,5 *4,92 = 51,66 PLN/100km
TDI: 7,4 * 4,93 = 36,48 PLN/100km


Co daje nam różnicę:

TSI na PB95 do TDI: 15,18 PLN/100km


13100 PLN (różnicy katalogowo) / 15,18 PLN = 862,98 * 100km = 86297,76 km do WYZEROWANIA różnicy w cenie.

============


Dla porównania, podczas wyliczanki w 2/2018, wyglądało to tak:

TSI na PB95: 10,5 * 4,7 = 49,35 PLN/100km
TDI: 7,8 * 4,61 = 35,96 PLN/100km

TSI na PB95 do TDI: 13,39 PLN/100km

14600 PLN (różnicy katalogowo) / 13,39 PLN = 1090,37 * 100km = ~109000 km
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/11/19 07:55
Takie wyliczenie ma jeden błąd. Nie bierzesz pod uwagę RV. Pewnego dnia sprzedasz samochód :P
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: pit23 w 2019/11/19 09:09
arekp - do powyższego wyliczenia musisz jeszcze dodać koszty wykupienia corocznych polis OC / AC, które są ustalane przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe na podstawie aktualnej (corocznej) wartości pojazdu.
Jeżeli zakup Diesla jest droższy, to i polisa OC/AC jest droższa.
Biorąc pod uwagę, że przebieg 109.000 km wykonasz w 4 lata, to do powyższych kosztów musisz dodać jeszcze większą wartość kosztów polis - czyli 4 razy po ok. 500 zł / rok.
Tak więc przebieg km w twoim powyższym wyliczeniu jeszcze wzrośnie o kilka tyś. km, powiedzmy do 125.000 km.
Natomiast żeby przejechać 125.000 km, to należy przyjąć, że zrobi się to w 5 lat (a nie w 4 lata - jak przyjąłem powyżej), tak więc do powyższych kosztów należy dodać następne 500 zł więcej za kolejną polisę OC/AC.
Itd, itp...
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: sxill w 2019/11/19 09:27
Takie wyliczenie ma jeden błąd. Nie bierzesz pod uwagę RV. Pewnego dnia sprzedasz samochód :P
RV to residual value? Używane diesele chodzą w tej samej cenie co benzyny, aktualnie nawet dużo łatwiej sprzedać benzynę.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/11/19 09:40
To strasznie sobie VW strzela w kolano, wyceniają diesla w swoim finansowaniu ok 1% lepiej niż benzynę :P

arekp - do powyższego wyliczenia musisz jeszcze dodać koszty wykupienia corocznych polis OC / AC, które są ustalane przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe na podstawie aktualnej (corocznej) wartości pojazdu.
Jeżeli zakup Diesla jest droższy, to i polisa OC/AC jest droższa.
Biorąc pod uwagę, że przebieg 109.000 km wykonasz w 4 lata, to do powyższych kosztów musisz dodać jeszcze większą wartość kosztów polis - czyli 4 razy po ok. 500 zł / rok.
Tak więc przebieg km w twoim powyższym wyliczeniu jeszcze wzrośnie o kilka tyś. km, powiedzmy do 125.000 km.
Natomiast żeby przejechać 125.000 km, to należy przyjąć, że zrobi się to w 5 lat (a nie w 4 lata - jak przyjąłem powyżej), tak więc do powyższych kosztów należy dodać następne 500 zł więcej za kolejną polisę OC/AC.
Itd, itp...
Ile Ty płacisz za ubepieczenie że wychodzi Ci 500zł różnicy :O
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/11/19 09:43
@arek chyba trochę źle przyjąłeś ceny paliw. Obecnie praktycznie w każdym województwie cena ON jest wyższa od PB95 od kilku do kilkunastu groszy.
Przeliczyłem to na podstawie danych katalogowych VW dla modelu Allspace wersja HL (taki posiadam).
Obecnie różnica w cenie między 2.0TSI 190KM DSG 4motion i 2.0 TDI 190 KM DSG 4motion to 12 800 PLN

Cena paliwa (średnia):
PB95 - 4,91 PLN/l
ON - 4,97 PLN/l (należałoby dodać koszt AdBlue, ale jest on na tyle niski, że można go pominąć)

Spalanie (katalogowo):
2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 9,1 l/100 km
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 7,2 l/100 km

2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 9,1 x 4,91 =  44,68 PLN/100 km
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 7,2 x 4,97 =  35,78 PLN/100 km
Co daje nam różnicę: 8,9 PLN/100 km

12 800 PLN / 8,9 PLN x 100 km = 143 820 km !!! do WYZEROWANIA różnicy w cenie

Spalanie (rzeczywiste):
2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 11 l/100 km (moje średnie spalanie)
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 8,0 l/100 km (średnie spalanie wg autocentrum.pl)

2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 11 x 4,91 =  54,01 PLN/100 km
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 8 x 4,97 =  39,76 PLN/100 km
Co daje nam różnicę: 14,25 PLN/100 km

12 800 PLN / 14,25 PLN x 100 km = 89 825 km do WYZEROWANIA różnicy w cenie

Zakłądając wykupienie gwarancji na dodatkowe 2 lata (łącznie 4 lata) oraz pakiet serwisowy na 4 lata pomijamy dodatkowe koszty serwisowe.
RV też możemy pominąć ponieważ obecnie nie ma to większego znaczenia dla omawianych jednostek napędowych.
Oczywiście jest jeszcze wile innych czynników, które należałoby wziąć pod uwagę przy zakupie auta, ale myślę, że takie proste wyliczenie może pozwali podjąć decyzję niezdecydowanym. ;)
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2019/11/19 09:47
też chciałem dodać, że za silnik tak naprawdę to najwięcej płaci się w nowym samochodzie. później ceny mocno się zacierają
przy okazji temat utwierdza mnie w przekonaniu, że 1.5 TSI był dobrym wyborem skoro średnie spalanie 2.0 TSI i to wersji słabszej jeszcze wynosi przeszło 10l.
wynika z tego, że u mnie zwróciło by się to po 6-7 latach.
za 6-7 lat to ja nie wiem czy będę miał ten samochód jeszcze... a liczyć ślepo że trend ceny benzyny i diesla się utrzyma tak długo to przynajmniej głupota
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/11/19 09:55
RV też możemy pominąć ponieważ obecnie nie ma to większego znaczenia dla omawianych jednostek napędowych.
becnie różnica w cenie między 2.0TSI 190KM DSG 4motion i 2.0 TDI 190 KM DSG 4motion to 12 800 PLN
Przy takich założeniach, to się zgodzę że diesel nie ma sensu. Jednak jeśli ktoś się decyduje na Leasing/Kredyt z nieobowiązkowym wykupem w VWFS, to już inna rozmowa, bo wtedy spłacamy część wartości auta, a tym samym różnica w cenie nie wynosi 12800 tylko ok 6400.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: pit23 w 2019/11/19 11:07
Ile Ty płacisz za ubepieczenie że wychodzi Ci 500zł różnicy :O

Chyba nie dokładnie zrozumiałeś sens mojego wątku.

Przy wykupie polis OC/AC Towarzystwa Ubezpieczeniowe określają (według swoich kryteriów) wartość twojego samochodu.
Gdy samochód jest fabrycznie nowy - to podstawą wyliczenia składki jest kwota podana na fakturze zakupu.

Cennikowo VW Tiguan z dieslem 2.0 150 KM jest droższy od benzyny 1.5 150 KM o kwotę 13.500 zł.

Towarzystwa Ubezpieczeniowe za każdy 1.000 zł wartości pojazdu doliczają sobie ok. 35 zł więcej za wartość polisy.
Tak więc 35 zł * 13,5  = 472,50 zł.

Ponadto, nawet jak kupujesz nowy samochód, prosto z salonu, to masz możliwość skorzystania z promocyjnej oferty OC/AC, która wynosiła kiedyś (nie wiem jak jest dzisiaj) 3,1% wartości pojazdu od kwoty brutto widniejącej na fakturze zakupu pojazdu.
Tak więc 3,1% * 13.500 zł = ok. 420 zł   różnicy w cenie polisy za pakiet OC/Auto Casco pomiędzy Dieslem 2.0 150 KM a benzyną 1.5 150 KM.

Ponadto, nawet jeśli w późniejszym okresie eksploatacji swojego samochodu będziesz chciał zrezygnować z Auto Casco i zaczniesz wykupywać tylko polisę OC, to będziesz i tak płacił mniejsze składki od pojemności silnika benzynowego do 1500 ccm, gdyż silnik Diesla ma pojemność 1998 ccm.

Tak więc kwotę 500 zł / rok przyjąłem, aby uprościć kalkulację.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/11/19 11:25
Towarzystwa Ubezpieczeniowe za każdy 1.000 zł wartości pojazdu doliczają sobie ok. 35 zł więcej za wartość polisy.
To się nie sprawdza. Przy maksymalnych zniżkach jesteś w stanie ubezpieczyć samochód wart 170000 w cenie poniżej 4000. Więc wychodzi przy Twoim sposobie liczenia ok 22zł za każdy 1000. Jeśli mówimy o polisie pierwszorocznej (nie pakietowej z ASO) bez problemu jesteś w stanie zejść poniżej 3000 i to przy PZU ;)
Więc według Twojego 13,5*22=297. I ta różnica się będzie lekko zacierać z każdym rokiem.

Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: pit23 w 2019/11/19 11:41
Sposobów wyliczania składek polis OC/AC jest tak dużo jak jest Towarzystw Ubezpieczeniowych, a i tak każde towarzystwo ma kilka wariantów ich wyliczania (różne zniżki/zwyżki itd, itp...).


Ale jak przeczytasz ostatnie 3 akapity z mojego powyższego postu, to masz odpowiedz skąd 500 zł/ rok.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/11/19 11:50
Sposobów wyliczania składek polis OC/AC jest tak dużo jak jest Towarzystw Ubezpieczeniowych, a i tak każde towarzystwo ma kilka wariantów ich wyliczania (różne zniżki/zwyżki itd, itp...).
Dlatego warto mieć dobrego agenta bo sporo można zaoszczędzić ;)

Ale jak przeczytasz ostatnie 3 akapity z mojego powyższego postu, to masz odpowiedz skąd 500 zł/ rok.
Równie dobrze mogłeś przyjąć kwotę 250zł albo i 1000zł. Kwestia ubezpieczenia jest bardzo indywidualna i rzadko kiedy pokrywa się dla dwóch różnych osób :)

Każdy powinien sobie sam indywidualnie przeliczyć co mu się bardziej opłaci, bo w zależności od miasta, sposobu jazdy, sposobu finansowania werdykt będzie inny ;)
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: biner w 2019/11/19 13:16
@arek chyba trochę źle przyjąłeś ceny paliw. Obecnie praktycznie w każdym województwie cena ON jest wyższa od PB95 od kilku do kilkunastu groszy.
Przeliczyłem to na podstawie danych katalogowych VW dla modelu Allspace wersja HL (taki posiadam).
Obecnie różnica w cenie między 2.0TSI 190KM DSG 4motion i 2.0 TDI 190 KM DSG 4motion to 12 800 PLN

Cena paliwa (średnia):
PB95 - 4,91 PLN/l
ON - 4,97 PLN/l (należałoby dodać koszt AdBlue, ale jest on na tyle niski, że można go pominąć)

Spalanie (katalogowo):
2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 9,1 l/100 km
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 7,2 l/100 km

2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 9,1 x 4,91 =  44,68 PLN/100 km
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 7,2 x 4,97 =  35,78 PLN/100 km
Co daje nam różnicę: 8,9 PLN/100 km

12 800 PLN / 8,9 PLN x 100 km = 143 820 km !!! do WYZEROWANIA różnicy w cenie

Spalanie (rzeczywiste):
2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 11 l/100 km (moje średnie spalanie)
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 8,0 l/100 km (średnie spalanie wg autocentrum.pl)

2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 11 x 4,91 =  54,01 PLN/100 km
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 8 x 4,97 =  39,76 PLN/100 km
Co daje nam różnicę: 14,25 PLN/100 km

12 800 PLN / 14,25 PLN x 100 km = 89 825 km do WYZEROWANIA różnicy w cenie

Zakłądając wykupienie gwarancji na dodatkowe 2 lata (łącznie 4 lata) oraz pakiet serwisowy na 4 lata pomijamy dodatkowe koszty serwisowe.
RV też możemy pominąć ponieważ obecnie nie ma to większego znaczenia dla omawianych jednostek napędowych.
Oczywiście jest jeszcze wile innych czynników, które należałoby wziąć pod uwagę przy zakupie auta, ale myślę, że takie proste wyliczenie może pozwali podjąć decyzję niezdecydowanym. ;)
ładne wyliczenie, nie mogę się z tym nie zgodzić, ale ja porównuje to co mam teraz na rynku czyli 10 000 różnica między PB a ON , druga kwestia w mojej jeździe testowej wyszło 4 litry różnicy.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/11/19 13:30
@arek chyba trochę źle przyjąłeś ceny paliw.

Przyjąłem według serwisu średnią cenę paliw. Jak i zaznaczałem, że dla każdego to się będzie nieco różnić

Obecnie różnica w cenie między 2.0TSI 190KM DSG 4motion i 2.0 TDI 190 KM DSG 4motion to 12 800 PLN

Ceny wziąłem z cennika VW (konfigurator) podczas pisania posta - dla krótkiego Tiguana.


EDIT: widzę, że ten serwis dobaku.pl ma bardzo starą datę cen paliw czego nie zauważyłem wcześniej :(
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/11/19 13:39
druga kwestia w mojej jeździe testowej wyszło 4 litry różnicy.

Chcesz powiedzieć, że Twoja jazda testowa jest bardziej miarodajna niż moje 55 tysięcy km przejechane w miastach polskich i niemieckich oraz po autostradach w obu tych krajach? ;-)

To policzmy jeszcze raz, ale teraz sprawiedliwiej, weźmy więc również minimalne spalanie mojego TSI z autocentrum. 7,8l/100km. I weźmy Twoje 10000 PLN różnicy, a co tam ;-)


Od razu zaznaczę, że to wyliczenie jest KOMPLETNIE BEZ SENSU, ale skoro się bawimy w przekonywanie, to bawmy się po całości :D



Ceny paliwa według e-petrol.pl:

PB95 - 4,92 PLN/l
ON - 4,93 PLN/l


Liczymy koszt przejechania 100km:

TSI na PB95: 7,8 * 4,92 = 38,38 PLN/100km
TDI: 7,4 * 4,93 = 36,48 PLN/100km


Co daje nam różnicę:

TSI na PB95 do TDI: 1,9 PLN/100km


10000 PLN (różnicy u @biner ) / 1,9 PLN = 5263,16 * 100km = 526315,79 km do WYZEROWANIA różnicy w cenie.


Więc teraz ponownie przypomnę wcześniejsze wyliczenie, moje realne średnie spalanie z TSI vs. minimalne z porównywalnego TDI dają jakieś 80 tysięcy km do odzyskania nadpłaty i uważam to wyliczenie za realne.


Nie wliczam wspomnianych ubezpieczeń, AdBlue, serwisów itp. U każdego są to zmienne, które dodatkowo wpływają na to wyliczenie.


Ja przed zakupem auta miałem dostępny tylko katalog. Nie miałem nawet opcji na jazdę testową, bo aut nie było jeszcze na rynku i już na danych katalogowych zakup TDI był bez sensu. Później przyszły dane z rynku - m.in. od użytkowników tego forum - i wyliczenia są jeszcze bardziej brutalne dla TDI.

Tak czy siak. Decyzja należy do każdego z osobna, kto co lubi, na co go stać i komu woli przepłacać :-) Miłego dnia!
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: biner w 2019/11/19 14:08
https://www.youtube.com/watch?v=ghANcXe0ocM  polecam 13:15 wypowiada się na temat silnika PB kontra ON
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/11/19 14:11
Zmieniłem ceny paliw w moich wyliczeniach, gdyż po uwadze od MrBlacker zauważyłem, że dobaku.pl ma bardzo starą datę aktualizacji.

Obecnie ceny pobrałem z e-petrol.pl z aktualizacją z 13/11/2019



wypowiada się na temat silnika PB kontra ON


Widać ile warte jest słuchanie opinii na YouTube ;-)
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2019/11/19 14:50
https://www.youtube.com/watch?v=ghANcXe0ocM (https://www.youtube.com/watch?v=ghANcXe0ocM)  polecam 13:15 wypowiada się na temat silnika PB kontra ON
"diesel w VW jest świetny"
cóż za recenzja i profesjonalna rozprawa.ty powiedz, że ty to dla żartu wrzuciłeś prawda?
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2019/11/19 14:52
w mojej jeździe testowej wyszło 4 litry różnicy.
Tylko pamiętaj, że jeżdżąc na codzień nie będziesz jeździł tak jak podczas jazdy próbnej, gdzie sprawdza się osiągi auta. Zaś spalanie benzyny prsy spokojnej jeździe spada dosyć mocno, czego nie można powiedzieć o dieselu.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/11/19 15:13
Decyzja należy do każdego z osobna, kto co lubi, na co go stać i komu woli przepłacać :-)
Żeby utrudnić, tu by jeszcze można dodać jeden parametr, kwestie rozliczeń księgowych. Przy obecnym limicie kwoty leasingu/amortyzacji może się okazać, że np bardziej opłacalne jest zapłacenie więcej za zatankowaną benzynę, bo tam sobie więcej można odliczyć itp. Ale to temat bardziej na forum dla księgowych :D
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2019/11/19 15:15
https://www.youtube.com/watch?v=ghANcXe0ocM  polecam 13:15 wypowiada się na temat silnika PB kontra ON
Nie bardzo rozumiem czego ma dowodzić zalinkowany film... Autor "testuje" 2.0 TSI 180KM i zwraca uwagę na mniejsze niż w specyfikacji spalanie - 6.6l/100km. Oczywiście osiągnięte w trybie ECO i porównywane do danych "trybu mieszanego" wg normy NEDC. Już ta informacja podważa nieco wiarygodność "testu" (no chyba że weźmiemy te dane do kalkulacji różnic cenowych z TDI 190KM - zrobi się dość ciekawie, ale z rzeczywistością nie będzie to miało nic wspólnego).

Spalanie w TSI 180KM to rzeczywiście długookresowo realnie 10 litrów, z uwzględnieniem szybszej jazdy autostradowej i korków w mieście. Mam wątpliwości czy TDI 190KM jest w stanie średnio zejść do 6 litrów, bo to że przy sprzyjających okolicznościach można wykręcić dobry wynik o niczym nie świadczy.

Dodatkowo, porównania TSI z TDI na filmie dotyczą silników o różnej mocy: TSI 180KM vs TDI 150KM. Autor nie widzi między nimi większych różnic poza głośnością. Oczywiście wszystko jest kwestią odniesienia, ale mając okazję jeździć obydwoma modelami mogę stwierdzić, że różnice w osiągach są jednak zauważalne. Stąd do podsumowania w 13 minucie podchodziłbym z dużą dozą rezerwy.

Nie znaczy to że TDI jest do niczego, owszem większy zasięg to zaleta. Ale przy umiarkowanych przebiegach opłacalność kosztowa wcale nie jest taka jednoznaczna.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: biner w 2019/11/19 15:33
jesli 150 ps diesel kontra 180 w PB testujacy nie widzi efektu wow to słabo, bo w tej sytuacji cena ON kontra PB jest taka sama
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2019/11/19 15:46
Ja bym powiedział inaczej: jeśli testujący widzi średnie spalanie 6.6 litra w 2.0 TSI, to można mieć obawy co do wiarygodności testującego.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Peterka w 2019/11/19 16:09
@TMP wszystko zależy od techniki jazdy. Myślę że można zejść do spalania 6.6 w 2.0 tsi

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2019/11/19 16:31
Można zejść nawet do 5,4l, zdarzyło mi się tak na trasie z długimi odcinkami zjazdowymi, ale w korku lub przy prędkości autostradowej to już jednak nie bardzo. Stąd 6.6 to nie jest wartość reprezentatywna dla tego silnika. 10 litrów o którym mówi @arekp, @MrBlacker i które również potwierdzam to długoterminowe realne zużycie bez eco-drivingu z różnych pór roku i różnych przejazdów. Obecnie wg WLTP cykl mieszany dla 2.0 TSI 190km to 9 litrów (a dla TDI 7,1).
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2019/11/19 18:08
@TMP wszystko zależy od techniki jazdy. Myślę że można zejść do spalania 6.6 w 2.0 tsi

Ale nie jako średnie spalanie.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: biner w 2019/11/19 18:32
@TMP wszystko zależy od techniki jazdy. Myślę że można zejść do spalania 6.6 w 2.0 tsi

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
odebrałeś swojego ?????
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: biner w 2019/11/19 18:32
Można zejść nawet do 5,4l, zdarzyło mi się tak na trasie z długimi odcinkami zjazdowymi, ale w korku lub przy prędkości autostradowej to już jednak nie bardzo. Stąd 6.6 to nie jest wartość reprezentatywna dla tego silnika. 10 litrów o którym mówi @arekp, @MrBlacker i które również potwierdzam to długoterminowe realne zużycie bez eco-drivingu z różnych pór roku i różnych przejazdów. Obecnie wg WLTP cykl mieszany dla 2.0 TSI 190km to 9 litrów (a dla TDI 7,1).
co to znaczy bez ecodrivingu w twoim przypadku ??? Miałem PB forda 2,0 i w mieście walił mi 16 a na trasie do 130 9l. W mieszanym 11,5 a miał palić w mieszanym 7,7.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Peterka w 2019/11/19 18:49
@TMP wszystko zależy od techniki jazdy. Myślę że można zejść do spalania 6.6 w 2.0 tsi

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
odebrałeś swojego ?????
Jeszcze nie. Zastanawiam się czy wziac 2.0 TSI zamiast czekającego 1,5 TSI.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: biner w 2019/11/19 19:00
@TMP wszystko zależy od techniki jazdy. Myślę że można zejść do spalania 6.6 w 2.0 tsi

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
odebrałeś swojego ??? ??
Jeszcze nie. Zastanawiam się czy wziac 2.0 TSI zamiast czekającego 1,5 TSI.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
długo się zastanawiasz, bierz 2,0 tdi 150 ps będzie dobrym kompromisem :) Zobaczysz, ze jak weźmiesz 2,0 tsi to później stwierdzisz , po co wziąłem, i tak tej mocy nie wykorzystuje , a jak będziesz korzystał z mocy to łyknie ci sporo i będziesz częstym gościem na stacji. Przerabiałem to ze swoim mk5 2,0 EB 240 PS. Fajnie wskazówka spadała :) , dlatego wracam do klekota, nikt mnie nie przekona że PB spala tylko 3 litry więcej. Moje polo 1,0 tsi 95 ps przy eko czyli do 100 spala ok 6 l., to nie uwierzę że tig z napędem 4X4 spala 10 średnio :) , wezmę 150 ps w dieslu , w miare jedzie i spalanie rozsądne. Jeśli TIG 2,0 tsi 180 Ps spala średnio 11 l, to uważam że spalanie nie jest współmierne do mocy i do odczuć jakie daje ten silnik. Alfa stelvio przy tym samym spalaniu ma o wiele lepszę osiągi.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2019/11/19 19:37
@biner nie musisz wierzyć i nikt na siłę nie będzie Cię przekonywał do swoich racji. Koledzy powiedzieli Ci jakie mają średnie spalanie, a co z tym zrobisz to tylko i wyłącznie Twoja sprawa. Podpowiem jednak, że ja im wierzę, ponieważ moje średnie spalanie jest niższe niż ich a codziennie rano i po południu stoję w mega korkach 😜
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Peterka w 2019/11/19 19:54
Lubię diesla ale to jest silnik passé. Niestety.
I jeszcze jedno. W zimie do diesla ( miałem trzy lata temu nie sportowe 2.0 Crdi diesel AWD automat) zawsze tankuje paliwo ultimate na bp  co kosztuje mnie znacznie drożej niż pb 95. Ale mam spokój i nie zastanawiam się czy paliwo diesel jest letnie przejściowe  lub już zimowe. Nie zajmuje diesla na byle stacjach. Diesel to obecnie Common rail czy ukladwymagajacy czystego paliwa. Ja zmieniam samochód co 4 lata. Nie mam firmy więc niej możliwości wzięcia korzystnego leasingu. Przejeżdżamy ok 50 tyś km. Czyli nie mam szans aby mniejsze ( zależy gdzie) zużycie skompesowLo mi wyższa cena i wyższa cenę paliwa. Kia na trasie palił mi nawet 6.2 ale w centrum Warszawy w korku potrafiła spalić 13. 
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: biner w 2019/11/19 20:01
passe ,bo jest dzika nagonka i tyle :) a benzyna to jest ciechocinek , o ile nie konsumuje oleju. To jak kia paliła ci 12 to licz że tiguan łyknie 16
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/11/19 23:23
Moje polo 1,0 tsi 95 ps przy eko czyli do 100 spala ok 6 l., to nie uwierzę że tig z napędem 4X4 spala 10 średnio

Wszyscy jesteśmy opłacani i wysysamy sobie te 10l/100km z palca. Co prawda nie wiem kto mnie opłaca i jakoś tego nie widzę na koncie, ale spoko, nie musisz wierzyć ;-)
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Fircyk w 2019/11/20 05:13
Ja wierzę w spalanie 10,5 średnio bo dokładnie takie miałem na jeździe testowej w Ateca i Tiguanie 2.0 180hp w 1.4  miałem 9.5l, natomiast w TDI 190 I 150hp było  7 i 6.7l.
Teraz mam Q5 190tdi i spalanie 6.5 raczej trasa i miasto dystanse 200- 500 km ,  oraz Tiguan praktycznie tylko miasto i  pod miastem na odcinkach 3- 30km. 7l. Było  niższe  ale dystanse  zmniejszyłam. W obu przypadkach na trasie jadąc  przepisowo  i " EKO " ok może nie EKO  ale spokojnie schodzi do 4 .7 bez większego starania się.

Myślę  że nowe TSI są  wstanie przy spokojnej jeździe  zbliżać  się  do TDI ale  jeśli  ktoś  ma cięższą  nogę  i robi większe przeloty to TDI  jest nie do podbicia . I raczej ciężko będzie  średnie 7.5l TDI VW  przekroczyć. 
Jako ciekawostkę   napiszę  Moje poprzednie auta

Passat B6 1.9 D140 hp  4.5 l
BMW X3 3.0D  240hp   6.5l
Insignia 2.0 B turbo 220hp zależy jakie koła ok10l
Nissan Pathfinder 2.5 D 200hp 14l
Audi A6 c6 4.2 B 320hp 11-12l
Insignia 2.0D 190hp 8l
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: biner w 2019/11/20 19:46
skoro hipotetycznie różnica zatrze się przy ok 70 kkm i przyjdzie do sprzedania , to co szybciej zejdzie TDI czy PB ????
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/11/20 21:09
Przy 70 000 km bez problemu TSI się sprzeda, przy dużo większych przebiegach łatwiej będzie sprzedać TDI. ;)
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2019/11/20 21:33
Chyba szybciej się sprzeda PB z uwagi na coraz gorsze nastawienie polityków w Europie do ON.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: PabloWRO w 2019/11/21 14:30
Też uległem tej nagonce na diesle, a teraz chyba żałuję. Ogólnie 1.4 TSI daje radę, jest dla mnie wystarczająco dynamiczny, baaaaaardzo cichy, ale żeby był oszczędny trzeba się z nim delikatnie obchodzić. A moja prawa stopa przyzwyczajona jest do słabych wolnossących benzyn i w efekcie tego spalanie w mieście (Wrocław, niestety jazda głównie w godzinach szczytu) to szacunkowo 12-13L/100 :( (nigdy nie robię całego baku po mieście). W trasie (najczęściej robie Wrocław-Jelenia Góra, a więc pagórkowato, wychodzi ok 8L jadąc w góry, ok 7L wracając, jazda głównie na tempomacie). Osoby kupujące auto na rynku wtórym mocno patrzą na koszty eksploatacji i diesle moim zdaniem będą szybciej się sprzedawać. A nie wierzę, że za 4-5 lat powstanie mnóstwo stref do których nie wpuszczą diesla EURO6, w Polsce prawdopodobnie nie będzie ich wcale...
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/11/21 15:48
Mimo wszystko sporo osób w Polsce nie kupi diesla jeśli spory przebieg bo już udzie przejechali się na kosztach eksploatacji jak siadają wtryski albo DPF. Jeśli sprzedawać 4-5 latka z 100-120tys km to raczej nie robi takiej różnicy czy diesel czy benzyna, kwestia trafienia na klienta bardziej.
Większą różnicę robi sposób sprzedaży, o wiele łatwiej sprzedać auto z FV23% niż na zwykłej umowie.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2019/11/21 20:45
@mms1994 jeżeli kupuje osoba prywatna to nie robi różnicy czy na FV czy na umowę, bo różnica to całe 2% 😜 zgadzam się natomiast, że samochod z dużym przebiegiem ciężej sprzedać niż taki np. z przebiegiem 100 000 km.


@PabloWRO ale z tego co się orientuje koszty serwisowania diesela są wyższe niż benzyny no i nowoczesne diesele są bardziej wrażliwe na paliwo i może być problem zimą. Ale prawdą jest, że diesel pali mniej niż benzynka.


Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/11/22 08:41
@mms1994 jeżeli kupuje osoba prywatna to nie robi różnicy czy na FV czy na umowę, bo różnica to całe 2% 😜
@Rocko ale dla osoby która chce wziąć w leasing albo wciągnąć w koszta firmy to robi wielką różnicę, a jednak statystycznie 3/4 kupujących samochody o wartości ponad 50-60tys to firmy/przedsiębiorcy :P
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/22 13:21
A nie wierzę, że za 4-5 lat powstanie mnóstwo stref do których nie wpuszczą diesla EURO6, w Polsce prawdopodobnie nie będzie ich wcale...
2.0 TDI SCR ma euro 6, więc musieli by nie wpuszczać również benzyn


Jeśli ktoś patrzy na spalanie to nie powinien kupować Tiguana bo chcąc trochę pojechać a nie jak 90 letni dziadek, to zwłaszcza TSI ale też  TDI wcale mało nie spalą. Druga kwestia jest taka, kto ile uważa za mało czy dużo, bo przy moich 210hp średnio 6,5-7 uważam za mało a inny może uważać dużo, bo mu golf 1.6 TDI spalał 4,5
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/22 13:28
Chyba szybciej się sprzeda

Nie sądzę, zwłaszcza że TSI nie mają dobrej opinii w Polsce, gdzie ciągle króluje TDI
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: kabum w 2019/11/22 14:40
w benzynach to raczej królują na rynku wtórnym wolnossące konstrukcje - to dobra opcja dla tych co się przejechali i na dieslach i na turbodoładowanych benzynach...
sam sprzedawałem Japończyka w benzie 1.8  rok temu i poszedł w 2 dni
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: wrb w 2019/11/22 18:37
Czy diesel czy benzyna... tak, pamietam jak sam miałem ten problem rok temu :) Dajcie znać jak uda się to w końcu rozstrzygnąć, to będzie przełom ;)


Ja wybrałem benzynę, po prawie 10 latach jeżdżenia dieslem, który mało palił, z którym nigdy nie miałem żadnego problemu. Tylko raz nie odpalił, juz po kupnie Tiguana, gdy stał 2 miesiące nieruszany, zimą, mając fabryczny akumulator (prawie 10 lat!).


Już po tym jak złożyłem zamówienie na Tigsa to miałem kilka razy chwile zwątpienia "Co ja zrobiłem, z diesla który palił 6l przesiadam się na benzynę która będzie palić 2x więcej". Na szczęście szybko okazało się, że TSIkiem można na trasie spokojnie zjeść poniżej 9l (a nawet niżej) i wątpliwości minęły.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2019/11/22 22:22
statystycznie 3/4 kupujących samochody o wartości ponad 50-60tys to firmy/przedsiębiorcy


Nowe tak, ale używane nie.


@Charls opinia o TSI już się zmienia, bo do wielu osób dotarło, że wadliwe były te z łańcuchem rozrządu. Te na pasku to wspólną mają tylko nazwę z tymi starymi. No i co najważniejsze nie słychać jakoś o awariach TSI na pasku 😀
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/22 22:40
Wiem, że się zmienia ale jeszcze pokutuje, jednak większość ludzi szuka używanych prostych benzyniaków bez turbo, dwumasy,wtrysków uwarstwionych i innych wodotrysków, dodatkowo do których można zamontować relatywnie tanią LPG bez dotrysków i nie wspominam już o full ciekłym wtrysku bo cena cały czas kosmos


Ostatnio byłem u kuzyna w warsztacie i miał "na podnośniku" 1.4 TSI z przebiegiem 140 tys km, totalny trup z zajechanymi panewkami, wałkiem rozrządu itp... silnik tylko na złom się nadawał
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2019/11/22 23:10
Ale na pasku czy z łańcuchem? Bo jak na pasku to 140 tys km jest jedynie na liczniku a w rzeczywistości co najmniej 340 tys km. Dlatego ja nigdy bym nie kupił sprowadzanej używki, bo nigdy nie wiadomo co się trafi.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/22 23:44
To chyba akurat w tym przypadku nie ma znaczenia bo nie w rozrządzie był problem, 1.4 TSI CAXA z oryginalnym przebiegiem, z tego co mówiła właścicielka to łańcuch już kiedyś był wymieniany, zrobiłbym zdjęcia ale silnik już poskładany byłl, podobno właścicielka nie bardzo dbała o wymiany oleju, trzy wymiany w przeciągu 10 lat to trochę mało  :)
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2019/11/23 09:20
No właśnie ma znaczenie, ponieważ przy okazji zmiany rozrządu przemodelowali  silnik. To zupełnie inna konstrukcja.
Zapewne wymiana oleju miała duży wpływ na zużycie silnika tak jak mówisz.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/23 23:50
No właśnie ma znaczenie, ponieważ przy okazji zmiany rozrządu przemodelowali  silnik. To zupełnie inna konstrukcja.
Zapewne wymiana oleju miała duży wpływ na zużycie silnika tak jak mówisz.


Przebudować przebudowali  ale czy oprócz rozrządu poprawili jakość podzespołów typu panewki, wałek, turbo itp... któż to wie
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/11/24 08:37
1.4 150 ea211 robią po 250/300tys km i dalej jeżdżą przy serwisowaniu flotowym (olej co 30kkm) ;)
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2019/11/24 10:27
Przebudować przebudowali  ale czy oprócz rozrządu poprawili jakość podzespołów typu panewki, wałek, turbo itp... któż to wie


Odpukać TSI na pasku robią po kilkaset tysięcy kilometrów przebiegu i nie słychać o masowych awariach więc chyba udało się VW zrobić w miarę bezawaryjny silnik benzynowy.
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/11/24 10:43
1.4 150 ea211 robią po 250/300tys km i dalej jeżdżą przy serwisowaniu flotowym (olej co 30kkm) ;)


Jedne robią inne się sypią, przede wszystkim żadna flota nie eksploatuje aut z tymi silnikami do takich przebiegów a jeśli już, to są marginalne przypadki. Obecne silniki to jednorazówki. Volkswagen już dawno zszedł na psy pod hasłem przewagi dzięki technice, zaliczają wpadkę za wpadką
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/11/24 13:04
@Charis zobacz trochę octavii na otomoto i Mobile.de to zobaczysz 200+ ;)
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2019/11/24 18:20
Jest sporo flot które kupują silniki benzynowe od pewnego czasu, pomimo że nam się wydaje że tak nie jest. 
Kolejna sprawa to słynne przebiegi, bardzo wiele flot ma auta na 3 lub 4 lata,  ale max do przebiegu 150k. Jeśli auto osiąga 150k to jest jego wymiana niezależnie że nie osiągnęło 3 lat. 
Takie oczekiwania mają też firmy leasingowe, bo auta z większym przebiegiem trudno im odsprzedać. 
Naprawdę dla osób które kupują nowe auto z salonu nie jest istotne czy silnik ma żywotność 250k-300k czy może 400k bez remontu,  bo to jest istotne dla 2-3 właściciela. Jeżeli pojawią się jakieś problemy wcześniej to się takie auto sprzeda nawet przy przebiegu 100k i pójdzie kupić kolejne nowe w salonie.
Żeby jedna grupa osób mogła kupować auta używane,  to inne grupa osób powinna kupować nowe. Równowaga w przyrodzie musi być :-)
Tytuł: Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/11/24 18:53
Nie sposób tu nie wspomnieć o wypożyczalniach samochodów osobowych oraz flotach aut zastępczych, gdzie diesli nie kupuje się z założenia - gdyż klienci je zajeżdżają i koszt serwisowania jest absurdalny.

Wyjątkiem w wypożyczalniach są jedynie "duże" diesle.