Autor Wątek: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta  (Przeczytany 1512 razy)

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 299
  • Thanked: 57 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #30 dnia: 2019/11/19 15:46 »
Advertisement
Ja bym powiedział inaczej: jeśli testujący widzi średnie spalanie 6.6 litra w 2.0 TSI, to można mieć obawy co do wiarygodności testującego.
 

Peterka

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 170
  • Thanked: 1 times
  • Model: Inny
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WK
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #31 dnia: 2019/11/19 16:09 »
@TMP wszystko zależy od techniki jazdy. Myślę że można zejść do spalania 6.6 w 2.0 tsi

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 299
  • Thanked: 57 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #32 dnia: 2019/11/19 16:31 »
Można zejść nawet do 5,4l, zdarzyło mi się tak na trasie z długimi odcinkami zjazdowymi, ale w korku lub przy prędkości autostradowej to już jednak nie bardzo. Stąd 6.6 to nie jest wartość reprezentatywna dla tego silnika. 10 litrów o którym mówi @arekp, @MrBlacker i które również potwierdzam to długoterminowe realne zużycie bez eco-drivingu z różnych pór roku i różnych przejazdów. Obecnie wg WLTP cykl mieszany dla 2.0 TSI 190km to 9 litrów (a dla TDI 7,1).
 

Rocko

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 193
  • Thanked: 7 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI / 150 KM / DSG
  • Napęd: FWD
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #33 dnia: 2019/11/19 18:08 »
@TMP wszystko zależy od techniki jazdy. Myślę że można zejść do spalania 6.6 w 2.0 tsi

Ale nie jako średnie spalanie.
 

biner

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 35
  • Model: peugeot
  • Napęd: FWD
  • Skąd: gdansk
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #34 dnia: 2019/11/19 18:32 »
@TMP wszystko zależy od techniki jazdy. Myślę że można zejść do spalania 6.6 w 2.0 tsi

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
odebrałeś swojego ?????
 

biner

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 35
  • Model: peugeot
  • Napęd: FWD
  • Skąd: gdansk
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #35 dnia: 2019/11/19 18:32 »
Można zejść nawet do 5,4l, zdarzyło mi się tak na trasie z długimi odcinkami zjazdowymi, ale w korku lub przy prędkości autostradowej to już jednak nie bardzo. Stąd 6.6 to nie jest wartość reprezentatywna dla tego silnika. 10 litrów o którym mówi @arekp, @MrBlacker i które również potwierdzam to długoterminowe realne zużycie bez eco-drivingu z różnych pór roku i różnych przejazdów. Obecnie wg WLTP cykl mieszany dla 2.0 TSI 190km to 9 litrów (a dla TDI 7,1).
co to znaczy bez ecodrivingu w twoim przypadku ??? Miałem PB forda 2,0 i w mieście walił mi 16 a na trasie do 130 9l. W mieszanym 11,5 a miał palić w mieszanym 7,7.
 

Peterka

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 170
  • Thanked: 1 times
  • Model: Inny
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WK
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #36 dnia: 2019/11/19 18:49 »
@TMP wszystko zależy od techniki jazdy. Myślę że można zejść do spalania 6.6 w 2.0 tsi

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
odebrałeś swojego ?????
Jeszcze nie. Zastanawiam się czy wziac 2.0 TSI zamiast czekającego 1,5 TSI.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

 

biner

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 35
  • Model: peugeot
  • Napęd: FWD
  • Skąd: gdansk
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #37 dnia: 2019/11/19 19:00 »
@TMP wszystko zależy od techniki jazdy. Myślę że można zejść do spalania 6.6 w 2.0 tsi

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
odebrałeś swojego ??? ??
Jeszcze nie. Zastanawiam się czy wziac 2.0 TSI zamiast czekającego 1,5 TSI.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
długo się zastanawiasz, bierz 2,0 tdi 150 ps będzie dobrym kompromisem :) Zobaczysz, ze jak weźmiesz 2,0 tsi to później stwierdzisz , po co wziąłem, i tak tej mocy nie wykorzystuje , a jak będziesz korzystał z mocy to łyknie ci sporo i będziesz częstym gościem na stacji. Przerabiałem to ze swoim mk5 2,0 EB 240 PS. Fajnie wskazówka spadała :) , dlatego wracam do klekota, nikt mnie nie przekona że PB spala tylko 3 litry więcej. Moje polo 1,0 tsi 95 ps przy eko czyli do 100 spala ok 6 l., to nie uwierzę że tig z napędem 4X4 spala 10 średnio :) , wezmę 150 ps w dieslu , w miare jedzie i spalanie rozsądne. Jeśli TIG 2,0 tsi 180 Ps spala średnio 11 l, to uważam że spalanie nie jest współmierne do mocy i do odczuć jakie daje ten silnik. Alfa stelvio przy tym samym spalaniu ma o wiele lepszę osiągi.
 

Rocko

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 193
  • Thanked: 7 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI / 150 KM / DSG
  • Napęd: FWD
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #38 dnia: 2019/11/19 19:37 »
@biner nie musisz wierzyć i nikt na siłę nie będzie Cię przekonywał do swoich racji. Koledzy powiedzieli Ci jakie mają średnie spalanie, a co z tym zrobisz to tylko i wyłącznie Twoja sprawa. Podpowiem jednak, że ja im wierzę, ponieważ moje średnie spalanie jest niższe niż ich a codziennie rano i po południu stoję w mega korkach 😜
 

Peterka

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 170
  • Thanked: 1 times
  • Model: Inny
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WK
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #39 dnia: 2019/11/19 19:54 »
Lubię diesla ale to jest silnik passé. Niestety.
I jeszcze jedno. W zimie do diesla ( miałem trzy lata temu nie sportowe 2.0 Crdi diesel AWD automat) zawsze tankuje paliwo ultimate na bp  co kosztuje mnie znacznie drożej niż pb 95. Ale mam spokój i nie zastanawiam się czy paliwo diesel jest letnie przejściowe  lub już zimowe. Nie zajmuje diesla na byle stacjach. Diesel to obecnie Common rail czy ukladwymagajacy czystego paliwa. Ja zmieniam samochód co 4 lata. Nie mam firmy więc niej możliwości wzięcia korzystnego leasingu. Przejeżdżamy ok 50 tyś km. Czyli nie mam szans aby mniejsze ( zależy gdzie) zużycie skompesowLo mi wyższa cena i wyższa cenę paliwa. Kia na trasie palił mi nawet 6.2 ale w centrum Warszawy w korku potrafiła spalić 13. 
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
 
The following users thanked this post: Rocko

biner

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 35
  • Model: peugeot
  • Napęd: FWD
  • Skąd: gdansk
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #40 dnia: 2019/11/19 20:01 »
passe ,bo jest dzika nagonka i tyle :) a benzyna to jest ciechocinek , o ile nie konsumuje oleju. To jak kia paliła ci 12 to licz że tiguan łyknie 16
« Ostatnia zmiana: 2019/11/19 20:54 wysłana przez biner »
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 814
  • Thanked: 73 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #41 dnia: 2019/11/19 23:23 »
Moje polo 1,0 tsi 95 ps przy eko czyli do 100 spala ok 6 l., to nie uwierzę że tig z napędem 4X4 spala 10 średnio

Wszyscy jesteśmy opłacani i wysysamy sobie te 10l/100km z palca. Co prawda nie wiem kto mnie opłaca i jakoś tego nie widzę na koncie, ale spoko, nie musisz wierzyć ;-)
 

Fircyk

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 224
  • Thanked: 21 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM
  • Skąd: WG
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #42 dnia: 2019/11/20 05:13 »
Ja wierzę w spalanie 10,5 średnio bo dokładnie takie miałem na jeździe testowej w Ateca i Tiguanie 2.0 180hp w 1.4  miałem 9.5l, natomiast w TDI 190 I 150hp było  7 i 6.7l.
Teraz mam Q5 190tdi i spalanie 6.5 raczej trasa i miasto dystanse 200- 500 km ,  oraz Tiguan praktycznie tylko miasto i  pod miastem na odcinkach 3- 30km. 7l. Było  niższe  ale dystanse  zmniejszyłam. W obu przypadkach na trasie jadąc  przepisowo  i " EKO " ok może nie EKO  ale spokojnie schodzi do 4 .7 bez większego starania się.

Myślę  że nowe TSI są  wstanie przy spokojnej jeździe  zbliżać  się  do TDI ale  jeśli  ktoś  ma cięższą  nogę  i robi większe przeloty to TDI  jest nie do podbicia . I raczej ciężko będzie  średnie 7.5l TDI VW  przekroczyć. 
Jako ciekawostkę   napiszę  Moje poprzednie auta

Passat B6 1.9 D140 hp  4.5 l
BMW X3 3.0D  240hp   6.5l
Insignia 2.0 B turbo 220hp zależy jakie koła ok10l
Nissan Pathfinder 2.5 D 200hp 14l
Audi A6 c6 4.2 B 320hp 11-12l
Insignia 2.0D 190hp 8l
« Ostatnia zmiana: 2019/11/20 06:12 wysłana przez Fircyk »
 

biner

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 35
  • Model: peugeot
  • Napęd: FWD
  • Skąd: gdansk
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #43 dnia: 2019/11/20 19:46 »
skoro hipotetycznie różnica zatrze się przy ok 70 kkm i przyjdzie do sprzedania , to co szybciej zejdzie TDI czy PB ????
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1313
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta
« Odpowiedź #44 dnia: 2019/11/20 21:09 »
Przy 70 000 km bez problemu TSI się sprzeda, przy dużo większych przebiegach łatwiej będzie sprzedać TDI. ;)