druga kwestia w mojej jeździe testowej wyszło 4 litry różnicy.
Chcesz powiedzieć, że Twoja jazda testowa jest bardziej miarodajna niż moje 55 tysięcy km przejechane w miastach polskich i niemieckich oraz po autostradach w obu tych krajach? ;-)
To policzmy jeszcze raz, ale teraz sprawiedliwiej, weźmy więc również minimalne spalanie mojego TSI z autocentrum. 7,8l/100km. I weźmy Twoje 10000 PLN różnicy, a co tam ;-)
Od razu zaznaczę, że to wyliczenie jest KOMPLETNIE BEZ SENSU, ale skoro się bawimy w przekonywanie, to bawmy się po całości
Ceny paliwa według e-petrol.pl:
PB95 - 4,92 PLN/l
ON - 4,93 PLN/l
Liczymy koszt przejechania 100km:
TSI na PB95: 7,8 * 4,92 = 38,38 PLN/100km
TDI: 7,4 * 4,93 = 36,48 PLN/100km
Co daje nam różnicę:
TSI na PB95 do TDI: 1,9 PLN/100km
10000 PLN (różnicy u
@biner ) / 1,9 PLN = 5263,16 * 100km = 526315,79 km do WYZEROWANIA różnicy w cenie.
Więc teraz ponownie przypomnę wcześniejsze wyliczenie, moje realne średnie spalanie z TSI vs. minimalne z porównywalnego TDI dają jakieś 80 tysięcy km do odzyskania nadpłaty i uważam to wyliczenie za realne.
Nie wliczam wspomnianych ubezpieczeń, AdBlue, serwisów itp. U każdego są to zmienne, które dodatkowo wpływają na to wyliczenie.
Ja przed zakupem auta miałem dostępny tylko katalog. Nie miałem nawet opcji na jazdę testową, bo aut nie było jeszcze na rynku i już na danych katalogowych zakup TDI był bez sensu. Później przyszły dane z rynku - m.in. od użytkowników tego forum - i wyliczenia są jeszcze bardziej brutalne dla TDI.
Tak czy siak. Decyzja należy do każdego z osobna, kto co lubi, na co go stać i komu woli przepłacać :-) Miłego dnia!