Wybór silnika pod kątem spalania przy zakupie auta

Zaczęty przez arekp, 2019/11/18 17:19

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

Cytat: biner w 2019/11/18 12:15wezmę klekota ponieważ po ok 50 kkm wyjdę na 0

Nie wyjdziesz na 0 po 50kkm tylko długo, długo później. Ja już to na forum liczyłem (różnica w cenie silnika, realne różnice w spalaniu i różnica w koszcie paliwa). Poszukaj.

biner

ok 3-4 litry przy mojej nodze spokojnie rożnicy. 4X5 zł = 20 zł na 100km. 10 000 = 2000 , 50 000 = 10 000 zł to jest różnica w zakupie.

mms1994

Cytat: arekp w 2019/11/18 17:19Cytat: biner w Dzisiaj o 12:15
wezmę klekota ponieważ po ok 50 kkm wyjdę na 0

Nie wyjdziesz na 0 po 50kkm tylko długo, długo później. Ja już to na forum liczyłem (różnica w cenie silnika, realne różnice w spalaniu i różnica w koszcie paliwa). Poszukaj.
Przejrzałem wszystkie Twoje posty i nie znalazłem wyliczenia :P

Różnice w cenie masz ok 12tys katologowo (po rabatach), przy leasingu z wysokim wykupem spłacasz de facto ok 52-53% tej kwoty (pomijam tutaj różnice w RV, która dla diesla jest wyższa). Po uproszczeniu wychodzi Ci diesel droższy o ok 6tys zł.
Doliczmy koszt finansowania, który dla 4 letniego leasingu to ok 112% - 6720zł.
Wychodzi 1680zł rocznie. Średni roczny przebieg 20tys km.
Czyli wychodzi Ci ok 8,5zł różnicy na 100km. Cena 1l paliw to 5zł, więc masz 1,7l.

Nie wiem Ty jeździsz, że Ci się opłaci wybrać benzynę ;)

biner

ja jeśli wezme, to klekota. Miałem PB poprzedni samochód i podziękuje za 4 litry na 100 więcej. Biorę w tradycyjny leasing i cena identycznych samochodów 2,0 TSI 190 PS 162 000, 2,0 TDI 190 PS 171,500 oczywiście auta z placu.

MrBlacker

Cytat: biner w 2019/11/18 12:15
Pogadamy jak będziesz lał do niego 13 l a na krótkich z 15. Benzyna zawsze będzie benzyną i wogóle nie ma tematu. Jeździłem dieslem i na dystansie 12 km spalił mi 7,8 ale dosyć dynamicznie jechałem . PB jechałem 1,5 ten sam dystans  12l.  2,0 tsi nie mieli w tigu, a więc nie jechałem. Mimo że mam awersję do diesel , wezmę klekota ponieważ po ok 50 kkm wyjdę na 0 , a potem już tylko wartość dodana i jeszcze jeden ważny aspekt, że diesel jest bardziej sprawdzoną jednostką niż TSI za którym ciągnie się zła fama, jak smród bo gaciach. UWażam,że jak PB to 1,5 bo łatwiej to będzie ożenić niż 2,0 TSI 190PS, a efektu wow między 1,5 a 2,0 nie ma.

A ja nie narzekam i leję benzynę PB, przydałby się tylko większy zbiornik paliwa. ;)
Nie zawsze należy przeliczać wszystkiego na pieniądze tylko po prostu cieszyć się z jazdy.

biner

tylko ze w wielu testach polecali diesla vel pb i to jest caly szkopul.

MrBlacker

Cytat: biner w 2019/11/18 21:50
tylko ze w wielu testach polecali diesla vel pb i to jest caly szkopul.

Niezależnych czy sponsorowanych? W końcu w dobie "dieselgate" trzeba jakoś je sprzedawać. ;)

Ale tak na serio to jeden weźmie diesla bo mniejsze spalanie, a inny weźmie benzynę bo większa kultura jazdy.
Ja wziąłem benzynę bo długich tras robię zdecydowanie mniej i nie zwracam aż tak dużej uwagi na spalanie. Po prostu auto musi fajnie jeździć. ;)

biner

mialem pb i bylem zachwycony, ale kurcze co 450km na stacji przystanek.Wkurzalo mnie to jak cholera. Spalanie tez bylo wyzsze nie o 3 a o 4 litry wiecej, a wiec wracam do diesla.

arekp

#8
Cytat: mms1994 w 2019/11/18 18:51Przejrzałem wszystkie Twoje posty i nie znalazłem wyliczenia

Musiałem je umieszczać po raz ostatni na poprzednim forum. Ale znalazłem swój plik z kalkulacją z 2/2018, zaktualizowałem go o dzisiejszą wiedzę na temat spalania oraz aktualne ceny paliwa.

Przy czym różnica w Highline wynosi 13100 PLN (164290 PLN za 190KM TSI oraz 177390 PLN za 190KM TDI).

Od razu zaznaczę, dla każdego ta różnica będzie inna. Każdy może uzyskać inną cenę za auto - więc i różnica między kosztem wersji silnikowych będzie inna. To jest PRZYKŁADOWE przeliczenie. No prawie, gdyż porównuję moje REALNE spalanie w TSI z najniższym spalaniem z porównywalnego TDI.


Wyliczenia na 11/2019:

Dla porównania bierzemy:
- moje spalanie TSI 180KM z przejechanych ~55k km: 10,5l/100km
- najniższe spalanie z TDI 190KM według autocentrum.pl: 7,4l/100km


Ceny paliwa według e-petrol.pl:


PB95 - 4,92 PLN/l
ON - 4,93 PLN/l

Liczymy koszt przejechania 100km:

TSI na PB95: 10,5 *4,92 = 51,66 PLN/100km
TDI: 7,4 * 4,93 = 36,48 PLN/100km


Co daje nam różnicę:

TSI na PB95 do TDI: 15,18 PLN/100km


13100 PLN (różnicy katalogowo) / 15,18 PLN = 862,98 * 100km = 86297,76 km do WYZEROWANIA różnicy w cenie.

============


Dla porównania, podczas wyliczanki w 2/2018, wyglądało to tak:

TSI na PB95: 10,5 * 4,7 = 49,35 PLN/100km
TDI: 7,8 * 4,61 = 35,96 PLN/100km

TSI na PB95 do TDI: 13,39 PLN/100km

14600 PLN (różnicy katalogowo) / 13,39 PLN = 1090,37 * 100km = ~109000 km

mms1994

Takie wyliczenie ma jeden błąd. Nie bierzesz pod uwagę RV. Pewnego dnia sprzedasz samochód :P

pit23

arekp - do powyższego wyliczenia musisz jeszcze dodać koszty wykupienia corocznych polis OC / AC, które są ustalane przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe na podstawie aktualnej (corocznej) wartości pojazdu.
Jeżeli zakup Diesla jest droższy, to i polisa OC/AC jest droższa.
Biorąc pod uwagę, że przebieg 109.000 km wykonasz w 4 lata, to do powyższych kosztów musisz dodać jeszcze większą wartość kosztów polis - czyli 4 razy po ok. 500 zł / rok.
Tak więc przebieg km w twoim powyższym wyliczeniu jeszcze wzrośnie o kilka tyś. km, powiedzmy do 125.000 km.
Natomiast żeby przejechać 125.000 km, to należy przyjąć, że zrobi się to w 5 lat (a nie w 4 lata - jak przyjąłem powyżej), tak więc do powyższych kosztów należy dodać następne 500 zł więcej za kolejną polisę OC/AC.
Itd, itp...

sxill

Cytat: mms1994 w 2019/11/19 07:55
Takie wyliczenie ma jeden błąd. Nie bierzesz pod uwagę RV. Pewnego dnia sprzedasz samochód :P
RV to residual value? Używane diesele chodzą w tej samej cenie co benzyny, aktualnie nawet dużo łatwiej sprzedać benzynę.

mms1994

To strasznie sobie VW strzela w kolano, wyceniają diesla w swoim finansowaniu ok 1% lepiej niż benzynę :P

Cytat: pit23 w 2019/11/19 09:09arekp - do powyższego wyliczenia musisz jeszcze dodać koszty wykupienia corocznych polis OC / AC, które są ustalane przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe na podstawie aktualnej (corocznej) wartości pojazdu.
Jeżeli zakup Diesla jest droższy, to i polisa OC/AC jest droższa.
Biorąc pod uwagę, że przebieg 109.000 km wykonasz w 4 lata, to do powyższych kosztów musisz dodać jeszcze większą wartość kosztów polis - czyli 4 razy po ok. 500 zł / rok.
Tak więc przebieg km w twoim powyższym wyliczeniu jeszcze wzrośnie o kilka tyś. km, powiedzmy do 125.000 km.
Natomiast żeby przejechać 125.000 km, to należy przyjąć, że zrobi się to w 5 lat (a nie w 4 lata - jak przyjąłem powyżej), tak więc do powyższych kosztów należy dodać następne 500 zł więcej za kolejną polisę OC/AC.
Itd, itp...
Ile Ty płacisz za ubepieczenie że wychodzi Ci 500zł różnicy :O

MrBlacker

@arek chyba trochę źle przyjąłeś ceny paliw. Obecnie praktycznie w każdym województwie cena ON jest wyższa od PB95 od kilku do kilkunastu groszy.
Przeliczyłem to na podstawie danych katalogowych VW dla modelu Allspace wersja HL (taki posiadam).
Obecnie różnica w cenie między 2.0TSI 190KM DSG 4motion i 2.0 TDI 190 KM DSG 4motion to 12 800 PLN

Cena paliwa (średnia):
PB95 - 4,91 PLN/l
ON - 4,97 PLN/l (należałoby dodać koszt AdBlue, ale jest on na tyle niski, że można go pominąć)

Spalanie (katalogowo):
2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 9,1 l/100 km
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 7,2 l/100 km

2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 9,1 x 4,91 =  44,68 PLN/100 km
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 7,2 x 4,97 =  35,78 PLN/100 km
Co daje nam różnicę: 8,9 PLN/100 km

12 800 PLN / 8,9 PLN x 100 km = 143 820 km !!! do WYZEROWANIA różnicy w cenie

Spalanie (rzeczywiste):
2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 11 l/100 km (moje średnie spalanie)
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 8,0 l/100 km (średnie spalanie wg autocentrum.pl)

2.0 TSI 190 KM DSG 4motion - 11 x 4,91 =  54,01 PLN/100 km
2.0 TDI 190 KM DSG 4motion - 8 x 4,97 =  39,76 PLN/100 km
Co daje nam różnicę: 14,25 PLN/100 km

12 800 PLN / 14,25 PLN x 100 km = 89 825 km do WYZEROWANIA różnicy w cenie

Zakłądając wykupienie gwarancji na dodatkowe 2 lata (łącznie 4 lata) oraz pakiet serwisowy na 4 lata pomijamy dodatkowe koszty serwisowe.
RV też możemy pominąć ponieważ obecnie nie ma to większego znaczenia dla omawianych jednostek napędowych.
Oczywiście jest jeszcze wile innych czynników, które należałoby wziąć pod uwagę przy zakupie auta, ale myślę, że takie proste wyliczenie może pozwali podjąć decyzję niezdecydowanym. ;)

Mullrof

też chciałem dodać, że za silnik tak naprawdę to najwięcej płaci się w nowym samochodzie. później ceny mocno się zacierają
przy okazji temat utwierdza mnie w przekonaniu, że 1.5 TSI był dobrym wyborem skoro średnie spalanie 2.0 TSI i to wersji słabszej jeszcze wynosi przeszło 10l.
wynika z tego, że u mnie zwróciło by się to po 6-7 latach.
za 6-7 lat to ja nie wiem czy będę miał ten samochód jeszcze... a liczyć ślepo że trend ceny benzyny i diesla się utrzyma tak długo to przynajmniej głupota