Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport

Zaczęty przez flamecards, 2018/09/04 21:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Robert_em

Cytat: Peterka w 2019/03/31 13:09
I jeszcze jedno pytanie. Czy zmiana trybu jazdy z ECO na sport odwrotnie odbywa się przez panel czy tez wystarczy uderzyć lekki w Dźwinę biegów.? Oczywiście  w DSG.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tryb jazdy wybierasz w menu systemu infotainment, ale tryb pracy samej skrzyni z D na S można zmienić poprzez pociągnięcie dźwigni w tył.

Co do silnika 1.5 EVO - wg mojej wiedzy ma odłączanie cylindrów.

rk

Cytat: Peterka w 2019/03/31 13:09
I jeszcze jedno pytanie. Czy zmiana trybu jazdy z ECO na sport odwrotnie odbywa się przez panel czy tez wystarczy uderzyć lekki w Dźwinę biegów.? Oczywiście  w DSG.
W wypadku pokrętła związanego z 4-Motion, tryb można zmienić przez naciśnięcie przycisku w środku pokrętła (czasami kilkukrotne, bo zmieniasz wg zapętlonej listy - lepsze to jednak niż klikanie na ekranie). Zmiany te, widać też na AID (nie wiem, czy widać je na zwykłych zegarach).

MrBlacker

A jak nie ma 4motion to jest tylko przycisk Mode do ustawienia profilu jazdy po prawej stronie dźwigni zmiany biegów.

Snooper

Czy ktoś rozszyfrował może co oznaczają poszczególne "siły" w ustawieniach Indyvidual: o ACC pisaliście powyżej, a na przykład przy DLA: chyba jest sport i normal czy jakoś tak (szybciej przełacza światła?!)... Nie mogę nic znaleźć w instrukcji na takie tematy...


Jak Wy macie to pustawiane i dlaczego tak :P ?

lukas

Cytat: Snooper w 2019/04/27 23:05Czy ktoś rozszyfrował może co oznaczają poszczególne "siły" w ustawieniach Indyvidual: o ACC pisaliście powyżej, a na przykład przy DLA: chyba jest sport i normal czy jakoś tak (szybciej przełacza światła?!)... Nie mogę nic znaleźć w instrukcji na takie tematy... Jak Wy macie to pustawiane i dlaczego tak :P ?
wydaję mi się, że chodzi o regulacje jak szybko czujnik światła ma powodować włączenie świateł mijania

Snooper

Cytat: lukas w 2019/04/27 23:26
Cytat: Snooper w 2019/04/27 23:05Czy ktoś rozszyfrował może co oznaczają poszczególne "siły" w ustawieniach Indyvidual: o ACC pisaliście powyżej, a na przykład przy DLA: chyba jest sport i normal czy jakoś tak (szybciej przełacza światła?!)... Nie mogę nic znaleźć w instrukcji na takie tematy... Jak Wy macie to pustawiane i dlaczego tak :P ?
wydaję mi się, że chodzi o regulacje jak szybko czujnik światła ma powodować włączenie świateł mijania


@lukas jakkolwiek nie będę psioczył na VW - czujnik przełączania świateł w realiach drogi jednopasmowej gdy auto z naprzeciwka takiej technologii nie posiada jest kompletnie bezużyteczny - testowane w mercedesie jak i oplu (Tigiem po nocy jeszcze nie jeździłem), ale po jakiego wuja VW dają taką opcje - czujnik powinien JAK najszybciej przełączyć światła przecież to bezpieczeństwo moje jak i innych użytkowników ruchu.


lukas

@Snooper ale tu chodzi o przełączenie ze świateł dziennych na mijania, z tego co wiem to nie ma regulacji działania DLA, jest tak jak piszesz -> czujnik ma jak najszybciej działać, żeby nie oślepiać innych uczestników ruchu.

Snooper

@lukas co do swiatel mijania to sie zgadzam, jednak sa ustawienia DLA w trybie Indyvidual - sport oraz normal.

rk

One ustawiają czas reakcji pewnych komponentów. W trybie sport reagują one szybciej. Są to:
- szybsze przełączenie świateł drogowych. Co prawda nie używam, ale pewnie chodzi tu o szybsze ich włączenie, jak już minęliśmy pojazd jadący z naprzeciwka. Co do wyłączenia nie jestem pewien czy nie jest opóźniane do ostatniego momentu. Nie używam tego ustawienia, więc nie wiem też czy odnosi się ono do DLA czy tylko do klasycznego przełączania krótkie/długie.
- szybsza regulacja zasięgu świateł
- szybsza reakcja dynamicznych świateł kierowanych
- szybsza reakcja statycznych świateł doświetlających zakręty

Jak dla mnie Normal działa idealnie, więc nigdy nic tutaj nie zmieniałem. Na marginesie, większość ustawień defaultowych jest ok w Tiguanie, także zmieniałbym jedynie te rzeczy które mnie denerwują mając oczywiście na uwadze, że nie ma nic za darmo i trzeba znać też negatywne skutki zmiany takich ustawień.

Snooper

Takoż też jest u mnie - zonie pasuje profil normal, mi zaś Indyvidual gdzie mam zgrane DCC comfort ze sportowym ukladem kierowniczym - pierwsze co ustawilem po wyjechaniu z salonu i zatankowaniu, ten zwykly chodzi dla mnie za lekko, reszty nie ruszam, na sprawdzenie opcji DLA przyjdzie jeszcze czas : )


W ogole dziwne ze takich rzeczy czlowiek sie musi dowiadywac z internetu  - kazda opcja i jej dzialanie powinno byc szczegolowo opisane w instrukcji dziwi mnie ze Niemcy tak po lebkach to odwalaja.

rk

Tak powinno być. Inna sprawa, że sporo rzeczy jest dobrze opisane w instrukcji a i tak przeczytanie jej to co najmniej tydzień. Kwestia czy takie szczegóły coś zmieniają w praktyce pozostaje sprawą otwartą;)


Całe szczęście, że tego typu informacje są w SSP (dostępne z Erwina), inaczej trzeba by było macać metodą prób i błędów. Niestety są one mocno rozproszone i czasami są obence logiczne niekonsekwencje. Informacje też się starzeją. Jak będziesz miał czas przetestuj ustawienie sport i daj znać czy różnice w działaniu świateł są istotne i czy to nie oślepia innych uczestników ruchu.

omen

Właśnie jestem po nocnej trasie i testach. Mimo że bawiłem się ustawieniami po zakupie auta zostały one tak jak wydawało mi się że jest dobrze 1,5 roku temu.

Ustawienia świateł DLA są w dwóch miejscach:

1. W menu oświetlenie i tam można ustawić czas po jakim światła zmieniają się z dziennych na mijania (wolno/średnio/szybko).
Wątek na forum
https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=225.15
Wg mnie mylące jest to że ustawienia te znajdują się pod checkboxem do oznaczenia jako dynamiczne światła kierowane. Powinna być jeszcze jedna linijka nazwana np prędkość reakcji/zmiany dzienne/mijania.

2. W trybie indywidual w profilach jazdy. Tzn w trybie normal, eco i sport też są ale można je tylko wyświetlić. Modyfikować można tylko tryb indywidual.

Tu zmienia się z kolei czas reakcji oraz sposób zachowania świateł i tak:
Eco mamy do dyspozycji tylko mijania/długie w trybie 0-1
Normal to standardowe ustawienia
Sport to bardziej agresywne zachowanie sie strumienia światla niż w normal.

Pół trasy przejechałem na światłach DLA w teybie normal i pół na sport.

Domyślne ustawienie normal jest ok ale jak się szybciej jedzie polecam tryb świateł sport. Po wyjechaniu z jasnego terenu szybciej przełączają sie na długie. Szybciej "uciekają" z wykrytego samochodu, wydaje minsię że również szybciej przechodzą w długi strumień tzw autostradowy (węższa długa wiązka). Jak jedzie się powoli można mieć wrażenie że działają zbyt nerwowo ale przy prędkościach powyżej 90 sport sprawdza się super. Nie ma jednak tak pieknego w obserwowaniu efektu przepływania wiązki światła, szukania, zaciemniania. Wszystko odbywa się płynnie ale tak jakby 1.5 raza szybciej.

Snooper


arekp

Dzięki @omen. Mimo prawie 3 lat z Tiguanem, nie miałem zbyt wielu okazji do korzystania z tego asystenta - większość tras za dnia. Do minionego poniedziałku, kiedy trasę pokonywaliśmy późnym wieczorem i przypomniałem sobie o tym cudzie techniki ;-)

Tylko raz zdarzyło się, że ktoś nerwowo zareagował "długimi" i był to kierowca TIRa wynurzający się zza górki - czyli standard. Asystent od razu zareagował na błysk - wykrył pojazd - i zaciemnił strefę, tak jak było już wspomniane na forum.

MrBlacker

#29
Obecnie korzystam tylko z dwóch zdefiniowanych profili Sport i Normal.
Gdy używam profilu Sport to na pierwszym biegu obroty osiągają wartość ok. 2000 i automatycznie wrzucany jest drugi bieg i tutaj obroty już dochodzą do ok. 3000 zanim wrzucony zostanie trzeci bieg. W przypadku profilu Normal przy przejściu z pierwszego na drugi bieg też mam wartość ok. 2000.
Wydaje mi się, że dla profilu Sport na pierwszym biegu obroty powinny osiągnąć trochę większą wartość.
Czy u Was też to tak wygląda?

EDIT:
Zapomniałem dodać, że tak się dzieje przy lekkim naciskaniu pedału przyspieszenia.
Oczywiście przy bardziej agresywnym operowaniu pedałem (nie mylić z opcją Kickdown) obroty osiągają wartości 4000-6000.