Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport

Zaczęty przez flamecards, 2018/09/04 21:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

flamecards

Krótkie pytanie - do czego są te tryby? Oczywiście nie mam 4x4 i dcc.

MrBlacker

#1
Ja mam 4motion, ale nie mam DCC.
Mam pokrętło przy dźwigni zmiany biegów, za pomocą którego można ustawiać tryb jazdy (Snow, Normal, Offroad i Offroad Individual) oraz profile jazdy (Eco, Normal, Sport i Individual - przy DCC powinno być jeszcze Comfort). Jak nie ma 4motion to jest tylko przycisk Mode do ustawienia profilu jazdy po prawej stronie dźwigni zmiany biegów.
W przypadku profilu Individual mogę wybrać dedykowane programy (Eco, Normal i Sport - przy DCC dodatkowo Comfort) niezależnie dla napędu, ACC, klimatyzacji i skrzyni biegów.
W tym miejscu, gdzie pokazujesz nie mam takiej opcji.
Może, gdy nie ma 4motion i DCC to można wybrać program jazdy tylko dla ACC.

rk

Cytat: flamecards w 2018/09/04 21:29
Krótkie pytanie - do czego są te tryby? Oczywiście nie mam 4x4 i dcc.
Ciekawe. Te tryby zmieniają kilka rzeczy innych niż 4motion i DCC. M.in. charakterystykę gazu (przełącz w sport i zobacz czy gaz łapie szybciej w stosunku do normal lub eko). W eko obcięta jest maksymalna odpowiedź gazu, chyba, że przekroczysz czujnik kickdown. Kierownica powinna być cięższa do skręcenia w trybie sport. Jak masz DSG zmienia się tryb jego pracy (D/S/E). W Eko klimatyzacja przełącza się w spokojniejszy tryb, wyłącza się m.in. funkcja doświetlania zakrętów oraz ALS w LEDach Top. Pewnie zmienia się ten sposób pracy silnika i itp.itd.

Daj znać czy to tylko wtopa z programowaniem czy to rzeczywiście działa - najłatwiej przetestować odpowiedź gazu i zmianę trybu pracy DSG (jak masz).

flamecards

#3
Sprawdzę temat dziś. Nie mam tez DSG.


EDIT: Zero zmian gazu na poszczególnych programach....juz sam nie wiem do czego one są.

rk

Dobra, teraz zauważyłem, że to dotyczy tylko ACC (u mnie nie ma tej opcji, tryb ACC zmienia się ze zmianą trybu auta). W tym wypadku tempomat powinien w Sport znacznie szybciej przyśpieszać, w Komfort dużo spokojniej, wręcz anemicznie.

flamecards

a w trybie eco praktycznie nie dzialac :D  Sprawdzę temat jutro rano.

MrBlacker

#6
@flamecards tak jak pisałem to powinno dotyczyć trybu jazdy tylko w przypadku używania ACC.
Przy różnych trybach auto powinno inaczej reagować podczas zbliżania się i oddalania od auta znajdującego się przed Tobą.
Domniemam, że w trybie Sport będzie chciało się szybciej zbliżać, a w eco wolniej. Niezależnie od wybranego biegu (pisałeś, że nie masz DSG).

flamecards

@MrBlacker jest dokładnie tak jak piszesz. Sprawdziłem rano i rzeczywiście w trybie sport, nawet na 6 biegu auto przyspiesza na acc znacznie lepiej, szybciej, agresywniej. Tak naprawdę te programy mogłyby się ograniczyć do dwóch - Normal i Sport, bo na eco i komfort różnice, przynajmniej dla mnie nie są zauważalne. Co ciekawe, miałem ustawione od początku eco i jakoś nie zastanowiłem się nawet, że można to zmienić - przyjąłem to za pewnik, że to normalne, że tak działa system a tymczasem miłe zeskoczenie.


p.

MrBlacker

Zdecydowanie najprzyjemniejszy do jazdy po mieście, gdy nie ma korków to profil Sport. Dynamiczna i za razem przyjemna jazda. Program skrzyni DSG mógłby być troszkę lepiej dostrojony, ale nie jest źle.
Do jazdy w korkach oraz gdy chcę się odprężyć podczas jazdy to używam profilu Normal. A profil Eco to sporadycznie i tylko na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu.

MrBlacker

Ustawianie profilu jazdy fajna rzecz, ale jest jednak pewien problem.
Jak włączę profil Sport lub Eco to wszytko jest OK. do czasu ponownego uruchomienia auta. Jak wsiadam ponownie do auto to profil jest ustawiony na Sport lub Eco, ale skrzynia DSG jest w trybie  Normal.
Czy to oznacza, że profil jest aktywny i dla profilu Sport wystarczy skrzynię przełączyć na ten tryb? Czy trzeba jeszcze raz cały włączyć, co niestety jest mało wygodne?

rk

Wydaje mi się, że tylko skrzynię. I to chyba jest by design - nadeszły czasy EKO:)

MrBlacker

Wygląda na to, że tak to chyba jest.
W sumie dla profilu Sport to tylko jedno dodatkowe machnięcie dźwignią zmiany biegów. I to jest OK.
Niestety profil Eco trzeba wybierać ponownie za pomocą przycisku Mode. Ale w przypadku używania tego profilu tylko na autostradach też wydaje się to nie być dużym problemem.

VENOM

@MrBlacker  - u mnie wygląda to tak, że jeśli uruchomię samochód i rozgrzeję silnik na profilu Comfort lub Normal i wtedy dopiero przełączę na profil SPORT to wszystkie ustawienia,  łącznie ze skrzynią wchodzą w tryb S.

Jeśli natomiast silnik został zgaszony i ponownie uruchamiam go w profilu SPORT, to skrzynia ustawia się w tryb D i wtedy, żeby osiągnąć wszystkie parametry trybu S, muszę jak to ładnie ująłeś - "machnąć dźwignią" ;)
Wygląda to na zabezpieczenie, żeby na zimnym silniku zaraz po ruszeniu w S, nie wchodzić na czerwony obrotomierz.

rk

To raczej jest po to,żeby po starcie auto nie paliło za dużo - wymaga się od kierowcy świadomej decyzji. To samo z EKO, nadmierny,permanentny coasting nie jest za dobry dla skrzyni DSG. A korzyści z tego są głównie na autostradach/drogach krajowych/luźnych miejskich ulicach, co wymaga każdorazowej aktywacji. W mieście hamowanie silnikiem w gęstym ruchu jest lepsze. Ale to tylko moje hipotezy.

Peterka

I jeszcze jedno pytanie. Czy zmiana trybu jazdy z ECO na sport odwrotnie odbywa się przez panel czy tez wystarczy uderzyć lekki w Dźwinę biegów.? Oczywiście  w DSG.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk