Wybór auta dla użytkownika @Peterka

Zaczęty przez rk, 2019/05/16 11:59

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

Cytat: Charls w 2019/05/16 22:01w takim razie proponuję Fiata Tipo 1.4T, będzie tanio

Cytatniezależnie od tego, jak okleisz Tipo, to ciągle będzie Tipo. Tak, nawet jeśli zdejmiesz logo Fiata.

Żródło z fotką: https://t.co/FOpiMBNFDH

rk


WOLF

  I jak w starym dobrym przysłowiu ,,nie da się, zjeść ciastko i mieć ciastko"   :D

Peterka

Powoli zbliża się czas na podjęcie decyzji. Jeszcze tylko próba z Tiguanem AS i będzie trzeba się decydować. Sprawy z hakiem się wyjaśniły i do obu  modeli czyli Tiguana i Tiguana AS z silnikami 1,5 TSI DSG można zamówić fabryczny hak.

Peterka

Pojeździłem sobie dziś Tiguanem Allspace 1,5TSI DSG. Przyjemny samochodzik. Spalanie całkiem niezłe. Zawsze mogłoby być lepsze. Jeździłem góra wytrzymał osoby bez bagażu. Przyspiesza jak dla mnie przyzwoicie. Bardzo fajnie światła ledy aczkolwiek wrażenie mam takie jakby nie zawsze działały i mimo ciemności nie załączany się długie.
Ale..... brak rolet na tylnych szybach, brak kolorowego ambiente, wentylowanych foteli . Start/Stop działa malo przyjemnie. Duże opóźnienie przy ponownym uruchamianiu silnika. To jest lepiej rozwiązane w Mazdzie pod warunkiem ze dział ( niestety rzadko). Kluczyk w wersji scyzoryk ( masakra) Powiecie ze marudzę. Ale za tyle kasy nam tez wymagania. Mam tez dylemat co wybrać.

rk

W grupie VAG twoje wymagania spełnia Audi Q5/Q7 oraz VW Touareg i Passat (częściowo). Mam nadzieje, że budżet pozwala na taki zakup, inaczej pozostanie kompromis lub szukanie innej marki. Dobrym wyborem może być BMW X3/X5, ewentualnie do sprawdzenia Mercedes GLC po lifcie. Ale tutaj wymagania finansowe będą podobne do Audi czy Touarega. No i ciężko będzie o ekonomiczną benzynę (pomijając Passata).

Ruszanie przy włączonym SS i Hold Hill wymaga ciut wprawy, ale da się to zrobić szybko i płynnie, proponuje przetestować też z wyłączonym Auto Holdem, wtedy SS włącza silnik od razu po odpuszczeniu hamulca tak jak w innych markach). Co do DLA to te światła są bardzo dobre i nie mają takich problemów o jakich piszesz. Jak jest w wypadku zwykłych LEDów nie wiem.

Peterka

Q5/Q7 Taureg poza moim zasięgiem finansowym rozważam jeszcze Passata ale nowy nie jest jeszcze dostępny. Oczywiście to inna klasa. Z DLA to jest dziwne to zachowuje. Czy za każdym razem trzeba to aktywować? Nacisnąć dźwigienke przy kierownicy? Pojawia się wtedy ikona biła świateł z litera A w środku. I nie zawsze przy ciemnych drogach zmienia się na niebieska. A jak kontrolka jest biała to światła nie zmieniają się.

MrBlacker

No niestety coś za coś. Jeśli kupisz Tiguana to będziesz musiał się z tym oswoić. ;)
Rolety i wentylowane fotele możesz mieć jak zdecydujesz się na Skodę Kodiaq - pisaliśmy już o tym na forum.

DLA działa super, często korzystam - kolor niebieski DLA aktywne i światła świecą, kolor biały DLA aktywne i system czuwa, jeśli warunki są odpowiednie to DLA włączy światła (kolor niebieski) dopiero powyżej 60 km/h. Jest osobny wątek o DLA - poczytaj.
Dodatkowo można zakodować (VCDS lub OBDeleven), aby nie trzeba było za każdym razem aktywować systemu DLA - też było o tym pisane w osobnym wątku.

Peterka

Jasne tylko to wszystko jest w różnych wątkach. Nie wiedziałem ze DLA działa dopiero przy 60km/h. To trochę dziwne. A przynoszących prędkościach ręcznie trzeba zmieniać na długie?

MrBlacker

To jest forum, są działy tematyczne i różne tematy są opisywane w różnych wątkach, aby każdy nowy użytkownik mógł to ogarnąć.
Poza tym jest opcja SZUKAJ dzięki której można wiele rzeczy łatwo znaleźć. ;)

A i jeszcze jedno - przed wysłaniem postu sprawdź czy napisałeś to co chciałeś, bo czasami trudno zrozumieć o co Ci chodzi - "A przynoszących prędkościach..." lub "Jeździłem góra wytrzymał osoby bez bagażu." ;)

Peterka

Ok. Postaram się przeczytać zanim wyślę.

rk

Przy prędkościach niższych niż 60km/h auto zakłada, że możesz być w obszarze zabudowanym. Przy takiej prędkości światła mijania mają wystarczający zasięg. Ma to sporo sensu, bo nie musisz wjeżdżając w taki obszar wyłączać długich ręcznie. Zakładam, że jest ciemny, bo jak jest dużo świateł DLA wyłączy długie zakładając, że jest w obszarze zabudowanym (działa to bardzo dobrze, muszą to być światła a nie np. znaki). W Audi w pewnych autach jest robiona fuzja danych z nawigacją i auto wie, że jest poza obszarem zabudowanym - wtedy światła długie są aktywne nawet przy niskich prędkościach (powyżej 30km/h bodajże). Zwróć też uwagę, że Tiguan ma 2 typy świateł LED, jedno z DLA drugie bez (różnią się też światłami mijania).

Kolor niebieski oznacza długie (częściowo wyciemnione lub nie)

Jak pisze MrBlacker jest na temat DLA sporo dobrych informacji na forum (np. można regulować agresywnością włączania długich, działa to inaczej w trybie sport/normal etc.)

Jeśli chodzi o Passata (zakładam, że interesuje cię kombi) to kluczyk też będzie scyzorykiem. Nie pamiętam już czy ma kolorowe oświetlenie ambientowe czy nie, ale chyba tak (łatwo to znaleźć w konfiguratorze). Dostanie też po lifcie zdaje się Matrixy IQ.light. W Passacie przetestuj koniecznie zawieszenie, zwłaszcza jak chcesz DCC (zwłaszcza hałaśliwość, ale też czy nie wpada w obu wersjach zawieszenia zbyt gwałtownie w większe studzienki itp.).

Ja osobiście wole przywary Tiguana niż SUVów Mazdy, mimo, że są rzeczy, które Mazda zrobiła lepiej. T2 jest moim zdaniem autem bardziej dopracowanym (szczególnie integracja systemów, ergonomia), warto głównie zwrócić uwagę na szumy powietrza powyżej 120km/h (jeśli jeździsz dużo z takimi lub wyższymi prędkościami) oraz zawieszenie (z DCC lub bez) pod względem hałasu i komfortu na większych dziurach. Na to narzeka sporo osób.

Peterka

@rk. Serdeczne dzięki. Właśnie o coś takiego mi chodziło. Wiem ze dużo informacji jest w poszczególnych wątkach, ale tu zostało to zebrane. Piszesz ze passat tez ma kluczyk - scyzoryk? Od środy mam go w kieszeni i nawet spoko, wiec być może to nie będzie ważyło ba wyborze samochodu. AS ma duży bagażnik i hak złoży się tylne fotele to dziś bez problemu przewiozłem w nim rower.
To jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś ma doświadczenia z tymi fotelami z masażem ? Czy to coś daje na dłuższych trasach. Na długich do 1200 km jeżdżę dwa razy w roku. Czy ten szum/ pisk pracującego urządzenia do masażu nie irytujący podczas jazdy?
I pytanie o fotele z pełna elektryczna automatyka. Czy maj funkcje, jak wyłącza się zapłon od fotel kierowcy przesuwa się do tylu aby ułatwić wysiadanie? A potem po uruchomieniu zapłonu czy wraca do poprzednio ustawionej pozycji?

rk

Moim zdaniem kluczyk jest spoko, porównując bezpośrednią konkurencję (nie premium). Jest porządnie wykonany i plastik nie odstrasza. W wypadku Keyless i tak mam go non stop w kieszeni a żona w torebce, więc to nie ma żadnego znaczenia tak naprawdę.

Ja miewam problemy z plecami i masaż trochę pomaga ale kluczem są tu i tak odpoczynki i trochę ruchu w ich trakcie (które ze względów bezpieczeństwa myślący kierowca i tak robi co max. 2h). Istotne są fotele i jak można je ustawić pod siebie. Dźwięk masażu w Golfie był w trakcie trasy praktycznie niesłyszalny. Masaż nie działa cały czas, wyłącza się po jakimś okresie jak dobrze pamiętam. W Tiguanie wolałem mieć pamięć foteli niż masaż, to chyba pokazuje co o nim myślę. Jakby był to bym nie płakał i używał.

Mój Tiguan nie odsuwa fotela w trakcie wsiadania, ale na pewno przygotowuje fotel dla kierowcy z innym kluczykiem (personalizacja).

Zwróć też uwagę jak będziesz zamawiał auto czy kombinacja zawieszenie/koła jest zgodna z tym co testowałeś, spadki komfortu związane ze spadkiem profilu mogą być skokowe i są różnie odbierane przez użytkowników. Jak nie trafisz z kombinacją to poprawa tego może być dość droga (zmiana felg i opon) lub niemożliwa.

Mam też nadzieje, że nie robisz czysto papierowego porównania (sam mam do tego tendencję). To prosta droga do sytuacji gdzie kupujesz auto i później jesteś niezadowolony. Opcja jest opcji nierówna (tu akurat VW w większości wypadków ma je bardziej dopracowane), a bez pewnych rzeczy można spokojnie żyć. VW jest mistrzem wygrywania takich papierowych testów (jest we wszystkim dobry ale nie najlepszy).

arekp

Cytat: rk w 2019/05/31 11:15Nie pamiętam już czy ma kolorowe oświetlenie ambientowe czy nie, ale chyba tak (łatwo to znaleźć w konfiguratorze)

Jest dostępny, ale swoje kosztuje. Nie pamiętam jak z oświetleniem nóg, ale paski w drzwiach są kolorowe.

Cytat: Peterka w 2019/05/31 12:10Od środy mam go w kieszeni i nawet spoko

Ja kupiłem futerał na kluczyk, aby nie niszczył mi spodni jeśli czasem zdarzyło się mi go otworzyć w kieszeni - niestety, szczegółów musisz szukać w dziale w którym opisujemy "chińszczyznę". Tak jak koledzy Tobie napisali, poszukaj - trochę zbyt wygodnie podchodzisz do forum, robiąc z użytkowników swoich prywatnych, dedykowanych doradców.