Wybór auta dla użytkownika @Peterka

Zaczęty przez rk, 2019/05/16 11:59

Poprzedni wątek - Następny wątek

Tomus

Cytat: Peterka w 2019/06/21 07:01
Jesteś pewien ze to nic nie warty system? Mogę to jeszcze zmienić. Jak mi dealer powiedział na wszelkie zmiany mam ok 2 do 4 tygodni.
Mam dynaudio i tak zupelnie szczerze moge Ci powiedziec ze jest do dupy.
Ten ,,potezny sub" to w praktyce mini glosniczek wcisniety w zapas ktorego praktycznie nie słychać dopoki sie go nie rozkreci na max a wtedy zaczyna rzezic..
Dzwiek z dynaudio jest strasznie plaski, tak jakby sie rozlazil za kabine, a nie skupial na wnętrzu. Nie wiem jak to lepiej opisac wiec jak jestes z ursusa to możesz podbic do mnie na bemowo i sobie posluchasz.


T

Kabe

Cytat: Revo w 2019/06/21 10:09
@Peterka do miasta 1.5 jest okej, ale w trasie lepiej się jeździ 2.0 tsi 190
W golfie 7 mam 1.4 tsi i nie czuje się wygodnie wyprzedzając auta, wolałbym żeby manewr krócej trwał.
Miałem Golfa Variant 1,4tsi 122KM, teraz mam Tiguana 1,4tsi 150KM. Jak dla mnie i moje oczekiwania to auta z tymi silnikami jeżdżą analogicznie. Golf miał 9,9s do setki,  a Tig ma 9,2s

Snooper

Cytat: Peterka w 2019/06/21 09:40Zastanawiam sie czy dobrze zrobiłem, że zamówiłem fotele Vienna z pełna elektryką.

Skora jest dobrej jakosci, sama elektryka z pamięcia foteli super wygodna opcja, szczegolnie jak wymieniasz sie czesto na fotelu kierowcy : )

Peterka

#63
Cytat: Tomus w 2019/06/21 10:53
Cytat: Peterka w 2019/06/21 07:01
Jesteś pewien ze to nic nie warty system? Mogę to jeszcze zmienić. Jak mi dealer powiedział na wszelkie zmiany mam ok 2 do 4 tygodni.
wiec jak jestes z ursusa to możesz podbic do mnie na bemowo i sobie posluchasz.
Powiedz mi na prv gdzie jesteś na Bemowie.



Dostałem potwierdzenie zamówienia, wiec mogę powiedzieć, ze zamówiłem samochód. Mogę jeszcze zrobić zmiany
Trzy elementy mnie nurtują:
- DCC czy to jest warte
- Dynaudio
-fotele Vienna ( moze bylo trzeba wziąć ergo) - włąsciwie ja jezdze jako kierowca czyli z pamieci ustawien fotela nie korzystam ( mam to teraz w Mazdzie) ale wygodniejsze dla mnie jest sterowanie foltelem i przesuwaniem i pochyleniem oparcia. Poza tym wydaje mi sie ze skora jest latwiejsza w utrzymaniu ( czystosci) Mam teraz skore i wlasciwie nic z nia nie robie, a wyglada bardzo dobrze.
Dodatkowo tez zastanawiam sie czy nie lepiej bylo wziac z silnikiem 2.0 TSI DSG (190KM)

Rocko

Cytat: Peterka w 2019/06/21 19:22
Dodatkowo tez zastanawiam sie czy nie lepiej bylo wziac z silnikiem 2.0 TSI DSG (190KM)
Przecież zależy Ci na jak najniższym spalaniu 🙂 no i jeździłeś 150 KM i było dobrze więc, po co się jeszcze zastanawiać? Poza tym przy 2.0 TSI automatycznie dodają Ci też napęd na 4 koła, więc samochód jest cięższy, co znowu zwiększa spalanie, na którym tak Ci zależy 😜

Peterka

Cytat: Rocko w 2019/06/23 08:20no i jeździłeś 150 KM i było dobrze więc, po co się jeszcze zastanawiać? Poza tym przy 2.0 TSI automatycznie dodają Ci też napęd na 4 koła, więc samochód jest cięższy, co znowu zwiększa spalanie
Tak na spalaniu mi zalezy, ale przy 1,5 na full obciazonym samochodzie to spalanie nie musi byc niskie. Nie zalezy mi tez na tym  aby osiagac kosmiczne przyspieszenia np 1 sek do 100km/h 😊. jezdze raz w roku na narty do Austrii i 4x4 moze sie przydac. Nie lubie zakladac lancuchow. stad te rozwazania.

arekp

Cytat: Peterka w 2019/06/23 09:18jezdze raz w roku na narty do Austrii i 4x4 moze sie przydac. Nie lubie zakladac lancuchow. stad te rozwazania.

4x4 w Tiguanie pomoże Tobie wyjść z uślizgu (do jakiejś granicy oczywiście), a nie przemierzać górskie szlaki bez łańcuchów. To nie ten kaliber auta.

Rocko

Cytat: Peterka w 2019/06/23 09:18
Tak na spalaniu mi zalezy, ale przy 1,5 na full obciazonym samochodzie to spalanie nie musi byc niskie.
Właśnie jestem na urlopie i powiem tak: trasa A1 Gdańsk - Toruń, 4 dorosłych + dziecko w foteliku, bagażnik zapakowany po sufit, tak że szpilki się nie wciśnie, tempomat na 150 km/h i spalanie wyszło 9,7. Mówię o samej autostradzie, bo po zjechaniu na drogi krajowe spalanie znacznie spadło. Nie wiem jak inne silniki, ale wg mnie spalanie wyszło nie najgorzej. Spodziewałem się więcej 😛

Peterka

#68
Cytat: Rocko w 2019/06/23 09:454 dorosłych + dziecko w foteliku, bagażnik zapakowany po sufit, tak że szpilki się nie wciśnie, tempomat na 150 km/h i spalanie wyszło 9,7.
tylko ze to jest krotki Tiguan? Ale daje rade? jedzie sie przyjemnie przy takim "zaladunku"?
Ja zamówiłęm AllSpace, dlatego tez zastanawiam sie nad silnikiem, poki moge cos zmienic.

Snooper

Zostaw co zamowiles, a na pewno DCC : ) za 2.0 rzeczywiscie przemawia 4motion - bezpieczeństwo napedu na 4 + bezpieczeństwo podczas wyprzedzania : ) oczywiscie spalanie wieksze, no i ubez tez chyba bedzie drozsze : )

Rocko

@Peterka tak krótki. Nie należę do ludzi, którzy wyprzedzają wszystko na drodze, a raczej rozsądnie analizuję czy mi się to w ogóle opłaci. Niemniej jednak nie miałem problemów z wyprzedzaniem (oczywiście kick down), samochód ładnie się zbierał zarówno na drogach krajowych jak i bez problemów utrzymywał prędkość 150 km/h. Od 80 do 120 km/h zajmuje to moment. Z drugiej jednak strony zależy do czego kierowca jest przyzwyczajony. Jakby ktoś z Tiguana TSI 230 KM wsiadł do mojego to by pewnie powiedział, że to nie jedzie, ale coś za coś 🙂
Tak jak powiedział powyżej @Snooper 2.0 TSI to lepsze przyspieszenie, ale wyższe koszty eksploatacji. Każdy musi znaleźć swój złoty środek i dla mnie jest nim 150 KM. Więcej mi nie potrzeba. Pamiętaj też, że ludzie jeżdżą silnikami z mocą 130 KM i żyją a wg Stefana z Autogefuel również i ten silnik spokojnie daje radę w Tiguanie (krótkim, bo taki testował).

apodlesny

Cytat: Peterka w 2019/06/21 19:22Dostałem potwierdzenie zamówienia, wiec mogę powiedzieć, ze zamówiłem samochód. Mogę jeszcze zrobić zmiany
Trzy elementy mnie nurtują:
- DCC czy to jest warte
- Dynaudio
-fotele Vienna ( moze bylo trzeba wziąć ergo) - własciwie ja jezdze jako kierowca czyli z pamieci ustawien fotela nie korzystam ( mam to teraz w Mazdzie) ale wygodniejsze dla mnie jest sterowanie foltelem i przesuwaniem i pochyleniem oparcia. Poza tym wydaje mi sie ze skora jest latwiejsza w utrzymaniu ( czystosci) Mam teraz skore i wlasciwie nic z nia nie robie, a wyglada bardzo dobrze.

Dodatkowo tez zastanawiam sie czy nie lepiej bylo wziac z silnikiem 2.0 TSI DSG (190KM)

DCC - zawsze jednak system wpływający na bezpieczeństwo.
Dynaudio - pisałem że performance Dynaudio w Tig II nie powala ale uważam również że koszt, jednak zdecydowanej poprawy emitowanych przez Infotainment dźwięków, nie jest w mojej ocenie wygórowany
Tapicerka - podzielam twoje spostrzeżenie odnośnie przewagi skóry nad innymi materiałami w utrzymaniu - a ta w Tig jak wspomniano wyżej jest przyzwoitej jakości. Czy oba fotele w elektryce?
Silnik - widzę że raczej zwracasz uwagę na eco i spalanie a 2.0 tsi bez wątpienia wypada w obu gorzej


Peterka

Waham się z silnikiem nam pytanie czy 2.0 TSI DSG 190 KM ma odłączane dwa tłoki tak jak 1.5?

rk


tiguan220

Cytat: Peterka w 2019/07/03 19:58Waham się z silnikiem
Wahasz się pomiędzy 190 a 230? Czy 150 a 190? To jest kolosalna róznica nie tylko jezeli chodzi o ceny ale przede wszystkim 4MOTION.
W Allspace bralbym jednak 190 minimum.