Autor Wątek: Uciągnięte 4 śruby w kołach podczas wymiany  (Przeczytany 5956 razy)

Simon Ramon

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI /190KM GPF
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Oświęcim
Advertisement
W swoim życiu wymieniłem koła tysiące razy i pierwszy raz spotkała mnie taka sytuacja: mój prywatny tiguan przy wymianie kół na zimowe (przebieg auta niecałe 5000km) podczas dokręcania śrub kluczem dynamometrycznym na 180Nm (wg tabeli), 4 sztuki śrub w różnych kołach zaczęły się uciągać jak z plasteliny. Na szczęście w porę odpuściłem bo mogły by zostać w piaście  ;D  - założyłem w ich miejsce stare śruby, jeszcze z mojego torana i z tymi nie ma najmniejszego problemu.
Miał ktoś coś takiego czy jestem pierwszym z przypadków?
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Uciągnięte 4 śruby w kołach podczas wymiany
« Odpowiedź #1 dnia: 2019/10/11 16:57 »
Miałem taki przypadek 2 lata temu podczas wymiany kol, pan w serwisie ukręcił śrubę kluczem dynamometrycznym, jedną na 20szt - na szczęście sam się przyznał nie wiedząc jak to się stało.
Wykręcenie śruby z piasty wg producenta wymagało zdjęcia piasty i wymiany na nową gdyż nie występowało samo łożysko piasty tylko piasta z łożyskiem. Koszt ok 1,5tys zł z robocizną w ASO.
Samochód nowy, zrobione z polisy serwisu. Sam zmieniałem koła od kilkunastu lat i nigdy nie urwałem śruby.
 

Simon Ramon

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI /190KM GPF
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Oświęcim
Odp: Uciągnięte 4 śruby w kołach podczas wymiany
« Odpowiedź #2 dnia: 2019/10/12 16:54 »
W serwisie drapali się po głowach i próbowali głupio tłumaczyć, że ciężko będzie coś z tym zrobić bo to nie u nich się stało  :o
Dosyć szybko uświadomiłem ich, że albo wymieniają komplet śrub na wolne od wad albo dają gwarancję pisemną, że zostało im to zgłoszone i zezwalają na kontynuowanie użytkowania pojazdu - od razu zmienili zdanie.
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: Uciągnięte 4 śruby w kołach podczas wymiany
« Odpowiedź #3 dnia: 2019/10/12 22:55 »
wymieniają komplet śrub na wolne od wad
tzn. we wszystkich kołach Ci wymienili??
 

Eldar

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 55
  • Thanked: 6 times
  • Model: Inny
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Wadowice
Odp: Uciągnięte 4 śruby w kołach podczas wymiany
« Odpowiedź #4 dnia: 2019/10/15 00:48 »
Ładnie dowaliłeś tym śrubom :D Z jakich tabelek korzystałeś? Bo chyba nie z specyfikacji VW ;)



 
The following users thanked this post: arekp, Rocko

Simon Ramon

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI /190KM GPF
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Oświęcim
Odp: Uciągnięte 4 śruby w kołach podczas wymiany
« Odpowiedź #5 dnia: 2019/11/01 14:54 »
Użyłem tej tabeli


(usunięty link do innego forum)


ale jak widać co źródło to inaczej podaje.

« Ostatnia zmiana: 2019/11/01 21:25 wysłana przez admin »
 

spec556

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 99
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI 7-DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Uciągnięte 4 śruby w kołach podczas wymiany
« Odpowiedź #6 dnia: 2019/12/06 19:00 »
Jutro wymieniam koła, warto dopilnować majstra :) :) :)
Klucz dynamometryczny: 140 Nm.