Uciągnięte 4 śruby w kołach podczas wymiany

Zaczęty przez Simon Ramon, 2019/10/10 20:54

Poprzedni wątek - Następny wątek

Simon Ramon

W swoim życiu wymieniłem koła tysiące razy i pierwszy raz spotkała mnie taka sytuacja: mój prywatny tiguan przy wymianie kół na zimowe (przebieg auta niecałe 5000km) podczas dokręcania śrub kluczem dynamometrycznym na 180Nm (wg tabeli), 4 sztuki śrub w różnych kołach zaczęły się uciągać jak z plasteliny. Na szczęście w porę odpuściłem bo mogły by zostać w piaście  ;D  - założyłem w ich miejsce stare śruby, jeszcze z mojego torana i z tymi nie ma najmniejszego problemu.
Miał ktoś coś takiego czy jestem pierwszym z przypadków?

tiguan220

Miałem taki przypadek 2 lata temu podczas wymiany kol, pan w serwisie ukręcił śrubę kluczem dynamometrycznym, jedną na 20szt - na szczęście sam się przyznał nie wiedząc jak to się stało.
Wykręcenie śruby z piasty wg producenta wymagało zdjęcia piasty i wymiany na nową gdyż nie występowało samo łożysko piasty tylko piasta z łożyskiem. Koszt ok 1,5tys zł z robocizną w ASO.
Samochód nowy, zrobione z polisy serwisu. Sam zmieniałem koła od kilkunastu lat i nigdy nie urwałem śruby.

Simon Ramon

W serwisie drapali się po głowach i próbowali głupio tłumaczyć, że ciężko będzie coś z tym zrobić bo to nie u nich się stało  :o
Dosyć szybko uświadomiłem ich, że albo wymieniają komplet śrub na wolne od wad albo dają gwarancję pisemną, że zostało im to zgłoszone i zezwalają na kontynuowanie użytkowania pojazdu - od razu zmienili zdanie.

asta

Cytat: Simon Ramon w 2019/10/12 16:54wymieniają komplet śrub na wolne od wad
tzn. we wszystkich kołach Ci wymienili??

Eldar

Ładnie dowaliłeś tym śrubom :D Z jakich tabelek korzystałeś? Bo chyba nie z specyfikacji VW ;)




Simon Ramon

#5
Użyłem tej tabeli


(usunięty link do innego forum)


ale jak widać co źródło to inaczej podaje.


spec556

Jutro wymieniam koła, warto dopilnować majstra :) :) :)
Klucz dynamometryczny: 140 Nm.