FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG
Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: Simon Ramon w 2019/10/10 20:54
-
W swoim życiu wymieniłem koła tysiące razy i pierwszy raz spotkała mnie taka sytuacja: mój prywatny tiguan przy wymianie kół na zimowe (przebieg auta niecałe 5000km) podczas dokręcania śrub kluczem dynamometrycznym na 180Nm (wg tabeli), 4 sztuki śrub w różnych kołach zaczęły się uciągać jak z plasteliny. Na szczęście w porę odpuściłem bo mogły by zostać w piaście ;D - założyłem w ich miejsce stare śruby, jeszcze z mojego torana i z tymi nie ma najmniejszego problemu.
Miał ktoś coś takiego czy jestem pierwszym z przypadków?
-
Miałem taki przypadek 2 lata temu podczas wymiany kol, pan w serwisie ukręcił śrubę kluczem dynamometrycznym, jedną na 20szt - na szczęście sam się przyznał nie wiedząc jak to się stało.
Wykręcenie śruby z piasty wg producenta wymagało zdjęcia piasty i wymiany na nową gdyż nie występowało samo łożysko piasty tylko piasta z łożyskiem. Koszt ok 1,5tys zł z robocizną w ASO.
Samochód nowy, zrobione z polisy serwisu. Sam zmieniałem koła od kilkunastu lat i nigdy nie urwałem śruby.
-
W serwisie drapali się po głowach i próbowali głupio tłumaczyć, że ciężko będzie coś z tym zrobić bo to nie u nich się stało :o
Dosyć szybko uświadomiłem ich, że albo wymieniają komplet śrub na wolne od wad albo dają gwarancję pisemną, że zostało im to zgłoszone i zezwalają na kontynuowanie użytkowania pojazdu - od razu zmienili zdanie.
-
wymieniają komplet śrub na wolne od wad
tzn. we wszystkich kołach Ci wymienili??
-
Ładnie dowaliłeś tym śrubom :D Z jakich tabelek korzystałeś? Bo chyba nie z specyfikacji VW ;)
-
Użyłem tej tabeli
(usunięty link do innego forum)
ale jak widać co źródło to inaczej podaje.
-
Jutro wymieniam koła, warto dopilnować majstra :) :) :)
Klucz dynamometryczny: 140 Nm.