Ubytki płynu chłodniczego

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/12/04 12:28

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charls

Gdzieś ucieka, oby na zewnątrz a nie do wewnątrz

foxter11

@kabum Ja byłem wczoraj na wymianie zbiorniczka przelewowego na podstawie akcji serwisowej. Jeśli Cię nie wzywali to pewnie się nie łapiesz, ale nie jest powiedziane, że coś z Twoim zbiorniczkiem się nie dzieje. U mnie był wymieniony właśnie ze względu na możliwość nieszczelności.
Na pewno u wielu osób wystąpiła konieczność dolewki po ok 10 000km od zakupu, co jest raczej normalne, ale ponowna dolewka wydaje się być dziwna, szczególnie po zaledwie 6 000 km.

Darayavahus

Byłem w ASO, dolali. Facet powiedział że przez pierwsze 40 tyś (!) to normalne. Ja się zastanawiam co w tym normalnego, bo ten płyn gdzie się podziewa? Wylatuje przez korek? - dlaczego. Wycieka? Dlaczego i dlaczego miałby przestać? Jest spalany? Musi się uleżeć i wypełnić wszystkie zagłeienia?

iks

Mam prawie 20 tys. przejechane no i dziś patrzę pod maskę i jest właśnie poniżej oznaczenia minimum. Czyli rozumiem dolać i się na razie nie przejmować? Mam ten płyn Hepu G12 plus, który się miesza z wodą demiralizowaną. Czy ktoś lał ten bo w instrukcji mówią o G13 bo ten przeze mnie wymieniony ma podobno znaczenie pogarszać własności antykorozyjne.

Charls

Cytat: Darayavahus w 2019/10/31 14:44Facet powiedział że przez pierwsze 40 tyś (!)
brak słów

MrBlacker

Cytat: iks w 2019/10/31 14:56
Mam prawie 20 tys. przejechane no i dziś patrzę pod maskę i jest właśnie poniżej oznaczenia minimum. Czyli rozumiem dolać i się na razie nie przejmować? Mam ten płyn Hepu G12 plus, który się miesza z wodą demiralizowaną. Czy ktoś lał ten bo w instrukcji mówią o G13 bo ten przeze mnie wymieniony ma podobno znaczenie pogarszać własności antykorozyjne.

VAG wprowadziło G13 kilka lat temu zastępując właśnie G12. G13 zapewnia wyższą wydajność układu chłodzenia i ma lepsze właściwości antykorozyjne. Oczywiście można go mieszać z G12. ;)

davep

Witam,
z całej tej dyskusji na szczęście wynika, że problem dotyczy węży/zbiorniczków/zaworków, a nie silników czy też innego poważnego osprzętu (kolektor, egr itp). Mamy tu również różne silniki "w repertuarze".
Do tematu, może serwis mówi o 40tys. km bo coś jest na rzeczy, u mnie przy 43tys. zawyło na desce, 2 metalowe wąsy czujnika w zbiorniku ledwo moczyły końcówki.
Odrobinę pojeździłem i miałem wrażenie że schodzi, gdyż na początku czujnik odzywał się tylko na mocnych wertepach, potem przy spokojnym toczeniu.
Po dolaniu na 2-3mm powyżej minimum zrobiłem 800km i poziom spadł o ok. 4-5mm.


Wydaje się, że problem rozpoczyna się właśnie po 2-3latach i ok.40tkm, prawie jak planowane postarzanie produktu, tylko ktoś się w obliczeniach kopnął i nie przewidział przedłużonej gwarancji  ;)


Niedługo mam wymianę oleju (1000km) i serwis za ok. 70 dni więc będę informował.

kabum

Mój tig wylądował na serwisie. Od kilku dni jest poszukiwana przyczyna ubytku płynu. To ze ubywa jest już stwierdzone.

davep

Cytat: davep w 2019/11/12 14:42Niedługo mam wymianę oleju (1000km) i serwis za ok. 70 dni więc będę informował.

Byłem w serwisie, na początku przyjmujący zgłoszenie mówił coś o odpowietrzaniu się układu i że stan mógł się obniżyć.
Mechanicy znaleźli "pęknięcie na obudowie-module pompy wody" wymienili cały moduł jak to określili z wirnikiem pompy, termostatem i czujnikiem. Gdyby auto nie było na rozszerzonej gwarancji zapłaciłbym ok 1700zł za moduł plus wymiana i pierdoły tj. uszczelki, śruby itp. czyli zapewne ok 2500zł.

asta

Cytat: davep w 2019/11/29 12:27"pęknięcie na obudowie-module pompy wody"

Masakra
miałeś jakiegoś dzwona, czy inne dziwne sytuacje??

davep

Cytat: asta w 2019/12/07 21:05miałeś jakiegoś dzwona, czy inne dziwne sytuacje??



Nie, żadnych "dzwonów" ani też innych przygód.

mms1994

Ok 15tys przebiegu, dziś rano przy odpalaniu czerwona kontrolka, wykrzyknik i ,,brak płynu chłodniczego". Myślicie, ze kwalifikuje się na wezwanie assistance żeby dolali czy do ASO? W zbiorniczku widać ze coś jescze jest wiec zgodnie za książka kwalifikuje się do jazdy

kris17009

Ja bym dolał i umówił na serwis. Zrób zdjęcie kontrolek żeby uwierzyli.

mms1994

Według instrukcji mogę dolać tylko g12 evo bo inne powodują korozje :D

Charls

Cytat: mms1994 w 2020/11/22 12:58
Według instrukcji mogę dolać tylko g12 evo bo inne powodują korozje :D


a G12+ już powoduje korozję?  :)


CytatG12 evo mieszalny jest z płynami G13, G12+, G12++ odpowiadającymi normie VW TL 774 D,F,G
Zmiana koloru podczas mieszania z płynem chłodzącym G13 nie ma wpływu na jego działanie. Podczas wymiany płynu z G12+, G12++, G13 na G12 nie jest konieczne przepłukanie układu. Nadaje się do ustawicznego dolewania. Do użytku jako ochrona przed zamarzaniem, przegrzaniem, korozją i osadzaniem kamienia. Zaleca się używanie tego produktu przez cały rok.