Autor Wątek: Ubytki płynu chłodniczego  (Przeczytany 31157 razy)

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Ubytki płynu chłodniczego
« Odpowiedź #30 dnia: 2019/10/31 09:35 »
Advertisement
Gdzieś ucieka, oby na zewnątrz a nie do wewnątrz
 

foxter11

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 102
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Ubytki płynu chłodniczego
« Odpowiedź #31 dnia: 2019/10/31 14:05 »
@kabum Ja byłem wczoraj na wymianie zbiorniczka przelewowego na podstawie akcji serwisowej. Jeśli Cię nie wzywali to pewnie się nie łapiesz, ale nie jest powiedziane, że coś z Twoim zbiorniczkiem się nie dzieje. U mnie był wymieniony właśnie ze względu na możliwość nieszczelności.
Na pewno u wielu osób wystąpiła konieczność dolewki po ok 10 000km od zakupu, co jest raczej normalne, ale ponowna dolewka wydaje się być dziwna, szczególnie po zaledwie 6 000 km.
 

Darayavahus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 170
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: DFHA - TDI 190KM
  • Skąd: GD
Odp: Ubytki płynu chłodniczego
« Odpowiedź #32 dnia: 2019/10/31 14:44 »
Byłem w ASO, dolali. Facet powiedział że przez pierwsze 40 tyś (!) to normalne. Ja się zastanawiam co w tym normalnego, bo ten płyn gdzie się podziewa? Wylatuje przez korek? - dlaczego. Wycieka? Dlaczego i dlaczego miałby przestać? Jest spalany? Musi się uleżeć i wypełnić wszystkie zagłeienia?
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Ubytki płynu chłodniczego
« Odpowiedź #33 dnia: 2019/10/31 14:56 »
Mam prawie 20 tys. przejechane no i dziś patrzę pod maskę i jest właśnie poniżej oznaczenia minimum. Czyli rozumiem dolać i się na razie nie przejmować? Mam ten płyn Hepu G12 plus, który się miesza z wodą demiralizowaną. Czy ktoś lał ten bo w instrukcji mówią o G13 bo ten przeze mnie wymieniony ma podobno znaczenie pogarszać własności antykorozyjne.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Ubytki płynu chłodniczego
« Odpowiedź #34 dnia: 2019/10/31 15:36 »
Facet powiedział że przez pierwsze 40 tyś (!)
brak słów
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Ubytki płynu chłodniczego
« Odpowiedź #35 dnia: 2019/11/01 20:27 »
Mam prawie 20 tys. przejechane no i dziś patrzę pod maskę i jest właśnie poniżej oznaczenia minimum. Czyli rozumiem dolać i się na razie nie przejmować? Mam ten płyn Hepu G12 plus, który się miesza z wodą demiralizowaną. Czy ktoś lał ten bo w instrukcji mówią o G13 bo ten przeze mnie wymieniony ma podobno znaczenie pogarszać własności antykorozyjne.

VAG wprowadziło G13 kilka lat temu zastępując właśnie G12. G13 zapewnia wyższą wydajność układu chłodzenia i ma lepsze właściwości antykorozyjne. Oczywiście można go mieszać z G12. ;)
 

davep

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0TSI 180KM CZPA
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Wxx
Odp: Ubytki płynu chłodniczego
« Odpowiedź #36 dnia: 2019/11/12 14:42 »
Witam,
z całej tej dyskusji na szczęście wynika, że problem dotyczy węży/zbiorniczków/zaworków, a nie silników czy też innego poważnego osprzętu (kolektor, egr itp). Mamy tu również różne silniki "w repertuarze".
Do tematu, może serwis mówi o 40tys. km bo coś jest na rzeczy, u mnie przy 43tys. zawyło na desce, 2 metalowe wąsy czujnika w zbiorniku ledwo moczyły końcówki.
Odrobinę pojeździłem i miałem wrażenie że schodzi, gdyż na początku czujnik odzywał się tylko na mocnych wertepach, potem przy spokojnym toczeniu.
Po dolaniu na 2-3mm powyżej minimum zrobiłem 800km i poziom spadł o ok. 4-5mm.


Wydaje się, że problem rozpoczyna się właśnie po 2-3latach i ok.40tkm, prawie jak planowane postarzanie produktu, tylko ktoś się w obliczeniach kopnął i nie przewidział przedłużonej gwarancji  ;)


Niedługo mam wymianę oleju (1000km) i serwis za ok. 70 dni więc będę informował.
 

kabum

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 160
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Join
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WH
Odp: Ubytki płynu chłodniczego
« Odpowiedź #37 dnia: 2019/11/28 17:20 »
Mój tig wylądował na serwisie. Od kilku dni jest poszukiwana przyczyna ubytku płynu. To ze ubywa jest już stwierdzone.
 

davep

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0TSI 180KM CZPA
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Wxx
Odp: Ubytki płynu chłodniczego
« Odpowiedź #38 dnia: 2019/11/29 12:27 »
Niedługo mam wymianę oleju (1000km) i serwis za ok. 70 dni więc będę informował.

Byłem w serwisie, na początku przyjmujący zgłoszenie mówił coś o odpowietrzaniu się układu i że stan mógł się obniżyć.
Mechanicy znaleźli "pęknięcie na obudowie-module pompy wody" wymienili cały moduł jak to określili z wirnikiem pompy, termostatem i czujnikiem. Gdyby auto nie było na rozszerzonej gwarancji zapłaciłbym ok 1700zł za moduł plus wymiana i pierdoły tj. uszczelki, śruby itp. czyli zapewne ok 2500zł.
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: Ubytki płynu chłodniczego
« Odpowiedź #39 dnia: 2019/12/07 21:05 »
"pęknięcie na obudowie-module pompy wody"

Masakra
miałeś jakiegoś dzwona, czy inne dziwne sytuacje??
 

davep

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0TSI 180KM CZPA
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Wxx
Odp: Ubytki płynu chłodniczego
« Odpowiedź #40 dnia: 2019/12/08 20:51 »
miałeś jakiegoś dzwona, czy inne dziwne sytuacje??



Nie, żadnych "dzwonów" ani też innych przygód.
 

mms1994

Odp: Ubytki płynu chłodniczego
« Odpowiedź #41 dnia: 2020/11/22 12:16 »
Ok 15tys przebiegu, dziś rano przy odpalaniu czerwona kontrolka, wykrzyknik i „brak płynu chłodniczego”. Myślicie, ze kwalifikuje się na wezwanie assistance żeby dolali czy do ASO? W zbiorniczku widać ze coś jescze jest wiec zgodnie za książka kwalifikuje się do jazdy
 

kris17009

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL / R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM /251KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Ubytki płynu chłodniczego
« Odpowiedź #42 dnia: 2020/11/22 12:39 »
Ja bym dolał i umówił na serwis. Zrób zdjęcie kontrolek żeby uwierzyli.
 

mms1994

Odp: Ubytki płynu chłodniczego
« Odpowiedź #43 dnia: 2020/11/22 12:58 »
Według instrukcji mogę dolać tylko g12 evo bo inne powodują korozje :D
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Ubytki płynu chłodniczego
« Odpowiedź #44 dnia: 2020/11/22 13:53 »
Według instrukcji mogę dolać tylko g12 evo bo inne powodują korozje :D


a G12+ już powoduje korozję?  :)


Cytuj
G12 evo mieszalny jest z płynami G13, G12+, G12++ odpowiadającymi normie VW TL 774 D,F,G
Zmiana koloru podczas mieszania z płynem chłodzącym G13 nie ma wpływu na jego działanie. Podczas wymiany płynu z G12+, G12++, G13 na G12 nie jest konieczne przepłukanie układu. Nadaje się do ustawicznego dolewania. Do użytku jako ochrona przed zamarzaniem, przegrzaniem, korozją i osadzaniem kamienia. Zaleca się używanie tego produktu przez cały rok.