Fora techniczne > VW TIGUAN II - 2016 - 2024
Ubytki płynu chłodniczego
asta:
--- Cytat: vikiq w 2018/12/28 23:03 ---czy w miarę nagrzewania się silnika poziom płynu w zbiorniczku zmienia się?
--- Koniec cytatu ---
oczywiście, to jakby zbiornik wyrównawczy
MrBlacker:
--- Cytat: vikiq w 2018/12/28 23:03 ---Zastanawia mnie tylko czy w miarę nagrzewania się silnika poziom płynu w zbiorniczku zmienia się?
--- Koniec cytatu ---
Tak, pod wpływem ciepła poziom płynu chłodzącego nieznacznie się podnosi, ale rozszerzalność cieplna G12/G13 jest niewielka.
Jak masz duże różnice zimny/gorący silnik to może masz zapowietrzony układ chłodzenia.
arekp:
--- Cytat: vikiq w 2018/12/28 22:45 ---@arekp Jakiego rzędu ubytki płynu notowałeś? Mam niestety chyba podobny problem u siebie. Po przejechaniu około 8000km przez 6 miesięcy poziom płynu w zbiorniczku z maksymalnego zszedł do minimum. Jaki konkretnie zawór wymienili u Ciebie?
--- Koniec cytatu ---
Pierwszy ubytek pojawił się jeszcze przed pierwszym przeglądem, ale tym się nie przejmowałem - to się zdarza przy nowych autach. Tyle, że ubytek zaobserwowałem naocznie, bez komunikatu z auta. Zgłosiłem na przeglądzie, uzupełnili i temat się zamknął.
Niespodziewanie pojawił mi się "wrzask" na desce o konieczności weryfikacji stanu płynu tuż po wyruszeniu w trasę - auto już rozgrzane, temperatura na zewnątrz znacznie ponad 30 stopni. Zgodnie z zaleceniem serwisu, uzupełniłem zbiorniczek wodą destylowaną na najbliższej stacji i dalej w trasę. Nadal nie widziałem w tym nic problematycznego - warunki pogodowe oraz szybka trasa.
Problem się zaczął, gdy komunikat pojawił mi się drugi i trzeci raz, już przy normalnych temperaturach rzędu 2x oraz ostatnio 1x stopni Celsjusza. Ubytki po 150-200ml na kolejne kilkaset do tysiąca km.
Co wymienili, nie wiem. Otrzymałem informację, że wymiana w ramach gwarancji i że był to niesprawny zawór.
vikiq:
Aktualnie przy rozgrzanym silniku mam dokładnie na poziomie min. Po ostygnięciu spada jeszcze około 1cm. Nie wiem niestet ile to może być w przeliczemiu na minilitrty. Nie chcę dolewać gdyż 4 styczna jestem umówiony w serwisie w związku z oświetleniem LED dachu. Zobaczymy co wtedy powiedzą. Uważam jednak, że trochę za duże te ubytki-z max do min. po przejechaniu 8k km? Na desce na razie brak komunikatów.
arekp:
Na zimnym silniku odkręć korek i zakręć ponownie. Poziom powinien się podnieść.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej