Autor Wątek: Tuning  (Przeczytany 2797 razy)

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • Thanked: 33 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Tuning
« Odpowiedź #30 dnia: 2021/10/25 12:44 »
Advertisement
No tak ale box jest droższy
1000zł płaciłem
 

kris17009

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • Thanked: 7 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL / R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Tuning
« Odpowiedź #31 dnia: 2021/10/25 12:45 »
Ooo to ciekawe.
A ten wynik co podawałeś po instalacji boxa to z hamowni ?
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • Thanked: 33 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Tuning
« Odpowiedź #32 dnia: 2021/10/25 12:49 »
nie, z hamownią koszt jest chyba 1300zł. Hamownie odpuściłem bo jestem zadowolony z wyniku (z odczuć) a poprawa podejrzewam, że mogła by być już żadna.
Ten diesel co mam to nawet po normalnym chipie ciężko ponad 230KM uzyskać
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1030
  • Thanked: 53 times
  • Model: VW Golf 7
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI SCR
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Tuning
« Odpowiedź #33 dnia: 2021/10/25 22:38 »
Hamownie odpuściłem bo jestem zadowolony z wyniku (z odczuć)
Tu nie chodzi o zadowolenie z odczuć. Hamuje się też po to, aby sprawdzić jak auto się zachowuje, jak ciśnienie doładowania trzyma  linię a i co bardzo ważne, jakie jest EGT bo przypadkiem możesz co nieco spalić lub stopić. Poza tym hamuje się też po to, żeby sprawdzić  w jakiej kondycji jest silnik. W życiu bez hamowania nie zrobiłbym w ciemno softu, równie dobrze można wgrać gotowca za 300 zł
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • Thanked: 33 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Tuning
« Odpowiedź #34 dnia: 2021/10/25 23:14 »
To jest power box, nie soft. Silnik 20tys przebiegu. Na hamowni można jedynie zmienić parametry samego powerboxa, taka kosmetyka a z tego co wiem to raczej nic nie zmieniają i za 300zl masz dodatkowo wykres z hamowni
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1030
  • Thanked: 53 times
  • Model: VW Golf 7
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI SCR
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Tuning
« Odpowiedź #35 dnia: 2021/10/25 23:22 »
Jesteś pewny że ten box ma właściwe parametry i EGT jest w normie? No chyba że była robiona próba dynamiczna i tuner wie, jakie w twoim egzemplarzu są parametry. Ja mimo wszystko w ciemno miałbym obawy.
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • Thanked: 33 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Tuning
« Odpowiedź #36 dnia: 2021/10/26 07:24 »
Jesteś pewny że ten box ma właściwe parametry i EGT jest w normie? No chyba że była robiona próba dynamiczna i tuner wie, jakie w twoim egzemplarzu są parametry. Ja mimo wszystko w ciemno miałbym obawy.
Oprogramowanie silnika się nie zmienia dlatego wszystkie limitery działają, w zasadzie jedyne nad czym się zastanawiam to DPF czy się szybciej nie zapycha ale to na hamowni mi nie sprawdzą
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1030
  • Thanked: 53 times
  • Model: VW Golf 7
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI SCR
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Tuning
« Odpowiedź #37 dnia: 2021/10/26 10:02 »
DPF się nie zapycha, nigdy z tym po chipie nie miałem problemu, większym zagrożeniem  jest zbyt wysokie EGT
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • Thanked: 33 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Tuning
« Odpowiedź #38 dnia: 2021/10/26 10:45 »
większym zagrożeniem  jest zbyt wysokie EGT
ale to chyba jest od tego czujnik EGT i w przypadku zbyt wysokiej temperatury spalin komputer odpowiednio reaguje. W razie co to samochód jest na gwarancji ;)
 

MArek

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 89
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Highline R-line
  • Silnik: 2.0 TSI /190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: Tuning
« Odpowiedź #39 dnia: 2021/10/26 13:46 »
W razie co to samochód jest na gwarancji
W razie co jak Cie nie uświadomili to to że box był montowany widać w sofcie i gwarancja w kwestiach spornych z serwisem idzie się paść.
 

mms1994

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 858
  • Thanked: 69 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: Tuning
« Odpowiedź #40 dnia: 2021/10/26 13:56 »
Nawet więcej, jeśli masz onCall i wezwiesz assitance to nie musza podpinać kompa, żeby to wiedzieć bo auto rejestruje np dawki paliwa ;)
 

kris17009

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • Thanked: 7 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL / R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Tuning
« Odpowiedź #41 dnia: 2021/10/26 14:16 »
Wszystko mogą widzieć wiedzieć i jeszcze nie wiadomo co. A może niech wypowiedzą się Ci którzy maja modyfikacje i inne bajery i maja gwarancje i czy mieli jakieś złe doświadczenie. (Ktoś wyżej coś z autopsji pisał ale auto nie było modyfikowane przez niego).
Ja bawię się w modyfikacje VCDS i chiptuning już drugim autem na gwarancji i oba coś tam miał gwarancyjne robione. Wcześniej nawet pisałem o tym. I nic absolutnie nic nikt nie zobaczył nawet. Co naocznie widać że motywy zegarów np były od R czy GTI a to nie było to auto.
Także moim zdaniem nie ma co tu straszyć.
Gwarancja jest 2 lata czy może i ktoś ma więcej. I po gwarancji też może się wszystko zdarzyć….
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • Thanked: 33 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Tuning
« Odpowiedź #42 dnia: 2021/10/26 15:14 »
W razie co jak Cie nie uświadomili to to że box był montowany widać w sofcie i gwarancja w kwestiach spornych z serwisem idzie się paść.
Nie ma co gdybać, jak będę miał awarię silnika na gwarancji to dam znać czy serwis odmówił naprawy. Nie słyszałem o żadnym takim przypadku do tej pory.
 

Ad

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 121
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 220KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Tuning
« Odpowiedź #43 dnia: 2021/10/26 15:32 »
Ja ostatnio wlaczylem sobie skandynawskie DLR mimo, ze samochod na gwarancji. Taki ze mnie rebel :P
 

van_daal

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 226
  • Thanked: 36 times
  • zam. 30 kwi 2021
  • Model: Tiguan 21/MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS
Odp: Tuning
« Odpowiedź #44 dnia: 2021/10/26 15:54 »
A może niech wypowiedzą się Ci którzy maja modyfikacje

Z autopsji:
swego czasu robiłem zmiany w adaptacjach MIB przez dalekowschodniego klona VCDS i coś popier...łem tak, że wcięło mi ustawienia asystentów i nie mogłem sobie z tym poradzić. Pojechałem do ASO (Skoda) i sprzedałem bajkę, że "sprzątałem i chyba coś mi się nacisnęło i teraz ooooo... nie ma. A było! CO to za szajs, że nawet czegoś przycisnąć nie można!..."
Mordowali się z miesiąc. W tym czasie 3 wizyty w serwisie były, coś aktualizowali, ustawiali i chyba nawet wymienili MIBa na nowego. W końcu im się udało.
Oczywiście zmian w kodowaniach radia (i nie tylko) nie wychwycili...
Fakt, że to było radio z 2015 (MY16) ale mimo wszystko.
IMHO oni mają wywalone na takie intensywne dociekania, bo
1. im się nie chce,
2. nikt im za to nie płaci,
3. nie umieją. 
 ;D