Tiguan vs. Kuga?

Zaczęty przez Tomasz_CC, 2021/11/19 19:26

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mave

Cytat: Smerfciamajda w 2021/11/21 13:19
Tak hybrydy.

Zawsze wolnossąca duża pojemność będzie trwalsze i ekonomiczniejsze od mniejszego turbo.

Silnikom TSi od VW nie ufam tak do końca.

Zarówno Toyota jak i Mazda nie bez powodu nie bawią sie downsizing.

Trwałość tych małych silniczków od VW jest mocno dyskusyjna i widać to w przebiegach.

Teraz mam Scale 1.0 3cyl, samochód z wypożyczalni na czas oczekiwania na Tiga, i większym badziewiem w życiu nie jeździłem.
To auto mam wrażenie ze jest tak zrobione żeby po 100tys km zutylizować w całości.

Miałem juz ,,kilka" dużych i małych aut i te małe wiertarki są kompletnie bez sensu.

Bezpośrednie porównanie 1.0 Scala vs 1.6 Octavia. 115KM vs 150KM, różnica w masie na korzyść na Scali. Wynik - dynamika jazy o w Octavi o niebo lepsza przy średnim spalaniu o 1,5 litra na setkę mniej. Kultura pracy silnika 4cyl do tego maleństwa to niebo i ziemia. Nie ma żadnego sensu taki motocyklowy silnik w samochodzie.

Dwukitrowe turbo benzyniaki diesle, jeden 210KM drugi 160KM, oba sprzedałem po Ok 200kkm w takim stanie, że ta bidna Scala nie dotrwa nawet do połowy.

Hybrydy są cieżkie, pchanie małego silniczka to skok na kase i nic więcej.
... to już trochę przesady porównanie silnika 3 cylindrowego z 4 cylindrowym ...


p.s - a co do motocyklowych silników to u mnie 4 cyl i 1340 ccm, 199 KM i 2,9 do setki  ;D  wiec 1.0 w 3 cylindrach to takie popierdółki 8) 

Tomasz_CC

Cytat: Smerfciamajda w 2021/11/21 13:19
Tak hybrydy.

Zawsze wolnossąca duża pojemność będzie trwalsze i ekonomiczniejsze od mniejszego turbo.

Silnikom TSi od VW nie ufam tak do końca.

Zarówno Toyota jak i Mazda nie bez powodu nie bawią sie downsizing.

Trwałość tych małych silniczków od VW jest mocno dyskusyjna i widać to w przebiegach.

Teraz mam Scale 1.0 3cyl, samochód z wypożyczalni na czas oczekiwania na Tiga, i większym badziewiem w życiu nie jeździłem.
To auto mam wrażenie ze jest tak zrobione żeby po 100tys km zutylizować w całości.

Miałem juz ,,kilka" dużych i małych aut i te małe wiertarki są kompletnie bez sensu.

Bezpośrednie porównanie 1.0 Scala vs 1.6 Octavia. 115KM vs 150KM, różnica w masie na korzyść na Scali. Wynik - dynamika jazy o w Octavi o niebo lepsza przy średnim spalaniu o 1,5 litra na setkę mniej. Kultura pracy silnika 4cyl do tego maleństwa to niebo i ziemia. Nie ma żadnego sensu taki motocyklowy silnik w samochodzie.

Dwukitrowe turbo benzyniaki diesle, jeden 210KM drugi 160KM, oba sprzedałem po Ok 200kkm w takim stanie, że ta bidna Scala nie dotrwa nawet do połowy.

Hybrydy są cieżkie, pchanie małego silniczka to skok na kase i nic więcej.


Nie mam doświadczenia w benzynie i to co mnie zastanawia to czy silnik wolnossacy w Kudze nie będzie przy 1,4 Tiguana bardzo mułowaty? Myślę o sytuacji gdzie mam puste baterie np. W trasie.

Smerfciamajda

Ja nie porównuje tych silników bo to bez sensu, porównuje koncepcje małego silnika z większym bo widzę tu brak uzasadnienia w jej zastosowaniu (koncepcji). Nie uzasadnione ekonomicznie przy gorszych osiągach w mniejszym i lżejszym aucie.

Ja mam 105KM w litrze i robie setkę 3,5s. Ale o ile w motocyklu to fajnie bo daje radochę to w samochodzie nie potrzebuje, bo samochód jest dla mnie narzędziem pracy i dojazdu do niej.

Mave

Cytat: Smerfciamajda w 2021/11/21 14:10
Ja nie porównuje tych silników bo to bez sensu, porównuje koncepcje małego silnika z większym bo widzę tu brak uzasadnienia w jej zastosowaniu (koncepcji). Nie uzasadnione ekonomicznie przy gorszych osiągach w mniejszym i lżejszym aucie.

Ja mam 105KM w litrze i robie setkę 3,5s. Ale o ile w motocyklu to fajnie bo daje radochę to w samochodzie nie potrzebuje, bo samochód jest dla mnie narzędziem pracy i dojazdu do niej.


... to mamy podobne podejście  :)  co do motocykli ...
a samochód, to już nie są te konstrukcje co kiedyś.... ma być wygodny funkcjonalny w miarę ładny  i w dobrych pieniądzach  , u mnie duża role w wyborze odegrała cena a właściwie upust 16 %  plus parę drobnych dodatków, gdyby nie to to jezdził bym 3008  ;D

tiguan220

Cytat: Smerfciamajda w 2021/11/21 13:19Nie ma żadnego sensu taki motocyklowy silnik w samochodzie.
3cyl silniki mają sens w autach miejskich i oczywiście w benzynie. Mam 1.0TSI w skodzie fabia i daje niezłą dynamikę przy spalaniu średnim 5,5l. Oczywiście to nie są silniki na autostradowe przebiegi, ale do miasta ok, szybko się grzeje, niewiele waży. Auto kosztowało nowe 55tys, po 2 latach ma przejechane 14tys km. Jeszcze rok leasingu i aż szkoda sprzedawać bo to pojeździ bezawaryjnie w takich warunkach jeszcze z 10 lat. Ubezpieczenie 2,5tys, całe koła na zimę 1400zł. Przeglądy darmowe i przedłużona gwarancja na 4 lata.
Przez te 14tys i 2 lata auto było umyte 2 razy z czego raz na przeglądzie w serwisie. Tak więc moim zdaniem nie silnik 1.0TSI jest problemem.
Zwyczajnie ten silnik nie nadaje się do większych samochodów typu scala, octavia, golf.

Mave

Cytat: tiguan220 w 2021/11/21 14:41
Cytat: Smerfciamajda w 2021/11/21 13:19Nie ma żadnego sensu taki motocyklowy silnik w samochodzie.
3cyl silniki mają sens w autach miejskich i oczywiście w benzynie. Mam 1.0TSI w skodzie fabia i daje niezłą dynamikę przy spalaniu średnim 5,5l. Oczywiście to nie są silniki na autostradowe przebiegi, ale do miasta ok, szybko się grzeje, niewiele waży. Auto kosztowało nowe 55tys, po 2 latach ma przejechane 14tys km. Jeszcze rok leasingu i aż szkoda sprzedawać bo to pojeździ bezawaryjnie w takich warunkach jeszcze z 10 lat. Ubezpieczenie 2,5tys, całe koła na zimę 1400zł. Przeglądy darmowe i przedłużona gwarancja na 4 lata.
Przez te 14tys i 2 lata auto było umyte 2 razy z czego raz na przeglądzie w serwisie. Tak więc moim zdaniem nie silnik 1.0TSI jest problemem.
Zwyczajnie ten silnik nie nadaje się do większych samochodów typu scala, octavia, golf.
...prywatnie kupiłbyś takie auto ?

tiguan220

Cytat: Tomasz_CC w 2021/11/21 13:57Nie mam doświadczenia w benzynie i to co mnie zastanawia to czy silnik wolnossacy w Kudze nie będzie przy 1,4 Tiguana bardzo mułowaty? Myślę o sytuacji gdzie mam puste baterie np. W trasie.
Pomyśl, że ten silnik 1.4 musi ten ciężar baterii ciągnąć, to tak jakby 1.5TSI jezdził cały czas z kompletem pasażerów i bagażem. Jasne, że ten silnik będzie miał ciężko.
Ale chyba nikt nie kupuje hybrydy plugin żeby używać jej w trasie. Auto trzeba kupować zgodnie z przeznaczeniem, jest wtedy mniej narzekania.

tiguan220

Cytat: Mave w 2021/11/21 14:54...prywatnie kupiłbyś takie auto ?
mam takie auto, skoda fabia 1.0tsi 95KM. Po 2 latach kupiłbym ponownie bez zastanowienia. Auto waży 1060kg. Silnik 3cyl jest w takim aucie wręcz idealny.

Mave

Cytat: tiguan220 w 2021/11/21 14:58
Cytat: Mave w 2021/11/21 14:54...prywatnie kupiłbyś takie auto ?
mam takie auto, skoda fabia 1.0tsi 95KM. Po 2 latach kupiłbym ponownie bez zastanowienia. Auto waży 1060kg. Silnik 3cyl jest w takim aucie wręcz idealny.
...i używasz go każdego dnia, na wyjazdy wakacyjne również ?


mms1994

Ja kupiłem żonie Fabie 1,0 95, kupiłbym drugi raz, teraz mama jeździ.
Aktualnie moja żona śmiga Kamykiem 1.0 110 (bo tylko taki był z DSG) i super auto, do jazdy po mieście (Kraków), wolę nim niż swoim Tiguanem. Byliśmy w trasie też i spokojnie można lecieć 160 autostrada i pali mniej niż mój Tiguan ;)
Jeździłem Ateca i Karoqiem 1.0 i tak sobie sobie dynamika, chociaż jakby tylko po mieście śmigać to super. Bo w trasie to już czuć, że brakuje dynamiki, a na autostradzie tym bardziej. Wiadomo da się jechać i spokojnie pojedzie auto, ale jak ktoś śmiga w trasy 1.5 będzie dużo dynamiczniejsze.
Jeździłem 3008 1,2 i to wielkie nieporozumienie. Przed zakupem Kamyka żonie jeździłem 2008 1.2 130 automat i według mnie po mieście spoko, ale ten automat to nie potrafił się ze mną dogadać, jadąc powoli no to spoko, ale jaka kolwiek dynamiczniejsza jazda to automat wrzuca nie wiadomo co i auto po prostu nie jedzie. Ale to specyfika tego automatu według mnie, bo teraz przed zakupem Superba testowałem 508 z 1.6 automat to mimo że miał moc i moment to auto kompletnie nie jechało, chyba że akurat automat wpadł na dobry pomysł i zredukował...

tiguan220

Cytat: Mave w 2021/11/21 15:03...i używasz go każdego dnia, na wyjazdy wakacyjne również ?
Nie, używam (żona) zgodnie z przeznaczeniem - wyłącznie w mieście, jak pisałem auto ma 2 lata i 3 miesiące dokładnie i 14tys przebiegu.
Silnik jest idealny do tego auta - do setki poniżej 10s i spala 5,5l. Nie widzę sensu silnika 4cyl z większą pojemnością w takim aucie do takiej jazdy.

Tomasz_CC

Cytat: tiguan220 w 2021/11/21 14:55
Cytat: Tomasz_CC w 2021/11/21 13:57Nie mam doświadczenia w benzynie i to co mnie zastanawia to czy silnik wolnossacy w Kudze nie będzie przy 1,4 Tiguana bardzo mułowaty? Myślę o sytuacji gdzie mam puste baterie np. W trasie.
Pomyśl, że ten silnik 1.4 musi ten ciężar baterii ciągnąć, to tak jakby 1.5TSI jezdził cały czas z kompletem pasażerów i bagażem. Jasne, że ten silnik będzie miał ciężko.
Ale chyba nikt nie kupuje hybrydy plugin żeby używać jej w trasie. Auto trzeba kupować zgodnie z przeznaczeniem, jest wtedy mniej narzekania.
80 procent robię w mieście ale w weekend zdarza się dalszy wyjazd?

Mave

Cytat: tiguan220 w 2021/11/21 15:22
Cytat: Mave w 2021/11/21 15:03...i używasz go każdego dnia, na wyjazdy wakacyjne również ?
Nie, używam (żona) zgodnie z przeznaczeniem - wyłącznie w mieście, jak pisałem auto ma 2 lata i 3 miesiące dokładnie i 14tys przebiegu.
Silnik jest idealny do tego auta - do setki poniżej 10s i spala 5,5l. Nie widzę sensu silnika 4cyl z większą pojemnością w takim aucie do takiej jazdy.
... no właśnie, auto jako drugie, na miasto, dla żony, na firmę ... ale chyba o takim tu nie piszemy ?


Ad

To nie jest wina producentow, ze sa zmuszeni wkladac malutkie silniki + turbo, tylko Unii Europejskiej, ktora ma najwieksze restrykcje na calym swiecie. Z tego co sie orientuje, w przyszlym roku wchodza nowe, jeszcze bardziej restrykcyjne, ograniczenia. Wszystko to dazy tylko w jednym kierunku, zeby zabic silniki spalinowe. Co, na zachodzie, moze ma i sens, w kraju jak Polska, gdzie prad pochodzi ze spalania wegla, nie tylko, ze to nie ma sensu, ale wrecz dziala w przeciwnym kierunku.

Poza tym, co z tego, ze Unia chca na mnie wymusic posiadanie elektryka, jak w Polsce jest to niemal niemozliwe. Dopoki nie ma infrastruktury jak na zachodzie, nie ma mowy, zebym kupil elektryka, ani nawet plug-in hybrid. Planowanie podrozy od ladowarki do ladowarki i modlenie sie w trasie, zeby dzialala i nie byla zajeta, jest dla ludzi, ktorzy maja duzo czasu wolnego.

mms1994

Plugin hybryd jest dla tych co maja dom lub mogą mieć ładowarkę w garażu w bloku i po mieście jeżdżą na prądzie. A dopiero jak jadą w trasę to maja konwencjonalna hybrydę