Tiguan vs. Kuga?

Zaczęty przez Tomasz_CC, 2021/11/19 19:26

Poprzedni wątek - Następny wątek

Tomasz_CC

Cytat: tiguan220 w 2021/11/20 15:32
Cytat: Frodo w 2021/11/20 12:27Co ten Ford robi, że tyle koni i 9 sekund do 100?
masa min 1850kg + wolna skrzynia + napęd na przód


Sprawdzałem wyższe zakresy 80-120 km i różnica z Tiguanem to 1 sekunda. Zastanawiam się też na jakością wykonania dlatego liczę na opinie tych którzy siedzieli w jednym i drugim. Kuga ma zaletę w postaci lepiej baterii. Po mieście na elektryku 50 km, Tiguan około 40.

Frodo

Cytat: Tomasz_CC w 2021/11/20 19:38
Cytat: tiguan220 w 2021/11/20 15:32
Cytat: Frodo w 2021/11/20 12:27Co ten Ford robi, że tyle koni i 9 sekund do 100?
masa min 1850kg + wolna skrzynia + napęd na przód
Sprawdzałem wyższe zakresy 80-120 km i różnica z Tiguanem to 1 sekunda. Zastanawiam się też na jakością wykonania dlatego liczę na opinie tych którzy siedzieli w jednym i drugim. Kuga ma zaletę w postaci lepiej baterii. Po mieście na elektryku 50 km, Tiguan około 40.
Nie wiem na ile to miarodajne, bo te test zazwyczaj robią na D, a np. mnie dużo bardziej interesuje co się dzieje na S w zakresie 80-120...
Przy czym to może być trochę jałowa rozmowa, najlepiej wypróbować! Jak spełni oczekiwania to brać! :D

Charls

#17
Cytat: Mave w 2021/11/20 17:56
Cytat: Charls w 2021/11/20 16:45
Ja pierdziele tyle kg i w dodatku tylko FWD, żony 3008 1.6 HDi waży 1315 kg
...chyba trochę cięższy i 12 do setki ...


Ale co cięższy? 3008? Chcesz zdjęcie  wagi z DR? Poza tym chip na 145hp i 355 Nm daje radę, jedzie porównywalnie jak Tig 2.0 TDI 150hp, który jest jednak cięższy

Charls

#18
Cytat: Mave w 2021/11/20 19:10p.s - ogólnie dziwne porównanie przy takiej różnicy mocy i masy .....
Nie wiem skąd oni te dane biorą ale nawet w serii jest mniej niż 11s bo mierzyłem nie mówiąc aktualnie po chipie. Trzeba też wziąć poprawkę na to, że to jest jednak tylko 8V a nie 16V dlatego lepiej ciągnie z dołu ale u góry ma zadyszkę

Mave

#19
Cytat: Charls w 2021/11/20 21:31
Cytat: Mave w 2021/11/20 17:56
Cytat: Charls w 2021/11/20 16:45
Ja pierdziele tyle kg i w dodatku tylko FWD, żony 3008 1.6 HDi waży 1315 kg
...chyba trochę cięższy i 12 do setki ...


Ale co cięższy? 3008? Chcesz zdjęcie  wagi z DR? Poza tym chip na 145hp i 355 Nm daje radę, jedzie porównywalnie jak Tig 2.0 TDI 150hp, który jest jednak cięższy
Wystarczy że następnym razem będziesz bardziej precyzyjny i podasz przynajmniej rok tego 3008 , pierwszy model 1.6 HDI waży 1425 kg i ma 12.2 do setki - możesz sam  sprawdzić  ;)  - najnowszy HDI 1429 kg i 10.8 do setki ( co prawda 1,5)

Charls

Wiesz, mowa była o autach nowych lub prawie nowych dlatego za pewnik przyjąłem 3008 P84 a nie T84  :)

Charls

Cytat: Mave w 2021/11/20 22:27najnowszy HDI 1429 kg .... co prawda 1,5)

Co prawda 1.5 blue HDi jest 16V ale żeby był aż o ponad 100 kg cięższy od 1.6 blue HDi to nie chce mi się wierzyć, bo auto takie samo tylko silnik 8V i 16V

Mave

Cytat: Charls w 2021/11/20 22:56
Wiesz, mowa była o autach nowych lub prawie nowych dlatego za pewnik przyjąłem 3008 P84 a nie T84  :)
...a ja przyjąłem że porównanie dotyczyło aut nowych ...

Mave

Cytat: Charls w 2021/11/20 22:58
Cytat: Mave w 2021/11/20 22:27najnowszy HDI 1429 kg .... co prawda 1,5)

Co prawda 1.5 blue HDi jest 16V ale żeby był aż o ponad 100 kg cięższy od 1.6 blue HDi to nie chce mi się wierzyć, bo auto takie samo tylko silnik 8V i 16V
Takie dane podaje strona producenta - łatwo sprawdzić, więc niby auto takie samo a waga inna ,  benzyna 1,2 w manualu w najniższej wersji waży 1320 kg,

Charls

Nie wiem dlaczego jest rozbieżność pomiędzy stroną producenta a DR ponieważ znajomi mają nowego 3008 II i wpisana waga w DR to 1280 kg a wiadomo że dane te są wpisane z homologacji.

Smerfciamajda

Kuga bardzo ładna wewnątrz i fajne materiały nawet, dużo miejsca i samochód robi wrażenie dużego. Jedyna słabość to wydaje mi sie ze siedzenie trochę krótkie pod kolanami.

W porównaniu z Tigiem który wyglada jak Golf to Kuga o wiele przyjemniejsza.

Poza tym mnie przekonuje ten silnik 2.5 vs 1.4 i trwałość Toyoty vs ,,kosiarki" VW w dużych samochodach tez dają do myślenia.

Gdyby to zależało ode mnie to nie kupił bym Tiga bo jest ,,Golfowy" wlasnie.

Do Peugeota nie dotarłem., zabrakło czasu.

Ad

Cytat: Smerfciamajda w 2021/11/21 12:30
Poza tym mnie przekonuje ten silnik 2.5 vs 1.4 i trwałość Toyoty vs ,,kosiarki" VW w dużych samochodach tez dają do myślenia.
Z ciekawosci, dlaczego porownujesz 2.5 z Kugi do 1.4 VW, a nie do 2.0TSI? Chyba takie porownanie byloby bardzie fair?

Tomasz_CC

Cytat: Ad w 2021/11/21 12:39
Cytat: Smerfciamajda w 2021/11/21 12:30
Poza tym mnie przekonuje ten silnik 2.5 vs 1.4 i trwałość Toyoty vs ,,kosiarki" VW w dużych samochodach tez dają do myślenia.
Z ciekawosci, dlaczego porownujesz 2.5 z Kugi do 1.4 VW, a nie do 2.0TSI? Chyba takie porownanie byloby bardzie fair?


Porównujemy hybrydy plug in.  W Tigu jest 1.4 tsi, w Kudze 2.5.

Smerfciamajda

Tak hybrydy.

Zawsze wolnossąca duża pojemność będzie trwalsze i ekonomiczniejsze od mniejszego turbo.

Silnikom TSi od VW nie ufam tak do końca.

Zarówno Toyota jak i Mazda nie bez powodu nie bawią sie downsizing.

Trwałość tych małych silniczków od VW jest mocno dyskusyjna i widać to w przebiegach.

Teraz mam Scale 1.0 3cyl, samochód z wypożyczalni na czas oczekiwania na Tiga, i większym badziewiem w życiu nie jeździłem.
To auto mam wrażenie ze jest tak zrobione żeby po 100tys km zutylizować w całości.

Miałem juz ,,kilka" dużych i małych aut i te małe wiertarki są kompletnie bez sensu.

Bezpośrednie porównanie 1.0 Scala vs 1.6 Octavia. 115KM vs 150KM, różnica w masie na korzyść na Scali. Wynik - dynamika jazy o w Octavi o niebo lepsza przy średnim spalaniu o 1,5 litra na setkę mniej. Kultura pracy silnika 4cyl do tego maleństwa to niebo i ziemia. Nie ma żadnego sensu taki motocyklowy silnik w samochodzie.

Dwukitrowe turbo benzyniaki diesle, jeden 210KM drugi 160KM, oba sprzedałem po Ok 200kkm w takim stanie, że ta bidna Scala nie dotrwa nawet do połowy.

Hybrydy są cieżkie, pchanie małego silniczka to skok na kase i nic więcej.

Mave

Cytat: Charls w 2021/11/21 11:29
Nie wiem dlaczego jest rozbieżność pomiędzy stroną producenta a DR ponieważ znajomi mają nowego 3008 II i wpisana waga w DR to 1280 kg a wiadomo że dane te są wpisane z homologacji.
... i znowu mało precyzyjnie  :)   benzyna, diesel ten 3008 II ?


p.s - nie zaglądam do DR znajomym więc kieruje się danymi producenta