FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: Marcellus w 2021/02/24 16:27

Tytuł: TIGUAN TSI 190/245 KM
Wiadomość wysłana przez: Marcellus w 2021/02/24 16:27

Witam,


pierwszy mój post na forum.

Może ktoś wie czym dokładnie różnią się w budowie oba silniki?


Mocniejsza wersja 245 KM to ponoć większa turbina i kolektor.. czy coś jeszcze?
Tytuł: Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2021/02/24 16:41
Ten wpis dotyczył różnic między 180 a 220KM, ale jak sądzę ma też zastosowanie do obecnych wersji z dodanym GPF 190/235:
https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/2-0-tsi-roznice-pomiedzy-wersjami/
Tytuł: Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2021/02/24 16:48
Jeśli ten 245KM to jest ten sam co występował w Skodach (np O3 RS) to różnica polega np na innej turbinie (i ciśnieniu tym samym)
Tytuł: Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
Wiadomość wysłana przez: Marcellus w 2021/02/24 19:22
faktycznie ten sam silnik ma Octawia III RS 2.0 TSI - 245 KM,
Skoda z tym silnikiem waży ze 200 kg mniej od Tiguana i ma dużo lepszy współczynnik oporu powietrza.
Ciekawe jak ten motor się sprawdza w TIGu?


Tytuł: Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2021/02/24 19:41
190 to inna konstrukcja - poszukaj informacji o Audi Ultra i Gen 3B, znacznie wyższy stopień sprężania!220/230 bliżej do 300.Wrażenia z jazdy 190 i 230 (zapewne też 245) są zupełnie inne! (miałem oba silniki)
245 myślałem, że tylko drobna zmiana np. oprogramowania względem 230, ale wyczytałem, że inne tłoki, inne turbo, wyrzucili wtrysk pośredni (!), a zamiast tego z nagarem mają rzekomo pomóc inne wtryskiwacze... (jestem sceptycznie nastawiony) W każdym razie niemałe zmiany...

Tytuł: Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
Wiadomość wysłana przez: Marcellus w 2021/02/24 20:23
Ten super oszczędny 2.0 TFSI 190 ultra w Audi został teraz zastąpiony nowym silnikiem 2.0 TFSI -150 KM z mild hybrid 12V.
Pewnie ten sam los czeka silniki 2.0 TFSI w grupie VW/Skoda/Seat..


A z tym wyrzuceniem wtrysku pośredniego to ciekawa kwestia.
Jak masz jakiś link do tego wątku to podeślij, chętnie poczytam..
Tytuł: Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2021/02/25 08:41
245 myślałem, że tylko drobna zmiana np. oprogramowania względem 230, ale wyczytałem, że inne tłoki, inne turbo, wyrzucili wtrysk pośredni (!), a zamiast tego z nagarem mają rzekomo pomóc inne wtryskiwacze... (jestem sceptycznie nastawiony) W każdym razie niemałe zmiany...
230 też występował w Octavii RS, ale został zastąpiony przez 245.
Skoro w 245 wyrzucili wtrysk pośredni to nie będzie to już EA888 v3 bo to jednak spora zmiana konstrukcyjna
Tytuł: Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2021/02/25 09:33
190 i 220/230 są już sprawdzone.
Jak ktoś bierze na 3-4 lata to pewnie 245 też ok, ale na dłużej obawiałbym się czy VAG znowu czegoś nie sp...
Tytuł: Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2021/02/25 10:48
245tka ma już pod 4 lata jakoś z RM2018 wprowadzili do O3 RS :P
Tytuł: Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
Wiadomość wysłana przez: Marcellus w 2021/02/26 09:19
Ponoć główne różnice są w rodzaju wtrysku:


model silnika o kodzie DKTB - wtrysk bezpośredni


model silnika o kodzie CZPB - wtrysk bezpośredni i dodatkowo pośredni


Wielopunktowy wtrysk paliwa daje większe możliwości optymalizacji spalania...


Ale mocno to komplikuje budowę tego silnika i daje sporo do myślenia na temat przyszłych kosztów eksploatacji...