Czy ktoś już coś wie od którego tygodnie tego roku jakie będą zmiany w Tiguanie, oraz kiedy zaczyna się produkcja Roku Modelowego 2020 ?
Od 28 tygodnia dla Tiguana i od 33. dla Allspace. Pogłoski wskazują na usunięcie wersji Trendline, ujednolicenie dźwigni wybieraka DSG pośród wszystkich modeli VW oraz co najbardziej zabawne usunięcie logo marki z pokrywy silnika (również ma to dotyczyć wszystkich modeli).
W zwykłym Tiguanie ma się pojawić 1.6 TDI 110KM (manual) zastępujący silnik 2.0 TDI o tej samej mocy, ale u nas ostatnio najsłabszy diesel nie był i tak oferowany także może i ten nowy nie trafi do cennika.
W Allspace R-Line ma być dostępne dla kolorów Blue Silk, Dark Moss i Ruby Red.
Od kilku dni jest już dostępny online cennik na rok modelowy 2020:
- Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami w modelu krótkim pojawił się silnik 1.6 TDI 110KM, natomiast brak 2.0 TDI 190KM (który pozostaje w ofercie dla Allspace).
- W obu modelach pojawiła się wersja specjalna IQ Drive - CL poszerzony głównie o Car-net i asystentów płatnych w innych wersjach.
- Z pewnym opóźnieniem w krótkim Tiguanie debiutuje też w końcu wersja OFFROAD dostępna od dłuższego czasu w Niemczech. Niestety jak każda wersja specjalna jest oparta o CL, zatem nici np. z doposażenia w Active Info Display.
Cytat: TMP w 2019/08/12 20:33Z pewnym opóźnieniem w krótkim Tiguanie debiutuje też w końcu wersja OFFROAD dostępna od dłuższego czasu w Niemczech. Niestety jak każda wersja specjalna jest oparta o CL, zatem nici np. z doposażenia w Active Info Display.
AID jak w każdym CL kosztuje 2810pln i jest dostępny również w IQ.Drive i Offroad
Fakt, zasugerowałem się "-" zamiast "O" w liście wyposażenia standardowego. Jest za to kilka innych elementów których nie da się dokupić poza HL np. Area View, Dynaudio.
Dopiero też zauważyłem wprowadzenie w cenniku pozycji gniazdo USB-C - standard we wszystkich wersjach.
Z tego co ja zauważyłem:
- Są teraz gniazda USB-C zamiast USB
- DAB + jest w standardzie w Highline
- Pakiet lusterka jest teraz w standardzie również w CL
- Pakiet Premium dla CL kosztuje teraz 3690pln zamiast 990pln, ale zawiera dodatkowo (Car-Net: App Connect, System Rear Assist z Park Assist)
- Jest teraz silnik 1,6 TDI 115KM
Pakiet Premium dla ComfortLine kosztuje teraz 3.690 zł zamiast dotychczasowych 990 zł, ale zawiera dodatkowo:
- Car-Net: App Connect,
- System Rear Assist z Park Assist - czyli automatyczne parkowanie i kamerę cofania,
- system nawigacji Discover Media,
- reflektory przednie LED TOP (bo dotychczas były tylko LED Basic).
Natomiast System Keyless Access był oferowany w dotychczasowym pakiecie Premium dla ComfortLine.
Ponadto wersja ComfortLine podrożała o 2.000 zł, ale w standardzie dodano:
- pakiet lusterka,
- gniazdo USB zastąpiono gniazdem USB-C,
- WE Connect Go - mobilne usługi online.
Bardzo żałuję, ale niestety, w dalszym ciągu do pakietu ComfortLine nie można dokupić:
- Pakietu R-Line,
- oświetlenia Ambiente.
Zaś Active Info Display w niemieckim konfiguratorze kosztuje ok. 500 euro, czyli jakieś 2.100 zł, natomiast w polskim cenniku kosztuje 2.810 zł
(czyli ok. 656 euro). A to świadczy o tym, że Polski importer VW robi nas niestety w bambuko.
W samochodach produkowanych od tego tygodnia (33.) z elektrycznej klapy ma zniknąć drugi przycisk służący do automatycznego zamykania po oddaleniu się od samochodu. W zamian zostanie wprowadzone zamykanie "z kopa", o które kiedyś upominał się (https://vag-forum.pl/index.php?topic=149.msg6057#msg6057)
@MrBlacker. No cóż, kolejne kilkanaście eurocentów na przycisku zaoszczędzone 8).
Dodatkowo w AID dla R-line ma się pojawić logo R w dolnej linii wyświetlacza, centralnie między licznikiem "trip" i łącznie przejechanych kilometrów.
Cytat: TMP w 2019/08/18 00:11W samochodach produkowanych od tego tygodnia (33.) z elektrycznej klapy ma zniknąć drugi przycisk służący do automatycznego zamykania po oddaleniu się od samochodu
a tak się jarali tym innowacyjnym systemem.
UWAGA !!!
Niestety w dniu 20.08.2019r. Polski importer samochodów marki Volkswagen, na swojej stronie internetowej opublikował nowy cennik Tiguana - rok modelowy 2020.
W cenniku tym, w pakiecie Premium do wersji ComfortLine wprowadzono (w stosunku do cennika z dnia 07.08.2019r.) następujące zmiany >:( :
Otóż okazuje się, że w pakiecie Premium do ComfortLine:
- zamiast Systemu nawigacji Discover Media jest tylko System radiowy Composition Media
- zamiast reflektorów przednich LED TOP są reflektory LED Basic
I tu nasuwa się pytanie - czy u Polskiego importera samochodów VW pracują ludzie, którzy wiedzą co sprzedają ?
Jak można było walnąć taką GAFĘ w cenniku tak poważnej marki samochodowej ?
Do tej pory myślałem, że to tylko sprzedawcy pracujący w polskich salonach Volkswagena są tacy niedouczeni.
Poniżej fotografia pierwszej strony cenników Tiguana RM 2020 z dnia 07.08.2019r. oraz 20.08.2019r.
Ojtam. W Biedronce też co tydzień zmieniają promocję i nikt się nie wścieka ;-)
Dodatkowo na zdjęciu w tym cenniku relingi mają srebrne mocowania - "co za GAFA!" ;D
Zawsze jakieś pomyłki mieli, ale fakt teraz z tych grubych ;)
Pojawili się już pierwsze zdjęcia Tiguana po faceliftingu.
Zmiany z zewnątrz raczej kosmetyczne.
w sumie to inny grill i zderzak na tym raczej koniec zmian
Tu więcej szczegółów:
https://www.youtube.com/watch?v=KsTqGEzDtJM
Na światłach też jest jakiś chrom. Jak dla mnie to te zmiany są na gorsze. Przedlift ładniejszy :)
Ten konkretny ma chyba pakiet Black R-line.
Ciekawe, że VW odchodzi od oznaczeń silnika na klapie bagażnika.
Być może w niektórych kręgach wstydliwą sprawą jest, że jezdzisz 2.0 w gnoju zamiast 1.0 ecoTSI
Zmiany do modelu roku 2020
(Dotyczy rynku niemieckiego)
Ogólnie:
- To samo DSG dla wszystkich linii modelu
- Usunięcie nazwy marki na osłonach silnika
- app connect bezprzewodowo
Tiguan
- Usuwanie 2.0 110kW TDI SG6 (dla HL)
- Usunięcie 2.0 85kW TDI SG6 (dla CL)
+ 1,5 110kW TSI-ACT (dla HL)
+1.6 85kW TDI SG6 (dla CL)
Tiguan Allspace (od KW33):
+ 2.0 140kW TSI 7G-DSG 4Motion (dla CL / HL)
+ 2.0 162kW TSI 7G-DSG 4 Motion (dla HL)
+ R-Line także dla Blue Silk, Dark Moss i Ruby Red
- pomiń literę typu napędu (TSI / TDI)
+ Opcja ,,Pakiet w czarnym stylu" i ,,Pakiet zewnętrzny w czarnym stylu"
+ Opcja LM-Wheel ,,Suzuka" 8.5x20 ,,in black"
Cytat: michals232 w 2019/10/17 21:47
Ciekawe, że VW odchodzi od oznaczeń silnika na klapie bagażnika.
Być może w niektórych kręgach wstydliwą sprawą jest, że jezdzisz 2.0 w gnoju zamiast 1.0 ecoTSI
A ja myślałem, że jest odwrotnie :) Nie spotkałem dla 1.5 TSI oznaczeń z tyłu, myślałem, że VW się po prostu wstydzi tego silnika. :)Za to 2.0 TDI widzę często.
A poza tym teraz jest moda na 'sleeper cary'
Zdjęcie w pierwszym poście to Tiguan PHEV - dlatego ma inny zderzak i lampy dzienne w kształcie C. Generalnie nic nowego, już na prezentacjach w 2016 roku pokazywali koncept GTE, który miał taki zderzak.
To samo w filmiku podanym niżej - nic nowego.
A już na pewno nie jest to FACELIFTING! Jedynie normalne zmiany w nowym roku modelowym.
Zgadza się, póki co nie ma informacji o faceliftingu i z pewnością nie nastąpił on w roku modelowym 2020 produkowanym już od kilku tygodni. Nie potwierdziły się także przypuszczenia o upgradzie systemu infotainment do MIB3 z poliftowego Passata, także raczej nie ma co liczyć na bezprzewodowe AppConnect.
Mamy już wątek o RM 2020:
https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/tiguan-rok-modelowy-2020/
Cytat: TMP w 2019/10/18 09:22z pewnością nie nastąpił on w roku modelowym 2020
A jednak: https://autogaleria.pl/2020-volkswagen-tiguan-lifting
W roku kalendarzowym 2020 - być może facelifting będzie miał miejsce. W roku modelowym - nie, jest już produkowany od dobrych kilku miesięcy.